Keresés

Részletes keresés

TTKacsa Creative Commons License 2014.08.25 0 0 38952

Köszönöm a kimerítő választ.

 

Ahogy én gondolkoztam (a személykocsi esetében), a futófelületen kellene jobban fékeznie a kereket az áramszedőnek, nem a belső oldalon, mert belül kisebb a szögsebesség...de úgy tűnik a tapasztalat más.

 

A mozdonyt azért akartam "felturbózni", mert van egy hegyi bánya, ahova - helyhiány miatt - kicsit meredekebb emelkedő vezet, és az volt a nagy terv, hogy a 6 tengelyből a 3. és 4. tapadógyűrűs lenne (Br65 hajtásból) és a kimaradó fémes érintkezést váltaná ki a két szabadon futó kerék. Ötlet szinten jó volt, de lehet mégsem működik.

A másik, hogy plusz súlyt se tudok bele nagyon rakni, mert már nincs helye. Majd kitalálok valamit.

 

Köszönöm még egyszer!

 

Kacsa

Előzmény: MTTP (38943)
MTTP Creative Commons License 2014.08.25 0 0 38951

Bölcs választás.:-) Igazán nincs mit, várom a leveledet.

Üdv, Gábor

Előzmény: Nelorfin (38949)
gy.aTTila Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38950

Kedves Érdeklődők!

 

 

Eladó PIKO TT BR 118-as DR IV-es korszakbeli dízelmozdony. Teljesen új, karcolásmentes állapotban, csak a boltban lett próbálva. Eredeti dobozában, papírjaival, és bontatlan kiegészítőivel. 
Cikkszáma 47280.
Irányváltó világítással, előre fehér, hátra piros LED-del.

Ára: 23.000 Ft.

 

 

 

Továbbá eladó Tillig TT ÖBB önürítős vagon (ep VI). Teljesen új. Eredeti dobozában, papírjaival. 
Cikkszáma 14575.

Ára: 6.500 Ft.

 

 

A képek az internetről származnak!

Személyes átvétel Budapesten lehetséges, vagy előre utalás után postázom.

 

Érdeklődni a gyori.attila1979@gmail.com címen lehetséges.

 

  

Köszönöm figyelmeteket: Attila

Nelorfin Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38949
Mi másra is eshetett volna? :) A válaszodat köszönöm, összeszedem a gondolataimat és emailben mindenképpen felteszek majd pár kérdést.
Előzmény: MTTP (38939)
Wolfchild4hu Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38948

Sziasztok,

ma megint nekiestem a billentyűzetnek, hogy egy rövid szösszenetben emlékezzek meg a héten nekem feltett kérdésről.

Részletek: Fűtőház.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38947

Hohohó, akkor majd kereslek én is, mert szükségem lenne egy-két cuccra, de nem szeretném megzavarni a vasárnap délutáni családi idillt. Tillig Br 103-al pedig valóban nem találkoztam, de a retro járműparkban nem is állná meg a helyét a sok NDK-s modell között :D (De ez már csak az én megszállottságom, hogy kései Zeuke-tól a korai Tillig-ig bezárólag fordulhat elő új szerzemény) Persze lehet, hogy kinövöm ezt a marhaságot, de addig még sok víz lefolyik a Dunán.

Előzmény: MTTP (38946)
MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38946

Kicsit nagyképűen hangzik, de alkatrész ügyben a megoldás mindig ide vezet: www.mastertape.hu  :-)

BR81/92 alváz van, teljesen új, Tillig gyártmány. 2500 ft.

 

Látom, szegény zöld BR56-os még mindig nem ment el...

 

A korábbi alkatrészes kérdésekben meg keress meg most, mert máskor kevésbé lesz rá időm, hogy érdemben válaszoljak!

