Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.18 0 0 21340

na meg is rendeltem a jegyet, 149 euró lett. 144 volt maga a jegy, de majdnem 6 euró pluszban amiért elküldik nekem postán egy átlagos borítékban. 5 munkanapon belül adják fel, majd kiderül mire ér ide.

Új oldalon egyszerűbb és gyorsabb a rendelés, nem kell külön regisztrálni. Ugyanúgy a szombati napra megyek, mint tavaly és maradtam az Alpha Tribünnél. De abból az 1-es kategóriás részre amivel lehet menni boxba látogatóba.

Annyi változott tavalyhoz képest, hogy a tavalyi jegyemmel nem, de idén ugyanarra a helyre már lehet a paddockba is menni. 

De egy adott tribün közt is vannak eltérések és más kategóriák. 

 

Más.

 

Hír, hogy változhat a pontrendszer. Tavaly már több visszajelzés volt, hogy túl kevés a TOP10-es értékelés, közel 30 autónál. Mezőny közepe sokszor ezért egy igazi daráló, és emiatt is vannak olykor balesetek, de volt arra is példa, hogy amikor egy versenyző nem látott esélyt a pontszerzésre inkább behajtott a boxba. Pontszerző helyek bővítésével azt is remélnék, hogy kevesebb lehetőséget hagynak meg az olyan trükközésekre, mint ami volt a 21-es fináléban. 

Idén új a szervezés, így az a szabály se biztos a csapatutasításokra amit tavaly a Berger-ITR érában bevezettek, de a mostani vezetés is ellene van, bár Voss hozzáteszi teljesen kizárni ezt nem lehet, 3000 papírt aláírathatna a csapatokkal, de büntetni csak olyan konkrét bizonyíték után lehetne, mintha a rádión azt szólnák, hogy "'Rubens, let him pass for the Championship'" - ezt így angolul idézte. ---- Ez volt az az osztrák eset, ha jól emlékszem, de nem a 2002-es utolsó centis helycsere hanem előtte 1 évvel, amikor Todt szövegét pont élő adásban lehetett hallani amikor Barrichellonak a 2. helyet át kellett adnia. 

Ha változik is a pontrendszer, akkor a TOP15-ös lenne, mint a Motogp-ben van vagy az ADAC GT-ben. 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-stallorder-will-der-adac-mit-neuem-punktesystem-dagegen-ankaempfen-23031701

 

Hivatalos DTM teszt körül meg bonyodalmak vannak, mivel nagyon rossz időpontra került. Április 15-16.

Hétvégére esik, és akkor lesz NLS verseny is. Ez az a bajnokság ami a Nordschleifén tart minden futamot, többségében 4, de van 6 és 12 órás formátum is. Sok kategória, és rengeteg versenyzővel. 

Főleg mivel májusban lesz a 24 órás verseny is ott, így ez tekinthető egy főpróbának is. 

 

Így beindult a matek, hogy az érintettek csak 1 autóval jönnének, vagy nem teljes felállással. Egyedül Preining szerepe biztos, mert ott a tesztet választották. De a csapattársa Olsen helyzete kérdéses mert ő egy másik csapatban megy ott. De érintett többek közt még Maini, Engel, Stolz is a Mercedeses brigádból.

BMW-nél már most kavarodás van, mert Sebring miatt, a most hétvégi NLS szezonnyitót is kihagyták

Harmadik NLS futamon meg lenne a DTM teszt, ott meg a ROWE csapat várja a gyári versenyzőket, akiket a gyártóval már lebeszéltek. Szombat délutáni verseny után egy 800 km-es utazás várna rájuk Spielergbe. Főleg hogy 17 óráig nem hagyhatják el a versenyzők pályát ezzel is buknak 1 órát. Fritz a BMW-s csapatfőnök mondta hogy meg kell nézni van-e egyáltalán olyanko egy Frankfurt - Graz járat. De különgépet bérelni nem érné meg. 

DTM-re meg az egyik napon kötelező a részvétele mindenkinek hiszen ilyenkor csinálják a hivatalos fotókat és mindent ami a közvetítésekhez és egyéb helyeken használni fognak. 

