"György barát bizánci szerzetes volt, aki krónikát írt és aki folytatta ezt a IX. sz-ban, az volt György barát folytatója, nem ismerjük név szerint.
836 környéki időszakról ír, a magyarokat az Al-Dunánál írja le. Ez az első, és úgy tűnik egyetlen korai említése a magyaroknak, korábbi, mint Dzsájháni."
Az esemény datálása II. Michael császár uralkodásának ismert időszaka alapján 820-29-re datálható. Itt említik a háromféle népnevet. Berni idézte ugyanezt eképp:
"Bármily köztudott legyen is, szükséges itt ismételten leszögezni azt, hogy a magyarok már a
honfoglalás pillanatában sem voltak – már pusztán az általunk ismert adatok szerint sem –
ethnikailag homogének. A majdani honfoglalók kialakulásának mérlegelésénél mindenképpen
számolni kell azzal a forrásadattal, amelyik egyben az elsı biztos említése a magyaroknak: a
839 körül az Aldunánál csatázó csapataikat háromféle népnévvel (Ungroi, Unnoi, Tourkoi)
illette a krónikás (György barát krónikájának folytatása). A ténylegesen hont foglalók hét
törzse magától értetıdıen többféle eredető volt, ezt a kortárs Bölcs Leó egyértelmően le is
írta (Taktika: „…sok törzsbıl tevıdtek össze…”).” 86
Egyes vélemények szerint a y.g.ni=bagani, valójában a besenyőket (baganák) jelentené, a nukarda és a baggird meg a magyarokat. Tehát valójában csak két népről van szó a leírásban.
Az arabban egy pötty az eltérés az y és a b között, illetve mivel az arabban p hang nincs így mással helyettesítették. Tehát lehet az yagni, pagani, bagni stb.
" Mindenképp valamiféle magyar-kabar szövetség élt az Etelközben és a Kárpát-medencében is"
A türk törzsszövetségben még nem volt kavar elem. Vagyis előbb alakult meg a türk törzsszövetség, mint ahogy a kavarok csatlakoztak.
Az időrend itt a történeti háttér megvilágítását eredményezi.
A DAI-ra emlékezve a kazárok szorgalmazták ennek a törzsszövetségnek a létrejöttét. És később (a vereséget követően) a kavarok (kazár lázadók) csatlakoztak hozzájuk.
Ebből bizony az következik, hogy nem is a kazárok, hanem épp a kazár lázadók szorgalmazták a törzsszövetség létrehozását. Miért is? Igen, a lázadásra készülve a hátországukat akarták megerősíteni a lázadók. Ezért szorgalmazták a kazárok a türkök megszervezését. (Akik egyébként már szövetségesei voltak egymásnak, de a függetlenségüket még megőrizték, lásd al-Duna).
A kazár polgárháborúban elszenvedett vereség aztán gyorsan átrendezte az erőviszonyokat. Ott maradt a kész törzsszövetség, és - mi mást tehetett volna - befogadta a kavar csatlakozókat. Sztem ezért láttak az arab források két fejedelmet a türköknél. Az egyik a Kündü pont a harmadik kazár méltóság(!!!), ő lehetett a kavarok főnöke, Gyila meg a türköké. (Ez nyilván Álmos valami tisztsége lehetett).
"valamiféle magyar-kabar szövetség élt az Etelközben és a Kárpát-medencében is, amíg egyenlő jogállás nem jött létre a két komponens között."
Egyenlő volt a jogállás az összeköltözés pillanatától. Két független elem élt együtt. A kavarok az egyik, és a türk törzsszövetség (magyarok) a másik.
"Csak az a baj, hogy a kabarokat meg is nevezik kabarokként ebben a történetben."
A fentiek ismeretében nincs ezzel semmi gond, sőt, így természetes.
