Van egy 2001es, 1.9es PD passatom és nehezen indul hidegen....3-4 indítózás után indul el és akkor is füstöl kékes fehéren.
Az alapjárat ilyenkor egyenetlen!
Meleg vagy langyos állapotban mindig pöccre indul az autó, viszont 4-5 óra elteltével újra nehezen!
Tandempumpa tudja a kellő nyomást, ami ha jól tudom 3.5bar....viszont leállításkor leesik a nyomás 0-ra pedig elvileg tartania kellene picit a nyomást.
Tandempumpa visszacsapó szelepénél lévő rugót erősebbre cseréltük, de a hiba ugyanúgy fenn áll.
Nehezen indulós állapotnál egyenetlen alapjáratnál a korrekciós értékek is elmásznak az 1-2 es hengernél, de nem tudom hogy levegősödés miatt vagy a porlasztó hibája miatt?
Hibát nem ír be a kocsi egyébként!
tervezzük a porlasztók O gyűrűjének cseréjét!
Valakinek esetleg valami tippje vagy tanácsa lenne a problémám megoldására????
Nem tudom működik e szoftver átírás, vagy valami okosság???
gyártott szívósor (turbó feljebb került ezért gyári légyszűrő ház nincs)
131 lovas PD belső (új gyűrűkészlettel)
GT2052V turbó + nagy cooler
0,26-os csúcsok (létlépcsős behangolás megvolt)
Gyári villany adagoló kapot egy 11-es elemet, és maradt a gyári hullámos tárcsa amit ha jól mértem 3,1-es.
feltokozott ECU
Olyan embert keresek, aki tud segíteni, vagy tudja vállalni a behangolását.
Valószínűleg az adagolóban a háznyomást növelni kell, és cserélni az előtöltést mert nem tudja tartani (a kért mennyiséghez képest ugrál össze-vissza).
Az előtöltés sem jó szerintem, mert füstöl... ha jól tudom akkor kevés az előtöltés és nincs elég ideje elégetni a gázolajat....
ÉS kellene a végén egy jó programot írni rá!!!!!
Ha valami lököttséget írtam, nézzétek el nekem. Köszönöm!
Eeeez igen... :-) A 137.000 hozzászólást is megélte a topic... Véletlen tévedtem vissza ide. Idestova 13 éve nyitottam ezt a topicot. Láthatólag nem veszett el a süllyesztőben. :-)
a véleményeteket szeretném kikérni. Jelenleg a motoromon SDI vezérmű tengely van HDK216-os adagolóval VNT15-ös turboval gyári motorvezérlővel (nincs chippelve). 520-as csúcsokkal járok és szeretném nagyobbra cserélni őket amihez a jelenlegi konfiguráció még elég. Eredetileg gyári 502-esekre gondoltam de azok alig nagyobbak ha jól tudom 0,210-esek. Arra gondoltam a 0,22-öt még el kellene bírni chippelés és komolyabb kormolás nélkül az összeállításnak, de 5x0,22x150 fok-ost a Firad katalógusban nem találtam. Max olyat ahol 147fokban vannak a furatok egymáshoz képest. Kérdés chip nélkül max mekkora furatú csúcsokat érdemes beletenni ebbe a konfigba? Esetleg valakinek lenne eladó? Vagy van olyan cég ami a gyári 90LE-s csúcsokat jó minőségben felnagyítja?
Üdv Urak.B.Ú.É.K. mindenkinek.Még egy hétig eladó egy 10*3,2 es Krézi keze munkája.Természetesen leinformálható.Ha valakit érdekel akkor :06205563717.Üdv.
Segítség kérés vannak azok az univerzális olajzó csövek turbókhoz. Aminek a külseje fém háló borítású és préselt hidraulika fittingek vannak rajta. Olyat hol lehet venni ? Vagy amit még néztem az az AN csatis cucc. Köszi!
Szia jobban jársz ha veszel egy 11-es adagolót,vagy csináltatsz,nem egyszerű adagolót építeni,nagyon sok összetevős dolog,sok évtizedes gyakorlattal is bele lehet futni hibákba.
Rengeteg infó van itt a fórumon is elszórva, viszont vissza kéne olvasni 6-8 évet. Adagoló témában Krézi volt a mindenható, de úgy tudom Ő már nem csinálja. Biztos lehet azért még szakembert találni rá, de aki érti mit kell csinálni vele, nem fogja telefonban elmesélni...
Igazából mivel 2000 alatt nagyon nem is használom az autót nagy ritkán amikor az alá megyek városban is 3-ba járok. Így majdnem hogy be is tölt. A 200 Le-nek is örülnék de akkor is úgy szeretném megcsinálni hogy tartós legyen nem csak felrakom aztán jóvan az úgy mint sokan mert nem egyet láttam már olyat. Egyéb iránt azért is írtam hogy bármi jó tanácsot meghallgatok ezzel kapcsolatban.
Régen a 200-220 lónak is örültünk, mint majom a farkának. Most meg utcára kéne ennyi? Amíg nem tölt be az a turbó olyan 2200ig, addig mit csinálsz, imádkozol egy kis nyomásért? Ha fent szeretnél teljesítményt, lent fog nagyot bukni, ami a mindennapi használatban fájni fog...
Az adagolón lecseréltük a nyomóelemet. 10-ről 11-re. Nem tudja az előtöltés követni a normális paramétereket. Amit kérne a rendszer, ahhoz képest ugrál az egész. Tudna nekem valaki képet küldeni, hogy milyenre kell kicserélni? Vagy ezt az egészet elmagyarázni...
Szia! Csak érdeklődni szeretnék, hogy a fűzött motortömb hengerfejjel is megvásárolható lesz egyben? Segédberendezések nélkül... Ha igen, akkor milyen áron?
Elképzeléseim vannak utcára szeretném nem versenyezni. A lényeg minél stabilabb legyen jól kiautózható akár hosszabb utakra is el lehessen vele indulni. Ha stabilan ilyen 250-260 Le kihozható belőle az már bőven jó.
Szereztem most ezt a gtb2260vk turbót. Kz-val most szeretnék konzultálni egy adagoló végett. Nem tom ebből a turbóból mennyit lehet kihozni ésszerű határok közt. Nyilván minden más is jön maga után. Olvasgattam hogy a gtb1756-al olyan stabil 200-220 Le gondolom akkor ezzel a fölé lehet menni. Minden jó ajánlatot meg halgatok.
Viszont ami jobban érdekelne hogy magyarban van olyan cég aki portol tdi hengerfejet meg megcsinálja korrektül hogy bírja ezt a turbót ? Meg mit érdemes elkövettetni a h.fejjel hogy az fasza legyen ?
Amúgy, ha már itt tartunk - lesz egy komplett tdi moci is eladó AHF-es kódú, éppenséggel az emlegetett adagolóval együtt is, vagy külön is, szintén kb. két és fél éve a hmvhelyi Walter műhelyben felújított hengerfejjel. Csigát megtartanám...
Nekem lesz egy eladó januárban. Garanciát fejtsd ki, hogy hogy érted, mert ez kipróbálható az autón jelenleg. Kb. két és fél éve, kb. 70e km-rel ezelőtt újították fel Fülöp Nagy Ferenc műhelyében, Hmvhelyen. További garanciát én nem vállalhatok.
Nem tuning adagoló, hanem Peugeot Boxer/Citroen Jumper 2,8 tdi, ha jól tudom. VW 1.9 tdi-n van természetesen és jól szuperál, kissé hamar kezd leszabályozni (teherautóról van mégiscsak), de az egy rugó kérdése és forog tovább is.
sziasztok keresnék mechanikus tdi adagolót 11 est csak megbizhato és garis érdekel kellene még 0,26 csucsok is beállitva,.elöre is köszönöm +36706487645
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni! Adott egy 2005-ös octavia II. 1.9 Pdtdi BJB motorkóddal! A próblémám az hogy csattog,mintha a kipufogóba dolgozna! Májusban vettem,végig vezetett szervízkönyv, friss szervízzel hoztam el! 5000km után elkezdett csattogni ütemesen,fordulatra gyorsuló csattogás,tipikus hidrotőke hang! Hirtelen felindulásból olaj és szűrőcsere történt, a hiba megszűnt 5000km-ig kb. Viszont most újból elkezdte és elég változatos a dolog! Hol 2-3 napig SEMMI, hol indítástól kezdve csattog,üzem melegen viszont teljesen megszűnik a dolog, gyönyörűen jár! Egy jó barátom szereli ha kell, levettük a szelepfedelet, szemre nem tűnt kopottnak a vez.tengely, viszont a bütyök tetején egy hengernél látszódott pár pici kráter, amire azt a választ kaptam, hogy 10-30e km van neki hátra max, azt is cserélni kell, nem csak a tőkéket! Viszont én szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, józan paraszti eszemből kiindulva, ha kopott lenne a tengely,akkor nem állandóan kéne csattognia? A véleményetekre,tapasztalatokra lennék kíváncsi! Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, de nem tudtam máshogy körülírni a hibát! Köszi előre is! Üdv!
Vagyis, van egy ismerősöm akinek az A8-át mindig én javítom. Neki van egy műszaki vizsgaállomása. A tervezés és engedélyezési eljárást is ők intézték plusz a műszaki vizsgát is.
Ne kérdezd hogy néznek ki a tervek, ezt ők intézték csak a papírokat meg későbbb a kocsit kellett odavinnem.
