valoban a fo polaritasra tud figyelni,de a balance csatlakozonal ha forditva megy be kinyirja a manager ic-t.
az a vacak azert van melle hogy egyszerre 6db 6cellas akkut is tudj tolteni,de akkor a 6akkut 1nek veszi,szoval ha kb nem egyforman vannak uritve eleg erdekes lesz a toltesi ido :)
Én karácsonyfának néztem! Hat cella miatt érdemes töltő-panelt közbeiktatni? El ne siesd a csatlakoztatást!
A töltő-panelen a piros T-alakú csatlakozó a T-csatlakozós akkupakkok miatt van! Ezzel az erővel tehettek volna XT-60-s csatlakoztatási pontokat is rá!
Egyszóval; hat cellához nem bonyolítanám; átláthatóbb, ha közvetlenül csatlakozol a töltőre!
Köszi de ez még így mindig kínainak hangzik. Akkor most hagyjam ki azt a balansz panelt és a balansz kábeleket közvetlen a töltő bemenetére kössem? Jó lenne egy rajz.
Tegnap irtatok a LED izzókról.Hol lehetne kapni ilyet 48V-os rendszerhez? Kellene egy első izzó és egy hátsó izzó ami birja a feszültséget. Csak 36V -os led izzót találtam eddig a neten,de lehet én nem jól keresem. Valóban jobb nekik az élettartamuk mint a sima izzóké? Mert ez a mostani hátsó izzóm nem sokat dolgozott és már kiéget. :(
Tudnátok segíteni? Valaki használt már ilyet? Hogyan kell erre rákötni a 6db 18650-es akku tartót? Minek van ezen 7 piros alapú T csatlakozó és az a rakás fehér csatlakozó?
Típusa válogatja, de van olyan is, hogy két irányban feszíthető a vezérműszíj; így ha szíjcsere után jelentkezik egy rend-ellenesség: megpróbálnám a másik irányba feszíteni (tudod, ez egy fél fog lehet, csakúgy, mint egy megnyúlott szíj miatti eltérés)!
Szabadon rendelkezel vele; én azért cseréltem le, mert volt egy bajnok 48V/1000W-s szettem! Abból a robogóból csak az alvázat és a burkolatot hasznosítottam, úgy építettem egy teljesen személyre-szabott robogót magamnak.
Hát fogalmam sincs. Viszont én ha motort cserélnék, lehet nem kefésre cserélném, hanem BLDC-re. Ha már cserélni kell.... Persze ehhez vezérlő is kell.
De lehet tud itt valaki olyan személyt aki javít ilyet. Bár elég nehéz feladatnak érzem ehhez kommutátort szerezni, ha abba is belemart..... Meg az ki van öntve, azt onnan kibányászni.... Nem egyszerű.
Kellene tudni a motor típusát is. aAgy valamit róla.
Van nálam két kefés agymotor, amit még anno Dube itteni fórumoztársó ajándékozott nekem, volt vele célom is. A cél elmaradt, a motor még megvan, de felhasználásra nem fog kerülni. Lehet hogy jó lehet neked. De ehhez Dube hozzájárulása kell:-)
Szeretném megtudni hogy érdemes-e tekercseltetni a 72v 2,5 kw-os motort kissé elszállt a szénkefetartója és belebarmolt a forgórészbe. Vagy inkább újat bele? Ha új akkor honnan és mennyiért szerezhető. A gépet még nem kaptam meg de ha minden igaz 1-2 héten belül nálam lesz. Amit tudok róla, hogy egy nagytestű elektromos robogó .
Ezzel a nem kezdő cuccal fog kezdődni az " elektromos kerékpáros " életem :)
Biztos jó dolog lehet és nagyon is megérné,mert akkor ha jól gondolom bármilyen izzó müködtethető lenne a beállitott értékkel.Csak hát én nem vagyok egy elektromosságot tanult ember és be tudnám én ezt kötni akár magamnak?
Köszönöm a hozzászólásod. Hát elég gagyi lehet mert alig járok világitással ha lehetséges napközben járok a robogóval csak.Üzemideje nagyon kevés volt az izzónak. Irtam 2 üzletnek itt a neten,nem tudom mit sikerül összehozni.Veszek én is több db-ot :)
Sziasztok!Egy tanácsot kérnék,ha valaki tudna adni.Fél hónapja cseréltem a 36V akkupakkban aksikat.A gyáriakat/12V12Ah/cseréltem le3,5 év után /12V'14Ah/-ra.A gyáriak még bírták,csak már gyengültek.Olyan kérdésem lenne,mire figyeljek az akkupakk használatánál,hogy minél tovább kitartsanak és megtartsák teljesítményüket.Igaz-e az,hogy néha ki kell sütni őket,stb.Minden tanácsot szívesen fogadok,és köszönök.
Szia.Nekem már három és fél év alatt kétszer kellett cserélnem ilyen izzót.Az én környékemen sem lehet ilyet kapni,sőt a szakik még csak nem is halottak ilyenről,pedig megyeszékhelyen lakom.A neten találtam egy Fehérvári áruházat,ott a polcról adják egyből.Ha jól emlékszem 650ft/db.Még szerencse,hogy egyik ismerősöm,Pesten dolgozik,és mikor jött haza tudott hozni.
A szabványuk ugyanaz,de készülj rá,hogy nagyon gagyin vannak összerakva.Én már jeleztem az ismerősnek,ha legközelebb jön,hozzon 4db-ot.
Nekem úgy rémlik, hogy egy pár év eltelt már azóta, hogy elkészült ez a gép! Természetesen merész megoldásaival még egy jó ideig csak látogatóba mehet a veteránok közé!
ezek csak cellák ami 600ft/db áron adom tesztelten.
Tudom összeállítva is adni,akár BMS-el is de azt még nem számoltam ki hogy jönne ki jól.
Ami még érdekes lehet és jelezheti ha kell valakinek.
300W lion,vagy lipo okos töltö beépített 13cellás BMS-el és minden adatot kiíró kijelzővel dobozolva 50e ft
500W verzióval ugyan ez a felállás 60ezer ft
Megrendelésre tudom korrigálni akár life akkuhoz is,és bármelyikhez max 20cella lion/lipo és 26cella life az az max 84V-ig fog tudni a töltő. ennek az ára megegyezés kérdése lesz :)
Mindig adj egy irányárat! Pl.: most írnod kellett volna, hogy összeállított pakkról van szó, amit adhatsz BMS-l , vagy anélkül! Előbbi esetben "x", utóbbiban "y" Ft-ért!
A 70km: gondolom 20km/h-s tempóval értendő, ami a Te bringád maximumával 25km-s hatótávnak felelhet meg. Mondjuk ez is figyelemre-méltó; aki akkut akar cserélni, gondolkodjon el rajta!
Csakis használt, de nagyon jó állapotú van. Ha netán motorhiba miatt olvadt meg; van küllőzhető kefés agymotorja is az egyik ismerősömnek. Részleteket privátban egyeztethetünk; estefelé gép előtt leszek!
sziasztok. Nagyon nagy gondban vagyok kérlek segítsetek. Van nekem egy 36v-os szénkefés bringám amibe elsült, megolvadt a kefetartó. Minden olyan kereskedést akinek lehetne felhívtam de nem tudnak adni. Kérlek segítsetek abban, hogy kitől tudnám még beszerezni, megrendelni. Vagy akinek esetleg volna egy akár használt is elfekvőben és eladná nekem az kérem jelezze felém.Köszönöm
Töltésnél az lenne az elvárásom, hogy a cella feszültségét ne engedje a megengedett érték felé menni. Pontosan ez a bajom a pakk BMS-ével; a kiegyenlítést vissza-merítéssel végzi.
Tudom beszéltünk róla.Polymobil Csak most épp van egy tulaj aki nagyon dicséri a robogóját a PB 30-ast.Elmondása szerint 40km/h 40km hatótávot tud 36V rendszerben.Létezhet az?Vagy csak a km óra optikai tuningja? Polymobilba mennyi a max Ah-s akksi ami belefér a pakkba? Mert az én Tornádómba max 14Ah.
Közben kiégett a Tornádó Trd 16-ba a hátsó duplaszálas izzó.Még sosem cseréltem,ezek szabvány méretek fizikai méretüket nézve nincs eltérés? 55V 10/5W fehér szinű izzó. De jó,hogy a környékemen ilyet kapni nem lehet csak esetleg 35km-s utazással.
az egyetlen dolog ami nem alithato lesz benne az a BMS,vagyis az mindig olyan lesz bennuk amit ker bele a megrendelo,de valtozas eseten csak a BMS-t kell cserelni benne,ha egyeltalan ker bele valaki majd,mert anelkul is lesz majd.
mar van tobb darabra valo anyagom,csak valami pofas doboz fog kelleni nekik :)
ezt a töltőt ebben a másodpercben tervezgetem építgetem :)
Igen nem ártana hozzá egy normálisabb töltő.
A töltőimnél az lesz a szép,hogy utólag mindegyik kalibrálható lesz bármilyen feszültségűre,tehát ha véletlen mégis váltanál akku menyiséget,kalibrálható lesz ahhoz is.
Ami a képen látható,azt épp magamnak építgetem.
20 cella beépített BMS lesz benne 84V-feszültséggel,egy 1200W-os töltésvezérlővel,és egy kijelzővel amin minden adat megfog jelenni.
töltési feszültség
töltési Amper
töltési Watt
és össz beletöltött mAh
Az akkukhoz minimum két lipoőrt ajánlanék minden képen,hogy ne tudd túlmeríteni.
Az sípol veszettül mikor eléri azt a merítési pontot ahol be kell fejezni a merítését.
Ez azért kell,mert már igaz többször is elmondtam,hogy a lipo akkunál nincs teljesítmény csökkenés hogy érezd mostmár abba kellene hagyni.
Ha a liponál azt érzed gyengül akkor már haláláig merítetted :)
Azt is kell tudni hogy ebben a felállásban csak 12cella van,ha 48V rendszerbe szeretnéd (13cella) akkor tud mellé adni cellát hogy kipótold 48V-ra
A PB-30-s: 36V-s és 30km/h-ra képes! Ez ugyan több, mint a Te robogód sebessége, de ne akarj egy 48V-s rendszert 36V-ssá átépíteni! A PB-30-s kerekével a Te robogód is tudja a 30km/h-s tempót, s ha egy korlátozás nélküli 48V-s vezérlőt is teszel rá; kb. 40km/h lesz a végsebességed! De ezt már annyiszor kitárgyaltuk, hogy magától is átformálódhatott volna az a rendszer!
Köszönöm az ábrát.Most már értem a párhuzamosan kötést.Igy nem adódik össze csak a két végén öszekötött 22V 44V-os á. Világos. Sorba kötésnél pedig összeadódik a feszültség. Nemrég kerestek meg telefonon,hogy nem-e lenne nekem Polymobil PB30 ra ülésem.Csak nagyot néztem,hogy honnan is lenne. Esetleg valaki nem tud eladó Polymobil robogót vagy alkatérszt? Megkért rá az ismerösöm mivel nincs neki net,hogy érdeklödjek utánna. Sok jót olvastam már róla. Polymobiloknak mi volt a végsebességük gyárilag? PB30 ra gondolok. Egy olyan vezérlő és motor párositás még engem is érdeklene lehet.
Garantalom hogy a tudasa minimum 90% tudja jelenleg is.
Az akkuk osszesen 16x voltak feltoltve.
En kiprobaltam oket kettesevel,es hozzak a vart teljesitmenyt mindegyik.
A legjobb az lenne ha szemelyesen vinne el valaki,es akar az en bringamba kettesevel kiprobalna oket,majd visszatoltenem,es a tolto kiir mindent %-ra mi jott ki belole mi ment vissza bele stb...
Amugy az egyetlen akkumulator,amit fokeppen azert nem arulnak,mert nemlehet ra garanciat vallalni :)
1 ora alatt kilehet nyirni az akkut totalisan,es nem bebizonyithato hogy az user volt a hibas,holott teljes biztonsaggal kijelentheto hogy az user volt a hibas ha meghal :)
De minden esetben allok rendelkezesere barkinek.
