A 13 és 15-ös a legrosszabb középtartományú hangszóró amit valaha a VT-nél csináltak. :) A 12,5-es meg talán a legjobb volt. Persze attól is függ, mikor.
Állítólag a fia "tud" angolul és az ő javaslatai alapján kreálja a táblákat. Volt még egy másik neve is, de természetesen azt is inaktiválták a negatívok miatt. Válogatott hülyeségeket tud kiírni a terméklapra, sajátos helyesírással.
akkor a hengszóró paraméterek megváltozásával (ilyen pl. a membrán vagy membránszél cseréje is) "elhangolódik" a doboz
Ez a rendszer már jócskán elhangolódott, amikor a gyári állapothoz képest megkeményedett a hangszóró membránszéle, szóval egy membránszél csere csak javíthat a dolgon, mert közelebb visz a gyári állapothoz...
mindenféle cserénél kicsit felborul a konstrukció, mert ha konkrét hangszóróhoz volt tervezve a doboz (és nem csak úgy nagyjából összerakva), akkor a hengszóró paraméterek megváltozásával (ilyen pl. a membrán vagy membránszél cseréje is) "elhangolódik" a doboz, rosszabb esetben durva kiemelések, dobozhangok is ronthatják az összképet.
Azt írja, 40-es a mély. De könyörgöm, miért nem lehet legalább egy helyesírás ellenőrzőt használni, ha már nem tanultunk meg rendesen magyarul írni. Ha a magyaron már túlvagyunk, akkor rátérhetünk, hogy vajon mit jelent a szép réztáblán a "Referenceaudio by Hungary".
Egy gyengébb minőségű gyári álló dobozról van szó, amiben egyébként a gyári hangszórók a gyári doboznál jóval jobbat érdemelnek.
Lehetőségek: homok az alsó "talp" részbe, felülre pedig a keményebb, és nem puha bitumen plusz vatelin. Fa merevítést nem tervezek bele, nem elegendő a tudásom hatásost tervezni. Pénz pedig nincs rá hogy szakember csinálja meg.
Tiszteletem, szabad itt úgy kérdezni, hogy előtte nem olvasom el az összes hozzászólást?
1) Otthoni zenehallgatáshoz keresnék hangdobozt. Egy egyszerű, szerény, nem high-end erősítőhöz (TA-FE 370) egy még egyszerűbb, szerényebb szetereó hangfal párt. Kicsi szoba (olyan 15 négyzetméter körüli), nincs benne sok hely, és nem is hibátlan az akusztikája. Pénz sincs rá annyi, mint a pelyva, de újat szeretnék, mert érzékeny vagyok a szagokra, és ha valami, akkor egy hangfal átveszi a környezete illatait, és soha nem lehet eltávolítani belőle. Szóval azt látom, hogy eltűntek azok a helyek, ahol szerény, de tisztes minőségű hangfalakat lehetett venni szolíd áron. Merre keressek, és mit keressek?
2) Egy autórádióról elfogyott az autó, és most szeretném önálló rádió-erősítőként használni, akkumulátorról. Vajon milyen irodalomból tudnám megtanulni, hogy egy 17 centis autó hangszóróhoz milyen dobozt kell építenem, hogy elfogadhatóan szóljon?
Szóljatok, ha nem jó helyen járok ezekkel a kérdésekkel, és már itt sem vagyok.
Még pár ilyen okosságot magamba szívok a hsz-eidből, és megnyitom az autófényező műhelyem! :Đ
Mint az egyszeri ember az örök sztoriban, aki betelefonált a Petőfi rádió délutáni csevelydébe, megkérdezte, hogyan kell pizzatésztát csinálni... Elmondták neki, hogyan kell, és jó étvágyat kívántak a vacsorához. Erre azt mondja: nem a vacsora miatt kérdezte, pizzériát akar nyitni:)))
"Hatásos ellenszer lehet, ha a szemben lévő oldalakat (amiket így összekötünk) más-más rezonanciára hangolunk olymódon, hogy az oldal- vagy hátlapra különböző pozíciókba kb. 15 x 50 mm-es rétegelt lemez léceket élével a dobozfalra felcsavarozunk + ragasztunk keresztbe vagy hosszába."
Ez tűnik a legtutibb receptnek, hiszen ha jól csinálják, akkor a lécecskék három funkciót is ellátnak: merevítő, elhangoló, diffúzor. Pusztán a széthangolás miatt elegendő lenne az oldallapokra, hiszen a többi egymással szemben lévő lapnak különböző okból, de eltérő a sajátfrekvenciája.
"audiofül gyufás skatulyán hallgatnám a Fantasztikus szimfóniát"
Gyufaszálakkal merevítve még fantasztikusabb:))
De most komolyan, bármelyik alább említett modifikációval lehet javítani, illetve rontani is a hangminőségen. Keskeny állódobozoknál (különösen, ha még reflex is) a dobozfalak rezgésénél sokkal fontosabb kérdés, hogy a konstruktőr mit kezd az alakjából adódó orgonasíp-szerű rezonanciával...
A legjobb a metál lakk. Alapozni kell, utána csixolni. Aztán az alapszin, az wagy fehér, wagy fekete. Erre jön rá a walamilyen metál alap legalább 4 rétegben, tetszés szerinti szin. Erre 3 réteg lakk, majd beégetés, wagy 3 nap xáradás, majd 2000-es papircsixolás és polirozás.
Ettöl lex xép mély szine, és a sok réteg miatt jo hangja. Fontos, h az egyes rétegek fujása közt minimum 40 percet köll wárni, wixont 2 óránál többett semmiképp.
Ha az elöbbi, akkor rétegelt lemezböl kéne de két rétegben, köztük legyen bitumen, wagy jobb az olomlemez. Kiwülröl több réteg autofesték, 7-10 mán igenjo hangot ad.
Belül jol legyen kimerewitwe mindenféle trükkökkel. Gyapju tömést bele és minima Seat exel hasngxorokat. Mán is weri alsohangon a fél milát. )))
Sajnos, a seprűnyélnek is van hangja, azaz, mint a "lélekfa", egy bizonyos hangtartományt kiemel, mint egy hangszertestként begerjesztheti, "bebúgathatja" a dobozt is... Hatásos ellenszer lehet, ha a szemben lévő oldalakat (amiket így összekötünk) más-más rezonanciára hangolunk olymódon, hogy az oldal- vagy hátlapra különböző pozíciókba kb. 15 x 50 mm-es rétegelt lemez léceket élével a dobozfalra felcsavarozunk + ragasztunk keresztbe vagy hosszába. Csodát tud tenni a kimerevített dobozfal, csökken a "döngése" és a dobozhangja a cuccnak, illetve feljebb tolódik, ahol már pl. az emlegetett bitumenezés is kezelheti a rezonanciát.
Kezdjük ott, hogy a lágy bitumenlap a közhiedelemmel ellentétben nem szünteti meg a dobozfalak rezonanciáit. Valamelyest csökkenti, de ennél fontosabb, hogy átalakítja a karakterüket. Továbbá, a nagy felületű, natúr bitumen nem éppen egészségbarát...