Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.02 -1 1 20172

"mármint szóltak, hogy L1 ideiglenesen (kábé végleg) lelőve. "

Ideiglenesen vagy véglegesen? Milyen formában szóltak? Láttad? Tudod az ilyeneknél mondom azt, hogy ha látható az erről szóló hivatalos papír a válasszal, akkor hiszem el, addig lehet akármi. (Te is zárójelesen azt írod, hogy kábé végleg, szóval abszolút nem vagy biztos benne, s akkor ezek alapján a bizonytalanságok alapján százmilliókért barmoljanak bele, az amúgy sem tökéletes rendszerbe.) Nézd, szájhagyomány útján köztudott, hogy az egy nem karbantartott, kvázi nem üzemelő vonal. De, és itt jön a nagy DE, ha tudva levő, hogy megszűnteti, vagy ideiglenesen lekapcsolja, akkor azért miért a magyar fél kizárólag a saját pénzén alakítson át mindent? Nem két fillérről van szó. Az osztrák nyugodtan megteheti azt, hogy a határnál a saját részén telepít balízokat LEU-t, aztán azzal kiléptet vagy azt csinál, amit akar. De ismétlem, semmi sincs ingyen. S nem a magyar félt védem ezzel, s ne vedd sértésnek, de onnan a mozdonyvezetői székből nagyon könnyű megmondani a tutit úgy, hogy a másik feléről halvány lila gőz sincs.

Nekem szvsz az a véleményem, ha azon a szakaszon kiiktatott ETCS-vel mennél, fele ennyi problémád sem lenne, főleg úgy, hogy a hiányos pálya oldal miatt jól működőnek nehéz beállítani, s arról nem beszélve, hogy van helyette jól működő Indusi. De a te dolgod, hogy mit csinálsz és mit enged meg az osztrák utasítás.

Előzmény: kopaszsop (20166)
r1232 Creative Commons License 2020.06.02 0 1 20171

Volt belőle egy "kis" zűrzavar..

Előzmény: schlumberger (20170)
schlumberger Creative Commons License 2020.06.02 0 0 20170

Munkagép nem körültekintő vezetése..

 

És a felsővezeték a helyén maradt?

Előzmény: r1232 (20160)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20169

Kártyázzon kicsit a cég a zinfrával, mert nekünk ilyen nincs.

 

Előzmény: kopaszsop (20165)
kopaszsop Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20168

Emlékeim szerint a Nickelsdorfi bejárat átléptet PZB-be, ha addig nem tetted volna át kézzel.

 

ok, ezt majd lepróbálom, ha lesz elég türelmem, illetve nem vág le a rendszer a két átjáró között.

 

amúgy ha nix leu, illetve egyéb más störung vagy forgalmi szituáció (foglaltra beinteget a bakter, előtte nickelsdorf még papírt is adott róla, vagy akár ad-hoc) van, akkor miért magamnak kell megpörgetni az imamalmokat, és miért nem a helyi dolgozó informál az etcs-sel összefüggő teendőkről? ok, ez tényleg csak bónusz kérdés volt...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20149)
kopaszsop Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20167

azért megnézném a radetzky utcai pecsétes papírjukat...

Előzmény: V43 1359 (20156)
kopaszsop Creative Commons License 2020.06.01 0 2 20166

Csak egy dolgot jól elfelejtettek, erről valami egyeztetést lefolytatni a magyar féllel, hogy kérem szépen a továbbiakban nálunk nem üzemel az L1, és kérnénk az átprojektálást eszerint, mert nehezített a határátkelés a jelen formában bekapcsolt ETCS fedélzettel. Miután ezt az ÖBB nem tette meg

de, megtették. mármint szóltak, hogy L1 ideiglenesen (kábé végleg) lelőve. nem magarázott, nem kért, nem tett javaslatot, csak közölte, hogy ez van. vagy nincs meg az a papír?

az, hogy a magyar fél nem tudta/tudja/sose fogja tudni (?), hogy ilyenkor mi a teendő, az már egy másik történet. vagy csak senki nem meri vállalni a felelősséget? vagy nem tud senki németül odaböffenteni, hogy "kollége akkor most waslófasz?"

vagy legközelebb tényleg álljak meg, zárjam el az állomást örök élet plusz két napra nyugat felől/felé? aztán akkor történik valami? én b@sszak ki az ottaniakkal, mert valahol anno elakadt a folyamat és azóta se csinált senki semmit? mi meg effektíve a sajátunkkal verjük a csalánt? de tényleg: mi legyen legközelebb?

Előzmény: Törölt nick (20150)
kopaszsop Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20165

kép meg lemaradt. ehh.

 

kopaszsop Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20164

nem teljesen. vagyis nem ennyire egyszerű.

azt a vv papírost a miniszériummal kellett jóvá hagyatni, mivel egy jól működő vonatbefolyásolót lősz le vele, amit a zsb12 nem enged, sőt tilt!