Surun vannak akkuim,es van is itt par ember aki vett tolem kisebb nagyobb pakkot szerintem :)
Vannak itt jó akku pakkok ahogy olvasom.Sajnos nekem egyenlőre még erre nem futja majd esetleg tavasszal.Most más a tervem robogó gyorsitás 36V -os kerékkel amit még be kell szereznem. :)
Lítium - NMC 36V 10Ah tipusú pakk az milyen kapacitású lehet időtartamban? 3 évet akár kibirhat? Vagy irhattam volna 48V -nak is. Én még ezt a Feszültség és Amper szorzást nem értem teljesen még mindig. 6db 22,2 V és 3000 mAh az milyen számitással jön ki a 44V/50 V 9 Ah? Azért kérdezem mert nekem ez nem világos és tisztán akarok látni minél jobban ezekben a dolgokban.A cella számitások már mennek valamenyire,hogy 13X3,7X1,6X 8 az megfelel egy 48V mondjuk 12Ah pakknak.
Igen, sejtettem. Ezzel akkor szembesültem egyébként, amikor felbontottam az akkudobozt. A garanciális javítás után eladtam a kerékpárt, de az akkuk megmaradtak. Nem én kötöttem össze őket, a szerviz csinálta így. Egy métert sem voltak így együtt használva. Ha kell, külön-külön is eladom őket. 2 hónap garancia még van rajtuk, 2 vadi új, a harmadik alig használt. Hogy melyik a kettő új, én sem tudom pontosan.
Sziasztok! Eladó 3 db elektromos kerékpár akkumulátor. 2 hónap garancia még van rajtuk. Az egyik 14 AH-os, a másik kettő 12 AH-os. Kettő teljesen új, a harmadik alig használt. Csere nem érdekel! Irányár: 25 ezer Ft
Igencsak figyelemreméltó! K.b. kettő és félkiló súlyú pakk, amely 35km/h-s tempó mellett közel 40km-s hatótávot biztosít egy 48V/300W-s motorral meghajtott gépnek!
Sajnos a mai világban már mindent hamisÍtanak.Ebből van a pénz nem a munkából.Szegény rendes ember,meg kifizeti a vételárat becsületesen amit nehezen összekuporgat és jól átvágják az üzletben.
A bicikliboltban az eladó azt mondta, hogy az akkumulátorok amiket vettem az elektromos kerékpár internet csomagküldőtől nem elektromos bicikli akkumulátorok, hanem riasztóhoz készültek, (állandó töltés-merítés funkcióra), ezért nem bírják a rendszeres lemerítést és feltöltést. Ki is purcant 2 hónap alatt a 36 ezer Ft. os csomag. Most akkor a fogyasztóvédelemhez lehet fordulni? Mert ez csalás, hogy rányomtatják a riasztó akkukra hogy "elektromos kerékpár akkumulátor" és eladják amikor nem is az. Ilyen világban kell élni. Meg látom a hamis lítium cellákat, az is katasztrófa baszott nagy csalás.
Csak számolgatok és gondolkodom.Nem tervezem én ezt megvenni főleg kintről.Nálad is lehet erről eggyeztetni ha jól tudom :) A kapacitás igy azonos nagyjából nem? Jól irtam a 36 V-osnak az adatait? Még ebben a számolásban kezdő vagyok.Ólom akku amit eddig nyüstöltem,de kezdik megadni magukat főleg a hidegebb időben.
Gondoltam,hogy hamisitvány.18650 tipusú cella 3,7V 2600 mAh az már azért valósabb lehet nem?Hol lehet biztosan nem hamisitott és a ráirt kapacitást hozó cellákat beszerezni viszonylag jó árban?
Kis számolás mint amatőr. 13 X 3,7V X 1,6 mAh X 8 cella 48V-os rendszerben 615Wh és a 10 X 3,7V X 1,6mAh X 10 cella 36V -os rendszerben 592mAh-s pakk összehasonlitásképp hasonló hatótávot tudhat ha jól számolom?
Ezekkel a pakkokal 300W-os motorral 40km hatótávot tudhat a kerékpár nem?Mondjuk 20km/h sebességgel számolva.
Nem vágom annyira a dolgot,csak számolgatok a két rendszerben mi,hogyan alakul.
Nem is nagyon hiszem hogy akkora térfogatba be tudnák sűríteni.A valós kapacitás valahol 800mah körül lehet szerintem.Általában azokból csinálják kínában ezeket a hiper nagy kapacitású hamisítványokat.
Böngészgetésem közbenVaterán nézegetem a LI ion cellákat.Tavasszal jó lenne majd valami komolyabb pakk az ólmos akkuk helyett. 500Ft/db áron kapható állitólag 3,7V 6800 mAh kék 18650-es cella.Jó lehet és igaz lehet a kapacitása?
(azaz nem névleges értékekkel járatva ennyi, mint ahogy leírtad, hanem egy jóval nagyobb teljesítménynél, amit egy darabig elvisel, de nem állandósult üzemben(S1) ).
Ez így volt!Sok bicikli(meg néhány robogó is)megfordult a kezem alatt.Az a 800W-os meg inkább csak fellángolás volt,ahogy sok kezdőnél megfigyelhető itt a fórumon.Utána inkább egy jól használható stabil gépet akartam.Ami most meg ott pihen az eresz alatt,várva a jobb sorsot.De tavaly nyár óta semmivel nem tudtam érdemben foglalkozni,ezért is szüntettem be a bicikli boltolást is(pedig a románok többször kerestek azóta is ez ügyben).Így a jó akkuk is megadták magukat,a tartalék akkuknak is annyi.Majd ha kicsit előrébb leszünk a házzal,visszatérek erre is.
Emlékszem én a 800W-s robogódra is, de arra is, hogy utána addig vetted-adtad az elektromos kerékpárokat is, amíg a legjobbat meg nem találtad (így menet közben sikerült jó akkukhoz is jutnod, ezért akkumulátorra nem sokat kellett költened)!
Neked nem bonyolult a benzines, a diesel, az elektromos sem, mert nagy rutinod van ezeken a területeken, de neki súlyos ezrekbe kerülhet egy olyan hiba, amelyet Te már el sem követsz!
Azért azt is megírhatnád neki, hogy hányadik nekifutásra sikerült egy olyan motorhoz jutnod, amelyikkel sikerült kerékpároddal a közel negyvenes tempót elérned!
Nem bonyolult az.De ha neked ilyen kis kerékbe kell a motor,akkor ne is keresgélj a 20"-24"-os biciklik között.Azoknak a motorja 200körül forog.Ezek a kisméretűek meg 450 körül.A nagykerékbe való motor egy ekkora felniben jó ha a 10km/h-t eléri.Egyébként az a gép nekem majdnem 40-el ment,pedig már elég régi volt benne az akku.
Ma irt a tulaj,hogy most nézi nem is 36V hanem lehetséges,hogy 48V. Ugy néz ki ez az agymotor sem jön össze.Meg persze ha ilyen bonyolult kétsebességes szerkezet akkor meg pláne nem is kellene.
Két külön tekercselése van.Azért jön mindkét oldalon vezeték a tengelyből.A vezetékek bekötése is ugyan az,csak van egy relé a motor meg a vezérlő között ami váltogat a két motorkivezetés között.Van a kormányon egy kapcsoló,amivel lehet választani melyik tekercselés kapjon áramot a vezérlőtől.Ha jól emlékszem hall jeladó kivezetés csak az egyik oldali tekercseléshez van,így azt közvetlenül kell a vezérlővel összekötni(5 vékony vezeték)és csak a 3 fázisvezeték van a reléhez kötve.Egy sima 3morzés relé kell hozzá,ami bírja a 48V dc-t és mondjuk 30A-t.Vagy megveheted a gyárit is,de az nyilván drágább.Ha nem akarsz relézni,akkor kipróbálod először egyik,utána másik oldali vezetékekkel.És amelyik szimpatikusabb azzal használod.
Két sebességes? Akkor ehhez sima vezérlő nem is jó? Mármint mondjuk egy tanitható 36V/48V vezérlőre gondolok. Trd 016 szeretnék egy 36V-os motort amit simán tud kezelni.A két sebességes ha ez tényleg az az miben különbözik a sima 36V300W-os motorhoz képest? Csak,hogy világosan lássak érdemes-e ezt megvennem ha ugy alakul? Elég jó áron lenne vezérlővel.
Ez a kerék is eladó lenne vezérlővel együtt.Elég jó áron. Csak olyan rövidnek találom a motortengelyt ahol befogatható a lengővillába.Vagy a kép rossz szögből van csak fotózva? Normális,hogy a vezetékszálak a motorból kijövet látszanak?
Ha pici a gyerek, lehet felrakni a gyermek biztonsági ülést. Ha nagyobb akkor a csomagtartón is szállítható egész 10 éves korig.
Ahogy nézem a Confoert Carry képét a neten ez is Raptor csak átkeresztelték. A csomagtartó kétfelé kinyitható és akkor felnyitható egy háttámla. Utánna visszahajtod a két hosszanti felületet és a negyobbacska gyerek már is biztonságosan ül. A felhajtott oldalsó csomagtartón még kinyúlik egy pici lábtartó is, ha jobban megnézed. Bár tényleg pci!
Ma böngészgettem a hirdetéseket és fél órával azelőtt megosztott hirdetésre azzonnal irtam de a távolság miatt kudarcba fullad ugy néz ki az üzlet.Oroszlányban volna egy 36V 300W-os háromfázisú agymotor nagyon olcsó áron vagy lehet csak volt. :( Nagyon megörültem,hogy végre sikerül beszereznem egy 36V kereket de ugy látszik ez nem fog menni megint. Az ár pedig első osztályú volt. De sajnos én nem lakom ott és ezért más viszi el.
36V 250W kefe nélküli háromfázisú motort azért jó áron ha valaki tud irjon rám.
Az én pakkom tönkrement.Sokáig nem használtam,utána 3 akkut átraktam egy 36V-os biciklibe mert csak azt használtuk.Utána már egy éve (lehet kicsit több is) azt sem használjuk.Így gyakorlatilag állásában mentek tönkre az akkuk.Majd egyszer ha reális esély lesz rá hogy használni fogjuk,veszek bele megint akkukat.
Ugyan ilyen akkuim vannak csak 12V 14Ah és csavaros.Most én is tervezem majd a robogó gyorsitását is.Tanitható vezérlőt akarok bele venni ami álitólag gyorsit kb 5-6km/h-t és majd a későbbiekben kapna egy 36V-os 250W vagy 300W-os agymotort. Csak nem tudom,hogy valóban milyen eredményt hozna egyenlőre a tanitható vezérlő ,tényleg hozná-e a sebesség növekedést. Kicsit tartok a bekötést ha meglesz még nem csináltam ilyet. Tavasszal meg be kell fektetnem majd egy jó akkupakkra télen már lavirozok a mostanival.
Te pakkod mennyi szezont húzott már le,hogy tud 60km-et?
A motor tornádó trd-09 ből való.Ez 36V-os,a teljesítménye meg a 250-300W lehet.Átraktam egy másik vázba,48V-os akkut és vezérlőt kapott.Az akkuk meg ilyenek:
A plussz akkut nem irtad,csak a vezérlőt és a világitást.Nekem eddig bármilyen pakkom volt 40km hatótávtól többet nem tudott.Milyen Ah-s akkukról beszélünk?Enyém 14Ah-s.Általában én is 18-20km/h -val szoktam járkálni,de néha jó lenne egy nagyobb sebesség,ha az ember siet valahová. Tanitható vezérlővel van valakinek tapasztalata,hogy sebességet tud-e növelni akkor ha a gyári vezérlő csak a max 25km/h tudja?
Amúgy a szegény ember akkumulátorát úgy lehetne házilag megcsinálni, hogy vesz jó minőségű cellákat, (akár Lifepo4 et) de csak mondjuk 5 Ah méretűre csinálja. 10-13 kilométerig, aztán úgyis gyorsan feltölthető. Na egy ilyen is jó lenne.