Magyarul bebattyogok az nkh-hoz kérek átalakításit szerzek egy motort adásvételivel utána kpm műszaki aztán ocsmányiroda röviden ennyi ahogy kivettem szavaidból :) Köszönöm :)
Olyan problémám lenne, hogy méregettem egy kicsit a kocsimat és arra lettem figyelmes visszanézve az adatokat, hogy padlógázzal való gyorsítás során a fordulatszám emelésével csökken a légtömeg a vezérlő által kívánt értékhez képest (-100mg/str). Arra lennék kíváncsi, hogy mitől csökkenhet, vagy ilyen „minimális” eltéréssel ne is foglalkozzak, esetleg mit nézzek meg? A kocsinak semmi baja, hibakód nincs, csak érdekesnek találom. Az EGR szelep át van „programozva” Vag-com által. Vagyis, a lehető legkevesebb kipufogógázt engedi vissza, amit a vezérlő enged. A légtömeg ingadozását össze tudtam hozni a turbónyomás ingadozásával (kezd szerintem kikopni a nyomásszabályzó és nem tud pontosan szabályozni). Ezért mértem még egyet egy manuális turbónyomás szabályzóval, amelynél már nem ingadozott a nyomás (ebből gondolom, hogy a szabályzó kezd „elfáradni”) de a légtömeg akkor is csökkent a fordulatszám emelésével. A képen a gyári szabályzóval való mérés van 4-ik sebességben teljes gázt adva. Piros: Fordulatszám, Rózsaszín: Kért töltőnyomás, Kék: Valós Töltőnyomás, Sárga: Kért légtömeg, Zöld: Valós légtömeg, Narancs: EGR szelep kivezérlés PWM-el
Mennyi macera egy AFN motorkódos autót átt íratni egy újabb mondjuk ALH kódosra ? Illetve mi ennek a menete valaki végig járta már ezt ? Ha van ilyen a topicban az segíthetne köszönöm :)
Elektromosítás helyett lehet egyszerűbb volna levenni az adagolót, és leforgatni padon, hogy mit tud.Aztán ha az autón kap rendesen gázolajat, akkor ott nagyjából ugyanazt fogja tudni.
Ha valóban beraksz ECU-t (meg főtengely szöghelyzet jeladót, elektromos adagolót hogy lásd a kitöltési tényezőt meg az előtöltést meg a turbónyomást is meg a ..................)
akkor mi értelme a mecahanikus TDI-nek?
Egyébként egyszerűbb lett volna előadni a problémát ami miatt nézegetni akarod az értékeket.
Vannak itt nagyobb turbó szakik. Volna olyan kérdésem hogy a gtb2260vk csigát szokták tovább faragni ha mondjuk gtx turbó lapátot kap az miben mutatkozik meg elöbb el kezd tölteni mondjuk ? Meg Ha egyedi rozsdamentes leömlőre van rakva nem öntvényre az miben mutatkozik meg ?
Ültem már ilyen motoros autóban,nem tűnt fel hogy nem menne.Valami hiba lehet ezen a gépen.Előzés előtt vissza kell kapcsolni úgy jobban szokott sikerülni a dolog.Meg a lendület is sokat segít.Ha az előzendő rágyorsít,az nehezíti a dolgot,sajnos egyre gyakoribb jelenség.
:) Biztos van bennem hiba és az is igaz hogy nem vagyok egy Ekström.
Viszont itt az a nagy helyzet hogy NINCS olyan előzés aminek "látszana a vége" ezzel az autóval. Másodpercekbe telik mire feléled, reagál, bő 2000-es fordulat alatt nincs turbo nyomás, semmi reakció. És bizony ez veszélyes a közúti közlekedésben.
Kihangsúlyoznám még egyszer; az a bajom az autóval hogy egy normális előzést nem lehet vele BIZTONSÁGGAL végrehajtani. Nem azért akarok hozzányúlni, mert menőzni akarok vele, hanem mert adott szituációban szeretnék életben maradni. :)
Pardon, rém szokatlan hogy nem lehet módosítani az elküldött hozzászólást, így tele írom a fórumot, ráadásul hülyeséget beszélek. Szóval az imént a motort sikerült beírnom, azt hiszem az a típus van az autóban. Elvileg "rokon" szerint ezen lucas-nak kéne lennie, de őszintén szólva én úgy tudom bosch adagoló van fent. Megnézem, fotózom és írok.
Az autó folyamatosan karban volt tartva, nem egy szétgyalázott történet. Igazából nem eszetlen változtatásokra gondoltam én sem, csak hogy legalább egy kicsit dinamikusabban lehessen vele menni
Mivel nem teszem azonnal tönkre a motort, amire a háztartásunk teljes keresete sem megy rá? :)
Azzal, ha békén hagyod:-)
20 éves autón először hűtőket kéne tisztítani, gázolajrendszert rendbetenni, termosztátot ellenőrizni nyit-e, szívó/kipuffrendszert átnézni, nincs-e dugulás/kifújás valahol, ha nagyon bele akarsz nyúlni, akkor statikus előtöltést mérni, és ha mindez jó, akkor nem nyúlsz hozzá, és használod szépen, öregesen.
Ellenkező esetben rohamosan csökkenni fog az autó rendelkezésreállási ideje, valamint a pénztárcád vastagsága.
(ha válaszolnak a többiek, ugyanezt fogják mondani)
szerintem a 0W-40 abba a motorba elég durva??Én a sajátommal ami szintén ALE 10W-40-el járok mióta nálam van.annak 15 éve és lecsavartam vele 425e km-t.Összesem 525e km van a motorban és minden alkatrésze eredeti gyári.
(most az ARAL van benne, 20liter vettem igy olcso volt es az osszed verdaba azt raktam, de masik vasnal visszaallnek a megszokott Mobil 1 New Life 0W-40-re mert azzal meleg alapjaraton halkabb a lanc)
Üdv fórumozók. Olyan kérdésem lenne hogy 1.9 tdi AFN motorkódu passatom van. (2 hónapja van meg) Mit lehetne kezdeni a kuplunggal hogy indulásnál ne csússzon meg? Eddig 1x csúszott meg ötödik vagy hatodik rajtnál. azóta nem gyilkoltam. kevlár tárcsára gondoltam. Kecskemét közelében tudnátok valakit ajánlani? Lelkes amatőrként állok hozzá. minden pénzemet bele ölöm. :D
A legtöbb zugbukméker már eleve úgy rakja vissza a PD-ket hogy szétcseszi a tömítéseket. Az új csavarokról, korrekt meghúzásról meg szó sincs. Más után dolgozni meg tudjuk milyen fasza, volt hozzá szerencsém mostanában. A legtöbb "szaki" még egy 1.6 benzin vezérlést sem tud összerakni úgy, hogy utána ne egy hónapig vakargassa a fejét hogy mi lehet a baj.
Üdv mindenkinek! Tudna-e nekem abban valaki tanácsot adni,hogy AFN-nél ha Vag-commal nézem,a kért beszívott levegő mennyisége alapjáraton 280 mg , a tényleges pedig 415 mg körül van,okozhatja-e ezt az eltérést a ledugózott egr? Ez a nagy különbség van-e hatással valamire?
Ismét turbót kell cserélnem egy 1.9TDi AHF Toledon, mivel az előző cseredarab (VNT15) 1 hónap után normál körülmények között tengelytörést szenvedett. A kérdésem az lenne, hogy VNT15 vagy GT1749V a megbízhatóbb és tartósabb konstrukció? Nincs tuning igény, csak normális utcai használat. Előre is köszönöm segítségeteket.
Boost Controller-el tudod emelni a nyomást, írd be google-ba, annyi a lényege hogy van egy "T" elosztó amit egy tekerhetős szabályzóhoz tudsz kötni, a "T" másik két részét pedig a turbó, és labda szabályzó cső közé kell berakni. A "T" elosztóban van egy golyó, meg egy rugó, és a szabályzóval el tudod engedni a golyó elől a nyomást, így nem megy annyi a labdához és a nyomásod emelkedik egyszerű cuccos te állítod be magadnak a kívánt nyomást a tekeréssel
vw kamrás 1.6 TD motorra feltettünk egy t15 turbót.
A turbó üveghangon 0,6 tölt. a kérdés az volna ,hogy hogyan emeljük meg 1 barra a nyomást? Laszti előfeszítése kézzel nem nyitható ezáltal westgate szelep zár nincs alatta semmi.
Bekötése a képen lévővel megegyezik. Tehát az alucsigáról megy a lasztira egy cső és kész. Pont ahogy a képen látni. Turbó jó állapotban van. Valakinek ötlet?
Sziasztok, a kovetkezo problemval fordulnek a kozosseg tobbi tagjahoz, remelve , hogy tanacsot kapok.
1.9 pd tdi AJM bora tulaj vagyok, a hengerfej nem reg volt felujitva, O ringek kicserelve, olaj, vezerles, minden szuro. Es a felujitas ota reggel az elso inditasnal, 3-4 mpet forgatja az onindito mig sikerul elkapnia, majd 3 hengerezesbe kezd ugyancsak par masodpercig, utana kisimul a jarasa, mindekozben szep kek fusttel ajandekoz meg. Izzitogyertyak jok, probaltam ugy is, hogy az auto feneket jardara parkoltam ,hogy magasabban legyen, de ugy is igy indul.
Tandempumpa lehet a ludas, nem pontosan volt visszarakva es falsot kap?
