Ugye a Fehérvár felől érkező vonatok bújnak úgy át alatta, hogy nincs útban az új híd, magyarul a régi híd az új híd Bp. felőli oldalán van? Mert akkor reggel (ha nincs beborulva) pont jól süt a vonatokra a nap.
Holnap olyan 8-9 körül tudnék arra járni. Gondolom, hogy Tárnok vagy Érd állomások felől lehet a legjobban megközelíteni az ojjektumot.
Hát, így elsőre nem biztos, hogy jónak tűnnek az időpontok, de majd meglássuk...
Amiért "ugrottam" a témára, az az, hogy a jövő hét elején (hétfő-kedd-szerda) "terápiás célú szabadságot" veszek ki: ti. tele van a hócipőm a munkával, és vagy otthon nézem a plafont hanyatt fekve, vagy valami állomáson a vonatokat.
Ja, most épp szép napos idő van :-))))
Másrészt, mint kőbányai lakosnak is tetszik a túraprogram. De Zuglóhoz (Körvasút) és Kelenföldhöz is van némi kötődésem.
A Rákosrendező közelében található "Marcheggi híd" csak azért marad ki a szórásból, mert nem közút, hanem vasút fölött van?
Az Illatos úti hídrendszer megvan már?
No, ennyit a kérdésözönből :-)))))
Holnap még elérhető vagyok itt, vagy mailben, internetem otthon nincs, csak a munkahelyemen.
Várom a napos időt, akkor megyek, talán jövő pénteken, vagy vasárnap.
Útvonal: Pongrác-Horog utca sarkán a 100-ast keresztező Keletis vonal felüljárója.
Majd gyalog a Horog utcán át a Kőbányai úti felüljáró, innen tovább szintén a Horog utcán a Hizlalóhoz a Bihari utcai felüljáróhoz. Majd tovább a Fertő utcai felüljáróhoz. Utána kicsit vissza a Száva és végül a Kőér utcai felüljáró zárná a napot, ami legkésőbb 15 óra lenne a fényviszonyok miatt.
Egy másik nap:
Üllői úti felüljáró (Ecseri sarok után), majd a Gubacsi-Soroksári út felüljárói, itt van 3-3 db. Na meg itt van még a Kvassay út felett is a HÉV-hez menő vágány felett hidak, meg tán elveszett hidak is, meg vágányok. Ezért is ez egy napos program minimum.
Harmadik nap a Budai rész következik, Budafoki út, Fehérvári út, Bartók Béla út, Egérút, Nagyszőlős út, és Villányi út.
Zárásképp a negyedik napra:Keresztúri út, Kerepesi út, Erzsébet királynét út, és végül a Dózsa György út.
Ennyit terveztem megcsinálni. A hidakat gyalog és BKV-val közeltem meg..
Azért ezeket, mert ezek kellenek a könyvbe, ezért is várom a napos időket. December közepéig szeretném leadni, de ha nem megy, akkor január első hetében adom le, addig csak lesz még 4 napos idő valamely hétvégén.
A Duna hidakat más megcsinálja, na meg macerás, a Déli-Összekötő meg őrzött.
Lehet, hogy az Elveszett... topicba jobban illene, de itt sem teljesen OFF. A képen látható vasúti híd inkább egykori, mint mai. Valamikor (nem is olyan régen) nagy forgalmat bonyolított le, mára az önkéntesek szinte teljesen elbontották.
Lehidalok! Csak most vettem észre ezt a már régóta hiányzó topicot. Meg tudja-e valaki mondani, mikor kezdik meg az újpesti vasúti híd bontását és az új felépítését? 2006 nyarára tervezték, de hallottam már 2006 elejéről is.
Ime egy kiss friss hír a volt Hegyközi- Bodrogközi kisvasút Bodrogi hídjáról:
Az elkerülő út felülvizsgálata folyik, ha 2006-ig befejeződnek a kisajátítások, elvileg elkezdődhet az út és hídépítés, ami a 2010-ig tartó tervidőszak része. Jelentősen megnöveli a költségeket, hogy a kisvasúti hidat nem tudják felhasználni, így teljesen újat kell építeni, ami valahol annak közelében lesz. Ez a költségeket 10 milliárd Ft-ra növeli.
Zalátai híd, ki tud róla?
Az 1895-96-ban épült Szentlőrinc – Sellye – Szlatina vasútvonal az Ormánságot kötötte össze Horvátországgal.
Zaláta mellett a Dráván 460 m hosszú híd vezetett át (4x70 m mederben és 4x20 illetve 5x20 az ártéren).
"Vasút az Ormánságab" c. kiadvány, MÁV Pécsi Ter. Ig. Pécs 2000.
Máshol azt olvastam, hogy a híd 100 m-es szakasza még áll a magyar területen, a sellyei önkormányzat meg akarta venni, de a MÁVnál nem szerepelt a vagyonleltárban, így nem tudták eladni. A helyszínen csak két romos téglából épült hídpillért találtam.
Ki tudja:
Mikor robbantották föl és kik?
Mikor bontották el a többi részt?
A mederpilléreket mikor bontották el?
Hol lehet találni a hídról esetleg rajzot, fényképet?
Köszi:
fer
Bocsánat, nem néztem, hogy nem jó a Soldato válasza, így akkor a tippem a körvasúti felüljárók a Kerepesi út felett, és az előjelző az Rákosszentmihályé, tehát arra felé nézünk a bal vágány mellett.
Mire megjöttem Soldato megmondta, amire én is gondoltam, de mivel ott 3 híd van, azaz a Bihari, Száva és a Kőér út felett, így a pontos válaszom a Bihari úti ez a hídpáros.
Még a helyszínen fotózni nem jártam, ezért abból következtetek, hogy a híd alatt villamos közlekedéshez szükséges vezetékeket látok, valamint van egy térköz/ bej.előjelző, ami a ferencvárosnak lehet, és a háttérben pedig egy balos ív, ami fordul a Fradiba. Így véleményem szerint ez a bal vágány mellől fotózva Köki felől Ferencváros felé nézve készült fotó.