48V 500W robogó-kinézetű piriszkátorom van. Savas ólomakku (TieYing 6DZM20 x4db) volt benne. Eddig. Mivel két év után belsőellenállásuk megnőtt (kapacitása lámpa-zsebóra módszerrel mérve 16Ah a 20 helyett). Hegyvidéken használom napi 43km távon. Lecseréltem ilyenekre : http://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/Lithium-Battery-LiFePO4-12V-20Ah.html
Hozzájuk való fepo4 töltővel. Akkufedélbe beépítettem egy-egy ötpólusú csatit, amire a balanszírozó pcb csatlakozik. Hatótáv így 76km lett és egy kevéske még marad is benne. Persze a fepo4 pakk fele súlyú mint a savas és a jármű önsúlyát javarészt az akku adja. Jobban húz, jobban megy, még a rúgózása is jobb. Mostmár csak nevetek a savas akkun. Persze régebben nem volt más. Ez nekem 150E-be került. Ugyanez ólommal 80E. Szerencsére hagytam magam meggyőzni hogy lifepo4 akkura cseréljem.
Az adott távhoz neked elég lenne egy LiFePo4 48V 12Ah-s pakk. Annak a mérete megegyezik a jelenlegi olmosoddal, ha minden igaz. Hengeres cellákból biztos össze lehet hozni egy 12-15 Ahs- pakkot.
http://tech-mobile.hu/termekek-litium.php itt találsz az elképzelésednek megfelelő cellákat és ki tudod számolni a lehetőségeidet. Az adatlapok tartalmazák a fizikai méreteket is.
Én is alföldi gyerek vagyok!36V-os volt a biciklim,raktam bele 48V-os vezérlőt,meg a világítást cseréltem 48V-os ledesre.A sebesség 25-ről 32-re nőtt,~20km/h-t tartva mentem vele ólmos akkuval 60km-t egy töltéssel!
Butaság lenne valóban eldobni magamtól a 48V-os rendszert és visszább lépni.10km távot tud a lipo pakkod 500/2000W motorral.Mennyit tudna egy 300W-os motorral? nekem azért egy 30-35km hatótáv lenne jó minimum. Napi szinten 20km amit megteszek átlag.
Milyen akku lehet az ami ennyi időre ilyen gyenge teljesitményt nyújt?Én Raidx fórumtárs akku pakkját használom tavaly február óta mondhatni folyamatosan és csak sima gyári töltövel töltve de még mindig 20-25km hatótávot elmegy,pedig azóta már jó párszor töltöttem.Én ezzel a pakkal nagyon meg vagyok (voltam) elégedve.Ólmosnál szerintem ez már jó teljesitmény. 48V14Ah-s pakk.
Amit vettem savas akkukat, nagyon szar, már csak 11 km a teljesítménye, tiszta pénzkidobás ilyet venni. 800 km.-t ha mehettem vele. Meg 13 kiló is nehéz a csomagtartón. 2 hónapig tartott kb.
Ez igencsak kedvező ajánlat! Remélem felfigyel rá akinek akku-problémája van! Tulajdonképpen ezt a két pakkot be lehet tenni egy 36V-s rendszerbe, mert annak a vezérlője is és a motorja is bírja ezt a feszültséget.
Nekem a 48V 20Ah-s pakk akkora helyet foglal mint a 20Ah-s olmos (A123-nak mondott tasakok). Azt a tartót kellett beszerezni a ZT09-hez. Szerencse, forgalmazzák 12Ah és 20Ah-s ólmosokkal is. Így nem okozott gondot. Előtte, a raptornál gyártani kellett tartót.
Sot nagyobb feszultsegen kevesebb Amper is kell egy adott teljesitmenyhez,vagyis az akkukat is jobban fogod kimelni azzal hogy nem hajszolod annyira :)
ennyi akkuval 10km el lehet menni egy 48V 500/2000W motorral 32km/h sebesseg mellett.
Ezek az akkuk 3evesek,minden nap levan meritve es feltoltve es jelenleg 95%-osak most is!
Hosszú távra terveznék,mert 2 évente nem szeretnék akkut venni,de jelenleg még messze állok attól,hogy Lifepo4 akkura költsek,pedig az lenne a legjobb.Savas akkut csak ha végképp nem megy másik fajta akkor akarok.Lifepo4 ára megtérül az évek során az biztos,mert addig 3X kell venni például savas akkut 3X50 ezer Ft az is 150 ezer Ft és nem is lehet ugy terhelni hosszú távon.
Másik dillemám,hogy a 48V rendszerhez a Lifepo4 akkupakk a robogóba el férne -e egyáltalán?Milyen méretei van egy 48V 10Ah vagy 15Ah-s pakknak?Másik dolog pedig drága a lifepo4 és ugy jobban jönnék-e ki ha váltanék 36V -ra és egy jó erős pakkot vennék hozzá.Tudom a motor sincs ingyen meg a vezérlő,de ilyet is terveztem már.
Én ezzel a hatótávval amit irsz elégedett lennék ha egy 36V 10Ah pakk tudná nekem is.Én ahol lakom az alföld itt emelkedő szinte semmi.Általában én 18-20km/h között szoktam járni de jobb lenne egy 35km/h végsebesség a 25km/h helyett nekem is mert ha sietek akkor hamarabb odaérnék. :) Nem tudom mi lenne a gazdaságosabb megoldás.Vennék egy 36V 250W vagy 300W-os agymotort egy hozzá való vezérlővel vagy egy 48V 10Ah pakkot venni.Akárhogy számolok sokba kerül. Mennyit gyengülne a robogó 36V-s rendszerrel a jelenlegihez képest?
Olvasok itt több mindent a Li-ion a Lipo és a Lifepo4 pakkokról.Sokszor megjön a kedvem hozzá aztán olvasok róla többet és elbizonytalanodok. Évekre szóló használatú pakkot szeretnék és ezt át kell gondolni.
Ugy vagyok én is mint itt sokan mások.Az ólom akku pakkom esetleg még tavasz végéig ha kihúzza és váltanom kell valamilyen akkura. Kinek milyen tapasztalata van a különféle pakkokról? Az egyik fórumtársammal már privátban beszélgettünk a lehetőségekről,de az a baj,hogy ezek a jobb akkuk borzasztó drágák a pénztárcámnak.Li-ion vagy Lipo vagy Lifepo4?
Ezek a lehetősgek.Ha egy mód van rá már ólmos akkut nem szeretnék.36V 10Ah Lifepo4 pakkod mit birt ki egy átlag sebesség mellett mondjuk egy 18-20km/h sebességgel mennyi hatótávot tudnak ezek? Mindenre gondoltam már én 48V-ról 36V ra váltani agymotort és akkor kisebb a pakk is jobban fér. Tanácstalan vagyok mit válasszak majd ha eljön az idő,hogy a legjobban járjak.Gondolom ilyen Lifepo4 pakkokat nem nagyon adnak el emberek,mert elégedettek vele.
Szeretnék egy jó pár évig használható pakkot ha már ennyi pénzt kell befektetni.Amit még gyüjtök jelenleg.
Azt sajnos nemtudom,de valojaban az A123 egy marka a lifepo4-en belul.
A kulombseg annyi volt vagy annyi jelenleg is,hogy egy valodi A123 tudja azokat a tulajdonsagokat mint a lipo,es megis 5000toltest kibirt extrem korulmenyek kozott.
en egy trex 500asba hasznaltam anno A123 masokat bitangul birta,es 15perc alatt feltoltottem egy 7cellas pakkot Nagyjabol 5-600X es soha nem ereztem hogy gyengult volna stb...
Az enyémek mind LiPo-k voltak, és jellemzően 2-3 év alatt mind tönkre is mentek. Szóval bár tényleg könnyűek, nagyon jók, de ennek azért meg van az ára, drága és rövid élettartamú! Nekem most LiFePo4 jön, eddig tetszik! A fiam gépébe van, szerinte a lekapcsolásig ugyan olyan erős, nagyon szereti!
akit érdekell a tórnádom az írjón zsoltika1974@citromail.hu ra vagy zsolti747474@gmail.com a fórumot én nem nézem és itt nemszeretnék válaszolni ezértkérem neharagujanak van egybicigli is elado
Még a Raptorba volt, nem igen voltam vele megelégedve. A raptor 22 Ah-s vezérlője engedte a többC terhelést amit a pakk nem tolerált. Valahol 45-50 Km tályékán a cellák szátcsúsztak és a BMS letiltott. Ez néha kellemetlen volt. Egy figyelmes autós eltaposott és a raptor azóta darabokba. A pakk átkerült egy ZT09 masinába. Ennek a vezérlője valószínűleg kevesebbet enged mart kb. 65 Km-nél aludt ki az első töltöttségjelző led. A végét nem tudom mert Mennem kellett lányomékhoz és az oda vissza út közel 50 Km ezért töltöttem a pakkot. Kicsit szokatlan volt elejibe, hogy induláskor nem az a lanyha tempó volt mint az olmosnál, hanem keményen harapott. Jobban viseli a telet mint az olmos. Bár én már kevésbé ezért kerülöm a haszmálatot rossz időbe. Ólmosnál, ha a raptor ledes világítását bekapcsoltam észre lehetett venni a tempón is. LiFePo4-nél ilyet nem tapasztaltam. Természetesen rövidíti a világítás a hatótávot de sebességcsökkenést nem tapasztaltam A ZT09 ráadásul hagyományos izzókat használ. A nagyobb dinamikát szokni kell az olmos után.
Zsolti nekem már nincs meg a Tornádó TRD12 robogóm 2 éve.Sajnos segiteni nem tudok.Tornádó Trd 16-ra váltottam és meg vagyok elégedve vele. :) Csak néhány változtatás jó lenne rajta.Nagyobb sebesség,és jobb akkupakk.Röviden ennyi.
sűrgosen elado egy tornádo TR12 nagyon szép állapotba van a tornádo Érd: zsoltika1974@citromail.hu vagy a zsolti747474@gmail.com ezzenlehet édeklödni telefonszám:06703670603 lehet
Ott vettem járgányt, beszéltem is vele, azt tanácsolta mennyek be egy helyi /Kecskemét/ szaküzletbe és ott cseréltessem ki, de úgy gondolom magam is meg tudom csinálni, akkor miért fizessek érte. Csak a betét pontos típusát kellene kideríteni.
Persze, de úgy tudom nem ez verte ki pár cégnél a biztosítékot - mármint a visszajelzés hiánya.
Hanem statisztikailag (népsűrűségre / lakosságra eső rendelés száma) többszöröseaz ilyen klrés mint más országokban, és ráadásul ehhez képest az alkatrész megrendelések száma meg a béka segge alatt...
Mondjuk az összes céget még nem sikerült eltaszítani. Nálam is volt ilyen rendelés, de alapból azért mert kellett pár darab, és nem volt beszerezhető, vagy olyan árat mondott a hazai forgalmazó a pár darabra, hogy majdnem belenyúltam a konnektorba. Aztán írtam a gyártó cégnek, hogy kellene pár darab, és sajnos nem kapható meg hazánkban, ki is fizetném. Erre elküldték grátisz.
"ha még nem tiltották ki hazánkat az adott cégnél (sajnos van pár gyártó, ahol igen....)"
Most őszintén...Barkács Barnabás megrendeli a hobby projektjéhez a free sample-t megjön, beforrasztja, örül jaj de jó.
Mit válaszol Barnabás a gyártó időszakos érdeklődő leveleire ahol az kérdezik: "Hogy áll a fejlesztés, mikor várható sorozatgyártás amikor is megrendeled a havi 5000db-ot?"
Hány innen érkező válasz az, hogy "Kedves gyártó, a te terméked a legjobb, ezt használjuk majd a sorozatérett termékünkben, amit várhatóan 2 hónapon belül tömeggyártásba küldünk. :)
A linear-nak van hazai forgalmazója, ott érdemes érdeklődni
Illetve közvetlenül a cégtől is rendelhető a weboldalon is azthiszem (most konkrétan náluk nem néztem meg, hogy van-e erre mód, de szokott lenni általában). Vagy esetleg pár darab még a free sample kategóriába is beleférhet - ha még nem tiltották ki hazánkat az adott cégnél (sajnos van pár gyártó, ahol igen....).
