Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.18 0 0 321

Köszi! Oldalszéllel kapcsolatban mik a tapasztalatok? Hasonlóan rossz, mint a régi Ignis, Wagon-R, Fiat Panda, stb.?

Előzmény: Relsign (313)
abbatoo Creative Commons License 2018.11.18 0 1 320

Dettó. Kb. 1000 km-nél kezdte el a sípolást, eleinte csak néha-néha csinálta. Egyszer elvittük szervizesekkel próbakörre, akkor persze csendes volt a drága, el is "hajtottak".
Azóta viszont romlott a helyzet (már minden finomabb fékezésnél csinálja), úgyhogy a hó végére ismét bejelentkeztem a márkaszervizbe, némi egyeztetés után. Remélhetőleg a rézpasztás vagy reszelős trükk megoldja ezt a problémát; szívem szerint én vizsgálnám ki (ahogy az eddigi autóimon is tettem), azonban a garancia miatt inkább nem nyúlnék hozzá.

Érdekesség, hogy néhány nappal ezelőtt újabb jelenségekre lettem figyelmes:

  1. A fékpedál felengedése után (de fék nélküli lassulásnál is) pár másodpercig folytatódik a sípolás.
  2. Nagyobb tempónál való fékezésnél "cicergés" hallható.
  3. Körforgalmaknál / éles kanyarognál szakaszos sípolás + őrlő hang jelentkezik, fékezés nélkül (is).

Azt nem tudom, hogy mennyire függnek össze a felsorolt tételek, de remélhetőleg valamivel okosabb leszek a hónap végi szervizlátogatás után; falra mászok az ilyen frekvenciájú hangoktól.

Előzmény: Dualjet (318)
Évszakok Creative Commons License 2018.11.16 0 0 319

Másfél éves az autóm, a sípolást először, legalábbis akkor tűnt fel, kb idén szeptemberben. Azóta hébe-hóba sípol, úgy vélem, nem sűrűsödik.

Előzmény: Dualjet (318)
Dualjet Creative Commons License 2018.11.15 0 0 318

És ez neked is mostanában kezdődött, vagy mindig is ilyen volt? Eddig nekem is hébe-hóba sípolgatott, de valahogy az a tendenciája, hogy egyre rosszabb. Ma volt a "csúcs", itt a közeli megyeszékhelyen volt dolgom, ahol sokat kellett fékezni és olyan szinten sípolt, mint valami régi Ikarus...

Előzmény: Évszakok (317)
Évszakok Creative Commons License 2018.11.15 0 0 317

Nálam is sípol megállás előtt pár métereken. De ez nem mindig jelentkezik, nekem acél felnisem van (GL).

Előzmény: Dualjet (315)
MTPéter Creative Commons License 2018.11.14 0 0 316

Sziaztok!

Új 4WD Ignis GLX vétel előtt állok. A szalonban nem tudtak meggyőző választ adni arra, hogy a defektjavító helyére elfér a szükségpótkerék. Az Ignis 1,2  4WD. cca 60 literrel kisebb csomagtartóval rendelkezik, mint a 2WD-s változata.( Vélelmezem, hogy a hátsó merev futómű miatt. )

Ez hagy bennem némi bizonytalanságot, hogy a négykerékhajtás esetén elfér-e a szükségpótkerék a defektjavító helyén. Tudna ebben a kérdésben Valaki segíteni?

Dualjet Creative Commons License 2018.11.13 0 1 315

Szia! Jó, hogy írtad ezt, mert pont emiatt akartam én is írni ide... Nálam nem is nyikorgó, hanem sípoló hangot hallat a fék. Mindig olyan esetben, amikor már lassan megyek és éppen megállnék, jellemzően piros lámpánál az utolsó métereken. Nem tudom, hogy van-e összefüggés, de azóta jelentkezik ez, amióta átcseréltem a kereket a téligumis acélfelnire.

 

Azbeszt: annak idején 12 éve, amikor új Suzukit vettem, akkor volt divat az azbeszt hiányával magyarázni a hasonló jelenséget. Viszont akkor olyan 20-25 ezer km táján kezdett csak rá az autó. Ráadásul amikor lecseréltettem a betétet (50 ezer km táján) az új fékbetéten már javítottak ebből a szempontból, így az már csöndben volt.

 

Szóval ezért fura nekem ez az azbesztmentes magyarázat.

Előzmény: GABIANA (314)
GABIANA Creative Commons License 2018.11.13 0 1 314

Kedves Ignis tulajdonosok! Néhány hete én is vásároltam egy Suzuki Ignis GL+-t amit imádok. Pár napja azonban elkezdett nyikorogni a fék (előlről jön a hang). Mit jelenthet ez, és hogyan lehet ezt a "hibát" orvosolni? (A szakszervízben azzal küldtek el, hogy a féknek kutya baja (1400 km megtett út után), de kivonták belőle az azbesztet, ezért nyikorog. Minden komoly választ köszönök.

