Koszi, ezt a csapfuros dolgot meg en is korbejarom mert van vagy 6-8 oram amit javitani kellene. Tudsz valamit az oras CD-rol amin regi magyar konyvek vannak pdf-ben?
Ez egy remek szerkezet, van hasonlóval nekem is zsebórám.
A csapfúró egy más kérdés. Van ilyen kis íjas csapfúróm kettő is, de már jó ideje nem vettem elő őket a fiókból. Nagyon keserves velük dolgozni, nagyságrendekkel hatékonyabb, szebb és gyorsabb az esztergára feltett csapfúró készség. Jó fúróval amúgy azért használható, kézzel kell húzogatni a hajtó íjat, és nyomni a csapfúrót. Igazán kis dolgokhoz nagyon nem jó, mindig leugrik a menesztőről az alkatrész, inkább letörött csapú kerekekhez alkalmas. Persze ügyes kézzel egész apró dolgokat is meg lehet vele fúrni. Billegőtengelyt manapság inkább már nem fúrok, készítek újat. Vagy ha fúrok, akkor nem a csapot a végén, hanem jóval méretesebb furatot készítek, és egy tampont esztergálok, a végén csappal - sokkal kezelhetőbb.
Mutatnek egy szep zseboraszerkezetet. Eddig a szerencsetlen nevhasonlosag (Pateck) miatt szinta ra se neztem ezekre az orakra, de igy kozelebbrol megvizsgalva megvaltozott a velemenyem. Ha nem a PP a hasonlosagi alap akkor nincs miert szegyenkezni, egesz jo kis szerkezet.
Udv Urak! Van valakinek tapasztalata, jotanacsa a csapfurast illetoen? En eddig nem eroltettem a dolgot, de most beszereztem egy speci szerszamot ami nagyon jol megvezeti a furot. Zsebora billegotengely biztosan javithato igy, de nem artana egy ajanlott munkamenet, vagy nehany jotanacs hogy ne legyen sok a selejt. :-)
Némi büszkeséggel jelentem, hogy hála eddigi segítségeidnek, a családi "óravagyon" hat személyes kötődésű darabjából, már a negyedik lett megmentve. Ez az érettségire kapott Unitas 6498, aminek beletört csavarja is volt, meg gátkerék tengely törése, és el volt veszve belőle a kis felhúzókerék csavar, és a váltótengely. (Ez utóbbit egy UMF órából reszeltem át). Sajnos ennek az órának eredetileg spiáter tokja van és az sérült. Most egy megnagyobbított belső átmérőjű 37 mm vékony Molnija tokban van, és nem igazán szép. Elképzelhető, hogy valahol árulnak ekkora olcsó tokot? Mindegy is hogy kar vagy zsebóra. A Robert, meg a Helvetia is tokozza ezt a szerkezetet. Nem tudsz valami lelőhelyet?
Szervusztok! Szeretném megtudni, milyen értéket képviselhet - közelítőleg - a következő szűk leírású zsebóra (fényképek hijján): Union Horlogere (SUG) 15 köves, dupla fedél, belül díjak ábrázolásával. Működő szerkezet, viseletes külső. Elnézést kérek, ha ez így kevés, most még nem tudok képeket föltenni.
Tisztelt órakedvelők! Olvasója vagyok a topiknak, mert van van egy pár öreg zseborám.(ezt kinyujtott karral szemüveg nélkül is látom). Megosztanák veletek egy infot : a Vaterán van két órás esztega eladó . Az áruk horror 600000 huf. Hátha valakit érdekel. (nem én vagyok az eladó , én csak esztergályos cuccokat vadászok igy találtam rájuk) üdv : szőrmók
Nem, a tartót arra használom, hogy a billegőről levett rugót a hajszálrugógyűrűvel arra húzom rá.
Elgörbülgetett véggörbéjű Breguetet is jól ki lehet általában egyengetni, ehhez egy átlátszó vékony műanyaglapra be szoktam jelölni a levett hídon a billegőcsapágy közepét, a tőketartó helyét, és a középre állított kulcs villájának pozícióját. Ráteszem a levett rugót, és addig hajlítgatom, amít a hajszálrugógyűrű középpontja és a tőke a helyére kerül, a Breguet íve meg keresztülmegy a kulcs jelölésén. Kis szerencsével tökéletesen helyreállítható a görbe.
Az igazi gáz az össze-vissza gubancolódott, többször egymásba hurkolódott menetű rugók kibogozása. Az előfordul, hogy egyáltalán nem sikerül.
Fogások is vannak, de főleg gyakorlat kell hozzá nagyon. Kell kiváló és nagyon precíz csipesz, jó nagyító, pár ügyes készség a rugó rögzítésére (én például kis talpazatba fogott, megfelelően megesztergált tűket használok) és sok türelem.
Zsebóra méretnél gyakorlatilag mindent meg lehet oldani. Az utóbbi időben az összes görbe, gubancos rugót ki tudtam egyengetni megfelelőre, de már hajlítotam sík rugóból több jól funkcionáló Breguetet is.
Karóránál nehezebb, a kis görbüléseket nagyon jó csipesszel ki lehet egyengetni. Egész picinyke, finom, női méretű szerkezeteknél viszont már nemegyszer feladtam, és kerestem inkább új rugót - vagy ment a werk fiókba.