Előzmény: Péter Rádnob (38945)
Péter Rádnob Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38945

BR81-es alvázat keresek

 

Illetve MÁV 1 osztályú BTTB-s vagonom lenne cserébe 2-od osztályúra

 

Illetve pár eladó mozdonyom:

 

TT-s Tillig Br56 zöld, kockamotoros mozdony

TT BTTB Br86 gőzmozdony, szép, világít

TT BTTB V36 tolatómozdony, picit slrül, szépséghibás 

 

Kérésre fotókat küldök

 

bondar.peter@hotmail.com

MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38944

Akkor még nem láttál BR103-as villanygépet a Tilligtől, vagy mondjuk Mehano Blue Tiger-t.:-))

Ezeknél kilókat izzadok, míg megbontom őket...

Előzmény: Törölt nick (38942)
MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38943

Úgy látszik ma én vállaltam fel az "ügyeletet" :-)

 

Az áramszedés kérdéseid összefüggnek.

Először a második részére a válasz:

Ahogy a Tillig újra kiadott Samba-express vezérlőkocsin is alkalmazták, valóban kétoldali szigetelésű keréken a belső oldalról feszül neki a kis bronzlap, persze mindkét keréknél.

Ahogy itt is leírom: http://mastertape.freeweb.hu/Samba_keszlet.htm ez a megoldás kétségtelenül hatásos, de nagyon rontja a kerék gördülését, ergo pár centinél tovább nem is gurul magában szegényke. Vontatva pedig komoly erőt kell kifejtenie a mozdonynak.

Talán egy fokkal kisebb ellenállással jár a futófelületre rányomódó bronzhuzal, persze felülről.:-) Itt viszont a könnyű koszolódás okozhat gondot.

Szervizes tapasztalatom, hogy a kéttengelyes, áramszedésre szoruló modellek, minél kisebb a tömeg, annál több problémát hordoznak magukban. Az OFF N-es motorkocsik, kismozdonyok rendre megállnak, mert a tömeg és a biztos áramszedés egyenes arányban állnak egymással.

Sok helyen megoldás, hogy átvezető kapcsolókat alkalmaznak, így több kocsi kerekei szednek áramot, azaz stabilabb a táplálás. Lásd pl. OFF Miniversum esetében is, ahol egy vonat teherkocsijai is szedik az áramot, hogy biztosítva legyen a garantált működés.

 

A BR86 esetében (ahogy itt is, meg a másik fórumon is sokszor esett róla szó, sőt a klub találkozókon élőben is megtapasztalhattuk) nem elsősorban a mozdony rossz áramszedése a baj, hanem az alacsony tömege. És ez magában hordozza a további gondokat: áramszedés, tapadóerő, vonóerő hiányosságok.

Sajnos a mozdony futókerekei, mint ahogy az egész modell, nagyon finom, valósághű modellezés eredményei, ergo bármilyen akadályoztatása a működésében okoz zavart. Bármilyen apró bronz, vagy réz áramszedő lapkát szerlené oda, az megbontja az alkatrész finom mozgást, magyarán a futókerék mindig kiugorna a sínről és ott is maradna.

Saját véleményem, hogy egy jól karbantartott pálya, a megfelelő gyakoriságú tisztítással és kifogástalan sínátmenetekkel jobb eredményt hoz, mint egy ilyen modell szétmókolása.

 

Gábor

Előzmény: TTKacsa (38941)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38942

Igen, pont a pattintó fülek, vagy ahogy te hívod körmök letörése a probléma... főleg a régebbi fajta kasznik veszélyesek, ahol a műanyag akár el is lehet öregedve, és bár "fiatal korában" még rugalmas volt, 2014-re rideg lett. Egyébként meglepődtem, amikor az itthoni VT 171-es Ferkeltaxit pucoltam ki. Izzadtam, remegtem, minden bajom volt, mire le tudtam szedni a kasznit, egyrészt azért, mert már zsibbadtak az ujjaim, fájt a körömágyam, másrészt meg azért, mert nem akartam elrepeszteni a kasznit... szóval tök rugalmas volt, csak én nem mertem erőltetni :) De ez még mindig nem szerettette meg velem ezt a rögzítési megoldást.

Előzmény: MTTP (38940)
TTKacsa Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38941

Sziasztok!