Tudom hogy a legjobb epiteni lenne de valami egyszerubb es olcsobb megoldas erdekelne egyelore, majd az epites akkor lesz ha mar kicsit izmosabb lesz a jargany es igenyli az erosebb motort....
Azt mondod h AAZ es SB adagolo felejtos?Csak azert kerdezem mert havernek vannak ilyen adagoloi
Van egy vw 1.9 tdi 1Z motorom adagolo nelkul.Suzuki samuraiba akarom epiteni es az lenne a kerdes hogy milyen adagolot ajanlotok ra?nem kell erosebb legyen mint a gyari adagolojaval 90 lo boven eleg.
1.9 Td AAZ vagy 1.6 Td SB motorok adagoloja jo lehet?
Most olvastam 5 ! évvel ezelőtti bejegyzésedet egy kia k2500 ról.Most ugyanígy jártam,mint Te annak idején.Meg szeretném kérdezni,hogy hogyan sikerült megoldani a problémát? A hiba biztos,hogy elektromos,de mi okozza?
Van aki ki írja van aki benne hagyja kérés függő. De pl 5 golfnál vagy újabbaknál fel lehet rá rakni a nagyobb légtömeg mérőt 3.0 tdi-ét is asziszem. Azért kérdezem hogy ezt meg e lehet játszani vagy érdemes ki íratni inkább.
Igen de 140 lóhoz még elég a gyári turbó is, igazából nálam az a kérdés hogy előnyösebb e a 502 es csúcs vagy az csak több lóerőnél jön ki az a plussz amit nyújt.
vagy gyári konfigurációhoz nem is érdemes berakni csak akkor ha chippeljük gondolom én.
1.9 tdi AFN Audim van gyári mindene chiptuningot tervezek 140 ló és 300 nm körülit ígérnek.
Az a kérdésem hogy érdemes e a chipelés előtt kicserélni a porlasztókat 502 esre hogy ahhoz irják az elektronikát igy több teljesítményt vagy nyomatékot kihozva belőle, vagy a gyári porlasztókkal + chip is fogja tudni ezt a teljesítményt és igazából egy iylen nem túl jelentős teljesítmény növelésnél nem jelent előnyt a 502 es csúcs.
Ha csak simán beleteszem alap beállítással akkor van valami előnye az 502 es csúcsnak vagy csak füstölni fog?
Ha butaságokat kérdeztem nézzétek el nekem kezdő vagyok ebben a témában. Előre is köszi.
Üdv! Nem tuning téma, de talán tudtok segíteni. Peugeot 306 előkamrás 1.9td adagoló helyére fel lehet tenni golf 1.6td vagy 1.9td adagolóját? Nem tuning célból, hanem spórolásból gondoltam rá. VW termékekhez fele, harmad annyi áron árulják az adagolót. Pici teljesítmény változás nem zavarna! Ha bármi más ötlet van meghallgatok mindenkit. Előre is köszönöm!
Üdv! szalai32@freemail.hu. jelenleg most szándékszok venni donornak 97 afn ha érdekel valakit valami belőle ami nekem nem szükséges irjon és megbeszéljük. Ha meg lessz még a kicsike.
Egyszer egyik haveromnak is befogott hátul az egyik tárcsaféke mivel be volt rohadva a kézifék. A nagy hőtől még a gólyalábat a hídba befogó csavar is meglágyult. Én körbenéznék hogy a nagy hőtől mi fintulhatott esetleg meg. Pl a csúszka amin mozog az első féknyereg a tartón tuti könnyen jár és nem fintult meg? Anno a Golf2-nél pl még műanyag betét is volt a csúszkában emlékeim szerint...
Hengerfej felujitanal, (pd elemek helye is felujitasra kerul) kotelezo kicserelni a pd elemek O gyurujet? A korrekcios ertekek felujitas elott jok voltak.
Először is köszi a válaszotokat! A csuklót most cseréltem jobb külső és bal belső. Igen át drót keféztem előtte és még a fékpofa tartó kengyelt is meg reszelte,hogy simábban csúszkáljon a fékpofa ne a berozsdásodott felületen.Most értem haza a melóból és most semmit nem produkált semmi rázkódás egyszóval semmi nem történt.Egyszerűen ez már magas nekem és nem is tapasztaltam ilyet egyik kocsimnálse. Tárcsa csere ill. szabályzás új fékpofa és minden ment tovább szépen.
Sziasztok! Új vagyok itt.Tanácstalan vagyok már fék ügyben esetleg ha valaki tudna segiteni az jó lenne. VW passat b5 1.9tdi 110 lovasom van.Az első fék kb 10000 km-el ezelőtt cseréltem komlett tárcs betét és már megint ráz fékezéskor.Igaz előtte beragadt a jobb első munkahenger és felmelegedett de gondolom hogy ez miatt nem kellene neki ezt csinálnia.Teljes felujítás mind két munkahengeren valamint főfékmunkahengert is cseréltem.De most amit produkál azt szeretném le írni: tempónál fékezéskor majd ki kapja a kezemből a kormányt majd nyorsuláskor is ráz, fékezek egy kicsit hirtelen majd elmúlik a rázkódás gyorsuláskor és a következő fékezésnél már csak minimális ütése van ugyan annál a tempónál és ez így folytatódott.Nem tudok rájönni hogy ezt mi okozhatja mert már 20000 km alatt ez a második garnitúra első fék szettem.Válaszotokat előre is köszönöm.
Szevasztok! Másfél éve van meg a jelenlegim kocsim (Ford Mondeo 2006 2.0 TDCI 115le). Mivel az előző kocsim benzines volt, a dízel tuningban csak most próbálok elmerülni. Nem vagyok az a fajta ember aki spoilereket aggat egy 70 lovas verdára. Fontos hogy motorikusan is toppon legyen a kocsim. Adhatnátok pár ötletet, hogy hogyan lehet dízelt komolyabban felhangolni. Ami eddig megvan: direktszűrő (ég a pofám is miatta, de tetszik a hangja hát marad). Felújíttattam a porlasztókat, sajnos itt sok változást nem tudtam, mert ezek a szar delphik nem engednek sok mindent. Nemsokára kap egy chip-tuningot, amivel elvileg 145le lesz. Turbó cserét nem nagyon ajánlják... Van valami ötletetek esetleg még?
Egyébként azért is döntöttem a DRW mellett mert nagyon olcsón jutottam hozzá a szetthez. Ha nem jött volna ez az alkalom akkor maradt volna az ASD. Meg hát nézegettem elég sok alkatrészt lehet beszerezni a DRW-hez tuning szempontjából. Van ahol komplett toló váltó átt alakító szettet lehet hozzá venni ez a legdurvább amit eddig találtam hozzá. A motorra vissza térve meg ott is azért akarom az ALH-t vagy az ASV-t belerakni mert rengeteg alkatrészt lehet hozzá beszerezni amivel tornázható a teljesítménye.
AFN egyenlőre még info gyüjtés van. Egyébként a berakás se gond befaragom de ugye azért kérdeztem mert valaki biztos faragott már be és egyszerűbb a dolgom. De le is írtad nekem a választ hogy a seatból nagy valószínűséggel átt tudom rakni minimális módosítással.
Ha tüzetesen elolvasod amit írtam akkor ott le van írva hogy milyen kuplung van hozzá. De leírom mégeygszer pd150 lendkerék, sachs race enginering nyomólap, kevlár ez a szett 300 Le-ig kiszolgál.
Hali. Gondolkodtam már rajta,hogy kicsit nagyobbat tegyek be, azért nem olyan nagy az ugrás fúvóka méretben? A 150P357 0,190 ről 150P520 0,205 re ha jól tudom.
Sziasztok. VW 1.9TDI motorban kell porlasztócsúcsokat cserélnem,a motorom 1Z széria. Melyiket érdemes beletenni, a gyáriát DSLA150P357-est vagy a DSLA150P706.
A kasztnit megcsináltam magamnak tehát nincs rajta rozsda a g4 nem tetszik formavilágra ezért is választottam a g3 3ajtsóat. Cél még nincs egyenlőre érdeklődök mi a legjobb elindulási cél. A télen a futóművét rendbe rakom powerflex szilentek minden újra szinterezve új alkatrészek mindenhova stb... Szereztem nagyon olcsón DRW váltót ahhoz is megvan minden átt van alakítva csak fel kell rakni a kuplung is elég faszányos sachs race enginering nyomólap, 150 pd lendkerék, kevlár. Utána üzemanyag rendszert építem ki és akkor minden megvan ahhoz hogy lehessen húzni az autót.
a 6k GP01 Ibiza eleje G2/G3 es abban volt ALH es ASV is (ugy mint AUQ), abbol at lehet logatni 1:1-ben elvileg.
bar nem ertem minek egy rozsdakupacba ASV-t rakni, ha AFN van benne gyarilag. Ha ASV-t akarok konnyu kaszniban akkor vagy GP01 vagy ha golfban akkor G4. (ezek kozul egyik sem rohad annyira mint a G3)
Egy darabig :) De köszönöm a választ. Egyébként mennyire lenne nagy macera egy ilyen blokkot befaragni mondjuk 3-ba valaki itt a csoportban biztos csinált már ilyet az leírhatná hogy mit kell faragni megköszönném :)
Hello!Értem akkor marad a wg turbo akkor most a kérdés az h kicsit nagyobbat szeretnék rá rakni a gyárinál melyik autoét lehetne a legkissebb átalakítással rárakni?Gondolom ez nem egyszerű kérdés de hátha :Dkoszi
Kamrás motor nagy eséllyel rövid idő alatt bekokszolja a turbó geometria állító lapátjait/mechanikáját. Folyamatosan szét kell lehet szedni kipucolni. Ahogyan előttem írták maradj inkább a WG-s turbónál.