Relsign Creative Commons License 2018.11.08 0 0 313

Szia,

1. Nem, én inkább féket nyomok.

2. Van benne hegymeneti elindulássegítő. Leveszed a lábad a fékről és két másodpercig nem gurul vissza.

3. Csak az SHVS-ben van SS, de olyan hivatalosan nincs, csak külön rendelésre. Ott meg teljesen jó, a külön akksi intézi. (mint a Swift-nél)

Előzmény: Törölt nick (312)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.07 0 0 312

Köszi!

Még pár kérdés eszembe jutott az AGS-sel kapcsolatban:

- Lámpánál ha megállsz, akkor ki szoktad rakni N-be?

- Az emelkedőn elindulásnál nincs gond vele?

Még egy általános kérdés: ugye ebben nincs start/stop, ami a motort leállítja/indítja?

Előzmény: Relsign (305)
burgumirgum Creative Commons License 2018.11.03 0 0 311

Valahogy így számolgatok én is. Ráadásul a gyerekek kirepültek, unokák meg nincsenek egyelőre, nincs szükségem nagyon-nagy autóra és csomagtérre. Utóbbi esetében - mivel egyedül vagy ketten megyünk - a hátsó ülések könnyű mozgatásával nagy tér is varázsolható. Az Ignis viszonylag magas ára miatt a Celerió is eszembe jutott, de összehasonlítva a két kocsit, az Ignis sokkal masszívabbnak tűnik. Ráadásul mindenki ezt az 1,2-es motort dicséri, a Celerióé meg csak 1 literessel jön. Mindegy, annyira nem sürgős, de érik a gondolat, hogy jövőre meglépem a cserét. 

Előzmény: eznemmentseg (310)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.02 0 1 310

Ezek szerint mész évi kb. 18 ezer km-t. A mostani autód 7 literes és az Ignis - legyen mondjuk - 5,4 literes fogyasztása között - 400 forint/literes benzinárral számolva évi 115 ezer forint a különbség az Ignis javára, ami azért nem kevés. Ez alkalomadtán jó feleségmeggyőző érv lehet. ;) Mondjuk nekem még nem sikerült 5 liter felett fogyasztanom az Ignis-szel, de én vidéken használom az autót.

Előzmény: burgumirgum (309)
burgumirgum Creative Commons License 2018.11.02 0 0 309

Köszönöm a válaszokat. Sajnos én 7 alá nem tudom vinni az SX4 átlagfogyasztását. De ez egy klasszikus 1,6 motor, ami terheletlenül is 1200 kg-ot cipel. Nem vagyok elégedetlen, de elmúlt 9 éves, 168e km-rel  talán most még kapok érte pár gombot:) 

eznemmentseg Creative Commons License 2018.11.01 0 0 308

Spritmonitor.de-n kíváncsiságból megnéztem az átlagfogyasztásokat. Kéziváltósok: 5,29. Automata: 5,48 liter... Szóval igazából nincs érdemi különbség. Még az sem biztos, hogy akár csak ennyivel is többet fogyaszt az automata, mert abból elég kicsi a minta (8 autó).

Előzmény: burgumirgum (306)
Relsign Creative Commons License 2018.11.01 0 0 307

Nincs különbség a kézi váltós és az AGS fogyasztása között. Lábtól, úttól függ. 4,4 vidéken, 5,2-5,3 Budapesten és pályán (én nem 100-al járok :) )De ezt csak az elején figyeli az ember. Először 100-asat kapott, azóta 95-ös. A fogyasztásban nincs különbség. Illetve úgy óvatosan csökken (még csak 1500 km van benne).

Előzmény: burgumirgum (306)
burgumirgum Creative Commons License 2018.11.01 0 0 306

Szia! Érdekelne a fogyasztása. Most egy SX 4 automatám van, ezt szeretném lecserélni. Viszont az évek során megkedveltem az automata váltót. Igaz az enyémben még a klasszikus bolygóműves van. Írnál erről a tapasztalataidról is? Milyen benzint használsz? 95-öst vagy prémiumot? 

Előzmény: Relsign (305)
Relsign Creative Commons License 2018.11.01 0 0 305

Szia, nekem AGS van és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Igazából nem kell figyelni benne semmire, tökéletesen megoldja a váltásokat a sebesség, nyomaték, terhelés függvényében. Ha hirtelen nagy nyomatékot akarsz (pl. kamion előzése) lenyomod tövig a gázpedált és levált a fentiektől függően 1-3 sebességet és elkezd nagyon menni. :) Vagy használod a manuális módot. Ez is kúszik egyesben és hátramenetben mint a normál automaták.

A szervizekkel kapcsolatos kérdést nem igazán értem. Semmilyen kulonleges felkészültség nem kell hozzá. Ez egy normal váltó, megfejelve egy elektronikával, ami vált. Utóbbin max. szoftverfrissítés lehet, ha valami nem lenne jó.

