Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1408
Elképzelhető nagyobb darabszámban a tehervagongyártás Magyarországon - nyilatkozta Gustav Poschalko, a Rail Cargo Austria elnökségének tagja, amikor a MÁV Cargo megvásárlásával megszerzett miskolci üzemre célzott. Poschalko szerint vállalata szeretné kihasználni az üzem kapacitásait. Magyarországon egy tehervagon felülvizsgálata 6000 euró, míg Ausztriában ez nyolcezerbe kerül. Ezekre a felülvizsgálatokra hatévente kerül sor. Az RCA által most megszerzett új miskolci műhely évente 400 vagon gyártására vagy javítására képes. Ez nagyobb befektetés nélkül 800-1000 vagonra bővíthető - fogalmazott Poschalko.

nscatto topiktárs!!!!!!!!!

Miskolcon évtizedekre megoldott a MÁV Tiszavas kft. fejlődése.
Előzmény: koller andor (1226)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1407
Tessék? Miben tévedek? Mi a dezinformáció? Kik dezinformálnak kit? A magyar nemzet az olvasóit? Netán Létezik egei Antal és Horváth Zsolt és igazak a cikkek? Vagy hazugság volt?
De itt van két konkrét hazugság és csalás, amit mostanában próübált rákenni a fidesz médiája az ellenfélre:
Kiskunhalas
lepapírozás

Na de jelentősen eltértünk a tárgytól. Legalább közelítsünk vissza hozzá. Komolyan érdekel, hogy ha ez a 4-5 ember a kerékkötője a MÁV fejlődésének, akkor ezek hogy maradhattak 1998-2002 között a helyükön?
Előzmény: koller andor (1406)
koller andor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1406
Dezinformáció.
Előzmény: nazabiker (1403)
koller andor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1405
Tévedsz.
Előzmény: nazabiker (1404)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1404
Andor, Andor... Biztos olvasol te Magyar Nemzetet, ugye? Mond neked valamit az a név, hogy Egei Antal vagy Horváth Zsolt? Csak hogy a közelmúltnál maradjunk.
Előzmény: koller andor (1402)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1403
Ez egyrészt nem ilyen egyszerű. Magyarországon - ha hihetünk a koorabeli nyilvántartásoknak - 800,000 ember volt párttag. Azt te sem gondolod, hogy ők mind antidemokratikus emberek voltak? Lehet azt mondnai, hogy mondjuk városi párttitkártól felfelé mind az volt, mert pozíciót szereztek. Ez sem igaz így, mert sokan, nagyon sokan, kötötöttek kompromisszumot a saját egyéni boldogulásuk érdekében, és szépen úgy tettek mintha hívő kommunisták lennének.

Soroljunk neveket, és nézzük meg az állításodat empírikusan. Járai Zsigmond ügynök. Boros Imre szt-tiszt. Martonyi János ügynök. Kövér László az mszmp külögyi intézetének (vagy minek) a munkatársa. Stumpf István kisz-titkár. Ezek csak egykori fideszes kormánytagok. Mennjünk a másodvonalba: Szita Károly ügynök. Csintalan Sándor - asszem kb tag is volt. Menjünk tovább a szövetségesek felé: Pozsgay Imre kb tag. Szűrös Mátyás kb tag. Ezek csak a közismertebb nevek a fidesz környékéről.
A polidiliben láttam komplettebb névsort, hogy a mai ismertebb fideszesek közül ki milyen pártpozíciót töltött be az előző rendszerben.

Ugye ez a klasszikus "a mi kommunistánk jó kommunista, a ti kommunistátok rossz kommunista". Van ennek bármi értelme? Most akkor vagy mindenki antidemokratikus a "politikai származása" miatt, vagy tiszta lapot kapott mindenki 1990-ben.

Ami a hatalmi centralizálásokat illeti: én ezt így nem differenciálnám. A fidesz a legcentralizáltabb párt, ez közismert, ehhez képest az mszp-ben teljesen önjáró platformok vannak amelyek időnként rendesen alátesznek a pártelnöknek.
Előzmény: Theorista (1401)
koller andor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1402
Egy dolgot jól megtanultak: Hogyan kell a saját bűneiket a kézben tartott média segítségével a politikai ellenfélre kenni.