 

Osztrák helyszín a hivatalos tesztre és a hétvégi napokat a kényszer szülte. ADAC mikorra átvette a szériát a tavaszi napokat már sok helyen előre lefoglalták, Április közepén az osztrák pálya pedig szabad lett, mert eredetileg ADAC GT hétvége lett volna. Így már a pálya üres volt, sőt már általuk le is foglalva, és betolták ide a tesztet. Későbbre vinni meg már a tévések nem akarták, mert nekik a közvetítésekhez kell készíteni az idei grafikát az idei versenyzőkkel. 

 

Előző vezetés szabályai itt sem érvényesek már, ott komoly pénzbüntetéssel fenyegették azokat, akik kihagyják a tesztet. Hawkey hagyta ki, mert álítólag COVID-os volt, de ezt nem tudta igazolni. (utólag ugye kiderült, ekkor lépett vissza a ROKIT szponzora és az se volt biztos a szezonnyitón ott lesz-e).

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.17 0 0 21339

Szerda óta már lehet venni Norisringre is jegyeket. 

Már csak az a kérdés én hova üljek, szerintem maradok ugyanott ahol tavaly. 

Boxutcába tervezek most körülnézni

nicko Creative Commons License 2023.03.13 -11 0 21338
nicko Creative Commons License 2023.03.10 -11 0 21337

Kezd a Supercars szezon Holdenek nélkül Ford Mustang és Chevy Camaroval. 

 

Thrifty Newcastle 500  

 

Szombat 

R1.  05:20 - 07:20   /95 kör

Vasárnap 

R2.  05:20 - 07:20. /95 kör

 

nicko Creative Commons License 2023.03.03 -11 0 21336

Mindenki nyugodjon le, ne tülekedjenek! ;) 

1 hét múlva rajtol a Supercars 2023-as szezonja Holdenek nélkül. Helyettük Camarok lesznek...legalább a V8-as motor még megmaradt.

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.03.03 0 0 21335

- mától már lehet jegyeket venni, csak egyedül a Norisringre még nem. Hónap közepére már ott is.

Olcsóbbak lettek a jegyek, átlagosan 10-20 euróval. Családokat célozták meg leginkább, újítás az, hogy 16 éven alulinak ingyenes a belépés, ha egy felnőttel van. 

 

- Abt Audi bejelentette a versenyzőit, meglepetés nem történt Feller, van der Linde lesz a 2 autós csapat tagja. vdL csak az Audis szerződésből lépett ki. 

 

Ha úgy nézzük már csak 2 hely kiadó. Engstlernél szinte biztos hogy a kis Engstler fog vezetni, egyik Grassert pedig Schmid

Mellette van egy üres hely és a Wittmann féle BMW-nél. Ez 26 autó!

 

Götzöt meg a Mercedes golyózta ki a szériából aki maradni akart volna. Idén három versenyző kap komolyabb támogatást a gyártól. Minden Mercedeses csapatba raktak egyet (Stolz, Auer, Engel), és melléjük egy juniort. Neki meg nem jutott hely. Bár én biztos őt választottam volna, mint Engelt. Götz marad a Mercedes családban, de máshol kap szerepet. 

BWT féle pink autók se lesznek, mert nem hosszabbítottak szerződést a Mercedessel. Kisebb szponzorként feltűnhetnek vagy ha valamelyik másik csapattal megállapodnak. 

 

Frey - Ferrarinál megjelent a RedBull Vermeulen autóján. (Ő apja a mendzsere Max Verstappennek) sőt Verstappen is mint szponzor. Hivatalosan így indul majd: Verstappen.com Racing with Emil Frey

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.26 0 0 21334

Pár kivétellel de meg is történtek a bejelentések

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-2023-uebersicht-des-starterfelds-mit-fahrern-und-teams-23022501

 

Bortolotti itt fog teljes szezont futni, pedig év elején még azt mondták, hogy első a WEC, és készítik fel a 24-es LMDH bevetésre, azóta a Lambo másképp döntött. 2 futam ami ütközik, ott a Prema helyettsíti majd mással. DTM-re nagyon készülnek, 3 versenyzőből 2 gyári. Meg van egy értelmezhetetlen Deledda. Nagyon látszik, hogy ők lettek a gyári csapat, és nem a Grasser. 

 

Aitken nekem kicsit meglepetés, sehol se pletykálták, azt hittem GT3 vonalon sokkal rutinosabbat hoznak majd. Másik kocsit Vermeulent meg szponzorálja a RedBull (ő Verstappen menedzserének a fia), ráadásul a kocsin ott van Verstappen weboldala is, mint reklám. Így ha azt vesszük maradt idén is Ferrari, RedBull kombó.

