A sok szobatudós, meg túrabubus után házzászólok olyan oldalról, ahol már nem ketten használtak ilyet (pl. Engine Ice). Gyorsan leszögezem, számomra is kamu gyanús volt első hallásra, de nem egy, nem kettő és nem is néhány ember használja és erősíti meg pályás berkekben, hogy valóban használ. Hogy éppen 15 fokkal csökkenti e a hűtőfolyadék hőmérsékletét, azt senki nem merte kijeleteni, de azt egybehangzóan állították, hogy egyértelműen segít a kánikulában nyúzás esetén.
Ha már hallotuk a jégkása gép meg 10 fokon befagyó hmmm.... csacsiságokat, akkor lássunk valós példát! Múlt nyáron voltam egy olyan pályanapon a Hungaroringen, amikor déltől 40 fok volt, kora délután 60 fokos volt az aszfalt. Embertelen klíma, de mondhatnám géptelennek is. Az első parám az volt, hogy ez a 60 fok az utcai sport(!) gumik üzemi hőmérséklete. Azaz ezt megkapja, ahogy áll rajta, de hajtás-pajtás még termeli pluszba neki. Szerencsére bírta a BT003RS (utca-pálya). Délelőtt amúgy sem volt még gond (azon kívül, hogy egy menet végén a motorról lepattanva lehajoltam guminyomást nézni, és majdnem elájultam). Délutánra áthevült az aszfalt, elkezdte ontani a hőt. A motorom hűtőfolyadék hőmérséklete 104 fokra felment menet közben kb. 10 perc alatt. Ezt úgy kell érteni, hogy ott nincs dugó. A leglassabb részen sem mész lassabban, mint egy normális motoros leggyorsabban városban. Célegyenes >250 (óra szerint), tehát menetszél éppen van. Mégsem elég.
Ehhez tegyük hozzá, hogy a komolyabb pályamotorokat úgy specifikálják, hogy 78-88 üzemi hőmérsekleten működjenek. Hogy miért? Mert ezek a befecsis gépek kb. ettől a hőmérséklettől elkezdenek plusz benyát adagolni az égéstér hűtése miatt. (Ezt jobb manual-okban is lehet látni, hogyan változtatja a lambda értéket az ECU a motor melegedésével). Márpedig ezek eleve max. teljesítményre vannak hangolva, tehát gyengülnek ilyenkor (megy is most a fejvakarás, hogy a nagy hűtőt meg plusz hűtőt tiltja a szabályzat Stock-ban az Aplok-Adrián).
Hogy miként működik ez az Engine Ice és tsi cucc, azt nem tudom, de azt hogy erre és ezért használják a témához ugyancsak nem hülye emberek.
A korábban elhangzottakból kb. annyi a hasznosítható, hogy neked nem lesz rá szükséged. :)
Besargul, de nem ugy, ahogy egy CBF vagy DL/SV csove. Nezd meg a hirdetos oldalakon. Mas anyagbol lehet a cso, szerintem ez az oka. Majd egy hozzaerto elmondja a tuttit.
anno a használt autókereskedők valamelyik részében láttam, hogy egy túlmelegedésre hajlamos autóba (viznélküli fagyállót/hűtőközeget) tettek egy spéci szert...
Azt el tudom képzelni, hogy a hűtőfolyadék hőkapacitását növeli, ezáltal hatékonyabb lesz a hűtés, aminek eredményeként nyáron ritkábban indul be a ventillátor. De a termosztát ugyanolyan hőmérsékleten nyit és zár, tehát a hűtőfolyadék hőmérséklete nem csökkenhet.