Szerencsére a király (lassan) meztelen.
Előzmény: Theorista (1401)
Theorista Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1401
Gondold meg. Azok az emberek különböző "pártiskolákban" tanulták meg mi a politika, hogyan kell azt csinálni, mi a technikája. ( S ez részben független a deklarált politikai elvektől, értékrendtől.) Nyilvánvaló, hogy az egy mélyen antidemokratikus rendszer volt, tehát a politikafelfogása, és politikai gyakorlata is az volt. Na mármost, ha valaki egy mélyen antidemokratikus politikai gyakorlatot, antidemokratikus politikai technikákat tanul meg, és azokat használja, azaz antidemokratikus politikai rendszerben szocializálódik, akkor legalábbis adott a kérdés, hogy vajon demokratikus politikai intézményrendszerben mitől lesz ő meggyőződéses demokrata, hogyan tesz szert az alternatív szakmai képességekre?

Az elmúlt tizenhét év ebből a szempontból nem úgy tűnik, mintha a demokratikus politikai kultúra tanulásának sikeres folyamata lett volna.

Én azt állítom továbbra is, hogy a politikáról való gondolkodásban mélyen antidemokratikus attitűdök is meghúzódnak az egykori állampárt környékén nevelkedett emberekben. A kommunista pártokra annyira jellemző hatalmi gondolkodás, a politikai hatalmi centrumokba koncentrált döntési mechanizmusok eléggé emlékeztetnek a késő kádári eljárásokra.
Előzmény: nazabiker (1396)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1400
Azt rád bízom:) Nem kötekszem, komolyan kérdezem, elvégre te vagy bennfentes.
Előzmény: koller andor (1399)
koller andor Creative Commons License 2008.01.15 0 0 1399
Most sírjak, vagy nevessek?
Előzmény: nazabiker (1398)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1398
Én pont azt akarom megtudni, hogy mi történt? Pl. mi történt a vasúttal 1998-2002 között? Mi változott? Változott egyáltalán valami?
Előzmény: koller andor (1394)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1397
Ha ez négy-öt ember, akkor hogy lehetséges az, hogy túlélték 1998-2002 közötti időszakot és megmaradtak a helyükön? Szerintem erre csak az a magyarázat, hogy az akkori garnitúrának pontosan ugyanaz volt az érdeke, mint a mainak: kilopni amit kilehet és ehhez ugyanúgy asszisztáltak nekik. Kéz kezet mos.
Előzmény: koller andor (1395)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1396
Én azt mondom, a politikai beállítottság ma már annyira megváltozott, hogy nem lehet az előző rendszerbeli funkciójából a mai álláspontjára következtetni senkinek.
Előzmény: Theorista (1393)
koller andor Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1395
Ja igen. A vita a vasútról szólt. itt az általad felsoroltakból senki sem tartotta a markát.

Nem négy-öt ("vagy még sorolhatnám") emberről van ám itt szó!
Előzmény: nazabiker (1392)
koller andor Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1394
Nem kívánom tovább ragozni a dolgot.
1990.-ben rontottuk el. Ezt már helyrehozni nem lehet. Szerencsére a kormányzási képességük megegyezik az 1990 előtti garnitúrával, így a bukásuk változatlanul elkerülhetetlen.

A vagdalkozásnak semmi értelme sincsen, a tények magukért beszélnek. A jobboldal iránti gyűlöleted elvakíthat ugyan, de ettől még történt-ami történt.

Bízom a szebb jövőben. (kerül-amibe kerül)
Előzmény: nazabiker (1392)
Theorista Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1393
Ajánlom figyelmedbe Bihari Mihály: Magyar politika 1945-1995 című könyvét.

Ebben szereplő adat: a kommunista párt a nyolcvanas években is kb. kilencvenezer posztra nevezett ki embereket. (beleeggyezési, illetve ajánlási jogosultsága révén)

Az mszmp utódpártja szerinted milyen viszonyban van azokkal, akiket a jogelődje tett a helyükre, jutatott befolyáshoz stb?