 

Meg milyen érdekes, DTM Trophy megszűnt, ITR sincs, de mégis bejutott a bajnok Heinemann. Ahhoz képest, hogy 2009-ben még szimulátorosként kezdte most tényleg megérkezett. 

 

Güvenre leszek kíváncsi, én őt tippelem idén meglepetésnek. Bernhard szerintem jól választott, Ferraris beugrása is rendben volt. 

 

Götzről semmi infó nincs mi lesz vele.

 

Winward-Mercedes: Lucas Auer, David Schumacher
HRT-Mercedes: Luca Stolz, Arjun Maini
Landgraf-Mercedes: Maro Engel, Jusuf Owega
Schubert-BMW: Sheldon van der Linde, Rene Rast/Dries Vanthoor
Project-1-BMW: Marco Wittmann, ?
SSR-Lamborghini: Mirko Bortolotti, Franck Perera, Alessio Deledda
Bernhard-Porsche: Ayhancan Güven, Laurin Heinrich
Manthey-EMA-Porsche: Thomas Preining, Dennis Olsen
Toksport-WRT-Porsche: Christian Engelhart, Tim Heinemann
Emil-Frey-Ferrari: Jack Aitken, Thierry Vermeulen

 

Abt-Audi: ?, ?
Engstler-Audi: ?

GRT-Lamborghini: ?, ?

iProject: ?

 

20 fix induló már megerősítve, ehhez jön még 3 Audi, 2 Lambo, 1 BMW azaz 26 autós mezőny. 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21333

Látszik, hogy az Audis csapatoknak nem igazán állt össze a költségvetés, főleg miután kiderült kevesebb pénzt is kapnának. Nagyon az F1-re álltak rá, sajna itt csapódik ez le. Se Rosberg, se Attempto nem tudott kellő szponzort fogni. 

 

Motorsport-total tudósítása a várható mezőnyről, amik a következő napokban bejelentésre kerülhetnek

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/dtm-re-live-adac-praesentiert-bei-kick-off-day-alle-teams-fuer-2023-23022201

 

Bernhard: 2 autóra bővülnek, Preininget valószínű elviszi a "gyári" Porsche a Manthey. Lehetséges felállás lehet a török  Güven aki Ferrarival már beugrott tavaly, és a fiatal Porsche versenyző Laurin Heinrich, aki már gyári státuszba lépett. 

 

Grasser: ahogy mondták hetekkel ezelőtt 4 helyett 2 autóval lesznek, de már Bortolotti nélkül. Egyik ülésre esélyes Schmid a másik kérdéses.

 

SSR: Lambora váltottak, és maradnak 2 autós felállással. Így ugyanígy marad a 4 Lambo a mezőnyben, mert ami Grassernél -2, az itt +2. Állítólag lesz egy gyári versenyzőjük (Perera), a másik jelölt Christian Engelhart lehet

Észrevették, hogy az SSR csapatnál ott a "supported by Lamborghini Squadra Corse" felirat, míg a Grassernél nincs. Lehet ők lesznek a gyár kiemelt partnerei. 

 

HRT: itt nem várható nagy változás. Stolz hozza az eredményt, Maini a pénzt. 

 

Abt: nehezen, de összehozták a szezonra valót, viszont 2 autóval lesznek. van der Linde érdekes lehet, mert már nem gyári Audi versenyező, de szerződése neki Abtékkal volt. 

 

Winward: 3. autóra egyre kevesebb az esély. Auer helye biztos, remélhetőleg gyorsan felépül. D. Schumacher maradása is mert többéves szerződése van. Marius Zug nem lesz náluk, de lehet a GT World Challenge-ben igen. Götz helyzete érdekes, lehet nem lesz a mezőnyben

 

Schubert: semmi meglepetés, ők már hivatalosan is bejelentették kikkel mennek. 

 

Projetct 1: ugyanez, itt a kérdés a második autó.

 

Frey Ferrari: új 296 GT3-as Ferrarival érkezik 2 autóval. Lehet mégis marad a RedBull, igaz kisebb szponzorként, mert az egyik ülésre a holland Thierry Vermeulent várják. Ő Max Verstappen menedzserének a fia. Csapattársa Albert Costa lehet aki tavaly ADAC GT-ben nála vezetett, igaz akkor Lamborgihit.

