Mindjárt kettő? Egy jobbos, és egy balos, a fékhengerek (BZ7518) lökőrúdjaival....Ez tényleg nem semmi, ezek után az a futómű, ahol ezek voltak, nem fékezett semmit sem. Sőt, a busz is jó eséllyel mozgásképtelenné vált, hiszen itt a lökőrúd kiszakadt a fékhengerből, így a fékrendszer nyomásviszonyaiban jókora lyuk keletkezett. Vagy, ha továbbment, szétpörögte magát a kompresszor. Mindenesetre, a kép tényleg sokat elmond a karbantartás állapotáról a BKV-nál.
Ugyan nem látom a képet, de ha valóban egy automatikus fékállító, az érdekes mutatvány....Ahhoz ugyanis el kell törnie a biztosító ("seeger") gyűrűnek,- vagy legalábbis erősen rongálódnia kell -, ami a fékkulcs tengelyen rögzíti, továbbá ugyanakkor el kell nyíródnia annak a csapszeg biztosítónak is, amely a fékhenger ("Westing") nyomórúd -villájához kapcsolja.
Itt kb láthatóak az említett alkatrészek, és az is, hogyan épül fel a fékrendszer:
Inkább fékállító racsni. Ha munkahenger lenne nem látnánk az alkatrészeket,mert takarná a mozgásképtelen busz. Mer úgye levegő hiányában befog a Westing. De ezt most pontosan nem tudom,most láttam ilyen mindennap karbantartott,és a közlekedésre abszolút alkalmas buszalkatrészt..Heverni..,nem hiányzott??
Ismerem, ugyanis tavaly szeptemberben tekintettem meg egy debreceni autókereskedésben. (Azóta tudható az előélete.) De mi az, hogy helyes-e az adat? Ennyire hihetetlen volt, amikor megírtam? :))))
Ez jó kérdés . Mivel az Ikarus eredetileg az ajtóját nem szobákhoz hanem buszokra tervezte. ezért próbáltam így mondani .. Maga az ajtó külön keretet és sínt kapott mivel harmonika (ráncos) ajtóról van szó.. De evvel a kérdéssel megfogtál :)