Tuning szempontjából. Alkatrész ellátás mindegyikhez van rogyásig. Az érdekel a legjobban meik az ami a legjobban húzható szoftveresen és motorikusan is tehát nem terv a mechanikusra átt alakítás. Illetve az olyan alkatrész ellátás ami teljesítmény növelést szolgálja. Lényegében ez végett érdekel a dolog.
Kis segítséget szeretnék kérni van egy peugeot 1.9tdm lucasról most lett átalakítva manuálisra egy vagyonér és persze most elkezdett szólni a turbó mint az állat nem sokat jósolok neki!A kérdés az h mennyure lenne nehéz és kötséges vtn15 turbót rárakni illetve h lehetséges e egyáltalán?kosz kosz:)!
Szerintetek meik a jobb az AFN lemezfedeles vagy ALH alu fedeles blokk ? Aki jártas ebben írhatna pár szót hogy meikkel érdemes foglalkozni. Egyébként neten több dolgot találni ALH blokkhoz csak azért kérdezem.
Az afn és 1z motorok a lemezfedelesek.(fekete) Ezen kívül azt hiszem az összes már alufedeles.(szürke)
Nem 100% de én is nemrég kerestem ebben a témában és így rémlik.
Nekem az lenne a kérdésem, most kaptam vissza az autót, hengerfejtömítés probléma volt vele, egyúttal már akkor cseréltünk egykét dolgot, de nem is ez a lényeg. Hengerfejnek volt nyomáspróba és síkolás. Korábban lent a bölcső tiszta olaj volt, meg az egész hengerfej alatti rész a motoron végig. Most a motor turbó felőli oldalán(A4B5 hosszmotor) a vezérlés felőli saroknál van némi olaj, mint az olajpára. A túlsó sarka száraz, viszont a bölcső teteje megint olajos, annak így nem látszik az eredete.
Pálca szerint némileg több volt bele töltve, a max felett úgy fél centivel( a min/max felett van egy vízszintes csík,na addig). 600km után most van benne annyi mintha tele lenne töltve.
Próbáltam érthetően fogalmazni..remélem sikerült :) Vigyem vissza hogy nem jól lett össze rakva? Vagy esetleg ez ,,belefér'' és a többlet olajat meg megette?
2008-ban vettem egy használt EURO3-as 101 lovas 1.5 dCi. Azóta 300k beleszaladt. Tehát minimum 330k van benne. Problémamentes, sehol olajfolyás, EGR falazva.
2008-ban szintén hozzám került egy új már EURO4 86lovas 1.5 dCi. 100k környékén egyszer csak megállt, majd nulla kompresszió. A hirtelen meginduló korom kitámasztotta a szívószelepeket. EGR falazva, ennél még lehet. Azonban ennek az újabb típusú motornak a főtengelyszimmeringjei már folynak. Néha csak úgy nem indul. Ezt leszámítva nincs vele baj. Most 140k van benne kb.
Szerintetek az alábbi két motor közül melyik az amelyik jobban bírja a strapát a városi forgalmat és kevesebb olyan alkatrész van benne ami ha elromlik nagyon drága:
Ez egy 2es golfba betett 1.9tdi motor!Ez van a kocsiban!Gyanus is volt h nem megy szegényem!Benn a 90 pacis motyó aztán kapott 1 butitott adagolót!culler nélkül ami ugye vissza hutés nélkül meg gyengébb!Bontottan láttam 20körül már tdi adagolot coller is kb 20 ért pont nemrég neten! Ezeket beteszem az 1.6 mechanikus adagoló helyére ugy már erőre kaphatna? Vagy az se mind1 milyen tdi adagolot kap a kocsi?
Tudni kéne milyen autó ez, saccra golf 1-2 lehet. Az 1z motorkódhoz elektronikus adagoló jár, amit vezérlőegység működtet mindenféle bejövő jelek(motorhőfok, fordulatszám, levegőmennyiség, turbónyomás, gázpedál állása) alapján, ezeket is mellé kell tenni az adagolónak, ha azt akarod,hogy működjön, vagy veszel egy épített, bowdenes adagolót, ami jó hozzá, azok olyan 60-100 ezer környékén mennek, egy cooler csövezéssel, ha gyári bontottat veszel, lehet megáll 20 ezerből.
Jótanács:ilyen autót, ha lehet, ne vegyél meg, csak a bajod lesz vele, vagy képezd ki magad autószerelésből.
1,9tdi AHU porlasztócsúcsot akarok cserélni DSLA150P764-es csúcsokal menyi füst lenne, chip nélkul? és menyire kell állítani a nyitónyomást? esetleg fedélen kell állítani ha igen menyi mg re? köszönöm.
A probléma a következő: Alapjáraton illetve kisebb fordulaton (2000 alatt) terhelve finom kattogást (tik-tik) produkál az autó (lehet hogy felette is megvan, de a motorhang már elnyomja).
Reggel próbálgattam a dugóban araszolásnál terhelve hallatszódik, de amint elengedem a gázt rögtön elhallgat vagy elhalkul.
A hirdotőke valószínüleg kizárható mert az olajbetöltőfedelét levéve a hang nem változik.
Az első szerelői vélemény szerint valamelyik hosszbordásszíj feszítőgörgője (kb 17ezer km van bennük), de én nem vagyok benne biztos, hogy az ilyen hangot adna.
Porlasztócsúcs elképzelhető lehet?
Ha esetleg már valaki találkozott hasonló problémával megköszönném az ötleteket?
Értem persze az alap dolgokat csere ügyben le fogom csekkolni! Kérdem én ha mégis úgy döntök h megveszem a gépet akkor fogom aztán rádobok egy 1.9tdi adagolót és 1 intercullert! Rátétel könnyedén megoldható? Mibe fáj ez a 2 cucc nekem sac/kb? Mire kell nagyon figyelni esetleg?
Rákérdezhetnél,hogy mikor volt olajcsere,levegőszűrő,vezérlés,vízpumpa,hűtőfolyadék,fékfolyadék cserék!Nagy hallgatás lenne.Ilyen tákolt autóért ugye nem akarsz pénzt adni?
Hello!Erdekelne 1dolog rem tudtok erdemben valaszt adni!1.9tdi motoron(1z)1.6dizel adagolo figyel!Tudja vki mi okbol lehet igy osszerakva?jah es az interculler is ki van iktatva! Kocsi vetel elott allok es motorja igy figyelget!Tudni szeretnem ez mi okbol lehet igy osszerakva!
Sziasztok, ajm bora 99es vezerles csereperiodusa a konyv szerint 60 000km, a 2000es utaniaknak 90000 es a 2004 utaniaknak mar 120 000, miben kulombozik ez a harom vezerles? lehet upgradelni, a hosszabb csereperiodusura?
Igazából passzolom. Valószínű hogy ehhez már a hengerfejnél is mókolni kell hogy elférjen. De ha tudsz mondani valami jót akkor hallgatlak :) Egyébként most sdi van benn pd sorral semmi más így is faszán megy tetszik a menet dinamikája.
Azt sejtettem mert kint németbe vagy angolba néztem tengelyt de itthoni viszonylatban ahogy néztem az árakat drágának minősül azért kérdeztem meg :) Mert amit néztem az 260° fokos 9,9 a szelepemelése.
Segítséget kérnék a fórum régi olvasójaként. Lassan kihullik alólam a mostani TDI-m. Még adagolós TDI-ket nézegetem, elsősorban A6-osokat. Most épp egy 2004-es 163 lovas V6-ost, de az itt olvasott infók némileg ellentmondanak, illetve adnak némi reményt, hogy ez már nem beteg fajta.
Kétkerékhajtás, kézi 6-os váltó, kb. mire számítsak, ha nincs leharcolva. Itt is cserélhető a kettőstömegű egytömegűre, ha kifingik? Egyéb csontvázakról tud valaki? Fogyasztásról esetleg info (tudom lábfüggő, de lehet-e pl. alacsony?)?
3.0 motornál ha 2.4 bart mérek a kompresszor házon akkor az egren lévő mérési pontnál is ugyanannyit kéne mérjek? 90 tempomatnál kompházon 0.6-0.7 egr-en lévő mérési pontnál 0.2 mérek. Szétszedtem, átnéztem megszakítottam a bilincseket szinte rajta már mérgemben. Emap kb annyi mint az egr-nél mért nyomás a szívósor előtt. Map is annyit lát mint az egr-es mérési pont. Mi befolyásolja ezt a szökő nyomáson kívül?
Sziasztok Lenne egy Audi 80 1.9 Tdi 1z kocsim. Chip tuningolt menetközben olyan 2800-3000fordulatnal a turbó nyomás hirtelen leugrik 1.5 rol 0,5-0,6 bárra es utana lassan kezd el csak tölteni. Előzés közben ez eleg veszélyes mert nagyon megtorpan a kocsi . Turbónyomas szabályzot cseréltem mar nem segített. Mi lehet a gond ? Üdv: Ricsi
Hát hogy használható-e vele a jármű úgy értettem, és hogy milyen átalakítások kellenek hozzá. Mondták azt is hogy az 1.6 TD adagoló házába kell belerakni az 1.9 tdi adagolójának a belsejét. Nekem ez kínai, azért érdeklődök itt.