 

Engstler: pletykák igazak voltak, tényleg jönnek, de 1 autóval, amit Engstler fia vezethet.

 

Manthey: EMA csapattal közösen indulnak. 2 autós felállásban. Preining - Olsen esélyesek. 

 

Landgraf: tavalyi ADAC GT bajnokot ők adták, most beszálltak a DTM-be. Viszont nem a győztes Marcielloval, hanem Maro Engellel. Jusuf Owega pályázik a második kocsiba, aki befutó lehet a Winwardnál is.

 

Toksport WRT: 2 Porschével jönnek, miután nem jött össze az Aston Martin projekt. Marvin Dienst a szerződtetett versenyzőjük így lehet hozzák őt is. 

 

 

ahogy számolom ez nagyjából 23-25 autó lesz, úgy hogy az Audi meglehetősen visszafogta a jelenlétét. 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21332

Idei csapatok hivatalosan is bejelentve:

 

Abt l Audi R8 LMS GT3 Evo II
Emil Frey l Ferrari 296 GT3
Grasser l Lamborghini Huracán GT3 EVO2
Bernhard l Porsche 911 GT3 R
Engstler l Audi R8 LMS GT3 Evo II
Manthey EMA l Porsche 911 GT3 R
HRT l Mercedes-AMG GT3 Evo
Landgraf l Mercedes-AMG GT3 Evo
Winward l Mercedes-AMG GT3 Evo
Project 1 l BMW M4 GT3
Schubert l BMW M4 GT3
SSR l Lamborghini Huracán GT3 EVO2
Toksport WRT l Porsche 911 GT3 R

 

Nem lesz a mezőnyben:

 

Rosberg (Audi)

Attempto (Audi)

Walkenhorst (BMW)

AF Corse (Ferrari)

Mücke (Mercedes)

GruppeM (Mercedes)

 

Újak a mezőnyben:

 

Frey (Ferrari)

Engstler (Audi)

Manthey (Porsche)

Landgraf (Mercedes)

Project 1 (BMW)

Toksport (Porsche)

 

Tehát 6 lelépett, és jött helyettük 6. 

Ahogy számítani lehetett a Porsche idén bedobja magát nagyon, és SSR csapat emiatt Lambora váltott. 

 

 

 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21331

Lesz idén is Ferrari! 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.22 0 0 21330

12 órakor kezdték, 15 percenként mindig nyilvánosságra kerül egy induló csapat és összeáll a mezőny 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.21 0 0 21329

GT3 star Kelvin van der Linde splits with Audi


DTM race winner and two-time ADAC GT Masters champion Kelvin van der Linde has left Audi’s factory roster ahead of the 2023 season.

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/gt3-racing-star-kelvin-van-der-linde-splits-with-audi/10434519/

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.19 0 0 21328

Pár rövid:

 

- Mücke csapat biztos nem indul idén a DTM-ben, de hangsúlyozták csak szünetet tartanak és cél a visszatérés. 

- ProSieben maradt a tévés partner, hosszútávú szerződést kötöttek

- jegyek árusítását kitolták márciusra, hivatalos oldal jogait is megvették de még nem történt meg az átvétel így emiatt ragadt az oldal még mindig 2022-ben, ahogy a facebook lapjuk is. Olcsóbb jegyekkel számolnak. ADAC GT - DTM jegyárak közé akarják vinni mint a legolcsóbb és legdrágább közti megoldásként

nicko Creative Commons License 2023.02.18 -11 0 21327

Most reggel bekapcsolom a tévét M4 sport..ismerős helyszínt mutatnak a Mount Panoramat.....ott rendezik a mezei futó VB-t. No akkor a közmédia először adott élőben versenyt Bathurstról. :)

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.15 0 0 21326

Hétvégére elvileg okosabbak leszünk, de állítólag idén is lesz Ferrari a mezőnyben, de lehet Aston is. Bár nekik anyagiakon van mit dolgozni

 

nicko Creative Commons License 2023.02.14 -11 0 21325

Supercars Gen3-as autók a oá ki yán. 

Ezeknek már semmi közük a túra autókhoz. :( 

https://www.instagram.com/reel/CoorCnQBz1R/?igshid=MDJmNzVkMjY=

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.02.08 0 0 21324

Új csapatok már mozgolódnak: Engstler (Audi) várható, Project 1 (BMW) és Rene Rast biztosan. 