Nálam is készülőben van egy saját BMS, ahol minden egyes cellának külön címe lesz (210 cellát lesz képes kezelni akármilyen konfigurációban),galvanikusan leválasztott adatkapcsoalttal SPI buszra felrakva csillagtopológiában nem sorosan. Sajna az időm kevés, rendszer szinten már működik, PC-re is küld adatokat soros illetve USB porton, sőt bizonyos paramétereket már tudok PC-ről is állítani (parancssorban, konzolos módon).
Tavaly télen kezdtem el, de nyolc hónapja áll a dolog időhiány miatt, majd újra át kell nyálaznom a szoftvert mit is írtam..... Lesz számos olyan funkciója amit még nem is láttam máshol, meg sok egyéb, akár loggolható lesz minden pl SD kártyán, fesz áram stb adatok, minden konfigurálható lesz. Akár a motorvezérlővel is összeköthető lesz ilyen olyan buszon. A végső terv hogy jön hozzá egy Raspberry, vagy valami egyéb SBC,. és azon fog futni majd valami alkalmazásként ez is.
Még a PC oldali szoftvert is meg kellene csinálni, valami megjelenítővel, még kérdéses miben írom meg, van pár lehetőség. Mindenképpen C jellegű dolog lesz, de hogy C - C++ vagy esetleg C# azt még nem tudom. De az is lehet Linux alá csinálom meg QT-ben vagy hasonlóban (Raspberryhez amúgy is az dukál, bár itt már a Python is szóba jöhet - főleg azért mert nem eladásra megy, csak saját célra).
úgy rémlik hogy olvastam valahol lehet itt ,hogy a 48 -v motor ki bírja akár a 60 v is , de akkor úgy veszem ki a szavaidból ,hogy a vezérlő lenne a ludas nem bírná a nagyobb feszt ? bocs ha hülyeséget írok szakács vagyok , de a központit itthon magam szereltem :)
Akkor tulajdonképen egy plusz 12-v akku ,sorosan és a töltő kimenő ből 1-2 ellen állás ki ,hogy tudja tölteni 60-v tal ? esetleg erősebb hub motor pl:1000w hozzá illő vezérlővel?
Üdv mindenkinek érdeklődni szeretnék ,hogy 1 48v-350 watt -os hub motort 500-600 watt vezérlővel meg lehet -e hajtani és bírná-e a kiképzést valamint mennyi lenne a sebesség növekedés ?
A Dekang is kínai, a szó mindkét értelmében, de színvonalasabban megépített darab, mint a 10 dekás tucatműanyag szemétkupacok amik 15-20$-ért mennek. Olyat meg sem szabad venni.
Nézegettem ezeket a dekang töltőket mielőbb,mivel látom sokak figyelmébe került.
Aztán mikor megláttam hogy mennyi az ára neki,hanyatt vágtam magam :)
Persze nem azért mert milyen drága,hanem ennyiért nem is lehet minőség!
Nincs ebbe semmi amitől az akku hosszabb életet bírna!
Egy jóféle sima mezei kapcsolóüzemű tápegység több mint 10ezerbe van! Mellé egy vezérlő amivel lehet feszültséget és töltőáramot is szabályozni,újabb 10-es.
Aszem építek én egy töltőt azt megmutatom milyen egy frankó,bármilyen akkuhoz kalibrálható töltő :)
Én múltkor néztem egy töltőt,nagyjából azt tudná amit én is építeni akarok,és 130ezertől kezdődtek.
Igaz ezek már 12-84V-ra kalibrálható BMS-el ellátott intelligens 250-1000W-os kijelzős töltők már.
Ez jellemzően az olcsóbb laptopokra és az olcsóbb aksikra igaz. Azaz betesznek olcsóbb cellát, és ennyire garantálják a működést ahogy írod. Na meg ehhez hozzájön a vegyél újat effektus is, de jellemzően ezek gyengébb cellák is egyben (ezért is olcsóbb gépek többek között). Persze ezekből lehet és érdemes is bányászni, mert valóban sok cellának kutya baja - de jellemzően ezek alacsonyabb minőségű cellák alapból is.
A komolyabb gépeknél ez nagyon nem így van, mennek is sokáig. A mostani laptopom 3 éves és kutya baja az aksiknak, közel maximális üzemidővel megy még mindig, és tök mindegy neki ilyen szempontból, hogy mikor használom hálózatom. Viszont az ára is duplája volt, mint egy "simáé".
Amúgy mellesleg egy érv miért érdemes notebook akkukból kukázni.
A notebookokba minden esetben van akkumulátor igaz?
Az emberek zöme mégis az asztalon használja a notebookot töltőre dugva.
A gyártok trükkösen ciklus időt adnak meg a töltésvezérlőnek.
Vagyis pl megadjak neki azt hogy 100x töltődhet és utána letilt véglegesen.
Igen ám,de ha az asztalon használod a notidat akkor ez a ciklus idő úgy fogy el,hogy mikor az akku le esik magától pár tized voltot a töltésvezérlő bekapcsol és vissza tölti.
Hopp egy ciklus,aztán újra meg újra miközben soha nem is használtad az akkud!
A végéredmény az hogy egyszer csak azt veszik észre a tulajdonosok,hogy nem is használta az akkuját soha,de a gép azt írja cseréljen akkut mert tönkrement.
Ha egy ilyen akkut szétszedsz akkor még évek múltán is 3,7V lesz az akkuba,és kb 100%-osak.
Szedtem szét 10 éves akkut amiben megvolt a 3,7V cellánként,és bicajba is hozta a 100%-os teljesítményét!
Sőt a régebbi akkukba főként Panasonic akkuk vannak,ami igen csak ipari minőségű.
Az újabb akkukban már inkább a szemét akkucellák vannak,ami többnyire a 100-as ciklus időt sem bírják ki.
Ha a kívánt küllőd vastagságát már meglelted, akkor a többit megcsinálják, mángorolják. Ahová régen versenyző koromban jártam az már sajna nincs meg, ott konkrétan gyártottak küllőt, akármilyet amit szerettél.
A Dekang 36/48 V akkutöltö alkalmas ugye ólom savas és szilikon akkumulátorok töltésére is? Ez a lényeg nekem mert majd ha a jelenlegi pakkom valamikor cserére szorul akkor szilikon akkukat tervezek helyette és nem szeretnk ujra töltöt is cserélni emiatt. Elnézést az amatőr kérdésért .:)
Én szoktam, eddig sok gondom nem volt. Kicsit más mint az ebay működésileg. Az eladó addig nem kapja meg a pénzt, amíg nem jött visszajelzés, hogy megkapta a vevő az árut. Azaz ha reagál valaki 30 napon belül, hogy nem érkezett meg, akkor amíg nem érkezik meg nincs pénz. HA 30 napig nem jeleznek vissza az automatikusan elfogadásra kerül, mintha megjött volna az árú.
Illetve itt is van opcionális lehetőség a free shipping helyett fizetős szállításra ha sürgős a dolog. Akkor pár napon belül garantáltan itt van.
Én egy ilyent dobtam össze/bele.(8cella párhuzamosan,13cella sorosan,az az 104db cella összesen.)
Ez 48V 20Ah Akku lenne ha 100%-os lenne.(bontott cellákból van)
Általában 10-12Ah szoktam kivenni belőle.
A rekordom csak gázkarral,sima biciklis tempóval,vagyis mellettem tekert a családom nyugodtan,70Km tudtam megtenni így.
Hajtva full sebesség mellet 50-65Km/h-val ez lecsökkent max 20km távra.
A következő bringámba amit építek,abba 10db 14,8V 10.000mAh akkumulátor lesz ,84V 20Ah lesz feltöltött állapotban, ami 10C merítést is bírni fog folyamatosan sérülésmentesen.
De próba képen teszek össze egy 200 cellából álló li-on akkupakkot is, hogy megnézzem az milyen lesz.
Nem túl sokat használtam teljes gázon, de úgy látszik megártott neki. Nekem jó volt az újkori 25-27 km. is. Azt hiszem majd építek egy LI elemes akkut ha odajutok. Talán 700 km -t használtam az akkut.
Akkor erről csak jó vélemény van?Érdemes megvenni egy ilyen töltöt?Csak a leirás alapján még kellene hozzá egy használati utasitás vagy valami ,mert kinai minden gomb alatt a felirat a töltön.Tud valaki segiteni ha esetleg sikerül vennem eggyet,hogy mit ,hogy kell beállitani?Évekig birja ez a fajta Dekang töltö? Csak a használatától félek,mert nekem kinai :)
A Dekangnak van szuflátlanító funkciója is ami ugyan nem egyenlő egy szulfátlanitó készülék hatásfokával de valamennyire tudja regenerálni az akkukat. Lehet nyári melegre és téli hidegre optimalizált töltést beállítani meg sok mindent. Rendelkezik egy csomó védelemmel. Felismeri a 36/48 voltos pakkot. Csak az Ah-t kell megmondani neki.
Egy kis izelítő.
Időközben átváltottam LiFePo4-re és eladtam a Dekangot.
Olvastam itt a Dekang töltöről.Érdemes egy ilyen töltöre befektetni?Mennyivel több idő amit kibir mint egy normál ólom akku töltö?Nézegettem képeket a neten de kinai az egész.Adnak hozzá valami használati útmutatót amiről lehet tudni mit,hogy állitsak be?
Fórumon régebben találtam olyan hozzászólást,hogy a pár km kapacitású akksit ugy helyre hozta,hogy megint tudta a 35 vagy 40km hatótávot.Igaz lehet ez? Nekem a jelenlegi akkuk 20km/h sebességnél olyan 25-28km hatótávot tudnak 48V-s rendszer. Ezen a Dekang esetleg még tudna javitani?Most egy normál töltöt használok 2 éve már amit a robogóhoz adtak. Kiváncsi vagyok a véleményekre,hogy érdemes-e beszerezni egy ilyet.
Az Imax töltő feszültsége nem állítható, csak kiválasztható az akku fajtája és olyan feszültséggel tölt töltés nélkül nincs üresjárata mert ha leveszem az akkut róla akkor connection brake hibaüzenettel leáll a töltés. Induláskor pedig ellenőrzi a cella feszültséget. Ha a megengedett alatt vagy felett van akkor sem indul el a töltés. Amúgy én 2A-re állítom a töltést, de a töltő max. 1,5-el tölti az 1 cellát majd folyamatosan csökkenti. Így a jó cellák nem szoktak melegedni.
A töltőnél üresben kell mérni a feszültséget. Úgy kell beállítani, hogy max. 4.25 V legyen.
18650-est nem töltünk két A-el, mert sok neki, melegedni fog! A próba során az összes párhuzamos tagot töltheted 6 amperrel. Az óránként 6Ah töltést jelent. Tehát felteszel mondjuk 60 darabot, és 20 óra alatt feltölti őket 2 Ah-ra.
A mágneses ötletet én nem használnám! Rezeg, mozog, kosz kerül közé,és nem lesz jó az érintkezés! Könnyen,és gyorsan forraszthatók, az a jó megoldás. A forrasztás szinte ingyen van, a mágnes meg pénzbe kerül.
A cellajavítást sem ajánlom! A cellában kevéske, de jól éghető szerves oldószer lakik. A dupla membrános szerkezet egy védelmi rendszert képez. Ha a belső nyomás a gázfejlődés miatt eléri a 6-10 Bar-t akkor szétkapcsol, így véd a robbanástól, tűztől! Ha ilyen cellát látsz, akkor annak oka volt, hogy tönkremenjen. Létezik feléleszthető 0V-os cella, mely könnyen felismerhető. Ha rákapcsolod a töltőt a 0V-os cellára, és az áramot vesz fel, akkor lehet próbálkozni a töltéssel. Ha szakadt, akkor pedig ki lehet dobni!