Olyan kérdésem lenne, hogy 1Z-s motorkódú 1.9 tdi motorra szeretnék mechanikus adagolót, melyik adagoló jó rá? Sokan mondták, hogy a 2.8-as iveco vagy ducato Bosch 0460424152-es számú adadolója jó rá, nektek mi a tapasztalatotok, véleményetek, mi van fent nektek ilyen motoron?
Állítsd be 4-5mg közé, és hagyd ott, a motorvezérlő is ahhoz van szokva.
Fordított az összefüggés, minél többet mutat a diagműszer, annál kevesebbet kap ténylegesen az autó, teljes terhelésnél(mennyiségállítómű mozgásával függ össze).
Az lenne a kérdésem hogy állítottam a HDK fedélen mint ahogy itt a videóban és nem úgy megy az autó 8,5 mg/H-ban mint pl 2,5 mg/H-ra állítva ez mitől van?
2006 1.3mjet fiat panda(70le 145Nm) kupplungaval mit lehet kezdeni, h ne forogjon el mindig? kevlar?
(egy "erosebb" chippel elforgott, raktam bele uj kupplungszettet es visszairtam szeriara, mert mutterek hasznaltak.[ez 4 eve es 20-30ekm-rel ezelott volt]
Most beleirtam a doblo görbejet (70le 180Nm (ennyit tud ez a motor gyarilag maxban). mentem vele 600km-t es most megint meg meg-megcsuszik)
meg van a regi gyari valeo tarcsa(ca. 135ekm) is, a bardiban van 12eFT -kedvezmennyert uj QH. Uj LUK szett kb. 27eFt. mit erdemes kevlarozni?
(amugy szerkezet es kinyomonak nem lehet baja. SKF kinyomo kb 3eFt)
A torziós rugók megfogatása egy menetes szár+anyával történik gyárilag(ha alánézel, látni fogod, a tank mellett van).
Mérd meg az anya távolságát a menetes szár végétől tolómérővel mindkét oldalt, írd fel, vedd elő a drótkefét, takarítsd meg a menetet, mert tiszta sár, meg alvázvédő szok lenni, fújd be WooDoo 40-nel, aztán a 27-es porlasztócsúcskiszedő krovafejjel, meg légkulccsal oda csavarod, ahova tetszik:-D, de ha nagyon leveszed, fel fog ütni a gumibakon a lengőkar a magyar kátyúkon.
Sziasztok. Picit off tudom, de sokat látottak vannak itt, és hátha tudna valaki segíteni. A transporter t4nek lehet lejjebb tenni a hasmagasságát, ültetőrugóval? Az első torzios annyit tudok, de azt nem tudom hogy ott a torziós rúd állítható e? Meg hátra kapható e rövidebb rugó esetleg?
Koszi a valaszokat. Vasarlas elott allok, ezert kellett megtudnom , hogy ez egy altalanos jelenseg, vagy egy olyan problema amit csak sok penzbol lehet megjavitani, es tovabb fog romlani ...
Sziasztok, egy kerdesem lenne! AJM 116 loeros 99es Borat szeretnek vasarolni, ma megneztem az autot, egyeduli furcsasag. hogy uzemmeleg motornal korulbelul 3at forgat az onindito mig beindul az auto. Az elado azt mondta, hogy az elso pd-be nem tettek, uzemanyagszivattyut a tankba s ezert hajtja ennyi ideig. Ti mire tippeltek? Fust nem volt, ero rendben, nem remeg az alapjarat.
Van egy MSA12 es vezérlő amiben ugye két eprom van, HHH és LLL. Hogy tudnám összefűzni majd szétszedni a két bint, hogy tudjam szerkeszteni Tunerpro val? Van erre program, vagy nekem kellesz írni hozzá? WinOLS tudja alapból ezt, csakhát fizetős.
Sziasztok tudna nekem segíteni valaki? Fontos lenne van egy golf 1.9td kamrás adagolóm és az érdekelne hogy meg lehet e csinálni tdi re? Van hozzá tdi hullám és fejem is ha beépítem akkor jó lessz hozzá? Válaszokat köszönöm.
Program elvileg tökéletes mutatta h áll fel a Nyomás stb, megnezte többször is leellenorzott mindent azt mondta a chipes h karral kellene ezt beállítani de h ő nem tudja turbósnak kellene tudnia de senkit nem ismerek aki ehez értene. Az az érdekes h ha beállítom h csak 1.87 be szaladjon bele(eddig tudtam lecsalni) akkor meg szarul megy nagyon fennt éled és füstöl. 1749 va labda van rajta, lehet az nem tetszik neki, mert ugye gyárilag elektromos...
Sziasztok, olyan problémám van h kapott az autóm egy bv 43 as turbot 1.9 pd meglett chippelve és a nyomásom Valamiért nem tudom optimálisan beallitani. program szerint 1.68 a Nyomás de mikor elnyomom beleszalad 1.9-2 barba a chipes szerint 1.8 ba szaladhat bele és úgy áll be 1.7 re vagyis így kellene. A geometria karja levan röviditve 16 mm re és akárhogy tekerem a pálcát sehogy sem jó ha kitekerem akkor nagyon későn éled és nem megy az autó .... Ötlet esetleg valakinek hogyan állítsam mire figyeljek oda stb vagy valaki aki betudna állítani?
Adott egy Bosch VE típusú mechanikus adagoló TDi motorhoz. Az LDA tüskét kivettem és azt tapasztaltam, hogy a tengely amit mozgat az LDA tüske nem jön ki a helyéről, hogy letapogassa a tüske felületét. Ez normális? Lehet hogy csak nagyobb fordulaton és terhelés mellett aktivizálódik? Ha ez így rossz, akkor mit kellene vele csinálni?
Az egész hibakeresés onnan indult, hogy erőtlenebb lett a kocsi és minimális a turbónyomás. Turbo, intercooler és csövek ellenőrizve, azok jók. Ezért gyanakszom az adagolóra.
Erre is csak véletlen bukkantam rá 2-3 óra keresgélés és olvasás után. De erre a wg+geora nem nagyon találtam. De választ így is kaptam miután te leírtad és ebből legóztam össze a dolgokat. Úgyhogy köszönöm a segítséget.
Ezért írtam hogy jó esetben .. de minden összefügg mindennel ...előtöltés mennyiség egt tengely stb... De miért kérdezel ha tudod használni a keresőt... ott arra is megkaptad volna a választ miért van értelme a wg-nek geó mellett már ha van ... mert sokan megkérdőjelezik
Az egyik a kipugáz nyomása a turbina előtt, amásik meg a feltöltö levegő nyomása a szivócsőben. Kommersz nyomásmérővel tudod mérni. A kipunál kell durván 15-20cm fémcső, utána viheted pl kommersz "résolaj"csövön.
Ha van egy légtömegmérőd a turbó előtt, és egy kipgáz hőmérőd, akkor már rengeteget megtudhatsz a motorod beállitásának jóságáról. A cél hogy a lehető legmagasabb beszivott légtömeget produkáld a lehető legalacsonyabb feltöltőnyomás mellett, úgy hogy az IMAP mindig magasabb legyen az EMAP-hoz képest, és mindezt a legalacsonyabb kipufogógázhőfokkal...
Ha a csúcsteljesitmény a cél akkor a négy ismeretlenből (légtömeg, IMAP, EMAP, EGT) kettő előre meghatározható: a max töltőnyomás (IMAP) és a max kipuhőfok(EGT).
Ezután már csak a maximális légtömegre és a lehető legkisebb EMAP-ra kell törekedni, amik nem is ellentétes igények, mert az EMAP csökkenésével azonos feltöltőnyomás mellett(IMAP) nő a beszivott légtömeg.
Ha jól értelmezem az írást akkor ezért még elég sok minden összefügg ezzel a dologgal.
Innen nekem kb 10 km-re van bolt aki ezekkel foglalkozik és van is nekik raktáron. De elöbb körbe szerettem volna érdeklődni hogy van e értelme mert akkor ezek szerint még pufferként is üzemel. Amúgy a tartót megoldom jó forgácsolóhoz híven aluból lepörgetem gyors :)
Igen nagyobb, 2X3-or nagyobb szűrő felület az átlag gyáriakhoz képest! Így a hossza is ennek arányában változik! Keress meg p.üziben, és este keresek itthoni beszerzési forrást, mert nem csak szűrőt, házat is venned kell! A nagy vízen túl kicsi - nagy olajkályhákba előszeretettel használják, de hazai tapasztalatok, és userek is vannak már! A nagy nyomású rendszerek védelmére szinte kötelező installálni, a megbízható, hibamentes működés érdekében!
Nem a túltöltéssel van a gond hanem azzal hogy a turbó és hengerfej közt még nyitott geometriánál is feltorlódik a nyomás (e-map) és ront a hatásfokon meg a töltetcserén turbó se szereti ... jó esetben ez a nagy e-map azért jelentkezik mert kicsit a turbó .. 1 wg-vel meg kicsit még lehet javítani a dolgon
Kifejtenéd nekem ezt egy kicsit bővebben ha megkérlek ? Még tanulom a kifejezéseket és sajnos a google nem mindíg hoz választ ezekre a kérdésekre hiába keresem :)
Bár lehet, hogy igazad van, mert a gyári szűrővel sorban hullanak a tdi-k pár km megtétele után, mert a faleveleknél kisebb dolgok simán átjutnak rajta.
jaja van 38-as gyári wg-m de nem férek vele sehogysem 1 egr szelep meg azért nem nagy ...igaz az áteresztőképessége se nagy de geós csiga mellé elég lehet
Azért kérdezem hogy volt e valakinek dolga vele. Gondolom valamivel nagyobb mint a gyári szűrő és pufferként használják sejtésem szerint ezért szeretik használni. De ha valaki többet tud akkor érdekelne a dolog.