 

Engstler érkezik, bár hivatalosan nem mondták ki, mert a széria még nem tette hivatalossá az elfogadott jelentkezéseket de szinte biztosan a mezőnyben lesznek. Audival fognak versenyezni, belevágnak a GT3-as projektbe, csapatvezetésbe jött Reuter a Lambotól. 

Engstler szponzora 1988 (!) óta a Liqui Moly itt is velük lesz.

Két Audit vettek elsőre, egyiket az Abt, a másikat a Rutronik csapattól. Egyik kocsit Engstler fia fogja vezetni. 

Hamarosan majd kiderül hogy 2 autóval a DTM-ben vagy ADAC GT-ben, esetleg 1-1 autóval itt ott fognak nevezni. 

 

Schubert csapat robbantott először, mert van der Linde csapattársa Rene Rast lesz. 1 hétvégét mindenképp ki fog hagyni, mert Formula E szerződése elsőbbséget élvez. Zandvoortban a helyettese Dries Vanthoor lesz.

Két nullás hétvégével nem lesz teljesen esélytelen, hiszen pont a csapattársa lett úgy bajnok tavaly hogy Norisringen nulla pontot szerzett mindkét nap, sőt az osztrák hétvégén szintén. 

 

Schubert mellett végül kiderült melyik lesz a másik BMW-s alakulat: Project 1 Motorsport, amit 30 éve alapítottak. 

2 autóval jönnek, az egyiket Wittmann vezeti, a másik versenyzőt később jelentik be. 

2022-ben csapatként bajnokok lettek a DTM Trophyban, és szerepeltek a másik betétfutam a BMW M2 Cupban is

Várható 2,2-2,4 milliós költségvetésnek kb. a felét a BMW állja, és szakembereket is kapnak. Wittmann szponzora marad a Schaeffler. Ebből elég valószínű, hogy az a költségvetés fele amit áll a BMW, az jelenti Wittmannt, míg a másik ülés szabad, ahova a Project 1 kereshet valakit.  

Csapat alapítója, Hans-Bernd Kamps, aki hosszú évekig volt Glock menedzsere és ő általa támogatta őt a Deutsche Post is.

Csapathoz szintén közel áll Rast is, velük lett Porsche Carrera kupa bajnoka egykoron.

Rast azért nem került a csapathoz, mert 1 hétvégét kihagy, és a csapatnak a BMW mindenképp egy teljes szezonos versenyzőt akart így átrakták Wittmannt. Wittmann se új arc náluk, vele a közös történetük 2007-09 közt volt, amikor MW benne volt a Deutsche Post Speed Academy programban

 

Csapat 2 autóval regisztrált, de csak 1 versenyzővel. Napokban pletykálták egy DTM szerepléssel Habsburgot, de ebből nem lesz semmi, mert versenyez LMP2-essel idén is

Március előtt nem kapják meg a kocsikat, de már a háttérben szervezkednek egy ideje Alex Funke vezetésével, a csapatfőnök pedig Marcel Jürgens-Wichmann. Ő több mint 10 éve tagja ennek a csapatnak. 

 

 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.01.27 0 0 21323
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.01.22 0 0 21322

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/adac-gruendet-gtm-gmbh-und-startet-dtm-einschreibung-zeitdruck-fuer-teams-23012101

 

ez pedig magát a mezőny összetételét érinti

 

Január 25. szerda 10 órától lehet jelentkezni egészen február 6 éjfélig a csapatoknak

Érdekesség, hogy nevezést csak versenyzőkkel együtt fogadják el, így február elején a komplett mezőny összeáll. Csapatok egy részének ez nem kis kihívás lesz, főleg ott ahol a márka is kérdéses még.

 

Autónként 95.000 euró lesz idén a díj (+19% jön hozzá, mint adó). Tavaly ez az összeg 99.000 eur volt, viszont volt lehetőség idő előtti nevezésre is az 69.000 volt. Idén ez nincs. 

Ebben az árban benne van a 2 tesztnap is a szezon előtt, így olcsóbb a nevezés mint 2022-ben. ITR korszakban 15.000 euró volt a 4 tesztnap még külön. 

2136 euró a Pirelli gumiszettje. Egész szezonra vetítve, az összes gumiszettel, esőgumikkal is közel 100.000 euró lesz ez a kiadás autónként. 