 

Rég nem írtam már ide, de most ismét több időm jutott a terepasztal építésére. Sok-sok ötletem támadt, viszont kettőhöz szeretnék segítséget kérni.

 

A Tillig új típusú BR86-os mozdonya, az amúgy is bizonytalan áramszedése miatt lenne a kísérleti alany, mégpedig a két szabadon futó (legelső és leghátsó) kis kereket is szeretném bevonni az áramszedésbe. Ezzel nincs is baj, csak a kurzkuplung miatti furcsa elfordulása okoz fejtörést. Van valakinek ebben tapasztalata?

 

A másik, egy két tengelyes kocsi belső világítása. Házilag hogyan lehet áramszedőt gyártani? Mivel két tengelyes, így mindkét oldalt szigetelt kerékkel kell megoldanom. Mit tudtok ajánlani?

 

Bocsi, ha már volt erről szó, de a suli és a szakmai gyakorlat mellett egyáltalán nem tudtam követni a fórumot...de visszatértem! :)

 

Előre is köszönöm:

 

Kacsa!

MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38940

Néha én is meglepődöm, hogy mennyi van, de ezzel arányosan sok a hülyeség is rajta, ami a korai tapasztalatlanságomból fakad és azóta nem javítottam.:-) És mindezek mellett még a publikálatlan írások mennyisége is arcpirítóan sok... 

 

A mozdonyszekrények rögzítése régebben azért volt viszonylag egyszerű, mert sok volt az uniformizált típus. Azaz méretben azonos betét került a kasztni alá és sokszor csak a csavarhelyek variálhatóságával oldották meg a csereszabatosságot. 

Azóta rengeteg újabb típus született és a piaci elvárások már nem engedték meg, hogy pl. egy Nohab mérteihez torzítsanak egy Ludmillát, vagy a két német vetélytárs gépet, a BR221-est és BR118-ast azonos alapra kreálják. Hozzáteszem, mindegyiknél körmös rögzítés játszott már a legelején is.

A villanymozdonyok esetében a tető csavaros rögzítése adja magát, mert a tetőkert megannyi biszbasza között egy csavar bármikor elfér. Egy ideig ezek valóban csavaroknak látszottak, majd rácsaltak valamilyen bigyót, amit elfordítva oldott a kötés. OFF H0 méretben sok mai mozdonyon alkalmazzák, de széles körben inkább a körmös, benyúló, rejtett kötések a célravezetőek. Mert így jóval élethűbb modell építhető, bár bosszankodás a szerviznek és mindannak, aki megpróbálja szétszedni őket, ugyanis ezek a körmök 99%-ban letörnek és rendelhető a 80 eurós kasztni újra...

Előzmény: Törölt nick (38938)
MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38939

Az mindenképp örvendetes, hogy a TT-re esett a választásod az újrakezdés során. Miközben a TT méretű kínálat igen szépen gyarapszik és már-már talán a legkorszerűbb modelleknek mondhatók, sajnos két fontos ténnyel szembe kell néznünk: az egyik, hogy az árak éppen a kisebb célközönség miatt elég magasak (az okok kézenfekvőek, korábban itt is, újabban meg a másik topikon is sokszor kiveséztük), másrészt pedig a nem minden ország vasútjára kiterjedő típus- és festési választék. Ilyen sajnos az osztrák vasút, lévén hogy ott a TT-s penetráció kicsiny, ezért inkább csak olyan járművek készülnek, amelyek a nemzetközi személy- és teherforgalomban futnak. A nekünk is oly különleges, osztrák mozdony-választék (nekem is kedvencem) sajnos TT-ben vagy csak a német eredetivel bíró, néhány altípus (ÖBB 1020, német Krokodil, vagy 1216-os Taurus), vagy kisszériás mestermunka. Az egykori bliszteres csomagolású, inkább gyerekjáték készletekből Teaház épített nagyon szép 1041-est: http://mastertape.freeweb.hu/Sissy.htm, de akadt más próbálkozás is: http://mastertape.freeweb.hu/OBB_1110.htm

Tudtommal létezik még Sisi is ilyen kisszériásban, de olyat csak Teaháznál láttam egykor.