Helló. Egy kérdésem volna valaki próbálta már caterpillar 1r-0750 jelű üzemanyag szűrőjét tdi-be ? Külföldi oldalakon elég sokan használják meg ahogy olvasom dicsérik is. Valakinek valami vélemény róla ?
Facebook-on beszéltünk vez tengely meg chip-röl. Csak az egyeztetésig nem jutottunk el. Most egyenlőre le tettem a chip-röl. Meg csinálom a gyári üzemanyag rendszert pufferral, szivattyúval meg a gyári coolert nagyobbra cserélem, utána jöhet a tengely, aztán a chip.
A Fuelshark jobb, mert az legalább nem árt a motornak/környezetnek ez meg ki tudja....nem egy korrekt megoldás. Gyűjts egy kis pénzt és vidd el egy chip tuningra rendes helyre.
sziasztok forumozok velemenyeteket szeretnem kerni errol a nitro obd 2 tuning dobozrol,valoban segit valamit a motor telyesitmenyen?vagy csak mese minta Fuelshark fogyasztas csokento.koszonom
Az autót 90%-ban munkába járásra használom, nagyon pontosan ugyanolyan város-autópálya-közút összetételben. Ez napi ~70km, csak nagyon pici különbségekkel. Viszont az időjástól mintha tényleg függene egy kicsit a kormolódás. Kánikulában mintha erősebben kormolódna a dpf.
Tegnap hidegen indulva a tegnapelőtti 27g-ról kapásból leszámolt 5g-ot, majd onnan folytatta. Amikor leállítom a motort, akkor meg mutat egy korom mennyiséget, aminek semmi köze az aktuálishoz, néha akár a fele, mint a működő motornál mutatott. Ez valami átlaga az eddigi futamoknak, vagy valami elvárás?
"De ha ugyanolyan használat mellett néha 600km-t, néha meg 300km-t tud eltömődésig menni, akkor ott szerintem baj van annak a fejében, aki ezt beprogramozta"
mibol gondolod, h ugyanolyan a hasznalat?
(altalanos utak hossza, es kulso homerseklet ugyanaz?)
A visszacsökkenti a kormot úgy értettem, hogy 300°C-os kipufogó hőmérséklet mellett! Két hőmérő is van, egy a kat előtt, egy pedig a kat és a dpf között, amik ugye egy házba vannak építve. Mindkettő messze a koromtalanítási hőmérséklet alatt marad és a korommennyiség szépen lecsökken. Nyomok néhány nagyobb gázt és szépen újra visszaemelkedik. Nyugisabb tempó és megint visszacsökken. Szóval mintha korrekciózná a számításait, ami valami miatt félrement.
Nagyon kategórikusan 4,9g-nál nyilvánítja befejezettnek a koromtalanítást, ami viszont a felhevült katalizátor miatt még tovább tud menni, mert a kat és a dpf közti hőmérő még több percig fenn marad 500°C felett és néha le tud jönni a korom 1g alá is. Ha valamiért fékezni kell és elveszem a gázt, akkor annyira visszahűl, hogy már nem folytatódik az égetés. Itt megvan a megfejtés, hogy miért éget néha 4g-ig, néha 1g-ig.
Én is arra jutottam, hogy többféle korom jellegmező lehet beégetve és a használat módjától függően váltogatja őket. De ha ugyanolyan használat mellett néha 600km-t, néha meg 300km-t tud eltömődésig menni, akkor ott szerintem baj van annak a fejében, aki ezt beprogramozta. Vagy van előnye a nagyobb kormolásnak?!
A koromtalanítás ~1,6-os A/F érték mellett megy végbe, de a végén van egy párszor tíz másodperc, amikor leveszi 0,92-re. Csak nem valami NOx vagy kénes katalizátor regenerálásra?
" visszacsökkenti a kormot, holott az onnan égetés nélkül nem fog eltűnni"
dehogynem, 450C folott mar rgn nelkul csökken a korommennyiseg, foleg ha stimmel az no2/no arany (CRT - hatas)
"Hogy mikor kezd el regenerálni. Néha 26g-nál, van amikor meg felengedi 40g-ig is. Itt van egy kis korreláció a használattal, mert ha nem olyan jók a körülmények a regeneráláshoz, akkor később regenerál. Pl ha sokszor városozok."
igen.
1, van hogy regeneralna csak nem tud korulmenyek miatt.
2, az rgn hatarertek(tehat hogy mikor akar regeneralni) hasznalattol függ (pl. autopalyan, varosban, varoson kivul mas)
"Egy gramban számolt korom mennyiséget kalkulál a vezérlő"
vezerlotol fuggoen, vagy csak deltaP szenzor alapjan szamolja, vagy egyes vezerlok a deltaP-szenzoron tul egy (vagy több) koromjellegmezoje, ami alapjan szinten szamol
Élőadat olvasással figyelem már vagy 25 000 km óta, hogy miként működik a dpf. Nekem nem tűnik úgy, hogy ez egy jól kézben tartott folyamat!!! Egy gramban számolt korom mennyiséget kalkulál a vezérlő, de elég hülyén teszi. Pl megyek kicsit tempósabban, emelgeti a korommennyiséget, majd ha beérek városba és lassítok, akkor visszacsökkenti a kormot, holott az onnan égetés nélkül nem fog eltűnni. Volt mondjuk 20g, erre visszaveszi 15g-ig. Nem regenerál, mert a kipuff hőmérsékletet nem emeli meg, a státuszjelző is off-ban marad. Mintha a gép felülbírálná, magát, hogy bocsi, nem is annyi, hanem ennyi.
Hogy mikor kezd el regenerálni. Néha 26g-nál, van amikor meg felengedi 40g-ig is. Itt van egy kis korreláció a használattal, mert ha nem olyan jók a körülmények a regeneráláshoz, akkor később regenerál. Pl ha sokszor városozok. De tökéletesen regenerál városban is, lámpától lámpáig csinál olyan 600°C-os kipuff hőmérsékletet, hogy eltűnjön a korom, hogy csak!
Ami viszont a legjobban bosszant, hogy tök ugyanazzal az üzemanyaggal, ugyanúgy közlekedve akár 100%-kal eltérő km futást csinál két reg között. Miért???
Viszont volna nekem is kérdésem a kettős tömegűvel kapcsolatban mennyire észrevehető ha mondjuk az helyett egy egytömegű lendkerék van fent ? Miben változik vagy érezhető a különbség ?
A 02M az a DRW néven futó 6-os váltó amit szoktak rakni 3-as golfra. De ugye ahhoz kell minden a váltó a kulissza, önindító, komplett kuplung (ami kettős tömegű) illetve még két darab átt alakított féltengely mivel nem egyeznek a méretek.
AHU motorhoz kellene egy SDI vezérmű tengely cikkszám. Ruville 215411 helyes?
Illetve ha marad a gyári turbo akkor van értelme cserélni? Hidrotőkéket muszáj cserélni, azaz tengelyt amúgy is ki kell szedni, innen jött a csere gondolata.
a konkret problemahoz nem tudok hozzaszolni, de sok helyerol azt hallottam hogy a 2.0 dti-knel a legjobb megoldas mecha vp7-re alakitani ha megdöglik a pumpa
Ha valakit szépen megkérdek ezekről a nyomó elemekről meg az adagolóval kapcsolatos dolgokról mesélne egy kicsit érdekelne a dolog hogy mi hogyan van miért hogyan kell növelni az elemeket ilyesmi érdekelne. Meg a porlasztókról is ha valaki venné a fáradságot azt nagyon megköszönném :)
Kérdés: 1.9 TDI AFN EGR: off, kb 140-145 Le re megírt chiphez ha rakok alap 502, fog kormolni? (ezt jó lenne elkerülni) Turbó-Cooler gyári, a program maradhat? Vagy újra? Köszi!
Sziasztok. 1.9 tdi afn motorkóddal, mit javasoltok tuning gyanánt? A hengerfejet most fogjuk levenni felújítani, viszont ha már szét van szedve tennék bele ezt-azt. Amire gondoltam :sdi tengely 502 0,26-os csúcsok, felújított turbó, és valami program, kipufogó. Kérdésem melyiket mit hol érdemes beszerezni? Érdemes e nagyobb turbot rátenni vagy akkor már a coolert is cserélni kell? Konfigurációs javaslatokat szívesen várok.
Úgy jön hogy átt van alakítva tehát felrakom elvileg beszabom a helyére a bakot és kész megvan a féltengely minden. Az Asd-től valamivel hosszabb más 6-os váltót meg nem tudok ami felmenne rá.
Uraim sikerült hozzá jutnom nagyon olcsón egy drw váltóhoz ami átt van alakítva 3-as 1.9 tdi-re. Lehetséges hogy a kollega is itt van köztünk. A váltó tartó bakon kívül mit kell még faragni hogy fel tudjam rakni a helyére ? Illetve a bakból mennyit kell faragni ?
Udv.Egy olyan kérdésem lenne h ez az adagoló hány elemes? száma:0480 404 040 Fiat cromán volt 2.5 td-én.De nézegettem nem 0480 a száma hanem 0460 akkor most ilyenkor mivan.Nem néztem el a számot h vkinek az lenne a gondja.