Tévével még nincs szerződés de vagy az RTL vagy a Pro7 lesz, és maradnak ugyanúgy "prémium partnerek"

 

Nevezéseket elbírálják, és 1 héttel a hátaridő lejárta után lesz nyilvános.  Február 13-19 közt.

Megalakult a GTM GmbH, ami teljesen ADAC leányvállalata, aminek a vezetője ugyanaz, aki az ADAC élén is áll, Thomas Voss.

ITR szerepét fogja ez a szervezet betölteni.

 

Előnyt élveznek azok akik 2 autóval neveznek, és ebben a DTM piramisban több szériában is jelen lesznek. 

Elméletileg nagy az érdeklődés, így valószínű lesznek olyanok akiket el kell utasítani.

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.01.22 0 0 21321

Várható változások, még egyik sem megerősített:

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/penalty-lap-stoppfenster-rennlaenge-wie-der-adac-das-dtm-regelwerk-aendert-23012201

 

- versenytáv 60 perc +1 kör lesz. Így elengedték a Berger által hangoztatott leggyorsabb GT3-as bajnokság szlogent. AVL a teljesítményhatárt vette alapul, SRO nem. Mivel kevesebb lesz a fogyasztás, így több kört is megtehetnek. Szabadedzés, időmérők lebonyolításai maradnak, ahogy tavaly

- sokat vitatott rajtokhoz az ADAC GT-ből veszik át a megoldást. Nem a lámpa fogja a mezőnyt indítani, hanem az első helyről induló adja majd a "ritmust"

 

Ami szinte biztos változik:

- SC alatt nem lehetne boxba menni. Fő indok mellette, hogy tavaly a sok autóval volt egy szabály, hogy 1 csapat csak 1 autót hívhat ki ugyanabban a körben, hogy a ne legyen teljes káosz a boxutcában, így előfordult az is, hogy SC idején a másik versenyző, aki kint maradt kb. véget is ért a futama érdemi része így annyit bukott. 

Kötelező kiállás időszaka is változik, a 20-40. perc között kell majd kijönni

Pirelli több gumit ad, mint a Michelin. 4 helyett 5 garnitúra gumi/autó áll rendelkezésre. 5-ből 1 csak szabadedzéseken használható, de az előző hétvégéről kettőt majd fel lehet használni azokon a következő pénteken.

- tesztekről még tárgyalnak

 

Ami merőben új lehet, azok a büntetőkörök. A folyamatos pályahatárok, időbüntetések miatti kuszaságot remélik ettől, hogy átláthatóbbá válik majd a futam, vagy akár a rajtosrrenden se kell utólag még variálni. Nem az ideális íven persze, lenne egy zóna ahol 5 másodperces időveszteséget érhetnek el. ADAC GT ezt használja már.

 

 

 

 

nicko Creative Commons License 2023.01.15 -11 0 21320

de akkor...új-zélandiak versenyeznek ausztrál pályán, amerikai és ausztrál autóban, de mindkettőben amerikában gyártott/felkészített turbó nélküli V8-as motor ketyeg.  :)

Előzmény: JarnoTrulli (21318)
nicko Creative Commons License 2023.01.15 -11 0 21319

:)) 

mondjuk a Made in Taiwan felirat Made in China feliratra változott azóta vagy Made in Romania-ra, ha Samsung monitor.  :D

Előzmény: JarnoTrulli (21318)
JarnoTrulli Creative Commons License 2023.01.15 0 0 21318

- Kérdés: Mi a globalizáció?
- Válasz: Diana hercegnő halála
- Kérdés: Mire alapozza a feltevését?
- Válasz: Egy angol hercegnő egyiptomi barátjával karambolozott egy Francia alagútban, egy német autóval utazva, amelyben holland motor ketyegett, amit egy belga sofőr vezetett, aki skót whiskey-t piált, és egy japán motoron utazó olasz paparazzi követte, majd amerikai doktor akarta megmenteni brazil gyógyszerekkel. És mindezt elolvasod te, egy magyar, aki kínai ruhákban ülve taiwani monitort bambulsz...

