Köszönet, és részemről nagyon örülök a Technikai Átállásnak, mert igazi TECHNO POP (ha szabad ezt használnom), amit játszanak. ;) (A negatív user-ekkel meg nem kell foglalkozni.)
Tudtok egy jó helyett ahonnan lehet leszedni tavalyi Kraftwerk koncerteket? Dimeadzone kilőve,mert oda nem tudok bejutni a saját bénaságom miatt.Mást nem találtam.
Én örülök, hogy nem jött ki 83-ban a lemez, ugyanis addigra ez a műfaj olyan erős lett, hogy az akkori számok csak demóknak hallatszanak. Jót tett a lemeznek a full digitál FM-hatás és a ridegség. Volt egy jól értesült cimborám, aki mondta, hogy a következő lemez címe Techno pop lesz. Egy Computer world után olyan fantáziátlannak tűnt, hogy kételkedtem, hogy lehetséges-e ez egy Kraftwerktől? Vagy 5 évig állt ez a 2 szó egy cetlire írva az íróasztalomon. Ez 1982-ben történt.
Talán félreértelek, de érdemes a mondatom egészben értelmezni, amit ma sem tudnék jobban megfogalmazni: a kritizált szám (és egyben sok egyéb, amit ismerek tőle) megcéloz valamit, amihez nem ér fel. Ilyenkor van az a klasszikus helyzet, hogy az embernek a szándékai nyilvánulnak meg és nem a tartalom (ami egyébként a giccs egyik alapjellege). Amit ismerek tőle, az mind teljesen üres, kellemetlenül darabos, hideg és helyenként nem elég ízléses, ahhoz az ideához, amit a legnagyobb elektronikusok már mintául szolgáltattak a számára. Látszik az irányultsága de rendre elvéti. Ezt nevezhetjük egyéniségnek is de, akkor miért másol, miért nem következetesen marad maga? A másolatba, ha bele is csempészi magát, hát kiüresíti azzal a lehetőségeket. Emberünk inkább kísérletező és megmarad mindenféle zenéje ennek stádiumában, akkor is, ha ez egyeseknek tetszik. Igen, jó lenne, ha valódi egyénisége lenne, de, amiket hallottam, mindig belefúl egy pózba, mintha német elektro akarna lenni, miközben az leg-lényegében nem ilyen. Sajnos nem vitt rá a lélek, hogy végighallgassam a sok lemezét és a Coconut nagyon klassz, de minden más, amit hallottam, kicsit fércmunka vagy egyenesen tartalmatlan, akár a HD lemez háromnegyede. Annak a tipikus esete is egyben, hogy a mennyiség a minőség rovására megy. Emberünk pont olyan, mint a fizimiskája.... Ha ez érdekes, akkor elmezem. Üdv.
Engedtessék meg pár észrevételem. Kivételesen én védenék meg egy KW utánzást tételesen, amire még nem volt példa:
Méltatások:
1.- Szokatlanul igényes és ötletes a megvalósítás.
2.- Érezni, hogy a KW idea ott mozog emberünkben. Érdekes módon, minden másolósdi ellenére ez igen ritka.
3.- A szám nem merül ki csak a KW-i formalizmus átvételével és ennek jelentőségét kell hangsúlyozni minden hasonló esetben. Önálló, nem KW-i motívumok is szerepelnek a számban, amik nem elég jók, viszont annyira ízléses az arányuk a KW-től átvett motívumokkal, hogy az elegy megbocsájtható.
4.- Nem sulykol lejáratott és olcsó énekeffekteket, mivel tudja, hogy az ének a legfontosabb és a KW szintjét nem lehet elérni ebben. E téren visszafogott.
Elmarasztalások:
1.- Sok hangszín önmagában közönséges, és/vagy lejáratott.
2.- A csattanómaszlagból már elegünk van, mint a KW legpregnánsabb védjegyéből.
3.- Közhelyes szövegvilág.
4.- Akadozó, ami mostanában átvett glitch, noise, chiptune, stb. divat. A KW gyakran megakasztott, de mindig feltartóztathatatlan folyam szerű.
5.- Végső soron a 2. szakaszban megjelenő KW motívumok egyenlítik ki a mérleget, különben üres lenne.
6.- Elfelejti, hogy a KW világ elsősorban érzelmi, sőt, gyakran romantikus ráhatás és nem technikai bemutató. Ilyen értelemben e felvétel öncélú marad.
+1 pont: Emberünk mindenhez nagy szakértelemmel áll és, amit átmos magán az gyakran magas nívó. Igaz, ehhez kell neki egy határozott ösztönzés (S. Coconut).
Összességében kellemes, de sem nem elég mély, sem nem olyan precíz techno-idealizmusában, mint, amit megcélzott (aminek csúcsa, mondanom sem kell, hogy eleve a KW).
Én minden lelkesedésem mellett vigyáznék a "zseniális" szócskával. Már csak azért is, mert minden helyen és időben elhangzik az. Ezek szerint ennyi lángelme van közöttünk.... Akkor én miért nem találkozom velük? Pedig minden vágyam.