Az egyik oldala a pakknak olyan, hogy minden cella össze van kötve mindenkivel. Ide egy teli lemezt tennék és a 4 sarkára tennék egy egy csavart. A menet a fedélben lenne így a csavaraok behajtásakor a fedél felemelkedik és nem kell meggebedni, hogy 50-100 mágnest leválasszak a cellákről. Bár ez lehet csak egy kisebb pakknál működne mert elég merev tetőt kell hozzá csinálni. Rétegelt falapból esetleg lehetne csinálni pakknak egy dobozt.
Nagyon köszi az infókat. Jelenleg csak 1db. Imax B6 töltőm van ami max 6A-el tud tölteni ami azt jelenti, hogy akkor max 12 cellát tudok 0,5A-el tölteni egyszerre. Akkor a töltőt állítsam át 4,2V-ra? Eddig a 4.1V-os töltést használtam és 2A-el töltöttem külön egyszerre 1 cellát. 4.04V-nál nem töltődtek fel jobban.
A forrasztás helyett én olyanra gondoltam, hogy veszek ilyen mágneseket:
A mágneseket ráragasztom vagy rácsavarozom egy 1 cellánál kicsit keskenyebb lemez csíkra olyan távolságra, hogy minden cellára 1-1 rátapadjon. Alól felül ilyen módon párhuzamosítom őket. A csíkokat már ezután csavarozással rögzített kábelekkel kötöm sorba. Lemez csíkokat is rögzítem a műanyag tokhoz.
Ezzel a módszerrel bármikor kiszedhető a rossz cella és elég 1 csíkot levenni és a párhuzamos cellák mindegyike külön mérhető lesz esetleg balanszírozható is.
A youtube-on vannak olyan videók, hogy a 0V-os cellák felélszthetől, mivel 2 pozitiv kivezetés van állítólag a cella tetején amit össze kell forrasztani. Nekem nem sikerült még csak kimérni se ilyet. Mindkét pozitivon 0V mérhető.
3. A cellákat össze kell forrasztani, és nem kell egyenként foglalkozni a párhuzamba kötött cellákkal / nem is lehet /!
4. Ha egy tönkremegy, akkor általában megszakad, olyan mintha ott sem lenne. Meghibásodhat úgy is, hogy folyamatosan átvezet, ekkor lemeríti a többit is, és esetleg melegszik.
Részletezés: 1. A töltés módja: adott árammal töltés, 4.25 V feszültségkorlát mellett. Ez azt jelenti, hogy a tápegység felső feszültségkorlátja semmi esetre sem ad több feszültséget 4.25V-nál. Addig pedig áramhatárolt, amit beállítunk célszerűen 1-0.5 A közé.
2. A cellákat nem érdekli, hogy egyformák-e. Közösen dolgoznak, együtt adják le az áramot. Ha kisebb kapacitásúak, akkor többet kell párhuzamba kötni, hogy minden soros tag azonos Ah-s legyen! Ne legyenek nagyon nagy különbségek, mert annak nincs értelme, hogy pl. párhuzamosan kössünk egy 2 Ah-t egy 0.3 Ah-al. Mindez rendben van ha egy 2 Ah-t kötünk 2.2, vagy 1.8 amperórással.
3. A cellákat jó meleg reszelt 7-es Weller heggyel remekül lehet forrasztani! A ponthegesztés nem célszerű, mert rázkódás hatására némelyik elenged, míg a forrasztás nem.
4. Ha nem forraljuk a cellákat, nem történik túltöltés, és mélykisütés 2 V alá, akkor a szakadás nem jellemző. Amennyiben tesztelt cellákat használunk, akkor átvezetés sem várható.
Válogatás módja: Kell hozzá egy műanyag vödör, és valamilyen gumis szalag. a 3.5 V alatti cellákat mindkét végén ónozzuk, majd a vödör külső peremére helyezzük úgy, hogy a gumi szalag szorosan a vödörhöz nyomja őket. Nagyobb vödör esetén durván 50 darabot is tölthetünk ilyen módon. Ha a helyükön vannak, akkor párhuzamosítjuk valamennyit. Ha ezzel megvagyunk, mehet a töltés. Kezdjük 10 A-el. Fontos, hogy minden cella egy közös pontból külön vezetékkel kapja az áramot. Ez azért kell, hogy az esetlegesen hibás cellák töltés közben is kivehetők legyenek. A töltés során egyik cella sem melegedhet! Ami mégis forró, az hibás, vagy gyanús!
A töltés 4.25V-ig tartson. Amelyik cella 4-4.25 V között kezdene el melegedni az szintén hibás, vagy gyanús! Ha sikerült elérni a 4,25 V-ot akkor abba kell hagyni a töltést, majd azonnal meg kell szüntetni a párhuzamosítást. A cellák a vödrön maradnak, és így várunk egy napot. Utána minden egyes cella feszültségét század voltra megmérjük. Ahol jelentős a csökkenés, az nem alkalmas további használatra!
Következő lépés: Egyenként meg kell mérni a cellakapacitást. Ez macerás, de nem hagyható ki.
A kisütés 1 A-el történjen, és 2.6 V-ig tartson. Azt az időt kell mérni, ami addig eltelik, és így Ah-ban kapjuk az értéket. 1.3 Ah alattiakat ne használjuk, a többi igény szerint használható. Méretezés: A blokk cellánként 0.5A-t szeret leadni. Többet is tud, de akkor melegszik, és csökken az élettartama.
Most látom,h a fórumba is betetted a kérdéseidet, így ide is beteszem a válaszaimat, legalább más is el tudja mondani, jól gondolom-e!
Hello. Army vagyok a fórumról. Szia! Először is hadd szegezzem le, csak a saját tapasztalatomat mondom, és tudd, brutális dologra vállalkoztál!
Kb. 250 cella van ami 3V feletti és vagy 50 ami 1V-nál magasabb. 1 cellát ami kb. 2,4V-on állt sikerült feltölteni 2 óra alatt az imax B6-al 2Amperrel.
Kezdd a magasabb cellákkal, bármilyen trükköt írtak-mondtak nekem, sajna az 1V körüli cellák szinte biztosan menthetetlenek!
Még valami. Ha feltöltök egy cellát azt a discharge funkcióval merítsem le és nézzem meg egyből a teljesítményét, vagy hagyjam állni valameddig? A 2A-es merítés cellánként elégséges? A töltés-kisütés közötti idő állítható, de ha a cellák összahasonlítása a feladat akkor mindegy, csak az a lényeg,h mindet egyformán csináld! Én teszteléskor 0,5C-vel töltök-merítek!
Mekkora lehet a max amper töltéskor?
Én 0,5C-vel szoktam tölteni-meríteni.
Ha 10db-ot párhuzamosan kötök akkor azonos teljesítményűeket kell összeválogatni?És ha nincs annyi egyforma? pld. 10 cellából lesz egy 20Ah. de a többi cella már csak 1800mAh-esek akkor azokból már 11 db.-ot kell összekötni?
Ne legyen nagy különbség a párhuzamosított cellák között, és igen, az össz teljesítményüknek a sorba kötéshez egyezni kell! Különben nyilván az akkupakkod leggyengébb cellája lesz a meghatározó!
Ha 10 cella van párhuzamosítva akkor azokat külön nem kell cellánként balanszírozni?
Sajnos nem tudsz már párhuzamos cellákat balanszírozni!
A cellákat te összeforrasztottad?
Igen, de szerencsére keveset kellett, ponthegesztett tömbökből vágtam ki a hat darabos egységeket, nekem ennyi fér bele! Ráadásul én nem is a cellákat forrasztottam össze, hanem hozzá ponthegesztett lapokat, azért az nem ugyan az! Ha kiválogatod, én elvitetném forrfülezni, 100Ft körül van darabja, de nagyot növelne az esélyeiden!
Ha 1 cella tönremegy 1 tömbben amiben van pld. 10db. akkor mi történik? Meríti a többieket, vagy csak kiesik a sorból és a tömb teljesítménye annyival csökken? Én a teszteléskor nem csak a teljesítményt nézem, hanem az önkisülést is. Minden cellára felírom 1nap-1hét-1hónap után is a feszültséget, amelyik gyorsan csökken, nyilván kuka! Sajnos ez a legnagyobb bukta a házibarkácsban,h nem egyidősek a cellák, tehát bármit tesztelsz, nem tudhatod melyiknek mennyi van még hátra!
Végleges adat: 60 akkuból 235 jónak tűnő nem merült cella lett. 76db. 2-3V közé volt merülve. talán menthetőek de tesztelni kell 2db.-ot 2-2 órán át töltöttem és feltöltődtek 4.03V-ra. Most merítésre van kötve az egyik.
Továbbá lett még 71db. 0-1V közé merült cella.
Lenne pár kérdésem:
Mekkora lehet a max amper töltéskor a 18650-es cellánál?
Ha 10db-ot párhuzamosan kötök akkor azonos teljesítményűeket kell összeválogatni?
És ha nincs annyi egyforma? pld. 10 cellából lesz egy 20Ah. de a többi cella már csak 1800mAh-esek akkor azokból már 11 db.-ot kell összekötni?
Ha 10 cella van párhuzamosítva akkor azokat külön nem kell cellánként balanszírozni?A cellákat össze lehet forrasztani?
Ha 1 cella tönkremegy 1 tömbben amiben van pld. 10db. akkor mi történik? Meríti a többieket, vagy csak kiesik a sorból és a tömb teljesítménye annyival csökken?
Ha feltöltök egy cellát azt a discharge funkcióval merítsem le és nézzem meg egyből a teljesítményét, vagy hagyjam állni valameddig?
Amikor műanyagot festettem én sima spray-vel fújtam le, de előtte befújtam PUR hab eltávolító spray-vel, az kicsit feloldotta a műanyagot, sosem jött le! Arra kell figyelni, h a tisztításkor egyenletesen kell fújni, mert nekem ha nem egyenletesen párolgott el folyás lett a műanyagon, és az sajna látszik a festésen is ahogyan feloldja.
Kicsit tartok a müanyag festéstől.Sosem festettem még csak fémet eddig.Nem tudom milyen csiszoló papirt használjak,milyen festék ami jó müanyagra és alapozni is kell vagy mehet rá a szin csiszolás után? Ral 1023 sárga szint akarok elérni az idomon és különbözö tartozékokon.Visszapillantó tükröt is át akarom fújni,de azt is csiszolnom kellene gondolom,hogy megálljon a festék rajta. nem tudom a lökháritó spray az jó e ilyen munkákra vagy a felnispray?
Tudna valaki segiteni van egy elektromos kerékpár ha beleteszem az akumlátort kicsapja a biztositékot mitöl lehet. A toltöjét rádugom akor meg jo csak simán a töltöt akumlator nélkül müködik minden
Enyhe csiszolás után olyanra fested amire akarod. Olcsóbb mint formát készíttetni. Kevés esettől eltekintve nem anyagában színezettek a műanyagalkatrészek. Ha nem találsz kedvedre való színt a sprék között, sok felé bekeverik a kívánt színt és sprés flakonba töltik, persze drágább mint a kész.
Tud valaki olyan személyt aki müanyag idomot tudna gyártani Tornádó Trd 16-hoz?Jó árban és gyorsan szépen dolgozik? Az Idomról letörtek a felfogató fűlek és ezért kellene másik. Erről lenne szó csak nem ezüst szinben.
eddigi mérleg a 23 akkuból kijött 97db 2,5V-nál magasabb, 15db. 1V-nál magasabb és 42db. 0V körüli amiből 3db-ból ki is folyt valami ami már megszáradt.
Még van 38db telep amit szét kell bontani. Az akku elektronikáival lehet valamit kezdeni?
Szerintem első körben a bontott cellákat úgy válogasd szét,hogy amiben jelenleg is megvan a min 3V azt tedd egyik oldalra,amiben kevesebb azt a másik oldalra,és ami tök üres vagy nagyon gyenge azt megint máshova.
Ne dobd ki azt ami tök üres,mert 10-ből nekem is 3-4 feléledd töltés után és simán van 70%osak azok is.