A Fidesznek a kommunistázását azért szerintem te sem gondolod komolyan.
Előzmény: nazabiker (1392)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1392
Az elsőre: szvsz ezt már nme lehet ilyen egyértelműen meghatározni. A volt munksőrők, de főleg párttitkárok, besúgúk, szt-tsztek stb. ott nyüzsögnek a narancssárga csoportosulás körül, l. Csintalan et, Pozsgay et, Szűrös et, Járai et, Boros et, Martonyi et. és még sorolhatnám...

a másodikra: én azért gondolom ezt, mert pont az olyan helyeken, mint a MÁV, - szerintem - középvezetői és akörüli szinten régi becsontosodott emberek dolgoznak, akik egy egészen más rendszerben szocializálódtak és egyszerűen az csontosodott beléjük, hogy ők az urak, az ügyfél meg a szükséges rossz amit el kell viselni. Én ezt a mentalitást látom az egészségügyben, az oktatásban, a közlekedésben és minden ilyen helyen. Ezeket az embereket soha egyetlen felső vezető sem fogja kirúgni, amig ezek közalkalmazottak és ő is közalkalmazott.

Elvben én is azt mondom, hogy nem az állami tulajdon mint olyan a baj, mert elvégre lehetne olyan vezetőket is kinevezni ezek élre akik úgy vezetnék mint egy magéncéget. Csak furcsa módonaz elmúlt 17-18 év során ez egyetlen politikai garnitúrának se sikerült.
Előzmény: koller andor (1391)
koller andor Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1391
Politizálni továbbra sem kívánok, de meg kell jegyeznem, hogy a MÁV szétrablói nem a narancssárga oldal hívei. Van köztük , volt munkásőrparancsnok, párttitkár stb.

Valamint az álláspontoddal kapcsolatban annyit, hogy ez egy doktriner álláspont. Miért lenne rossz az állami tulajdon egy közfeladat ellátásában, ha a vagyon kezelői ill. működtetői tiszteletben tartják a közösségi tulajdont és nem a lopásra koncentrálnak?

Pont a személyfuvarozás az, ahol van egy risztó példa előttünk: Nagy Britannia.

A Vaslady alatt magántulajdonba került a vasúti pálya is. Meg is lett a következménye. A profit maximalizálás itt nem működik, csak a balesetek szaporodtak meg. Blair kormányzása alatt változtattak is a felálláson.
Előzmény: nazabiker (1385)
Theorista Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1390
11 h után pár perccel voltam, de nem kellett sokat várnom. Egyszerre ketten is bent voltunk, bár sokszor telefonja is volt közben az orvosnak.
Előzmény: nazabiker (1389)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1389
Csak nem az 5. épület?:) Egyébként tényleg dühítő volt. Tudod, hogy nincs bent páciens de vársz, vársz.
Előzmény: Theorista (1388)
Theorista Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1388
Múlt hétfőn is voltam...:)) Akkor is csak a szokásos várakozás volt. A járóbeteg részlegen nem tapasztaltam ilyet.
Előzmény: nazabiker (1387)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1387
Én múlt hétfőn voltam, és akkor tapasztaltuk ott elég sokan ezt az 5 perc - 20 perc jelenséget.
Előzmény: Theorista (1386)
Theorista Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1386
Nem tudom, én mostanában elég sokat kell, hogy oda járjak [:((((], de nem látom a helyzetet ennyire sötétnek. Szerintem jó munkát végeznek. Az igazán felháborító a volumenkorlát miatti várakozás, illetve az adminisztrációs front. (egyik októberi látogatásomkor csak a vizitdíj befizetése fél óra volt)

Előzmény: nazabiker (1383)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1385
Hm. Ez végül mis az én empirikus elméletemre passzol: ha egy mammut jellegű állami szolgáltatástól fejlődfést várunk, akkor célszerűbb magánkézbe adni. Ez az elmélet. A gyakorlatban nviszont atz látom, hogy ez se feltétlenül jó megoldás, mert Magyarisztánban amit el lehet b*szni az el is lesz b*szva, így a privatizáció mindig az aktuális hatalom hátországában állók érdekei szerint zajlik le. (és most itt azért nem kéne komcsizni, mert emlékszünk még a narancssárga szinű privatizációra pl 12 állami gazdaság - az se történt másképp, csak másoknak).
Előzmény: koller andor (1384)
koller andor Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1384
EX977 topiktárs hozzászólása, nagyjából tükrözi a véleményemet:

Ex977 válasz | megnéz | könyvjelző 2008.01.13 21:19:21 © (296389)

"felesleges, mert ez a rendszer, szervezet valakiknek nagyon jó."

