Nem olyan eccer? ám a daytime running light beépítése!
Évjárattól függôen kell hozzá egy spéci foglalat, amibe spéci izzó is való. Ezt külföldrôl kell hozatni, mert nálunk asszem nem kapható. Ráadásul sok kell belôle, mert ugye illik tartalékra is gondolni.
Érdemes lenne lecsapázni hogy mit s honnan lehet beszerezni, és nagy tételben rendelni.
Nekem tartalék kaccsolóm már van, de a többinek még nem jártam utána.
A neten olvasottak szerint a hátsőablakfűtés is keresztülmegy a CEM-en, gondolom az csinálja a 12 perces időzítést. Arra gondoltam, hogy az 50 celsiusra "betippelt" külső hőmérséklet miatt nem aktiválja a hátsőablak/tükör/ülésfűtést. Nem tudjátok, hogy hova van kötve ez a hőérzékelő? Persze esélyes az eltört vezeték is. Amikor megvettem leszedtem az ablaktörlő motort hátul (az sem működ), találtam kettő vagy három unplugged vezetékvéget. Nem tudom hova kellene kötni őket, nincs üres csatlakozó.
Távolsági fényszóró - gondoltam a sziloplasztra, de ráférne a lámpákra egy réteg foncsor, ezért az ideiglenes duct-tape.
Tetőablak: az enyémen egy gagyi napfénytető (nem hátracsúszós, csak kicsit billenős...szerintem) van. Nemtom, hogy utólag rakták-e bele, Volvo felirat van a tekerőgombon, de nem túl igényes.
Tegnap elfelejtettem: van valakinek daytime running lightja a 480-ason? A KRESZ 1-2 éve elfogadja nappali világításként. Valamelyik Volvoklub oldalon van egy leírás arról, hogyan kell ilyet belebarkácsolni. A helyzetjelzőbe kell egy új foglalat (három vezeték jön ide), meg a világítókapcsolón kell valami brutál ügyeskedést végrehajtani.
Igen, igen a tetőablak valóban király dolog lenne, ha lenne, de nincsen sajnos. Ülésfűtés nem igazán izgat, mivel télen nem járok vele, meg szerintem a bőrüléseknél van igazán létjogosultsága, azok tudnak rendesen hidegek lenni.
sajnos idővel elkorrodásl a tükör hárulján lévő fűtőpogácsa- javíthatatlan, vagyis lapcsere
Hátsó ablak: az átvezetésben törik el a vezeték, még nem jöttem rá a hathatós javításra, a korrekt megoldás a momlett kábelköteg cseréje, ami végigfut az ablak peremén
ha a kettő együtt nem megy, akkor lehet hogy bizti, de az magától nem száll el!
Külső hűmérő: nálam rossz valami, érzékelő nélkül egyébként -40fokot mutat.
Szerencsés ember, van fényszórómosója! Ritka tudtommal.
Ülésfűtés: vagy a drót szakadt el az ülésben, vagy a hőgomba rossz (valszeg mindkettő.) Ülés szétszed, ellenállásmérő+ hűtőszekrény(télen opciós)+hajszárító (nyáron opciós) szükségeltetik a hibamegállapításhoz. Az ülésfűtés+tükörfűtés nem intelligens.
Fargó: a tetőablakot (gyárit) koplett tetőcserével gondoltam.
Klima nélküli autó katasztrófa nyáron, azért tettem bele. Szerintem nem gány, tetőmerevítés mindben van, de fogok még egy bordát betenni, mert kicsit előre sikerült az ablak és a hátulja valóban beleng.
Nem t'om, utólag napfénytetôt beszerelni szerintem gányolás.
Pláne anélkül, hogy a tetô merevítése a helyén lenne. Némely kocsiknál ha nem rendelsz bele gyári üvegtetôt, akkor nem teszik bele a merevítést sem. Ilyenkor huplikon "ugrál" a tetô és elôbb-utóbb kikezdi a fémlemezt, megdöglik a szigetelése. Vajon a 480-ban benne van az a bizonyos merevítés?