Továbbá …„Az ismeretek fajtájinak és az elmúlt idők eseményeinek könyvé”-ben említettük, mi volt az oka annak, hogy a turkoknak e négy fajtája (Bağanāk, Yağnī, Bağġirdés Nūkarda) keletről elköltözött, miféle háborúk és portyázások voltak közöttük, valamint Guzzyja, a Harluhíya, a Kimakíya között a Gurgán-tó (Aral-tó) mentén.
Ez már oda fejlődött, hogy csak az számít, hogy ki mondja. Hogy mit mond, az már egyáltalán nem érdekes. Ha jó ember mondja a legnagyobb baromságot, azt akkor is igaznak fogadja el a tábora, és fordítva.
Mára már süketek párbeszédévé vált egy csomó kérdés. Ilyen a magyar őstörténet is.
Ahogy Masz’Údi is írja a XVII. fejezetben: …A kazárok és az alánok szomszédságában, tőlük nyugatra négy török eredetű nemzet van, melyek nemzetségük rendjén egy közös őstől származnak… Ezen népek elejét y.ğ.nī (bağnī)hívják, vele szomszédos a bağġird, ezzel határos a bağanāk(besenyő?), – ez e népek közül a legvitézebb – végül ez utóbbi szomszédságában megint más nemzet lakik, amelyet úgy neveznek: nūkarda.
"836 környéki időszakról ír, a magyarokat az Al-Dunánál írja le. Ez az első, és úgy tűnik egyetlen korai említése a magyaroknak, korábbi, mint Dzsájháni.
Van nála unni, türk és ungri is."
Fogd már fel! 835-ben építették Sarkelt. Miért? És miért pont akkor?
Nos, azért, mert létrejött a türk-onogur szövetség, ami olyan erős volt, hogy a kazárok is védekezésre kényszerültek ellene.
Ennek az új szövetségnek a hada jelent meg az al-Dunánál pár évvel később. Igen, pontosan a tourkoi, unnoi és ouggroi hadak. (Unnoi = khun, vagyis várkony, más néven avar)
"Ez az első, és úgy tűnik egyetlen korai említése a magyaroknak"
Ekkor még szó sincs arról, hogy ők magyarok. Majd akkor lesznek azok, amikor megkötik a vérszerződést, és a megyer törzs vezérét az egész törzsszövetség élére megválasztják. Ez 855-860 táján történt meg.
Teljesen blődi az az elképzelés, hogy voltak "valódi" onogurok, és voltak onogurnak nevezett magyarok. Pedig ez egy népszerű elképzelés történész körökben.
A valóság az, hogy voltak az onogurok, akik 463-ban a nyugati sztyeppére vetődtek magyar nyelvi közegbe, 680-ig felvették ezt a nyelvet, majd szétfröccsentek. Az erre-arra kerülő töredékek felvették az új környezetük nyelvét, de a tömbben ide érkezők, és a tömbben helyben maradók (Kárpát-Dnyeper tér) megtartották a magyar nyelvüket. Aztán a honfoglalással egyesült a két magyar nyelvű ág, és létrejött az a nyelvi dominancia, ami a magyar nyelv fennmaradásához szükséges volt.
És nincs itt semmiféle misztikus magyarság, akik onogurnak álcázva pont ott éltek, ahol a "valódi" onogurok.
Így van. Én egyébként ebben kétféle népnév (Ungr és Türk) használatában - eltekintve az általánosító kivételektől, hogy hun, massagéta, pannonok stb. - nem véletlent látok. Szerintem ez valójában kétféle nép volt egy időben, melyek "összeolvadása" a bizánci források által tárgyalt időszakra tehető.
Egy ideális világban ez lehetne a helyzet. Azonban a huszadik századi Magyarországról kikerülő látványosan ideologikus töltetű szösszeneteknél abszolút helyénvaló, sőt kötelező(!) vizsgálni a propagátor "előéletét".
Nem tudom, hogy mivel dolgozol, mivel abban a posztomban idéztem ugyanezt, amire te reagáltál. Miért dolgozol feleslegesen? 836-ban a honfoglalók az Al-Dduna közelébe sem voltak.