Mellesleg ezért csappant meg a befutó akkuim,mert megvetted őket előlem :D
Én most vásároltam be 61Db. bontott laptop akkuból. Szivesen vennék minden tanácsot ötletet, hogy miként tudom a cellákat ellenőrizni az Imax B6 töltővel és ahhoz milyen kiegészítőt kell venni, hogy 6 cellát tudja egyszerre tölteni és balanszírozni.
Egy kérdés. Beszéltetek róla régebben, nekem most lenne aktuális. Olyan helyet, embert, céget keresek, ahol, aki, ami nagy tételben (300-400 kg) is átvesz tőlem (cégesen) kukázandó akkumulátorokat, jó áron. Tud valaki ilyesmit?
Az nem volna baj. Ha megnézed a ciklusok számát, hamar kiderül miért is drágább. Ha lehet hinni a híreknek és a megadott adatoknak, a dupla ár igazán nem sok egy olyan aksiért ami tud 8000-10000 ezer ciklust. Én biztos kifizetném érte. De a képek között biza ott a Li Ion felírat, ami viszont nyilván nem érne annyit. A kép NEM az új akku. A megadott paramétereket elvileg tudó LTO cellák viszont simán megérnének dupla árat!
A legnagyobb vastagság olyan 9 centi, az átmérő 23 centi. A súlya szerintem 6-7 kiló. 50 km/h ra is képes. A kereket megforgatva nem igazán van ellenállás és nem hallok semmit.
Köszönöm a választ.Pugoying a neve ez is valami.Szeretnék gyári sárgát inkább mint én amatőr fessem le. :) Ha van ilyen tükör egy pár akkor csak van több pár is valahol eladó. Bizakodom legalább is.
Milyen gyártmányú vagyis milyen tipusú elektromos robogó ez a képen?Citromsárga tükröt szeretnék vásárolni a robogómra és ezért kérdezem.Vagy valaki tud citromsárga tükörpárat jobbas, balos, 6mm-s csavarmenettel.
Ezen felül mérni vagy hasalni kell a fordulatszámot, amiből adódik a pólusszáma a gépnek és ehhez kapcsolódóan az üresjárási áram és névleges áram viszonyát az alábbi dokumentumban látható egyik táblázat mutatja:
Hálózatra kötve az üresjárási üzemben mérni kellene fázisáramot (multiméter). Kalickás aszinkronnál az üresjárási fázisáram alapján és a gép fizikai méretei alapján (tengelymagasság) jól becsülhető.
Kicsit más. Járkált felénk egy 50-es úr hajnalban végig az utcán egy 36V/12Ah-s pakkal szerelt kétkerekű elektromossal. Úgy tépett, hogy montival alllig tudtam utolérni. Persze vezérlő áramkorlátján szünet nélkül. Ez tartott három hónapot. Feladta a savas akku . . . Ez is egy aspektusa a dombmászásnak, azt is tessék nézni mennyire veszi igénybe az akkut.
Vagy a mopedautó, vagy a felső képen levő járgány. Valahol már láttam paramétereit. A mopedautóval nem célszerű járdázni, mert kitör a parasztgyalázat. Okkal. Viszont ha a kedves papa nem nyélgázzal (30km/ó) hanem kábé lépésben megy az elmegy. Egyébként felénk nem egy rendes rokkantkocsival közlekedőt (ami csak lépésben megy) látni az utakon. Na az veszélyes. A kérdés a domb. A megfizethető villanyjárműveket a domb fogja meg. Kérdés mennyire meredek. Azt tudom mondani, tessék "letámadni" a helybéli vellanyjárművel közlekedő humanoidokat és kifaggatni merre/mennyit/hogyan járnak vele és főleg az ottani környéken milyen a tapasztalat vele. A felső képen levő járgányon ültem, nagyon megy. Sokkal jobban mint a középső képen levő. Az felmegy pontosan azon a dombon is, amelyiken montival visszakapcsolva is izomból kell tekerni - ezt saját magam próbáltam. Az más kérdés mekkora áramot szippant ekkor az akkuból, de fölmegy. Ezzel az a baj, hogy a két kerék közel van egymáshoz és kanyar közben padkázás borulásveszélyes. A kétkerekűn meg folyton egyensúlyozni kell, amit mi észre sem veszünk, de az idősebbek amint megszédülnek, már buknak is.
Köszönöm a tanácsokat! Ezeken gondolkodom, mivel autó semmi szín alatt nem jön számításba. Ezekkel járdán s lehet közlekedni, mert a papa az útra már nem mehet, a reakcióideje miatt.
Szerintetek ezek közül melyik a legoptimálisabb bevásárló utakra hegy-völgyes kb 20 km távolságra naponta. Ez már oda-vissza út.
Szia! Ha tud és szeret kerékpározni fogja használni. Kipróbálásra úgy keressetek, hogy Ő akarja használni. Van 3 kerekű is. Haza tolni egyiket sem fogja tudni. Lakat, kisfiam hozd haza!! A lehetőleg a járdán menjen, autók közé ne merészkedjen. A hegy völgy már probléma! Üdv. egy öreg bringás.
szerintem aki autót egs okból nem vezethet, elektromos kerékpárt sem jó ötlet vezetnie, ezt fizikailag nehezebb, még jobban kell figyelni mint autóban, és még egyensúlyozni is kell
Nekem van egy erős biciklim, 20-25 km -t legalább megy egy feltöltéssel, MTB ra van rászerelve. Újszerű az akkuja 12 Ah órás hagyományos ólom/ savas. Esőben nem jó használni, valamiért akkor nem működik a gázkarja. Hátul tárcsafék elöl V fék. Kényelmes, rossz utakra is jó. Kipróbálható, több napig is esetleg. Majd feltöltök egy videót ha érdekel.
Ha igazán jót akarsz neki, akkor végy egy elektromos mopedautót! Angliából szokták behozni; úgy lehet a legkedvezőbben hozzájutni!
Moped: mint a neve is mutatja pedálos motor. Ez nem kategória!
Mopedautó (ez csak elnevezés): segédmotoros hajtási engedéllyel, illetve olyan jogosítvánnyal is vezethető, melynek az orvosi érvényessége lejárt! Tudtommal 4kW felett már motorkerékpár. Minden esetben rendszám-köteles a négykerekű mopedautó!
Segítséget szeretnék kérni elektromos kerékpár/moped vásárláshoz.
A 84 éves apámnak szeretném venni, aki sajnálatosan le kell, hogy tegye az autóját. Nagyon rosszul érinti mindez, mert a szokásos körútjait ( Auchan, orvos, gyógyszertár, piac...) nem tudja megtenni gyalog.
Napi max 20 km-t menne. Olyan járgány kellene, amin van rendes csomagtartó, tehát lehet pakolni.
Nem tudom, hogy van-e valakinek tapasztalata abban,hogy az idősek mennyire tudják ezeket használni. Nem jelent-e egyensúly problémát, hajtási nehézséget. Pl. ha kifogy az aksi, biztos nem tudná hazahajtani pedállal.
Fontos még, hogy bírja a hegy-völgyet.
Mit ajánlanátok? Elektromos bicaj vagy moped? Moped jogsi nélkül vezethető? Sajnos, a papa már nem fog jogsit kapni.
Melyikt könnyebb vezetni? Esetlek tudtok konkrét márkát is ajánlani? Vagy boltot?
Azt nemtudom milyen szinten lehet e kalibralni,de en mar lattam olyan verziot,hogy teljesen feltoltott akkura kellett csatlakoztani,utanna folyamatosan nyomni egy gombot rajta,azzal jelezve hogy ez a full allapot.
Utanna mar abbol szamolta ki meddig van az akku.
Hogy itt hogyan mukodik,nemtudom,de valahogy mennie kell az tuti,mert 2-15 cella kozott nagy az intervallum.
Néztem, köszi! Amit linkeltem, az pont a 12 cellás LiFePo4-hez való, ilyet csak ezen az oldalon találtam, de csak 10 db-ot hajlandóak eladni. Ezeken a bringákon a vezérlő a kerékben van, szóval így egyszerű lenne használni, ha gondolom, bekapcsolom, (és 30 perc múlva kikapcsol), amúgy meg nem fogyaszt szinte semmit. Bár a 30 percet még levelezem pici kínaival, mert egy helyen meg 30 másodpercet írtak, és az azért nagyon nem mindegy!
Érzékeny az esőre a gázkarom, egyszer elázott, aztán már a párás időben is vagy mosás után se működik, csak ha megütögetem kicsit, vagy megszárad. Nektek volt ilyen problémátok? Először az volt, hogy teljes gázzal pörgött a motor gázadás nélkül, aztán leállt. Ha száraz, nincs baja.
A gyártók tiltakoznak a lítiumbázisú akkuk lebegtető-fenntartó-készenléti vagy akárhogy nevezzük töltése ellen. Ha az induló töltőáram leesett 1/10-1/20-ára akkor cut-offolni (megszakítani) kell a töltést. Nikkelbázisúnál lehet, a savas ólomnak kifejezetten jót tesz, de neki is csak a 2,35V/cellán (12V-os esetén 13,6-13,8V-on) tartása. Nem maximális feltöltési feszültségen több órán! Azt semelyik akku nem díjazza ! Ez biztos.
Ha esetleg ránéznétek,h ez jó lehet-e, illetve vkit esetleg érdekelhet ilyen? Eygszerűen nem hajlandó 5 db-ot küldeni, ragaszkodik a nagyker 10db-jához...
Nem lehetne olyan magas a feszültség; ezek szerint a vezérlő a hibás! No de ampermérő a barátod; ha a rendszerbe kötöd, látnod kell a magas áramfelvételt!
Abban a tudatban, hogy tényleg 15Ah-s akkuid vannak: egy-egy akkut feltöltés után terhelj 12V/60W-s (ködlámpa)izzóval! Ha csak 3 óra elteltével esik a terhelt kapocsfeszültség 10,5V-ra, akkor az akkud jó!
Szia! Mindhármat külön külön, de egyszerre, hogy láthassam az esetleges feszültség esés különbségét. Ez a különbség elhanyagolható még a tized voltot sem érte el.
Sziasztok! Segítségre, tanácsra lenne szükségem. Adott egy kb 8 éves tornádó típusú elektromos kerékpár. 3db 12V 15Ah órás akkumulátorral működik. A gépet tavaly kapta nejem az eredeti akkuk már akkor gyengélkedtek benne , korukra való tekintettel nem volt kérdéses a csere. Tavasszal új akkupakk került bele. Kezdettől fogva panaszkodott nejem arra, hogy naponta, kétnaponta tölteni kell. A naponta megtett távolság úgy hozzávetőlegesen 3-4 km sík úton. A napokban egész éjszakai töltés után már kb 2km megtétele után is lemerült. Az akkupakkot szétbontva az üresjárati feszültség mindhármon megfelelő. Műterheléssel az egyik jó a másik kettő gyenge volt. Ekkor egyenként töltöttem fel őket. ( megállapítva,hogy talán az eredeti töltő rossz) Műterheléssel a feszültség egyformán esett az terhelési idő alatt. Újra feltöltve, berakva az akkukat kipróbáltam a gépet. A jelenség a következő! Néhány száz méter sík úton tökéletesen ment. Majd egy enyhe emelkedő következett úgy 300 méter hosszon. Itt többször teljes gáznál is érezni az erőt benne, még az emelkedő tetején is . Egy enyhe lejtő kb 100 méter itt a gázkart vissza engedve hagytam gurulni. Ezután már a sík útra érve hiába adtam gázt teljesen elgyengült nem érezni nyomatékot. A sebesség visszaesett annyira, hogy már csak tekerve értem haza. Az akkuk újra lemerültek.