Amúgy érdekelne a napfénytetô, viszonylag ocsón be lehet szerezni. Persze kell hozzá a belsô tetôkárpit, a kapcsolók is. Én imádom, de elôbb ki kellene próbálnom hogy beférek-e alá. Jelenleg is határeset, kb 2-3 centi van a fejem felett a tetôig...
A távolsági fényszórók beázásának, illetve az üveglap eválásának az az oka, ha szembôl lekoccolsz valamit a lökhárítóval. Ilyenkor a lökös m?anyag borkolata felfelé "türemkedik" és letolja az üveget, rossz esetben eltöri a helyzetjelzô és az index között az oldalsó lámpatest m?anyagját is -- az én kocsimmal a vétel elôtt 1 nappal játszotta el ezt az eladó :-(
Én sima sziloplaszttal ragasztottam vissza az üvegeket, teljesen jól bírják a mai napig. Csak rendesen ki kellett kapirgálni a régi ragasztás maradványait a házból, majd benzinnel zsírtalanítani a felületeket, sziloplaszttal kinyomni a vájatot "csurig", és belenyomni az üveget. Arra vigyázz, hogy ezt követôen tedd le valami elérhetetlen helyre az egészet és minimum 24 óráig rá se nézz. Még építész koromban jártam egy ablaküvegeket gyártó cégnél, ôk mondták hogy a sziloplasztos szigetelésnek ez a titka: ha félig dermedt állapotban akár egy icipicit is megmozdítod, akkor elválhat valamelyik felülettôl és nem zár tovább. Szóval rá sem szabad nézni egy napig...
A h?tôrácson a lik bizony a szenzor helye. Ha le van vágva, akkor a +50 fokot mutatja az info center. Ez így igaz.
A hátsó ablak f?tésének lromlásának több oka is lehet.
1: Nézd meg a biztosítékokat.
2: A hátsó ajtó felsô szélénél a gumi profilban átmenô vezetékek hajlamosak eltörni.
4: +12 foknál (?) melegebb van
3: Több nem jut eszembe :-)
A tükrök f?tése -- a minap jöttem rá -- nekem sem megy. Valószín?leg a tükörlap hátulján szakadt el a f?tôszál, vagy eltörték a tükörlapokat és nem f?thetôt raktak be helyette, mert az olcsóbb volt...
A mai szép időre való tekintettel megnéztem, miért áll csálén az egyik első lámpa - csak helyre kellett tenni. A távolsági fényszórók beázott állapota annak volt köszönhető. hogy mindkettőn levált az üveg - jobb híján körberagasztottam duct tape-pel. Ha már ott voltam, kitakarítottam a jobb oldali fényszórómosó fúvókáját, valami rettenetes szmötyi volt benne. Most szépen megy mindkét oldalon :-))
A hűtőrácson találtam egy kb. 1 cm átmérőjű lyukat a Volvo embléma felett. Talán ez a külső hőmérséklet szenzor helye? Lehet, hogy az ülésfűtés azért nem megy, mert érzékelő híján 50 celsiust tippel a CEM?
Persze nem megy a hátsóablak fűtés meg a tükörfűtés (ha van egyáltalán) sem. Szép kalandok várnak rám :-)))
Miért ne lehetne? Én egy mezeit raktam bele, de szerintem van/hoznak komplett gyári tetőt is bontva. Mondjuk egy tetőcsere szerintem kétséges, érdemes e vállalni a 100ezres kiadást.
Azé' a klíma nekem hijányozna. A zülésf?tés most is hijányzik, de a napfínytetô is. Zülés f?tésem lesz, hamarost beszerelem, de napfínytetôt azt nem tudok a Sakiba ibrantani :-(
Pedig az kva jó dolog, az egyik kedvencem a 850-ben...
Ez Zarquoon kollega néhai 480-asa, az a two tone, amelyik néha megjelent mindenféle talikon :-)
Tegnap láttam az Ivanixnál. Kicsit ki is akadtam, mert azt hittem hogy ezekbe a limitált modellekbe minden extrát belepakolnak, de nem! A Two Tone úgy t?nik kivétel, mert ebbôl néhány dolog hiányzott...
A Celebration meg Selection modellek tejes felszereltséggel jöttek ki...