éppen ezért is van faramucin megfogalmazva a la-ban, hiszen ki kellett jogászkodni az infrának, hogy melyik megfogalmazás passzol mind az ő, mind az összes vv részéről. mivel a pzb maradhat bekapcsolva, ez effektíve azt jelentni, hogy te az stl szerint (ahol pzb van, és nem etcs!) helyesen közlekedsz. más kérdés, hogy ott a sarkadban az etcs.

 

de találtam más érdekességet is - elvileg van már L2? csak mert az stl-ben egy árva szó sincs róla. vagy csak a lomo-nak? ez az ő ost la-juk, azért 53 oldal.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (20153)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20163

Jól tudod. A másik Almásfüzitőn pedig D55.

Előzmény: Törölt nick (20162)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20162

Alcatel Elektra 1, ha jól tudom

Előzmény: A HÉV-es :D (20161)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20161

Sziasztok! 

 

Almásfüzítő állomáson milyen berendezés van ? 

r1232 Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20160

Munkagép nem körültekintő vezetése..

Előzmény: schlumberger (20159)
schlumberger Creative Commons License 2020.06.01 0 0 20159

Ezen a képen mi történt a jobb oldali oszloppal?

Előzmény: siófoki35 (20158)
siófoki35 Creative Commons License 2020.06.01 0 1 20158

Pusztaszabolcs és Iváncsa állomások FM2525 (~fényjelzős SH) készülékei tavaly nyáron, még a leszerelésük előtt.

 

https://siofok35.blog.hu/2020/06/01/oreg_biztberek_alkonya_szabolcs_fele

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 1 20157

De az a szürkezóna.

Előzmény: V43 1359 (20156)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20156

Max. városállam. :-)
Én ismerek más privátokat is, akik nem szívatják magukat. :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20155)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20155

A Wien AG. az, nem? :) 

A gyesev is kikapcsolja.

Előzmény: V43 1359 (20154)
V43 1359 Creative Commons License 2020.05.29 0 0 20154

" A privátok nem kapcsolják ki. "

 

Akkor én ezek szerint állami lettem? :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (20153)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.05.28 0 2 20153

Mi kikapcsolt etcs-vel megyünk (a 118-as vonal az egyetlen ilyen az egész országban).

Az "állandó lassúmenetkimutatásban" (La) benne van, hogy nem működik az etcs, de vasútvállalati döntés szerint maradhat bekapcsolva.

A privátok nem kapcsolják ki.

Egy vasútvállalati rendelkezés kérdése az egész.

 

Amúgy a határponttól nyugatra abszolut inaktív a rendszer.

 

Illetve, ha nem tévedek, a magyar L1 bármely jelzőnél fel tud venni NTC-ből (level nullból) L1-be, az osztrák ezt nem tudja. Csak a dedikált belépési pontokon.

 

Amúgy szuper lehet a határátmeneti koordináció, ha még ezt sem tudja a két fél egymással leegyeztetni. Ennyi év alatt sem (10+ már, ugye?).

 

Ahogy én olvastam, a L1 már nem lesz aktiválva az Ostbahnon.

Előzmény: Törölt nick (20150)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20152

Egyébként a MÁV szabványból a szög látszik! Szóval elég lenne 3 oldalról kb merőlegesen, mintha egy 3 nézeti műszaki ábrázolás lenne.

 

Üdv, BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20151

Üdv!

 

Ha olyan a kép, hogy pl. látszik a lencse "függőleges" széle, mondjuk oldalról akkor az a szög megkapható, persze nem igazán műszaki a megoldás de rajz nélkül ezt lehet tenni.

Köszönöm a segítséget előre is!

 

BI

Előzmény: _Nyuszi (20148)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20150

"L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt."

Konkrétan hol, melyik balíznál? Mert igen csak hosszú az a vágányút, s kis támpont jó lenne.

"ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts."

 

Miben indultál ki? STM-PZB? Mert akkor teljesen normális, ha annál a balízcsportnál áttesz L0-ba, tekintettel arra, hogy a magyar oldalon a L1/EVM/L0 a prioritási sorrend, PZB nincs benne (gondolom hidegről élesztett ETCS-es géppel mentél ki, ezért ki tudtad választani). Egy ilyen kihaladásnál szépen áttesz L0-ba, s az osztrák oldalon pl. Nickelsdorf bejárata áttehetne STM-PZB-be. Alapvetően a magyar oldalon a jelenlegi működés azt feltételezi, hogy az osztrák oldalon van működő ETCS L1, de ismeri mindenki a történetet, hogy lekapcsolták, nem tartják karban stb. Csak egy dolgot jól elfelejtettek, erről valami egyeztetést lefolytatni a magyar féllel, hogy kérem szépen a továbbiakban nálunk nem üzemel az L1, és kérnénk az átprojektálást eszerint, mert nehezített a határátkelés a jelen formában bekapcsolt ETCS fedélzettel. Miután ezt az ÖBB nem tette meg, a MÁV saját kontóra és felelősségre nem fogja átprojektálni Hegyeshalmot, mert mi van, ha idő közbe az osztrák fél mégis valamit akar kezdeni a dologgal, s feltámasztaná. Másik megoldás, hogy az ÖBB tegyen a saját oldalára szintátmenet balízcsoportot, ahova szeretne, aztán áttesz téged STM-PZB-be.

