Minden kedves Tatra hívőnek boldog Karácsonyt kíván egy szintén léghűtéses és közös gyökerekről táplálkozó boxermotoros autó gazdája. Kívánom, hogy az új évben is egyre több garázsrejtette kincs kerüljön elő.
Aki kitalálja a típust amivel én rendelkezem, annak elküldöm a T87 elejét is :-)
Nem KONSUMEX volt a neve véletlenül annak a külkeres cégnek, amelyiknél konvertibilis valutáért lehetett anno autót venni? Régi Autó-Motorokban még az áraik is benne voltak (hetvenes évek eleje).
Ha a kiállító rajta keresztül bonyolította le az adás-vételt, akkor az már teljesen legális volt.
Na én is hallottam ilyen sztorit, hogy az ember egy nyugati autókiállításon belebetegedett az új hatszázháromlámpásba / :-)))) / és addig nyafogott, hogy eladták neki feketén és otthon lejelentették hoigy karambolban totálra tört. Azt a rendszert (ismeritek biztos, kommunizmus a neve) elképzelve simán elhiszem. Jó pénz lehetett mondjuk... zsebbe! :-)))
Jut eszembe, hogy évi egy-két darab biztos bewjött, mivel az Ipari Vásárra hozott autókat nem szokták visszavinni, hanem itt maradtak. Pl. barátom 72-ben, amikor már nem volt hivatalos Zastava import, a barátom vett egy zastavát - IS 16-42 - amit gépkocsinyereménybetétkönyvön nyertek. Az is vásári volt.
Én még mindig azon nyűglődök, hogy hány hatszázhármas lehetett Magyarországon.
Itteni infók szerint 71-ben jött 200 db 2-603.
Ami a képen látszik törött, az egyes verzió, az AB-s rendszámot meg igen csak a hatvanas évek elején osztogatták. Aztán ott volt szigi édsesapjának a Tatrája ( a narancs színű, amivel a topic indult), az is korábbi. Vannak valakinek adatai, a kétszázas széria előtt mennyi jött az országba? Mondjuk gyártani sem sokat gyártottak, mert 1971-ben ~1600 db készült, ennek nyolcadát nekünk szállították.
az volt a gondom vele, hogy fiatal volt, 75-ös. akkor még nem tudtam, hogy azt is be lehet hozni, ami ritkaságnak minősül.
én marha.
kevesebb mint 600 darabot raktak össze belőle...
az enyém csak egy szimpla series I. viszontaz egyik legritkább fajta, mert 2,8-as, ezt annak idején nagyon nem szerették a "kicsi" motorja miatt. viszont többféle variációban gyártották 150-180 lóig, amiben leginkább különbböztek, az a kompreszió volt.