Tehát az osztrák választék nem széles.

Digitális kezdőkészletben a Roco újabb, szergejes készletei jók, itt kis Z21-gyel adják, de esetleg még található régebbi, MultiMaus-os szett is Ludmillával. Érdemes megnézni a jobban ellátott modellboltokat (Mediker, VMC), ahol vannak komplett készletek.

A Tillig is gyárt digit kezdőkészletet, de jellemzően DR és DBAG szerelvényekkel. Ha jól tudom, akkor tőlük mindössze két-három ilyen csomag érhető el. Bővebb merítés itt: http://vasutmodell.com/tt-modellek-mozdonyok-kocsik/tt-kezdokeszletek

Talán javasolhatom, hogy - bár nem osztrák - szerezz be egy analóg alapkészletet, ami olyan 35-37 ezer körül van és utólag rakhatsz bele dekódert 7-8 ezer ft-ért. A Tillig készletekhez van sín. Az olcsóbbhoz az ágyazatost adják, ami bizonyos szintig tökéletes megoldás, sőt terepasztalhoz is felhasználható. Magasabb árszinten van sima modellsín, ami sokoldalúan bővíthető. Aztán persze ezek el is adhatók és mással kiegészíthetők.

A Roco digit készletek nem tartalmaznak sínt, viszont a mellékelt mozdony műszaki színvonala egy fokkal jobb, mint a Tillig kezdőkészletesé.

Egyszóval inkább onnan kell megközelíteni, hogy első lépésként mennyit szánsz az újrakezdésre. Mennyi helyed lenne a továbbépítésre, egyáltalán asztalban gondolkodsz-e, vagy inkább csak alkalmi játékban? Szóba jöhet a modulozás is, amiről a honlapunkon olvashatsz: www.bttb.hu.

Ha alapjában a járművek érdekelnek, akkor nézz körül a honlapomon: www.mastertape.hu

Ha bármilyen további kérdésed van, nyugodtan keress email-ben!

Üdv, Gábor

 

Előzmény: Nelorfin (38937)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38938

Hmm... azt hittem, hogy már elolvastam az összes cikket a honlapodon. Nem is tudtam, hogy a "nagy nyitás" után ilyen korszerű mozdonyok készültek a Storkower Str-ban. Egyébként nem értem, miért nem alkalmaztak, vagy alkalmaznak hasonló megoldást minden mozdonyon a felépítmény rögzítésére. Ha a csavar csúnya, akkor tegyék alulra, és már rögtön nem bántja az ember szemét a tetőn, vagy hasonló bajonett zárral valami tetőelemen. Nah, de a pattintófül az a halálom és szerintem nem vagyok ezzel egyedül. Persze az is igaz, hogy nem arra találták ki ezeket a modelleket, hogy Dezsőke rajtuk fejlessze finommechanikai tudását.

Előzmény: MTTP (38936)
Nelorfin Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38937

Az van, hogy tavasz óta kacérkodok az újrakezdéssel, a videó viszont legbelül megmozdított bennem valamit. Még jó, hogy az N es kezdőkészletet nem sikerült előrendelnem. Így a héten aktív TT kezdőkészlet kutatásba kezdtem, sajnos nem sok eredménnyel. Tipp esetleg, hogy hol tudnék bővebb választékból böngészni? Digitálist vennék mindenképpen, főként az osztrák vasút érdekel.

Előzmény: MTTP (38930)
MTTP Creative Commons License 2014.08.24 0 0 38936

Tovább kell szűkíteni a kört. Ezért nem árt a kétszavas tőmondatoktól egy kissé elrugaszkodni.;-)

BR250-est a BTTB utolsó két évében gyártották, majd a hajtás teljes átalakításával átvette a Zeuke Gmbh, ahol a Parisel-éra fehérdobozos csomagolásában volt kapható. Lásd itt: http://mastertape.freeweb.hu/BR155_031.htm Ekkor még a régi, tehát Bttb tervezésű pantográf volt a tetején és ez az 1993-as Tillig időszak kezdetekor is így volt. Kb. 1998-ig, amikor ismét átformálták a belsőt és ekkor kapott új kasztnivariációkat is, beleértve az új áramszedőt is.