Igyekeztem az áram útját követni de sajnos így sem tudtam a hiba okát megállapítani. Az akkupakkot némileg átalakítottam kivezettem nem túl elegánsan egy vonóhorog aljzathoz. Ezt a az akku házhoz rögzítettem így már egyesével is tudom tölteni az akkukat. Ehhez gyorsan dobtam össze egy kapcsolást ami felváltva tölti az akkukat. Egyenlőre csak időzítve van 10 percenként átkapcsol. Újra leterheltem most egyszerre mindhármat 3.9ohm 50Wattos ellenállásokkal. 10 perc után a kapocsfeszültség terhelten még mindig 12.3Volt van mindhárom akkun, az ellenállásokat hűteni kellett. Úgy gondolom ezzel nincs probléma. Újabb töltés után kipróbálva a gépet a jelenség szóról szóra ugyan az mint az előzőekben. Szétszedtem az agymotor motor kivételével mindent amihez hozzáfértem. A táp kábeleknél sem mérek zárlatot. A vezérlőt szétbontva sem tudtam a hiba okára rátalálni.
Találtam némi segítséget Bővebben: Linkhttp://bolthely.hu/elektromoskerekparok/Segedletek Nos ha ez a segédlet jó akkor a hall jeladók rosszak. A segédlet szerint 4-5 volt közti feszültséget kellene mérni a jeladótól visszajövő szálakon. Ez most 11 volt. A mérésre vonatkozó utasítás szerint pozitív jelnek kellene visszajönnie,de itt csak negatív feszültség mérhető. Az oldalon találtam egy másik segédletet miszerint a 120 és a 60 fokosnál 24 vagy 48 jel ismétlődésnek kellene történnie egy kerék fordulat alatt. Ez itt csak 12 ismétlődő jel bármelyik szálon mérve. Valamit félre értek vagy a jeladókkal van baj? Ez okozhatja az akkuk gyors lemerülését?
Hát ez az oldal sem lehet valami jó. Egész Magyarországon nem lehet vásárolni egy első dobozt citrmosárga szinben ezt nem hiszem el. :( 20 helyre is irtam és sehol semmi.
Egy a képen látható első doboz ilyen nagy dolog hazánkban?
Van motor és vezérlő tesztelő műszer, szerintem írd be honnan írsz, vki biztosan meg tudja nézni! Én szhelyi vagyok, nekem is van! Ha a közelben laksz, nyugodtan hozhatod!
Igen, anno én is RCA-val oldottam meg, de csak a forditott irányba, az RCA közepe az 3,15mm, sajnos ez pont lötyög benne! Azért majd megnézem hifis boltba is, gondolom ebben is van azért szórás! Vmelyik akár jó is lehet!
Most egy másik fajta BMS-t tudtam rendelni, majd figyelem, ez is olyan-e. Egyébként vki elárulhatná, h ez árt -e az akkunak, nagyon nem szeretném,ha tönkre mennének, az anyagköltségen túl azért elég nagy munka is ez nekem!
Én feltettem az Adblock Plus-t, azóta csak a Facebook-os megosztási ablak van, de minden más reklám innen is eltűnt, és nem jelenik meg az indás oldal sem!
Eddig én az kettő darabból közösített Imax6-al töltöttem, az valóban megszakítja a töltést, ha elérte a 3,6V-ot, és lecsökkent az Amper 0,1-re.
Most beépítettem egy BMS-t, és Villamos Joe írásra rámértem, hiába vált zöldre nálam is a led, fél órával utána is még valóban rajta tartja a 43,8V-ot továbbra is! És ez megjelenik az akkupakkon, a műszer pont azt mutatja a fotón! Ahogyan kihúztam a töltőt, egyszerre el is kezdett csökkenni a fesz (harmadik fotó). Persze ez itt már csak kb 10W-ot jelent (0,2A), de akkor is, ha vki éjszakára teszi fel, ez akár tényleg árthat is!
Van egy ilyen TV készenléti kütyüm, ez elvben pont 10W-nál teljesen lekapcsol, majd kipróbálom, akár jó is lehet erre!
Innen lehetséges a vásárlás szerintetek?Regisztrálok abból lehet valami? Első tárolódoboz kellene nekem citromsárgában.Magyarországon eddig sehol nem találtam.
A gondom az,h nálam az akkuban van a rugós hüvely, ezeknél pedig az apa a rugós!
Most ott tartok,h annál amit ti is linkeltetek az anyánál be vágom modellezős miniflexel négy részre, aztán a horonyba keresek vmilyen rugót, és drukkolok...
Már gondoltam arra is,h veszek nagyobbat, aminek az anya része van bevágva, hátha annak pont 3mm a közepe...
Közben csinálom az akkuk dobozát a kábelcsatornából, ma mind a négynek elkészítettem a vázát. Az egyik képen látszik,h az alján levő 4 csatlakozó az, ami 4 részre be van vágva, és egy gyűrű fogja össze. Ebből nekem csak kettőt kell betennem, a másik kettő az akkuszint, az csak a gyári BMS-el megy.
Nincs BMS a pakkodban? Ha van azon keresztül kell tölteni és az lekapcsol töltéskor amikor kell. Attól függetlenül, hogy a töltő mekkora feszt nyom ki! Ha egy celle eléri a töltöttségi szintet elkezd balanszolni vagyis a töltöttet kisüti és újból rákapcsolja a töltést a pakkra. Ezt ideális esetbe addig játsza még minden cella el nem éri a BMS által megengedett maxot. Ha ez megtörtént lekapcsolja a töltést vagyis nem engedi át tovább a töltőáramot. Li, LiFePo és társait BMS nélkül használni nem illdomos. Hamar kinyíródik a pakk!
Hát most saját képet feltölteni nem hagy, leírom dióhéjban : fogtam egy N-csatornás 80V 30A-es FET-et, amivel a töltő kimenetének a - ágát szakítom meg. A gate egy 47k-val a töltő + ágára van téve (ez tartja nyitva). A biztonság miatt kapott a FET a g-s elektródái közé egy 15V-os Zener-t. A 47K után (tehát közvetlenül a fet G-jét) optocsatoló kimenetével húzatom földre. Ekkor a fet lezár, a töltőáram megszakad. Az opto adóLEDjét nemes egyszerűséggel a töltő zöld ledjének helyére kötöttem. Francé' nem hagy képet idetenni. Indafotó-t ajánlgatja az meg regisztrációt akarna . . .
Mivel nekem is vaspolimer pakkom van immár, beszereztem egy hozzá való/ajánlott töltőt, mivel köztudottan szigorúbbak ennek az akkunak az igényei - meg kicsit mások mint a savasé. A képen látható Li töltő mellett döntöttem, mert két hazai boltban is kapható, ajánlják vaspolimerhez, és kibírható ára van. Első dolgom volt hogy végigmérjem. A max feltöltési feszültség három tizeddel magasabb volt, mint 58.4V - de ennyit a közhasználatú multiméterek is szórnak. Egyébként ez a VR2-vel (12 fordulatos helitrimmerek) beállítható. Úgyszintén állítható az áram és az átkapcsolási küszöb (VR1-3) is. Sajnos a mérések közben kiderült, hogy a beállított küszöb nem lekapcsolási küszöb, átlépésekor csupán a ventillátort kapcsolja ki, és a kétszínű LEDjét zöldíti ki. Az 58.7V kintmarad a kapcsokon. Nekem CALB celláim vannak, és a gyártó kifejezetten nem ajánlja, hogy a feltöltési feszültség elérése és az induló töltőáram 1/20-ra való csökkenése után kapjon bármiféle töltést. Szintén olvastam : több gyártó -aki nyilatkozik adatlapjain- nem ajánlja a float/cycle/trickle charging-ot. Pedig az én töltőm nem kapcsol ki. Figyelembe véve a felhasznált alkatrészeket, nem is volt szándékában a gyártónak ez a "feature". Bárhogyan is van, én inkább a cella gyártójának hiszek mint akárki másnak és megoldást kerestem a kikapcsolásra. Ami kézenfekvő : a töltő az áram leesésekor kizöldíti a LEDjét : ez jó, de a töltőáramot le kéne kapcsolni, amit ugye nem tesz ez a töltő. Akinek fizimiskára ilyen van és nem szeretné maximum feltöltési feszültségén lebegtetni a pakkját hosszabb ideig, annak ajánlom nézzen utána a lekapcsolás tényének. Egyszerűen megtehető, ha mérjük a Fepo4 battery kapocsfeszültségét. Ennek a töltőáram megszakítása után 3.3-3.4V/cella értékre kell csökkenni. 3.6V-on tartani hosszabb ideig nem tanácsos.
Sziasztok! Nincs valaki köztetek,akinek van eladó magic pie motorja illetve magic controller vagy más programozható vezérlője eladó,akár új vagy használt állapotban?
Gondolom, ha nem megy egy elektromos jármű; annak csak elektromos problémája lehet, még akkor is, ha a pilóta elfelejtett gyújtást adni rá!
Én a vezérlővel kapcsolatban kérdeztem, hogy az eladó szerint mit-hogyan kell bekötni! Ha nem tudja, vagy nem akarja tudni, akkor tőle nem szabad vásárolni ilyen alkatrészeket!
Mivel nem találtam sehol rossz aksit sem a bringáinkhoz nekiálltam összeszedni mindent hozzá. Lassan meg is lesz minden, de az akkuban levő 3mm-es rugós csatlakozó vhogy nem megy! Ha esetleg vki tudja, honnan lehetne beszerezni, kérem írja meg!
A külső burkolatra találtam milliméter pontosan pont akkora kábelcsatornát, nagyon masszív!
szisztok!
3mm átmérőjű rugós csatlakozót keresek az aksiimhoz, 10 db-ra lenne szükségem. Már modellboltok, villamos üzletek itt Szhelyen kilőve, ha esetleg tud vki beszerzési forrást, kérem ne tartsa vissza!
Van fotóm róla, 3,5mm-esben beszerezhető, csak droidról nem tudok képet betenni, este pótolom!
A gázkarhoz menő jel és az 5V-s kivezetése között valahol vagy egy kis forrasz-anyag képez átvezetést, vagy olyan hiba van a vezérlőn belül, amibe jobb, ha bele sem nyúlsz!
Sziasztok 48v lofty hoz szeretnék egy kis tuningot, e-bay néztem hogy léteznek komplett kit -ek hátsó hub motor ,vezérlő, kijelző stb ,de ezek általába montik hoz, amit pl: néztem 1kw 48v you t vidin terhelés nélkül 74km/h pörgött 24" es lofty hoz valakinek esetleg tapasztalat vagy link előre is köszi
Olyan embert keresnék ami Nyirbátor vagy környékén lakik.A muszaki-motor.hu oldalán egy tartozékot kellene megnézni,hogy valóban kapható-e.Tudna valaki segiteni? Nyirbátor Szabadság Tér 37 a bolt cime.
Egy ismerős mesélte a mult héten. Kínaitól vett müszaki cuccokat de csak kínai betűs papírok voltak mellékelve. Szeretett volna valami használható információhoz jutni ezért felvette a kapcsolatot az eladóval aki a következő választ adta. Mit gondol, ha értenék hozzá eladtam volna?
Amikor a gázkar negatív vezetéke megszakad, akkor is így viselkedik! Ha széthúzod a csatlakozót és nem pörög tovább a motor, akkor itt a hiba! Ha széthúzott gázkar-csatival is pörög, akkor vezérlő! Ez a motor ugye háromfázisú?
Vettem egy trnádó 18at. le van szaggatva róla a gázkar. gondoltam azt jól kicserélem beledobok 3 új akkut lemosom és hajts! beletettem a 3 akkut és padlón pörög a motor . a vezérlő el köszönt?
Nekem csak vmi kiegészítő kellene, a gyári kijelzőt kénytelen vagyok megtartani, abban van a szoftver, anélkül nem megy ezen semmi. De sajna csak a gyári akkuval mutatja az akkuszintet, de a gyári akku az 180ezerFt... Szóval maradna a gyári kijelző, de kellene nekem mellé a pontos idő, és az akkufesz is, ha meg még a hőmérsékletet is mutatja... :-)
Legtöbb estben van valakinek egy jó nagy tápegysége vagy adaptere,de nem jó a feszültsége.
ilyenkor ez a megoldás nagyon jó lehet.
