"Jól be kéne kötni motorblokkolónak a riasztóhoz :-)" Tetszik a gondolatmenet, csak félő alapjáraton eldöcögnek vele, ha akarnak. Én az elöző automba egy fastrába az AC pumpa tápját kötöttem le. Beröffent, de 5 sec után leált.
közvetlennél másképp működik kicsit, "nektek" alapjáraton és alapjárat közeli fordszámokon zárva, "nekem" meg ott van nyitva leginkább és terhelés növekedésével csökken a nyitás. Meg lehet győződni róla, bármelyik közvetlenesnél alapjáraton lehúzva a vákumcsövet hallani a hangján hogy kopógósabban jár. Valahol majd túrok egy vezérlési diagrammot. Á az a beszívott levegő hőmérsékletén lehet nem oszt nem szoroz, csak úgy elméletben játszottam a gondolattal mi zajlódik le :-) De mondjuk az igaz hogy jéghidegen szívja egyik oldalon a full hideg levegőt, másik oldalon meg fűti a gátat és ennek annyira nem örűl, fontos a bemelegítés, persze nem kell túlzásokba esni.
Egyébként játszottam az agr-rel, rádugtam közvetlenül a full vákumot a szelepke megkerülésével, és alapjáraton még jár, de a fordulatot nem veszi, nem is gondoltam volna hogy ott azon a pici keresztmetszeten annyi kipufgáz vissza tud jönni hogy megfojtja a motort. Jól be kéne kötni motorblokkolónak a riasztóhoz :-) (közvetlenek-et irtam direkt mert énis az vagyok de nem CR, én még Vp44 ami 1800bar-on lő a korai cr-ek 1350 barjához képest, ezért is eszik olyan keveset)
Nálad (CR-nél) fontosabb a hőellátás, de előkamrásnál ez nem szól bele nem? Az viszont igaz, hogy emiatt az AGR szelep miatt kap zöld cimkét a rendszémra zöldkártya igaazolásra.
:-))hát ezaz, szegény gátat egyikoldalról hűti a hideg levegő a másik oldalról meg fűtí a lángfront meg a kipuf gáz, még csoda hogy szegény ezt nem bírja idegekkel :-DD jóvanna, nekemis le van kötve, csak a szám jár :-)
Jogos, jogos, biztos nem kertészmérnökök vagy szakácsok tervezték... Jól fogalmaztál, majdnem elindultam, hogy kiszedjem, de megnyugtattam magam, hogy ezáltal friss, hűs, oxigéndús levegőt juttatok a hengerbe, nem pedig a visszavezetett forró égéstermékkel melegítem mégjobban a motort. De abban egyetértek veled, hogy a gyári az gyári, a kokány következménye a meghibásodás. Amit odaterveztek az nem hiába van ott!
ott a lényeg, de sajna csak szívócsonk leszedésével férsz hozzá igazán. De akkor be tudod vizsgálni és ha repedés vagy törést találst kemény ragasztással orvosolhatod.
Azt a vastag műa csövet megtaláltam,fék vákuumcső.Rajta két kiállás van,két darab gumidugóval zárva,harmadikat nem látok,mert már biztosan letörték,viszont jó a fékhatás is.Van rásegítés,megnézem jobban köszi a segítséget.
Igy már a sötét is világos. Az a cső a (mágneskapcsoló-ból nem relé) szívocsonk alatt húzodó vákumcsővön lévő egyirányú szelep nyakán található 3db leágazásból jön. (5-s cső a 6-s kupak alatt a képen) Ezt szeretik letörni (mert könnyen lehet) és ott falsot szív a rendszer. Felismerhetően gyenge fékrásegítést eredményez. Elhelyezkedése nem a kép szerinti!
Erre meg a 1340 volt a vélaszom. Ezt a csövet a szívósor bejövő cső elején található EGR szelep membrán felüli végén lévő lefelé álló csőcsonkra kell dugni. (itt a 4-re)
A kezemben képen nem az a cső van,a 1341 a map cső abból újat tettem és jobb is lett.A képen lévő csövön egyirányú szelep van,a másik vége valszeg szabadon van és az nem jó.
Lehet is :-) okos német mérnökök által kikalkulált beszívott oxigénmennyiség egyensúlyát felborítottad, most az oxigéndús hengerben megváltozott tulajdonságu lángfrontok perzselik a hengerfejedet :-) aztán csodálkozunk ha melegedünk meg repedgetünk :-DD Ami gyárilag ottvan az gyárilag ottvan, jó volt többszázezer km-en keresztül akkor mos miért nemjó? :-))