Dettó. Kb. 1000 km-nél kezdte el a sípolást, eleinte csak néha-néha csinálta. Egyszer elvittük szervizesekkel próbakörre, akkor persze csendes volt a drága, el is "hajtottak". Azóta viszont romlott a helyzet (már minden finomabb fékezésnél csinálja), úgyhogy a hó végére ismét bejelentkeztem a márkaszervizbe, némi egyeztetés után. Remélhetőleg a rézpasztás vagy reszelős trükk megoldja ezt a problémát; szívem szerint én vizsgálnám ki (ahogy az eddigi autóimon is tettem), azonban a garancia miatt inkább nem nyúlnék hozzá.
Érdekesség, hogy néhány nappal ezelőtt újabb jelenségekre lettem figyelmes:
A fékpedál felengedése után (de fék nélküli lassulásnál is) pár másodpercig folytatódik a sípolás.
Nagyobb tempónál való fékezésnél "cicergés" hallható.
Körforgalmaknál / éles kanyarognál szakaszos sípolás + őrlő hang jelentkezik, fékezés nélkül (is).
Azt nem tudom, hogy mennyire függnek össze a felsorolt tételek, de remélhetőleg valamivel okosabb leszek a hónap végi szervizlátogatás után; falra mászok az ilyen frekvenciájú hangoktól.
És ez neked is mostanában kezdődött, vagy mindig is ilyen volt? Eddig nekem is hébe-hóba sípolgatott, de valahogy az a tendenciája, hogy egyre rosszabb. Ma volt a "csúcs", itt a közeli megyeszékhelyen volt dolgom, ahol sokat kellett fékezni és olyan szinten sípolt, mint valami régi Ikarus...
Új 4WD Ignis GLX vétel előtt állok. A szalonban nem tudtak meggyőző választ adni arra, hogy a defektjavító helyére elfér a szükségpótkerék. Az Ignis 1,2 4WD. cca 60 literrel kisebb csomagtartóval rendelkezik, mint a 2WD-s változata.( Vélelmezem, hogy a hátsó merev futómű miatt. )
Ez hagy bennem némi bizonytalanságot, hogy a négykerékhajtás esetén elfér-e a szükségpótkerék a defektjavító helyén. Tudna ebben a kérdésben Valaki segíteni?
Szia! Jó, hogy írtad ezt, mert pont emiatt akartam én is írni ide... Nálam nem is nyikorgó, hanem sípoló hangot hallat a fék. Mindig olyan esetben, amikor már lassan megyek és éppen megállnék, jellemzően piros lámpánál az utolsó métereken. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de azóta jelentkezik ez, amióta átcseréltem a kereket a téligumis acélfelnire.
Azbeszt: annak idején 12 éve, amikor új Suzukit vettem, akkor volt divat az azbeszt hiányával magyarázni a hasonló jelenséget. Viszont akkor olyan 20-25 ezer km táján kezdett csak rá az autó. Ráadásul amikor lecseréltettem a betétet (50 ezer km táján) az új fékbetéten már javítottak ebből a szempontból, így az már csöndben volt.
Szóval ezért fura nekem ez az azbesztmentes magyarázat.
Kedves Ignis tulajdonosok! Néhány hete én is vásároltam egy Suzuki Ignis GL+-t amit imádok. Pár napja azonban elkezdett nyikorogni a fék (előlről jön a hang). Mit jelenthet ez, és hogyan lehet ezt a "hibát" orvosolni? (A szakszervízben azzal küldtek el, hogy a féknek kutya baja (1400 km megtett út után), de kivonták belőle az azbesztet, ezért nyikorog. Minden komoly választ köszönök.
Valahogy így számolgatok én is. Ráadásul a gyerekek kirepültek, unokák meg nincsenek egyelőre, nincs szükségem nagyon-nagy autóra és csomagtérre. Utóbbi esetében - mivel egyedül vagy ketten megyünk - a hátsó ülések könnyű mozgatásával nagy tér is varázsolható. Az Ignis viszonylag magas ára miatt a Celerió is eszembe jutott, de összehasonlítva a két kocsit, az Ignis sokkal masszívabbnak tűnik. Ráadásul mindenki ezt az 1,2-es motort dicséri, a Celerióé meg csak 1 literessel jön. Mindegy, annyira nem sürgős, de érik a gondolat, hogy jövőre meglépem a cserét.
Ezek szerint mész évi kb. 18 ezer km-t. A mostani autód 7 literes és az Ignis - legyen mondjuk - 5,4 literes fogyasztása között - 400 forint/literes benzinárral számolva évi 115 ezer forint a különbség az Ignis javára, ami azért nem kevés. Ez alkalomadtán jó feleségmeggyőző érv lehet. ;) Mondjuk nekem még nem sikerült 5 liter felett fogyasztanom az Ignis-szel, de én vidéken használom az autót.