12V 20A tápegységek sokfelé vannak,és ebből ez a kis átalakító rohadt jó töltőt csinál nekünk :)
Nekem is most kellene egy 84V tápegység legalább 10A-on,de a gyári az valahol a 30-40ezres kategóriánál kezdődik,így meg mivel vannak 12V "40"A tápjaim ebből teszek össze valamit magamnak 10 ezer alatt.
Azért jó lehet bárkinek ha már valamilyen van otthon,ez kihozza azt a táp feszt amire szükség lehet.
Akár több féle akkuhoz 1 töltő ha úgyis családon belül van :)
Pontos idő-feszültség, hőmérséklet kijelzőt keresek az elektromos bringáinkra, esetleg vki nem találkozott hasonlóval, ami kültéri, és tudja a 30-43V-ot! A külső hőmérőt a motor pajzsára szeretném tenni!
Ehhez azért még kell egy táp is, ha van akkor nem szóltam.
Lehet egyszerűbb egyból olyan tápot venni a miből egyből kijön az adott fesz ami kell, és tudja a CC/CV-t. Hogy árban hogy jobb az ebszerzési hely és fiók függő, hogy már mi van meg belőle ;-).
Csak az van hozzá, amit Te is az aliexpressről bemásoltál! Egy bubifóliában küldték, semmi bekötési, adatlap, vagy bármi. A töltő egyébként 43,8V-os, az jött meg pont pénteken, azért is raktam össze.
Persze olvastam, de annyi hülyeséget írnak, nem is igazán értettem. Mi kosármeccsen voltunk, a fiammal a szünetekben telefonon értekeztünk, ő mondta,h kezdenek túlfutni a cellák. Közben ekkor már szabályzott vissza a BMS, mert e töltő kezdeti felvett 105W-ja szépen araszolgatott vissza, ekkor már 80W körül volt. Mire hazaértünk már 10W-on volt, és itt 2 cella 3,71V, egy pedig 3,80V-on állt. Ez a pakk egészen jó lett, simán tudja a fiam bringájával az 50Km-ert, nem szeretném,ha tönkre menne. Ezért kérdeztem,h ez most akkor mit jelent, vagy ez így is jó?
Most olvastam ha valamejik ket vezetek osze van dugvavaz a sebessegkorlatozo lehet ez lesz a baj ezert megy csak 15 tel max ez mejik kabel tudja valaki mit kel szethuznom
Most kb 3 óra alatt 3,37-3,41V-ig estek vissza a cellák. Holnap szépen megy bele az akku a bringába, aztán majd kiderül! Ez volt a legdrágább BMS, és persze ahogyan a fotókon látszik más ide nem is nagyon fér be...
Lement az első töltés, és szomorúan tapasztalom,h három cellát is jóval 3,6V felé engedett, ezzel nem teszem tönkre az akkukat? Eddig az Imax6 szépen 3,6V-ra töltött, itt most minden cella más és más feszültségű, ez így jó? Vagy egy BMS csak ennyit tud?
Ma elmentem a le melozni de 15 km/ h nal nem ment tobbet az elektromos robogóm pedig most kapot uj akut letezik hogy azvakucal lenne valami mert azert igy eleg lassu meg a bicajosok is lehagynak aki tud segitsen legyszi elore is koszi
Telefon az van csak zsebbe sűrűn elveszti a műholdakat és olyankor nem mér. A burkolat meg takar mindent, ahhoz meg vékony, hogy egy konzolt ráfogassak. Ez a megoldás jónak tűnik és ha nem válik be 30 napig visszaküldhetem. Ha beválik eladósorba kerül az univerzális műszer mert nem alakítom át a jelenlegi műszerfalat.
Androidra meg Windows Phone rendszerre is valóban rengeteg - több tucat - GPS alapú sebesség távolság mindenféle adat és egyéb mérő van. Tényleg olcsóbb mint egy km-órát feltenni ;-). Már ha van telefon hozzá.
nekem a dörzskerekes bicón egy analóg ampermérő volt bekötve a motorok elé, és az a kormányra volt szerelve egy kis műszerdobozba
ilyet gondolom szintén analóg voltmérővel is lehet csinálni, és akkor mindig pontosan lehet tudni hogy terhelve mekkora a cellák feszültsége, a fesz méréséhez elég vékony vezeték is, áram nem folyik rajta
Közbe megjött a LiFePo4-hez az új töltő (a régi 48V-os továbbra is eladó), és a BMS is(ez volt a legdrágább, de csak ez fért bele), ma be is építettem! A letiltási hangyám miatt csak töltésre van bekötve, a vezérlő úgyis lekapcsol, a cellákat pedig néha majd megnézem a külső csatin! Most megy az első töltés vele, remélem beválik!
Arra én is gondoltam de nagy a távolság a jeladó mágnes és a vevő rid relé között. Már a raptornál is alá kellett póckolni a vevőnek, hogy működjön. Itt viszont duplája kellene minimum. A hátsó részt nem ismerem mert a burkolat takarja a villát. Lehet a lámpafejbe kellene szétnézni mert a Raptornál a másik kütyühöz ott volt csatlakozó. Bár itt még fék visszajelzés sincs csak a helye a műszerfalon.
" ... Bár, ha valahonnan lehetne szedni olyan impulzust ami összefügg a kerék fordulattal már megtudnám oldani..."
Ilyen jel pl. a HAL szenzorok jele. Csak tudni kell a kerék kerületét, és a mágnesek számát (meg kell számolni egy fordulat alatt mennyi impulzus van). Ez 1-5 centinként jelent egy jelet.
Egy barátocskám jóvoltából van egy Angell 370 GDT-m is. Annál a hátsó kerékről veszem a jelet egy kis mágnes segítségével. Ötküllős a kereked? Miért probléma egy jeladó rárakása?
Az enyém is olyan mint Lacié csak kék számokkal. Végül is, ha egyszer tudom mihez is tartsam magam ahogy a ledek kialszanak már felesleges lessz a kis műszer. Ezért nem akarom nagyon beépíteni. Az ülés alatti oszlopon van az eredeti töltőcsatlakozó aljzat. Lehet oda mókolom fel valahogy egy csatlakozódugóra. A kilóméter gyűjtést volna még jó megoldani. Sajna itt nem OK. a kerékpárkompjuter. Bár, ha valahonnan lehetne szedni olyan impulzust ami összefügg a kerék fordulattal már megtudnám oldani. Vagy a másik műszert kellene valahova felszerelni, az meg komplett műszerfal és állítólag gyűjti is a megtett utat. Bár, legjobb volna nem elfelejteni a telón elindítani a dolgokat mert azt nem kell mókolni.
Szerintem tégy a markolat közelébe egy gyors-csatlakozót a feszmérőnek és O-gyűrűvel (vagy akár befőttös-üveg gumival) tedd kéz-közelbe a feszmérőt. Ha nem menet közben kacsintgatsz a műszerre, akkor mindig becsap amit látsz, mert a terhelés megszűntével a lítiumos pakk hamarabb észhez tér, mint az ólmos!
A tényleges végsebessége 25km/h körül van. Ha teljes sebességgel hajtod, akkor jó a 20km-s hatótáv!
Csak olyan emelkedőre hajts fel vele, ahova hagyományos bringával is feltekernél!
Amilyen tempóval fel bír menni egy emelkedőre (ha ugyanazon a domboldalon mint lejtőn lefelé közlekedsz) olyan sebességgel hagyd csak legurulni a gépet, hogy ne menjen időnap előtt tönkre a vezérlőd! Nehogy gyújtás nélkül hagyd gurulni, mert akkor még hamarabb kinyírja a vezérlőt a motortól érkező visszatöltő-áram!
Az a baj, nekem az ülés alatt van a pakk. Fel kell nyitnom, hogy hozzáférjek vagy lásam a műszert. Mondjuk az is rövidebb idő mint kiszedni és felvinni a hetedikre a pakkot.
Mivel a hétvégén lányomékhoz készülök rátöltöttem a pakkra. kb 1 óra töltés után elkezdett balanszolni és vagy egy órahosszat csinálta. Igaz az előző töltés több mint 1 évvel ezelőtt volt. Betegség miatt nem tudtam használni. Kb. 60-65 Km-et mentem a 20 Ah-s pakkal. Az 52V igaz lehetett mert hamar végzett a töltéssel, most 56,6-56,7 között van valahol. Furcsa, hogy az első led 52V-nál aludt ki. Jó lenne megtudni végül is mennyi az annyi mert előtte a Raotor 40-50 Km-et bírt (25 Ah-s vezérlővel). A ZT09-ét nem tudom mert bontni kellene, hogy hozzáférjek a vezérlőhöz. Igaz a korlátozót sem húztam még szét. Jó lenne ebbe is egy kilóméter óra. Ugyan a sebességet elég jól mutatja de a megtett utat nem méri. A telón meg mindég elfelejtem élesíteni a GPS-t meg a kilóméterórát.
Jelenlegi vezérlőm és a tanitható vezérlő fotója. Egyik fórumtársam már megkérdeztem,hogy simán beköthető e a Tornádó TRD16 -ba a tanitható vezérlő. Amatőr vagyok a vezérlők terén ezért érdeklödöm.Más csatalkozó kiosztások,lehet kevesebb szál vezeték mint az én vezérlömőn.Ettől ez még müködhet? Gondolk itt tempomat,fék ,gáz stb bekötésre.
Mintha az én vezérlömőn több lenne a kivezetett szál és a kép jobb oldalán egy vastag szál vezeték azt nem is látom a tanitható vezérlőn. De irom én mint amatőr. Ezért kérek segitséget.
egy ilyen tipusu kerekparnak elegregi most vettem hasznaltan tettem bele uj akut feltoltottem es ugy 15 -20 km / h megy az jo vagy valami baja lehet wttol tobet kene mennie olyan lassunak tunik vagy ezek az elektromos bicajok ijenek aki tud adjon valaszt elore is koszonom
Ez még a régi bringámon volt, de már az újakhoz is megrendeltem, a bringán levő (egyébként elvben teljesítményt mérő) nem igazán jó, 3 egység lineáris, aztán a maradék két szegmens teljesen kiszámíthatatlan.
Már megint csalódtam! Kialudt az első led a töltöttségjelzőn, gondoltam megmérem de mire felértem a pakkal és mártem 52,2V-ot mutatott. Nyilván a járgányba kéne tartani egy műszert, hogy azonnal tudjak mérni. Ugyan van egy beépíthető voltmérőm (még a raptorba volt szánva) csak vakahova be kellene építeni (ZT09). Mondjuk az akku dobozába.
Célszerű csak a "gyújtást" elvenni mert olyankor azonnal leáll benne a logikai rész. A főkábel a bent lévő kondikhoz is megy ezért ha azt veszed el (de a vékonyabb piros még össze van kötve a főáramköri pirossal) akkor még másodpercekig él az agya.
Nem feltétlenül hiba ha most nem megy, mert 84V-os vezérlőnek elképzelhető, hogy magasabb feszültségen van az LVC (Low Voltage Cut-off) értéke mint amibvel próbáltad. Jó lenne ezt tudni, legtöbbször ráírják a vezérlőre de nem mindig.
Csak gondolom; ha a főkábel áram alatt marad és a tanítót bontod, akkor megjegyzi az utolsó állapotot és mindaddig úgy marad, míg újra nem programozod a forgásirányt. Ha a főkábel bontásával kezded: nem rögzül a forgásirány.
Igen ebben 120Voltos kondik vannak, a feteket nem ellenőriztem le, valami rémlik, hogy nem olyan típusú mint ami a 48Voltosokba van, de egy éve még bírják.
A villanymotor pont azért jó mert rövid ideg névleges teljesítményének akár többszörösével is terhelhető. Attól ez még CSÚCSteljesítmény, nem névleges.
A Falconál a kb. 1,7kW a FELVETT csúcsteljesítmény. Ott nem sajnálták a kakaót ezért dinamius és a maga kategóriájában jól megy. Ez alapján ha ebből visszaszámolunk, szerintem 750W körüli névleges teljesítményű motort vehettél. Ez névleges teljesítményen kb 45 km/h-ra elég kerékpárban szerintem.