Előzmény: nicko (21317)
nicko Creative Commons License 2023.01.15 -11 0 21317

Ha emlékeim nem csalnak ez 2019-ben történt a Newcastle-i utcai pályán az utolsó körben két új-zélandi meccsel egy ausztrál bajnokság, ausztrál helyszínén. :)

https://youtube.com/shorts/aU1VhmFaiDk?feature=share

JarnoTrulli Creative Commons License 2023.01.08 0 0 21316

Ravaglia az idei szezonban sem jön a csapatával. Döntést már novemberben meghozta. Olasz GT bajnokságban biztosan maradnak 2 autóval és lesznek még további programok ahol feltűnnek. DTM-el nem akart rizikózni, mert az akkori bizonytalanság miatt lehet a meglévő szponzorai is leléptek volna, így inkább a biztosra ment. 

 

Idei évre még pár info:

 

- Bergernek semmiféle szerepe nincs már

- Indy rajtok maradni fognak

-  Sven Stoppe versenyigazgató visszatér. 2007-2020 közt már volt ebben a szerepben, 2021 óta az ADAC GT-ben volt ugyanez a feladata. 

- DTM Trophyt elkaszálták, nem lesz új évad. Élt 3 szezont. RIP

- DTM Electricet még nem vették meg, ADAC magától nem akarja fejleszteni ezt, de támogatóként beszállnának.

- Martin Tomczyk szerepköre nem tisztázott, mint Berger egykori jobbkeze. De biztosan számítani fognak rá. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.25 0 0 21315

tegnap adták ki az ADAC GT  versenynaptárt

 

9. - 11.6. - Hockenheimring (Specialevent)
7. - 9.7. - Norisring (DTM)
14. - 16.7. - Nürburgring (Truck-Grand-Prix)
8. - 10.9. - Sachsenring (DTM)
22. - 24.9. - Red-Bull-Ring (DTM)
20. - 22.10. - Hockenheimring (DTM)

 

Annyit sikerült elérniük, hogy csak 4 közös DTM hétvége lesz, és az LMP3-as Prototype-Cup-Germany szériától megszabadultak.

Szezonnyitó "Specialevent" a Hockenheimringen egyszerre lesz a Le Mans 24 órással. Itt a Porsche szervez valamit, mert a Porsche Carrera Cup Germany is megy velük és úgy írták a Porsche rajongóknak különleges esemény lesz.

 

Utolsó 2 hétvége a DTM-el mint közös azért is jöhetett létre mert nem lesz LMP3-as közösködés, mert ELMS futamok is lesznek (Spa, Portimao) azokban a hetekben ott meg többen a Le Mans Cupban érdekeltek. 

 

Prototype-Cup Germanyt meg lehet betolják a DTM hétvégékbe ahol nincs ADAC GT közösködés. És itt ELMS-t is ki tudnák kerülni

JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.24 0 0 21314

pozitívan fogadta mindenki a DTM-en belül, a 3 nagy német gyártó már elején nyilatkozott erről. Tudták már egy ideje, hogy Berger eladja majd a boltot, de már biztosított a jövő, hogy az ADAC vette meg, akik tudják mi került a kezükbe. 

amihez mindannyian ragaszkodtak az az volt, hogy maradjon az 1 autó/1 versenyző leosztás, de nem is volt ez téma hogy másképp lenne. 

 

november elején írtam ezt, amikor szemezgettem a motorsport-total, ran meg a többi oldalról miképp fest a mezőny

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162903995&t=9177735

 

itt még szó nem volt arról hogy Berger, ITR lelép, meg ADAC jönne, de ez adja vissza a legjobban, hogy nem lesz drámai változás, mert most az új tulaj érkezése után kb. ugyanez a helyzet most is december végén. Egyedül a Ferrari lelépése ami "ütés", de ez se meglepő a Bergerrel való kapcsolat miatt. 

Meg 1 csapat már ADAC előtt bejelentette hogy kiszáll a GruppeM, viszont valószínű jön helyettük más. 

 

Novemberben is az volt a várható mozgolódás hogy a Lambo-Porsche csapatok miképpen helyezkednek. Ki vált erre, ki a másikra.

 

Grasser -2 autója se drámai, mert nagyon úgy néz ki marad a +2 Lambo csak más csapat futtatja azokat.  Meg Grassernél 4 autó jól nézett ki, de ott az egyik autóban volt az 1 pontos szinte mindig örök utolsó Deledda, a másikban a szintén 1 pontos Ineichen. Bortolottival inkább egyszemélyes alakulat voltak ami az élmezőnyt illeti. Schmid is 2x szerzett csak pontot. Náluk inkább az lesz a fejvakarás kivel pótolják majd az olaszt. Perera talán teljes szezont kap. 