Ne haragudjatok, nem épp tuning de szerintem itt vannak azok az emberek akiknek talán akad egy ötlete a problémámra.
Az alany egy 1.9 tdi vw vento, 1994-es, a probléma a következő: Váltót csertéltünk az autón minden komplikácó nélkül,inditanám az autót de csak egy kattanás az önindító felől, és a műszerfalon égve maradt a olajnyomás,illetve a vízhőfok piktogramm.Néztük a kábeleket, semmit nem lehetett máshová vagy nem bedugni, nincs szemmel látható kidörzsölődés egyszóval semmi rendellenes.Nem tudom mi okból de az öndító azóta teker 12v adva a mágneszelepre a motor indul, de semmi erő nincs benne,nem érezni hogy turbós volna.A műszerfalon világít menet közben a két ikon, illetve a többi része teljesen mozdulatlan km számláló illetve az óra is.
Elkezdünk rajt végigmenni tételesen, de Ti többet láttatok hátha valamelyikőtöknek eszébe jut róla valami.
Nekem Jena307 mester csinálta meg az autómat hogy 'normálisan' működjön.Igaz Ő HDI -ben No1, de szerintem elboldogul TDI-vel meg sokmindennel is!!!! A lényeg hogy van gari meg ha túlírja visszaveszi... mident a kuncsaftért ,gondolom...kedesd a 307 fórumon az adatlapján a száma..Teljesen képben van csak ajánlani tudom bárkinek!!!!!ezt nem reklámnak szánom hanem tapasztalatból, simán csak segítségnek!!!üdv.
A következő problémám van: 1.9 tdi 1z, gyári adagoló 111HDK, 502 csúcs, chip. Beállítottam az előtöltést tdi graph, a motor szépen jár pöccre indul hidegen melegen. alapjáraton a kért előtöltés 2.9 fok a megvalósult ekörül mozog, viszont a kitöltési tényező már 30%, fordulaton felmegy 90% ra is vagy kiakad. Mi lehet a baj a háznyomás kicsi?
Még nem írattam rá csak vannak ismerőseim akik egy valakivel csináltatják nah az nem tetszik nekem. Azért érdeklődök hogy ki kit tud ajánlani. Inkább körbeérdeklődök kétszer véleményt kérek és úgy viszem el mint hogy vissza járkáljak folyamatosan.
Ha megirattad valakivel, ès nem az igazi, akkor ha normàlis az Ombre, szèpen visszagrasszàlsz hozzà, ès addig finomítja, míg fasza nem lesz. Ha nem ilyennel írattad, az pech.
Csak érdeklődésképp valami jó chipest nem tudnál ajánlani mert itt vannak páran akik egyvalakivel iratnak de meg mondom őszintén az nekem valahogy nem tetszik nem az igazi.
Garrett VNT 25 turbómon beállt a drucklabda, így nem mozog a geometria. 1-2 helyen érdeklődtem, de nem tudják beszerezni. Lehet esetleg más típusét használni? Esetleg ha valakinek van bontott, működő, akkor vevő lennék rá!
ha kiiratod es csak helyetesito ertekbol megy(EDC15-nel: MAF jellegmezo elotti 550mg/str ertek szeriaban) akkor vagy nem fog menni(550mg), vagy fustolni fog(550->1200mg). HA at lesz allitva a koromjellegmezo toltonyomasalapura akkor rendesen fog mukodni...
- 4 kerek csak 4 kerekes kaszniba megy bele... (persze lehet kasznit hegezsteni hozza... mert vannak akik belerakjak a G3 hatsohiddal a G4 4motion hajtaslancat a golf 1-be...)
- passat motoron (ha hosszmotoros nagyon sokat kell maceralni (olajszuro/huto, karter, generator stb)
AAZ a legegyszerubb, nekem is az jon le hogy nem tul sok hajtaslancot legoztal eddig.
Ne kezdj bele, egy hozzáértőnek is igen nagy munka, annyira hogy nem is sokan állnak ilyennek neki!
Azt nem mondta senki hogy farigcsálás nélkül belemegy. Az volt a kérdés, hogy a váltóra passzol-e? Igen, passzol. Azon kívül szinte semmi sem passzol.
Golf 3 összkerékhajtás nem építhető be egy G2-be. A kézifék vonalától hátra más a karosszéria is összkerékhajtásnál. Ráadásul a Visco kuplungos régi hajtás elég gyengusz. Inkább Haldex kellene bele..
Köszönöm ezt a tartalmas választ ! akkor ami lejött ebből nekem 2 literes moci semmi faragás meg hegesztés nélkül be lehet épiteni . Csak a g2 lendkereket kell át rakni a 2 literesre de viszont ez kifogja nyirni a g2 váltót . De ha veszek egy g3 variant syncrot akkor a tejes futómuvet hátsó hidat váltót át tudom alá pakolni ? Egyezni fog a g2 felfogatásaival ? Ne nézeted hülyének g2 fanatikus vagyok és ez csak hobbi kocsi ,és szeretnék minél több lovacskát ki préselni belőle ! :D
Sziasztok! Egybecsonkos VB helyére szeretnék rakni egy gtc1549vz-t. A külön csonk vásárlásán kívül mit kell még átalakítani hogy felmenjen? Köszönöm előre is.
02A (G3 TDI valto - at kell alakitani bowdenesre a valtot es hidraulikusra a kupplungot)
02M (6-s valto, bowden, es kupplung ugyanaz)
motorfelfogatasok es valto passzolnak...
mindegyik valtohoz a sajat lendkereket es oninditojat a egegyszerubb hasznalni.
a fek marad a nyari 239mm tomor?
"van egy mk2 1.6d golfom meg van egy 2.0 16v pdtdi BKP motorszámú passatbol kiszedet motorom ezt bele szeretném tenni a golfba"
regi vicc, de: kinyitod a csomit es berakod...
szerintem vegyel melle meg egy g3 tdi-t, mert abbol kell jo sok cucc... (valtobowden/kulissza, valto lendkerek, onindito - kerdes hogy nem eleg-e neked abbol kompletten atrakni a TDI-t futomuvestol (ill. legalabb a 256-s hutott feket). ha AFN-t szerzel egy chip es egesz jol megy a G2.(bar 90le-s is egesz jol rangatja a g3 kombit egy chippel - G2-ben sem lehet rosszabb) az egesz jatek akkor eri meg ha rozsdamentes a G2...
vagy 1.9TD AAZ 75le, abbol coolerrel 100le korul megvan es ott nincs elektronika, valto is maradhat fektarcsat lecsereled belsohutesure (ha eleg kopott a beteted, meg abbol sem kell uj...) es kesz
Helló sziasztok eddig ezzel a kérdéssel minden forumbol elzavartak remélem itt vannak szakik:D na az lenne a nagy kérdésem hogy van egy mk2 1.6d golfom meg van egy 2.0 16v pdtdi BKP motorszámú passatbol kiszedet motorom ezt bele szeretném tenni a golfba . A golf váltójával össze fog ez jönni ? és ha nem akkor eltudnátok mondani mért ? vagy ha bele megy akkor jó lesz ? :D üdv .. válaszokat előre is köszönöm !
Illetve volna még egy kérdésem a lemezfedeles hengerfej és az alufedeles hengerfej közt van e számottevő különbség ? Ha igen melyik akkor melyik a jobb ?
Sziasztok! a segítségetekre,és a véleményetekre lenne szükségem. a passatomba(98-as AFN lemezfedeles 1.9 TDI) szeretnék hidrotőkéket cserélni azt már az előzőekben olvastam itt hogy kizárólag INA márkájút szabad csak venni és abból is feketét. merül így fel bennem a kérdés hogy létezik belőle INA sima fémszínű? UNIX-nál rendelném ott milyet kapni? ha már megbontom szeretnék SDI vezérműtengejt de abból melyik márka ajánlott? Melyek azok az SDI autók aminek a vezérműtengelye belerakható az enyémbe.gondolom lemezfedeles SDI jó bele,motorkódokat szívesen vennék a megrendeléshez.
Vagyis inkább pontosítok minimális kábelcserével járó csere úgy hogy passzoljon. Valamit találtam ezzel kapcsolatba de hogy ez passzol is azt nem tudom. Audi a4-nek a kompiát írták vagy olvastam.
Egy kérdés az mk3 compiát ki a lehet valami másik hasonló compira cserélni ami külső map sensoros vagy létezik e ilyen ? Vagy ehhez komplett köteget is cserélni kell ?
Afn gyári szívósort érdemes le cserélni 131 lovaséra? Úgy értem, hogy van valami különbség utána? Kevesebb füst vagy jobban öblít tőle? Vagy csak jobban hangzik, hogy 131lovas szívósor? (az autón 11es kz adagoló, 2260as turbó, "nagy" csúcs van)
A mart töltőkerék 4660. A turbónál a kis kőr: komp:~43mm, turbina ~41mm. Ha kellenek a pontos adatok, akkor le kell kapnom a fedeleket... ha jól tudom OPEL INSIGNIA TURBO gyári csigája.
És mondj nekem olyan autót ami meg közelíti árban mondjuk szervíz költség ilyesmi úgy hogy megérje megvenni ? Jah összkerék meg ilyenek amiket leírtál.
Nekem is volt tavalyig egy szép hobbim, volt egy 33 éves Daihatsu Taft-om. Ha érdekel, keress rá a youtubén.