Tehát éppen ezért fontos lenne behatárolni a modell korát, kivitelét. Sajnos az sem megoldás, ha azt mondod, hogy Tillig dobozos, mert ha használt piaci beszerzés, akkor ott sok csodát képesek művelni, így akár egy klasszik Bttb modell is pihenhet egy tilliges dobozban.

Támpont lehet még a minden TT-sek bibliája: http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02330

Magyarán az változat kell, aminek a palettája réz színű, vagy a teljes egészében pirosra festett és filigránabb kivitel?

Előzmény: Péter Rádnob (38935)
Péter Rádnob Creative Commons License 2014.08.23 0 0 38935

BR250-hez, pantográf

Előzmény: MTTP (38934)
MTTP Creative Commons License 2014.08.23 0 0 38934

Ezt is pontosabban határold be légy szíves, mert több fajta van! Mihez kell? Esetleg cikkszám?

Előzmény: Péter Rádnob (38932)
MTTP Creative Commons License 2014.08.23 0 0 38933

Keress meg és pontosítsd a kérdést!

MTTP

Előzmény: Péter Rádnob (38931)
Péter Rádnob Creative Commons License 2014.08.23 0 0 38932

Esetleg ha van valakinek Tillig áramszedő párja, vevő lennék rá

 

bondar.peter@hotmail.com

Péter Rádnob Creative Commons License 2014.08.23 0 0 38931

Sziasztok

 

Tillig BR119 vagy 6 tengelyes BR118-as világításáról keresek fotókat

 

Köszönöm

Péter

bondar.peter@hotmail.com

MTTP Creative Commons License 2014.08.22 0 0 38930

Mi köszönjük a megtisztelő érdeklődést!:-)

MTTP - VMTV

Előzmény: Nelorfin (38929)
Nelorfin Creative Commons License 2014.08.21 0 0 38929
Köszönet, hogy megnézhettem. Élmény volt. Gyerekként TT ben modelleztem. Sok emlék előjött. :)
Előzmény: MTTP (38916)
karpathia Creative Commons License 2014.08.21 0 0 38928

Eladó villanymotorok. Megvehetők postan keresztül előre utalással.

Elérhetőségem karpathiamodel@azet.sk

12v H0 , TT, mérethez új, nem használt, analóg, irányár 1400ft/db

karpathia Creative Commons License 2014.08.21 0 0 38927

Eladó villanymotorok. Megvehetők postan keresztül előre utalással.

Elérhetőségem karpathiamodel@azet.sk

12v H0 , TT, N mérethez  új, nem használt, digitalizálható, irányár 1800ft/db

zosy Creative Commons License 2014.08.20 0 0 38926

Üdvözletem!


Megvételre keresek, BTTB,ZEUKE NOHAB kasznit.
Ajánlatokat email-ben vagy p.ü.-ben várom.


Köszönettel:Zosy

werbewagen Creative Commons License 2014.08.20 0 0 38925

Szép, jó estét!

 

Eladó TT-s dobozok:

 

 

Áraik: kicsi TT doboz 150Ft/db egyben 10db 1300Ft.

Van még nagy TT doboz 150Ft/db egyben 20db 2600Ft.

 

Érdeklődni a cinefilo@vipmail.hu email címen lehet.

karpathia Creative Commons License 2014.08.17 0 0 38924

Továbra is van eladó fém, nem használt TT kuplungok. 150Ft/db. 10db felett 140Ft/db. Érdeklődni a karpathiamodel@azet.sk

karpathia Creative Commons License 2014.08.17 0 0 38923

Eladó öszerakhatós TT vagonok. Érdeklődni ezen a címen: karpathiamodel@azet.sk

Átvehetők postai úton előre utalással . Irányár 2000-3000ft.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!