 

Egyébként az érdekelne, hogy egy igen csak foghíjasan működő pályaoldallal rendelkező vonalszakaszon az ÖBB miért engedi bekapcsolt ETCS-szel közlekedni a vonatokat?

Előzmény: kopaszsop (20144)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.27 0 1 20149

Úgy néz ki hogy megállt a LEU a bejárati jelző balízcsoportja alatt. Egyébként minden úgy működött, ahogy annak működnie kellett.

 

A kijárati irányban ha jól látom a VCS1-en keresztül jártál ki, mindent jól olvasott a mozdonyod...

 

A hegyesi rendező nincs kiépítve, viszont bejárati irányban a váltókörzetben L1 felügyelet alatt van a vonat, és ha nem abban érkezel, akkor be is léptet a bejárat után 120 méterrel.

Persze ha nem működik a LEU, akkor menetengedély híján a szintváltáskor trip lesz.

A rendezői bejárat magasságában kiléptetne EVM-be vagy L0-ba (ohne EVM esetén).

 

A kifele irány meg jó bonyolult, balízok tele feltételes és feltétel nélküli szintváltásokkal. Ha Rajka felé mész EVM kell, ha Nickelsdorf felé akkor PZB, ha meg L1-ben jöttél a személy felől, akkor maradjon a vonat L1-ben, de van olyan szcenárió hogy L0-ban kötsz ki (feltéve ha nincs EVM-ed, és szerintem te pont ezt élted át).

Emlékeim szerint a Nickelsdorfi bejárat átléptet PZB-be, ha addig nem tetted volna át kézzel.

Előzmény: kopaszsop (20144)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20148

Van egy dőlése, ahhoz szögmérő kellene.

Előzmény: Steve2020 (20147)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20147

Szia, de szuper vagy, pontosan!

 

Hozzáférhető ilyen valahol vajon? 

Arra nem szívesen kérlek, hogy 3 oldalról fényképezd le és

1 jellemző méretet adj meg légyszi.

De ha megteszed örömmel veszem.

 

Én "nagy" bizber fan vagyok, inkább ami a jelzők oldalát érinti, de látom, hogy itt a fórumon vannak szakmabeliek is, vagy legalábbis nagyon

elmélyült rajongók.

 

Anno mi fejlesztettünk MÁV jelző csomagot a TRAINZ-hez mint HOTTRAINZ team. 

 

Ha én Neked tudok segíteni valamiben szólj!

 

Köszönettel

B. Istvan

Előzmény: jampusz (20146)
jampusz Creative Commons License 2020.05.27 0 0 20146

Erre gondoltál?

Előzmény: Steve2020 (20141)
Steve2020 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20145

Nagyon köszi!

 

Lehet nem fogalmaztam elég pontosan, pont a tartó kellene, de köszi!

:-)

Előzmény: _Nyuszi (20142)
kopaszsop Creative Commons License 2020.05.26 0 1 20144

effektíve kecses mén hengeres merev teste nem történt.

 

egy hirtelen változás miatt ma volt szerencsétlenségem oda-vissza lepróbálni.

 

rendelő 9, befelé, gépmenet:

L0 az L1 helyett, aztán hirtelen mégis L1 (sztem rendező felé pont fordítva L1->L0 kéne) és el is durrantja a levegőt. forgalmistának fogalma sincs, milyen mondato(ka)t kéne elmakognia. mind1, magamban elismétlem a helyes szavakat, beinteget a bakter

 

ugyaninnen kifelé, vonat:

jelzőnél L0, létra (L1->NTC vagy marad NTC-ben helyett). szerencsére most nem ment el a levegő, de azért meg kellett állni, magamban magamnak elmondani a megfelelő varázsszavakat, aztán hajts.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (20143)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.05.26 0 0 20143

Három éve ősszel meg lett csinálva az AS1904 illetve a bejárati jelzők, le is lett tesztelve gépmenettel Hegyes-Nickelsdorf között. Nem tudom hogy azóta történt-e ott bármi, bár azt hallottam hogy nagyobb energiákat fektetnek azóta az üzemeltetésbe is.

 

Előzmény: kopaszsop (20138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!