Az a szekér bőven millió felett volt, és mikor kiszálltam belőle, a felét sem kaptam érte.
El kell dönteni, hogy ebbe locsolod a dellát, és hobbi gyorsulgatsz vele, vagy veszel kicsi idő múlva valamit amit "lenne" értelme tuningolni....
Azt képzeld el, hogy belefeccölsz teszem azt 6-700 ruppót a motorkocsidba, és mondjuk az 1.6, 2.0 járgányok szintén elsőkerékkel nem lesznek "akadályok" többé. De, mikor melléd áll egy összkerekes, vagy egy hátsókerekes hajtány, az úgy el fog picsázni, hogy elsírod magad...
Majd akkor eszedbe fog jutni zoliee81 dumája, hogy basszameg, beletettem 1 milliót a szekérbe, és egy full gyári szar megesz reggelire.
Teccikérteni?
Csak próbállak megkímélni a csalódástól, pár éve már olvasó vagyok itt, amire most Te készülsz, azt kábé kéthetente bedobják ide.
Olvass kicsit vissza, nem rosszindulatból, de rengeteg mindent leírtak már ide, hátha jobban belelátsz ebbe a mókába. :)
Ez igaz de szeretek építeni ez is egy hobbi mint mondjuk az hogy egy suzukit csinálsz és teszel alá air ride-ot. És akár hogy számolgatok ithol egy 2.5 dizelt nem kapok meg annyiból mint mondjuk ennek a bekerülése egy jót mondjuk. Mindenkinek van egy hobbija nekem ez pl :)
Az a baj, hogy akik ide tévednek, egy 20 éves konstrukcióból pölö 1Z motor, ki szeretnének hozni 150-200 lovat, de olcsón. A fizika kemény dolog, de ha meghágod sem lesz jó konfigod.
Gondolkozz: belefeccölsz egy 20 éves taligába 500 ruppót, (vagy többet) és akkor mi lesz? súly lóerőben lehet fasza lesz a szekér, de akkor is "csak" egy elsőkerekes hajtány lesz. Ha melléd áll egy full gyári 2.5 literes hátsókerkes dízel, esetleg egy összkerekes valami, az megesz reggelire.
Láttál már gyorsulási videót mondjuk turbós hondáról? Akkora elsőkerék feszít rajta slick gumikkal, hogy egy X5-ös elsírná magát szégyenében.
Szóval:
Szerintem ezt hagyd meg rohangálós motorkocsinak, mert kimegy a világból, és nem zabálja le a hajad, és guberálj valamit, ami hátsókerekes, vagy neadj' Isten összkerekes, és azt faragd.
Jó mondjuk így utána számolgatva igen abba nem biztos hogy beleférek.ha már csak a jó porlasztó, turbó meg adagoló kombót nézek az már majdnem annyi. A kiput azt meg tudom csinálni magamnak rozsdamentesből ennyivel előrébb vagyok. De akkor még gondolom az sdi tengely helyett kéne egy faragott tengely esetleg egy hengerfej pd dugók hát jah jobban bele gondolva keveset mondtam.
A futó művet most csinálgatom vr6 280-as fék összes szilent elöl hátul kicserélve igaz még gyári futómű de full új sachs gátlókkal a nyergek felújítva 25.4 főfékmunkahengerrel. Talán még annyit csinálok vele hogy hátra a 4-es golf 256-os hűtött tárcsáját felfaragom.
Igazából a cél hogy utcai használatba maradjon nem akarom azt hogy a mögöttem lévő bele fulladjon a koromba mert van egy két ilyen auto is sajnos. De hát ugye valamennyi füst meg kell. Építgetni szeretném tehát hirtelen nincsenek fél milláim hogy most uccu neki azt mindenből újat. Egyébként az autó egy 3-as Golf 1.9 Tdi 110 Le most is jól megy apróságokat csináltam már mondjuk sdi tengely pd szívócsonk. Illetve annyi a hátránya ugye ha jól tudom hogy ennek a kompia maximum 1.5 bart tud az felett már ki áll szervíz módba ha jól tudom.
Én annó nem mertem feltenni hybrid csigát. Kérdés mi a cél? Nekem a tartósság volt, így maradtam a felújított darabnál, megírva. Így 150 ménes körül van, amire ez nem elég az 1.4 tonnánál, azzal meg nem állok le kekeckedni, mert minek?
A 200 pacihoz már szerintem elég sok mindent kell bolygatni, a youtubén keress rá Mathyas passat dyno felvételére, azt pölö Mica építgette. De rengeteg a válallkozó, kérdés mennyi pénz van zsebben erre a mókára?
Hát megakarom hagyni full gyári elektromosnak olyan 160-200 Le amire gondoltam minél kevesebb füsttel. Amiket néztem hozzá bosio powwer plus 502 vagy 520 race 7 lyukú csúcs, valamilyen turbó gt20 v. 22 vagy valamilyen hybrid ugye ezt nem tudom hogy mi lenne jobb, 60-as rendszer alá. Illetve valami adagoló babrálást is szeretnék a chip meg alap ugye itt. Lényegében ennyi.
Új felhasználó vagyok még itt. Viszont volna egy kérdésem kezdő létemre. Volna egy olyan lehetőség hogy egy gt17 és egy gt 22 turbót összeházasítanék tehát egy gt17/22 hybrid turbó lenne belőle. Nah már most ezzel kapcsolatba mivel nem nagyon találtam sehol hozzászólást vagy véleményt róla ezért titeket kérdezlek. Melyik lenne a jobb hagyni a gt 22 és azt felrakni vagy összeépíteni és ezt a hybrid turbót használni ? Illetve hogy ez miben másabb mint a sima gt 22 ?
köszi! ilyen membránt honnan tudnék beszerezni, milyen néven keressek rá? nem látok rajta repedést, de alatta az adagolóban áll a motorolaj. gondolom ott semminek nem kellene lennie levegőn kívül. visszarakáskor mire figyeljek, hogy fordítsam a membránt? mert azt láttam h nem egyforma a vége
Van egy kz041115 sorozatszámú mechanikus adagolóm, szeretném felújíttatni! Abban kérnék segítséget, hogy kihez forduljak ez ügyben! Előre is köszönöm a válaszokat.
Érdeklődni szeretnék, hogy van egy Ford Focus Mk1 (2000-es évj.) 1.8 TDDI kocsim. Az autó meg van chippelve, viszont a turbó nyomáson nem lehetett szoftveresen állítani. Azt a tippet kaptam, hogy rakassak bele egy nyomásszabályzó szelepet (boost controller). Erről szeretnék tájékozódni, hogy mennyire bonyolult a beszerelése, van-e valami hátránya? Illetve valaki használt már ilyet?
Olcsónak tűnik de sajnos az általam megbízhatóbbnak ítélt cégek nem tudnak középrészt a turbómhoz(javasolják vegyek újat).
Lóg kicsit, nyomja az olajat és 1800 motor rpm felett nagy terhelésen élesen sípol, hideg indítást követően néha kék füst, egyenlőtlen járás néhány másodpercig vélhetőleg az olajtól ami a szívócsövön át jut a hengerekbe. Látható nyoma nincs hogy a lapátok beleérnének a házba.
Az autó változatlanul megy, teljesítmény csökkenés nincs.
Szerintem javítható lenne...
Ha már kell vegyek mit gondoltok az olyan átalakításról amiben a kompresszor és a turbina kerék nagyobbra van cserélve a középrész viszont gyári?
Sziasztok! Alap tuningot szeretnék afn-es golf 3-hoz. Ebben szeretnék hozzáértővel beszélni. Most viszem a hengerfejet felújítani, és ha már szét van szedve belevágnék a motor erősítésbe. Amin gondolkodtam: sdi tengely , 502-es csúcsok. Kérdés ez igy elég vagy mèg raknátok bele ezt azt.
Az Lda fedél alatt van a membrán amit meg nyom a levegő a csonkból.. Ezért gyengébb a kocsid mert az nincs be kötve. A szivárgás valszeg karterolaj lehet ami a csövön át került oda..
Információt szeretnék kérni a nálam jobban hozzáértőktől!
1,9TD AAZ motoromon a fotón látható adagoló van. Ha össze van kötve a szívócsonkkal az adagoló, akkor a legfelső fedél illesztésénél szivárog a motorolaj. Jelenleg így használom, hogy le van dugózva, így nincs szivárgás. Mitől lehet a szivárgás, milyen tömítést vagy membránt kellene cserélnem, és az egyáltalán megoldaná-e ezt a problémát? Egy hete dugóztam le a csonkokat. Azóta mintha kicsit gyengébb lenne az autó és folyamatosabb a teljesítményleadás, valamint amikor össze volt kötve, akkor volt olyan jelenségem, hogy magasabb fordulatnál gyorsításkor meg-meg torpant az autó, ez eltűnt mióta ledugóztam. Előre is köszönöm a válaszokat és bocsánat ha előttem már megtörtént ez mástól, visszakerestem membrán és tömítés kulcs szóval de nem találtam ilyesmi témát.
rakj helyette egy ellenallast ami 25-30C-t mutat... (vagy ird at a helyetesito erteket a vezerloben, h hiba eseten 25fokot mutasson.
(en atirtam ugy h a cooler utani homersekletbol es toltonyomasbol szamolja a koromjellegmezot a legtomegmero helyett. tehat ha en kidobnam akkor csak toltonyomas alapjan szamolna. (mint egys LDA doboz), de aki hallott mar a p*V=m*R*T-rol az tudja, h a T fontos...)