Ez itt a Fortepan kulcsszavazók, címkézők, tárgyszavazók beszélgetős fóruma.
Szülőatyánk, a "FortePan megfejtések" amott lakik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653
A címkék többszintűsége szerintem sem okoz gondot, lényeg, hogy az egyszerűbb, népszerű, közismert változat IS ott legyen. A címkézés valóban sok mindent elbír, ezt én is vallom.
Csak egy vélemény az enyém és értem, és meg is értem, hogy a közérhetőséget és egyszerűséget képviseled. Csak meg lehet közelíteni a dolgot egy kicsit másképp is, ezen értékek figyelembevevésével párhuzamosan. Ha egyszer bevezetünk egy standardot, miért ne képviselhetné azt konzekvensen és átfogóan az, aki veszi a fáradtságot? Ha egyszer elkezdünk megnevezni mozdonyokat, miért ne nevezhetnénk meg annyit, amennit tudunk és egy mindezt egy következetes, átlátható rendszerben? Ami ritka az épp olyan érték lehet, mint, ami egyszerű és közérthető.
A húszezredik warszawa lehet, hogy nem ad többet, de egy 62-es Mercedes sportkocsi karlovy vary főutcáján lehet olyan egyedi, ami növeli a fortepan értékét. De csak akkor jutunk el a ritkához és egyedihez, ha követni kezdünk egy megnevező standardot.
Az OK, hogy a képinfót ne terhejük tól infóval, de kinek árt az, ha "túl sok" vagy "túl részletező" címkéje van egy képnek?
Gőzmozdony. A 411 jelzi azt is, hogy Truman mozdony, ahogy már Alexander Demeter írta, tán van is ilyen címke. Minden további részletezés ha nem is felesleges, de ínyencség. A 411-es, a 424-es, a 328-as a legismertebbek, ezeket sokan felismerik, aztán vannak a kisebbek, vagy tudjuk, vagy nem, de ha megmondják is, egy átlag olvasónak nem sokat jelent. A lényeg, hogy a gőzmozdony legyen ott mindig címkeként.
Hár arra, hogy azt hiszem gőzmozdony címkés képek egy részénél, ahol nincs a mozdony megfejthető lenne hozzáértők kezésben. pl. látszik a szám. S csak egy példa ez. Ezen túl sok tucatnyi, akár sok száz mozdonyos, gőzmozdonyos kép nincs megcímkézve. Tucatnyi vasutas fórum van, van külön a gőzmozonyoknak, van külön a személyvonatoknak, a vasútvonalaknak, "gördölőállománynak", a restiknek stb. Csak nehéz megtalálni honnan és kitől lehetne segítséget kérni. Mi szolgáltathatnánk a képeket, ők a tudást.
Villanymozdony. Igazából a villamos mozdonyt egy félálmos gyenge pillanatomban követtem el, szerintem egyszer jeleztem is. Mire gondolsz a kiaknázatlanság alatt?
gőzmozdony-ból jelenleg 136 van, dízelmozdony-ból 13. ne kérjünk segítséget más fórumoktól? szerintem itt nagy, a magyar technikatörténetre vonatkozó infókincsek vannak kiaknázatlanul.
Azért gyorsan rákerestem, mielőtt ártatlanul meg mertem kérdezni: "Ez A Mester és Margarita, ugye?" :-)
Ebédnél teszteltem a szüleimet, hogy na, ők hogyan hívnák ezt az edényt. Atyám jelezte, hogy ő inkább sört inna. Anyám viszont rávágta, hogy "káráf vagy valami ilyesmi" - hiába, a franciás műveltség.
Na de van ennek misztikus vonatkozása is (bár nemigazán tartozik ide, de ha már elkezdtük...)
Sztyopának kimeredt a szeme: a kis asztalon minden jóval megrakott tálca kínálta magát: fölszeletelt hófehér cipó, üvegedényben préselt kaviár, tányérkán marinírozott gomba, ismeretlen tartalmú födött kis lábos, végül az ékszerésznétől származó csiszolt, hasas karaff tele vodkával. A legjobban az döbbentette meg Sztyopát, hogy a karaff harmatos volt a hidegtől - ami egyébként érthető is volt, mert jéggel teli hűtővödörben állt. Egyszóval tisztán, takarosan, ügyesen volt minden elrendezve.
És
A kandúr azonban az óralopásnál sokkal meghökkentőbb dolgot cselekedett. Felállt a kanapéról, hátsó lábán odalépett a tükörasztalkához, mellső mancsával kivette a dugót a karaffból, vizet töltött a pohárba, ivott, visszatette a dugót a helyére, és a festéktörlő ronggyal kétfelé simította bajuszát.
Miskolcon a villanyrendőr fogalom. Városközpont, közlekedési csomópont, találkozási hely. Mint Pesten az óra a Nemzetinél. A miskolciak sokan még ma is így nevezik azt a kereszteződést. Ezen belül a rendőrdúc olyan részlet, amit én Miskolcon sem hallottam, bár nem kizárt, hogy volt, aki használta, esetleg hivatalosan is így hívták.