 

Előzmény: Törölt nick (303)
Dualjet Creative Commons License 2018.10.31 0 0 304

Mennyire tudsz németül? :)

https://www.youtube.com/watch?v=M6reMDZhJRw

(A videón a fapad változat van, de a hozzászólások között Herbert Mühl ír pár sort az AGS-ses autójáról.)

Előzmény: Törölt nick (303)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.29 0 0 303

Sziasztok!

 

Szeretnék érdeklődni AGS-automata tulajdonosok tapasztalatai felől, mert én gondolkodom egy Suzuki Ignis GLX AGS-en (jelenlegi kisautóm hagyományos automata - AT).

Az érdekelne, hogy mennyire sima a váltás, hogyan viselkedik araszoló dugóban, kamion előzésekor, fekvőrendőrön áthajtáskor, stb.. Mire kell figyelni, mik az előnyök/hátrányok?

Illetve hogy a szervizek képben vannak-e ezzel a technológiával, értenek-e karbantartásához, finomhangolásához vagy csak néznek, mint Rozi a moziban? :-)

 

Köszi!

Előzmény: abbatoo (296)
Dualjet Creative Commons License 2018.10.29 0 1 302

Ma vettem észre egy apróságot: a biztonsági öv "dugaszának" oldalára egy szövetdarab van ragasztva, hogy ne súrlódjon folyton a kézifék melletti műanyaggal. Jó látni azért, hogy gondoltak ilyenre is a japcsik.

 

Amit viszont nem szeretek: az első ablakmosó fúvókákból nagyon gyorsan visszacsorog a folyadék, ezért az ablak leöblítésekor általában előbb töröl, mint, hogy megérkezne a spricniből az ablakmosó folyadék.

piesha Creative Commons License 2018.10.19 0 0 301
Évszakok Creative Commons License 2018.10.13 0 0 300

Tegnap megjelent a sárga ikon, ma már nem jelent meg, illetve két kocka tűnt fel. Amikor tankoltam, akkor is két kocka volt, erre tankoltam 27,3 l benzint.

Előzmény: Dualjet (293)
eznemmentseg Creative Commons License 2018.10.12 0 1 299

Még mindig nem vettem mankókereket az autóhoz, pedig lassan már illene. Viszont most néztem az új swiftes fórumban, hogy ez volt a téma és nálunk valami hungarocelles bélést kell berakni, meg furkálni valamit a csomagtartóban.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9238264

 

Azt hittem, hogy ez annyi, hogy kipakolom a defektjavítót és bedobom a helyére a manókereket, aztán szevasz. Igazából nem vagyok egy barkácsalkat és nem is az Ignisnél kezdeném ezt el. :)) A lényeg: aki rakott már be manókereket, ez az Ignisnél is ekkora macerával jár?

Relsign Creative Commons License 2018.10.12 0 0 298

Autóval együtt vettünk 15-ös gyári felnit, Yokohama gumival, szeleppel.

Előzmény: Dualjet (294)
Dualjet Creative Commons License 2018.10.12 0 0 297

Melyik gumit vetted meg? Ahogy láttam Nankang, Yokohama, Toyo, Dunlop a választék a gyári alufelni méretében.

Előzmény: Kalapos2 (295)
abbatoo Creative Commons License 2018.10.12 0 1 296

Szia!

 

Nekem téligumik, külön acélfelniken (GLX, AGS váltó); “ajándékként” adták az autóhoz. Mondjuk szükségem is van rájuk, mivel elég sokat járok hegyvidéki, havas tájakon. Amúgy meg vagyok velük elégedve a tapadást és gördülési zajt illetően (kb. 8000 km-t mentem télivel).

 

Más: tudna valaki ajánlani motorvédő lemezt forgalmazó / készítő céget? Mindenképpen fel szeretnék rakatni egyet az Ignisre.

Előzmény: Dualjet (294)
Kalapos2 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 295

G/L+. Vettem 4 db téi gumit, és azt rakatom fel. Most 1 éves a kocsim...

Előzmény: Dualjet (294)
Dualjet Creative Commons License 2018.10.11 0 1 294

Azoktól kérdezném, akiknek GL+-os, vagy GLX-es felszereltségű az autójuk: ti a (téli)gumikérdést hogyan oldjátok meg? Vesztek 175/60 R16-os téligumit és az alufelnire rakatjátok, négyévszakosra cserélitek, vagy megveszitek a külön acélfelni szettet, amire lehet egy 175/65 R15-ös gumit rakni?

Dualjet Creative Commons License 2018.10.11 0 0 293

Múltkor a lámpa felvillanása után még 10 km-t autóztam és 27,5 litert tankoltam, tehát volt még a tankban 4,5 liter. Szóval óvatosan még akár 100 km-t el lehet utána menni, bár nyilván nem érdemes kicentizni. :)

Előzmény: Évszakok (292)
Évszakok Creative Commons License 2018.10.08 0 0 292

Amikor felvillan a sárga benzinkút ikon és már csak egy kocka van, mennyi benzin lehet még a tankban?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!