 

Szerintem ez simán az ilyenkor szokásos mozgolódás.

 

ADAC GT csapatok körében nem lett népszerű a dolog, mert hivatalosan is betolták őket a DTM alá. Több csapatfőnök háborgott ezen:

 

Zakowski (ZVO) -  az ADAC GT ebben a formájában el is lett temetve

Land (Land Motorsport) - csalódás, sőt sértve is vannak a lefokozással és szerinte az egész német autosportnak is visszalépés Plentz (Rutronik) "Griff ins Klo" szöveget tolta be röviden. Ez ilyen német mondás, magyarul mi nem is használjuk, talán olyan ez mint nálunk a "lehúzatod a klotyón" arra ami már semmit se ér.

Ferlemann (Car Collection Motorsport) - kritikus az egésszel szemben

Reicher (Eastalent Racing) - szerinte a bajnokság veszít az értékéből, főleg mivel nem lehet magas besorolású versenyzőket hozni, ami kihat a szponzorszerzésre is. 

 

Legnagyobb gond náluk, hogy a platina besorolású versenyzők nem indulhatnak már, nehezebb szponzorokat fogni így, LMP3-asokkal való közösködés is zavarja őket, ráadásul a DTM miatt a garázsokból kiszorulnak a "sátrakba". Zakowski szerint semmivel nem lesz olcsóbb, sőt inkább drágább lesz egy szezon a mostani 700.000 eurónál

Többen kénytelenek lesznek majd rákényszerülni a gyenge, de fizetős versenyzőkre is. 

A már idézett Rutronik főnök Plentz szerint az is érdekes lesz, hogy kiszorulnak a depoból és majd ott fogadja a vendégeket. És sokan majd értetlenkednek azon, hogy igazából ugyanazok az autók versenyeznek a DTM-ben is, mint amiket ők futtatnak, de akkor mit keresnek itt?

 

ebben a szériában lesz inkább kavarodás, de a DTM-et nem fogja érinteni szerintem. Vagy lehet hagyják így elsorvadni szépen csendben. 

 

 

Előzmény: toto92 (21313)
toto92 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 21313

Nem telt el még sok a bejelentés óta, de az ADAC-os átvétel - a Red Bull kiszállásán kívül - okozott bármilyen kavart a mezőnyben, akár pletykaszinten? Vagy drámai mozgolódás nem várható, csak annyi amennyi amúgy is lett volna?

Előzmény: JarnoTrulli (21312)
JarnoTrulli Creative Commons License 2022.12.23 0 0 21312

én sajnálom a dolgot, de már a legelején megmondták, hogy csak Bergerrel való évtizedes haverság volt a fő ok amiért jöttek

pár héttel az ADAC bejelentés előtt az volt a téma, hogy mely versenyzőkkel induljanak, de így már Berger nélkül lépnek is. Jó volt ez a RedBull - Ferrari kombó, és jó versenyzőket is hoztak mindig. És azután is maradtak volna, hogy Mateschitz elhunyt. 

 

Hír még, hogy a Grasser 4 autó helyett kettőt indít a DTM-ben 2023-ban. IMSA projektből nem lesz semmi, GT World Challenge, DTM lesz náluk. Esély van arra is, hogy a DTM Endurance-ban is indulnak. (ők innen jöttek át, még ADAC GT-ből nem is olyan régen). Bortolotti sanszos, hogy nem lesz, mert ő a Lamborghini versenyzője, oda megy ahova a gyár ülteti. LMDH projektben számítanak rá

Lambo száma így sem lenne kevesebb, mert hamarosan bejelenthetik hogy SSR csapat velük folytatja Porsche helyett. 

Novemberben írtam is erről, hogy lesz mozgolódás főleg a Lambo - Porsche autós csapatoknál. Ha SSR cseréli a Porschét jól jöhet ez Bernhardnak egy 2. autóra, meg jöhet akár a Manthey. (elég komoly Porsche támogatott alakulat volt az SSR, és Manthey venné át ezt a szerepet)

 

GruppeM már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy nem indulnak

 

Walkenhorst sorsa még mindig kérdéses

 

és mivel új éra van, már az sem érvényes, amit Berger érában terveztek volna, hogy maximum 6 autó gyártónként

 

Előzmény: toto92 (21311)
toto92 Creative Commons License 2022.12.23 0 0 21311

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!