(A többiek úgyis a svájci órák kisautó fórumán vannak)
Milyen esélye van a hajszálrugó egyengetésnek. Berguet rugó esetén talán semilyen, de nekem a sík rugó sem megy. Vagy az ötödiket teszem tönkre. pl. Billegő visszatételkor kicsit megcsúszik a híd, egy kicst meggörbül a rugó, erre kiveszem, csipesszel piszkálom, és a vége mindig ugyanaz. Van ennek műfogása, eszköze, módszere, vagy csak érzék kell hozzá? Mert gyakorlatom lassan van (sajnos). Tegnap is másfél óra után dobtam ki. Ráadásul egy régóta makacskodó Pobedába tettem át egy teljesen jó óra billegőjét, hogy hátha megtalálom így a hiba okát, és most egy rossz helyett kettő van.
Most nagyon elfoglaltak a hétvégeim, Ecseri szóba sem jöhet. Tartalékold légyszaves a Poljot fogaskereket.
Ezt a fajta csúszófékes rugóházat - különösen a műanyag rugóházas újabb kivitelnél - használják a járat motorrugójánál is. Valóban túlerőltetésgátló hatása van, ami főleg azért előnyös, mert bár elszakítani ezeket az erős rugókat nem nagyon lehet - a fogaskerekekben sem könnyű kárt tenni - de annyira meg lehet húzni ("túlhúzni"), hogy a rugó menetei összeszorulnak, és képtelenek kitekeredni. A járatnál ez rögtön kiderül, mert az óra megáll, de az ébresztőnél ez ott fog kiderülni, hogy nem ébreszt.
Amúgy tényleg remek szerkezet, és nyugalomban, állandó hőmérsékleten, jól beszabályozva meglepően pontosan teljesít.
Az IWC-hez "gyári" mutatót szerintem magától az IWC-től sem lehet szerezni, de egy mutató pótlása azért nem egy nagy probléma. Még egy kis másodpercmutatóé sem, biztosan lehet találni szép, odaillő mutatót, még ha nem is eredetit.
Ja amit kérdezni akaram azt meg elfejtettem. Szóval ennek a SLAVA-nak zárt mind a két rugóháza. A motorrugó rendesen beakad két kis füllel a ház fenekébe, meg a tetőbe, ahogy kell. Az ébresztő rugóház szintén meg van réselve, de egy csúszófékes megoldás van benne, mint az automata óráknál. Egy háromnegyes ívnyi erős acél rugó egy befelé felhajtott horoggal, és abba akad bele a rugó lyukas vége. Így nem lehet túlhúzni, de azért furcsálllom. Mi értelme lehet ennek. Lehet hogy így javították, vagy eredeti lehet?
Gratulálok a szakmunkásoknak. Irígylem is őket kicsit. Kérdeztem az iskolában, állítólag kellő számú jelentkező esetén tanfolyami (tehát nem iskolai) rendszerben indul ősszel képzés. Csak úgy tűnik többszázezer forint a vége. Lehet hogy ezen fog nálam bukni a dolog.
A múlt héten kipucoltam egy 11 köves SLAVA ébresztőórát. Svájci horgony rendszer, zárt rugóház. Legalább 30 éves. Másodperc mutató nincs rajta, ezért napi méréseket nem tudok végezni, de azóta semilyen látható késés vagy sietés nem vehető észre rajta. Hát ennyit a mechanikus órák pontosságáról.
Bár elmondhatom, hogy ugyanazon papírom van, mint APT-nek (sőt, ugyanazon képzésben vettem részt), de neki köszönhetem (és persze tanáromnak, Vályi Hubának), hogy tisztába legyek képességemmel (fényévekre vagyok tőlük).
Makett-festék. És egyáltalán nem kell sűrűnek lenni, sőt, úgy a jó, ha nagyon finom ecsettel hártyát tudsz húzni vele. Érdemes többször is áthúzni, stabil és szép festést lehet így csinálni. Az irodai javítót anno én is kipróbáltam, nem jó, nem tapad, megrepedezik és kipereg.
Milyen eljárást javasoltok üres arany mutató megfestéséhez úgy, hogy a közepe fehér legyen. Attól félek aláfolyik, és mindenhol befestékeződik. Az irodai javítófestéken gondolkodom, mert az elég sűrű.
Tudtam rola:).Panerai topictárstol van a tok,APTsegitett nekem benne,hogy a jelenlegi kinézetét elnyerje.Rézlemezt,mutatot és szijat tett rá nekem. Sajnos én sem tudtam semmilyen informáciot szerezni a szerkezetről.A kötörés valószínűleg régebben történt meg,de sztem ennek ellenére is egy értékes és jo darab.A tok ha jol tudom 1923körüli. Köszönöm segitokészséged!
Azon kivul hogy jellegzetes Omega zseboraszerkezet ugy 1915 -bol, kismeretu, szerintem viszonylag ritka, az egyik rubinkovet mar rezre csereltek, lathatoan mar joparszor szetszedtek, es nem valoszinu hogy ez a tok volt az eredeti haza, - mast nem igen tudok mondani rola. :-) Ha mindezt mar tudtad rola akkor elnezest hogy beleszoltam. :-)
Egy kis segítség kellene.Mi lehet ennek a szerkezetnek a tipusa(száma).Nem találtam róla semmit sem:(.Igy a honlapra nem fogok tudni kiirni semmi szerkezetszámot.
Amúgy egy arany zsebóra volt, kismásodperc 6 óránál, járástartalékkijelző 12-nél, működött, 500-at kértek érte, de kinyitni nem engedték, ezért se foglalkoztam vele. Aztán mikor utánnanéztem, mi si volt az, megbántam :(