Köszönöm a válaszokat. Sajnos én 7 alá nem tudom vinni az SX4 átlagfogyasztását. De ez egy klasszikus 1,6 motor, ami terheletlenül is 1200 kg-ot cipel. Nem vagyok elégedetlen, de elmúlt 9 éves, 168e km-rel talán most még kapok érte pár gombot:)
Spritmonitor.de-n kíváncsiságból megnéztem az átlagfogyasztásokat. Kéziváltósok: 5,29. Automata: 5,48 liter... Szóval igazából nincs érdemi különbség. Még az sem biztos, hogy akár csak ennyivel is többet fogyaszt az automata, mert abból elég kicsi a minta (8 autó).
Nincs különbség a kézi váltós és az AGS fogyasztása között. Lábtól, úttól függ. 4,4 vidéken, 5,2-5,3 Budapesten és pályán (én nem 100-al járok :) )De ezt csak az elején figyeli az ember. Először 100-asat kapott, azóta 95-ös. A fogyasztásban nincs különbség. Illetve úgy óvatosan csökken (még csak 1500 km van benne).
Szia! Érdekelne a fogyasztása. Most egy SX 4 automatám van, ezt szeretném lecserélni. Viszont az évek során megkedveltem az automata váltót. Igaz az enyémben még a klasszikus bolygóműves van. Írnál erről a tapasztalataidról is? Milyen benzint használsz? 95-öst vagy prémiumot?
Szia, nekem AGS van és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Igazából nem kell figyelni benne semmire, tökéletesen megoldja a váltásokat a sebesség, nyomaték, terhelés függvényében. Ha hirtelen nagy nyomatékot akarsz (pl. kamion előzése) lenyomod tövig a gázpedált és levált a fentiektől függően 1-3 sebességet és elkezd nagyon menni. :) Vagy használod a manuális módot. Ez is kúszik egyesben és hátramenetben mint a normál automaták.
A szervizekkel kapcsolatos kérdést nem igazán értem. Semmilyen kulonleges felkészültség nem kell hozzá. Ez egy normal váltó, megfejelve egy elektronikával, ami vált. Utóbbin max. szoftverfrissítés lehet, ha valami nem lenne jó.
Szeretnék érdeklődni AGS-automata tulajdonosok tapasztalatai felől, mert én gondolkodom egy Suzuki Ignis GLX AGS-en (jelenlegi kisautóm hagyományos automata - AT).
Az érdekelne, hogy mennyire sima a váltás, hogyan viselkedik araszoló dugóban, kamion előzésekor, fekvőrendőrön áthajtáskor, stb.. Mire kell figyelni, mik az előnyök/hátrányok?
Illetve hogy a szervizek képben vannak-e ezzel a technológiával, értenek-e karbantartásához, finomhangolásához vagy csak néznek, mint Rozi a moziban? :-)
Ma vettem észre egy apróságot: a biztonsági öv "dugaszának" oldalára egy szövetdarab van ragasztva, hogy ne súrlódjon folyton a kézifék melletti műanyaggal. Jó látni azért, hogy gondoltak ilyenre is a japcsik.
Amit viszont nem szeretek: az első ablakmosó fúvókákból nagyon gyorsan visszacsorog a folyadék, ezért az ablak leöblítésekor általában előbb töröl, mint, hogy megérkezne a spricniből az ablakmosó folyadék.
Tegnap megjelent a sárga ikon, ma már nem jelent meg, illetve két kocka tűnt fel. Amikor tankoltam, akkor is két kocka volt, erre tankoltam 27,3 l benzint.
Még mindig nem vettem mankókereket az autóhoz, pedig lassan már illene. Viszont most néztem az új swiftes fórumban, hogy ez volt a téma és nálunk valami hungarocelles bélést kell berakni, meg furkálni valamit a csomagtartóban.
Azt hittem, hogy ez annyi, hogy kipakolom a defektjavítót és bedobom a helyére a manókereket, aztán szevasz. Igazából nem vagyok egy barkácsalkat és nem is az Ignisnél kezdeném ezt el. :)) A lényeg: aki rakott már be manókereket, ez az Ignisnél is ekkora macerával jár?
Nekem téligumik, külön acélfelniken (GLX, AGS váltó); “ajándékként” adták az autóhoz. Mondjuk szükségem is van rájuk, mivel elég sokat járok hegyvidéki, havas tájakon. Amúgy meg vagyok velük elégedve a tapadást és gördülési zajt illetően (kb. 8000 km-t mentem télivel).
Más: tudna valaki ajánlani motorvédő lemezt forgalmazó / készítő céget? Mindenképpen fel szeretnék rakatni egyet az Ignisre.
Azoktól kérdezném, akiknek GL+-os, vagy GLX-es felszereltségű az autójuk: ti a (téli)gumikérdést hogyan oldjátok meg? Vesztek 175/60 R16-os téligumit és az alufelnire rakatjátok, négyévszakosra cserélitek, vagy megveszitek a külön acélfelni szettet, amire lehet egy 175/65 R15-ös gumit rakni?
Múltkor a lámpa felvillanása után még 10 km-t autóztam és 27,5 litert tankoltam, tehát volt még a tankban 4,5 liter. Szóval óvatosan még akár 100 km-t el lehet utána menni, bár nyilván nem érdemes kicentizni. :)