No igen, én is épp arra akartam célozni, hogy mi van akkor, ha a tulajdonosi jogok mindenkori gyakorlója (és hátországa) is él azzal a lehetőséggel, hogy egy szívószállal azért ő is rácsatlakozzon a nagy feneketlen fazékra? Elvégre ő(k) jelöli(k) ki a hierarchia csúcsát, van némi ráhatásuk a járműbeszerzésekre, pályafelújításukra és az állami dotációra is, tehát lehet, hogy ezen "csekély" tulajdonosi súly alapján is kijár egy bizonyos részesedés a nagy fazék tartalmából.

Az, hogy ők újságírói tüzérségi előkészítéssel lefolytatott hősies gerillaharcban végül legyőznek egy-két valóban begyöpösödött és dilettáns vasúti vezetőt, még nem eredményezi azt, hogy a közösen sütögetett pecsenyéből így felszabaduló részesedést ők már valóban a vasúti személyszállításra vagy pályakarbantartásra kívánják fordítani :)

Úgy gondolom, hogy ha a közlekedéspolitika valóban érdekelt lett volna abban, hogy a hátország zsebeinek tömködése helyett az utasok érdekeit juttassa érvényre, akkor a rendszerváltás óta eltelt 19 évben a MÁV összes begyöpösödött, utasellenes, régimódi, hülye vasutasa IS kevés lett volna ahhoz, hogy elszabotálja egy utasbarát vasút létrehozását.

Ebből persze nem következik az, hogy a vasúti vezetők különbek, mint a politikai vezetők, vagy hogy alkalmasak a feladataik ellátására stb. Csak nem biztos, hogy a balfasz vasutas végső soron nem érdeke a szolgáltatásai megrendelőjének is.
Előzmény: Il treno (296380)
Előzmény: nazabiker (1382)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1383
Én ezt pont nem látom jónak. Ezzel csak adtak a sz*rnak egy pofont: a pazarló és nem hatékony működést normaként tartják fent a kiegészítéssel. Ha én lennék az eü miniszter, azzal kezdeném, hogy átvilágítanám az egész intézményt, mitől van ez a baromi nagy veszteség? Valószínüleg egyébként nagyrészt ugyanattól, amitől szinte minden kórházban. SZVSZ egy jó menedzser rengeteget javíthatna. Ottlétemkor láttam a klasszikus magyar állami munkamorált működni: az ötperces vizsgálatok között 20 perces kávé- és pihenőszünetek, stb.
Előzmény: Theorista (1365)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.14 0 0 1382
Ja, még egy. Azt mondod TI ckkére, ez egy álláspont. Jól sejtem, hogy a tiéd ettől eltér? Ha igen, mi a te véleményed?
Előzmény: koller andor (1361)
nazabiker Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1381
Kezdem érteni a dolog egy részét. Mi lesz a pályával? Az marad állami tulajdon? Szerinted hogyan lehet a személyszállítást, amiről - ha jól értettem - azt írtad, hogy teljesen elavult, feljavítani?
Előzmény: koller andor (1361)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1380
Nem a normális eszmecserétekkel van probélmám. (Hülyén is nézne ki, ha megkérdezném, mit offkodtok [í]itt?)
Az 1376-ban leírt dolgok csípik a szemem. Van akinél ezek aránya igen magas.
Tudod?! Akinek nem inge... ;-)
Előzmény: koller andor (1378)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.13 0 0 1379
Amíg valakinek 10 hozzászólásából egyszer fordul elő nem zavar. Itt egy kicsit más volt az arány. Ez zavart.

Ennyi.
Előzmény: kivi (1377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!