Az az szomorú, hogy manapság igencsak ritka lett az a fogalom, hogy helyettesítő busz küldése, ha a járat Kondorosig sem jutott, lehetett volna helyettesítő buszt küldeni, oké, lett volna késés, de akkor is, legalább ment volna a járat, mostanság többször is megtörtént, hogy le volt tudva annyival, hogy ezzel meg azzel a járattal lehet továbbmenni, aztán ennyi. Nyilván ennek az oka rém egyszerű, így sincs elég busz, nemhogy még helyettesítőt küldjenek valahova... és szerintem ez csak rosszabb lesz, ha nem kapunk buszt... Bár tény, hogy elég extrém eset, hogy ennyi távolsági busz rossz mint amennyi most, mindkét PRF, RLT-910, LIW-790 és 792, FLX-727-et se látom mostanság kint semerre és a KSA-677 is eltűnt... Ezek után az, ha SWR Volvot küldenek távolságira, már nem is annyira meglepő, meg még mindig jobb, mint az IVE-629 vagy bármi ahhoz hasonló...
Na ez így, ebben a formában nem igaz: a járat Kondorosig sem jutott el. Az utasok a 6.20-as Békéscsaba-Kondoros járattal utazhattak Szarvasig, ahol az onnan 7.40-kor továbbinduló Orosháza-Budapest járattal lehetett továbbutazni Kecskemét felé..... ;)
Az 5.35-ös Békéscsaba-Kecskemét pedig kompletten kimaradt, így a 10.35-ös Kecskemét-Szarvas járaton most épp a NIJ-356 megy........... (gondolom a NIJ rezsiben visszamegy Szarvasról Kecskemétre, a 14.30-as Szarvas-Békéscsaba járatra pedig csak sikerül valamit kiállítani az FLX-728 helyett)
A kondorosi LLM-143/LTL-978 és az SWW-269 fordájának délutáni része is felcserélődött, mivel december 10-től a 13.00-ás Békéscsaba-Telekgerendás járat Gerendásig hosszabbodott.
A KUT-007 fordája szerint -2023. december 10. óta- ennek így is kell lennie.
Ja hogy igen: menetrendváltástól -iskolaidőben- változott az FLX-729 és a KUT-007 fordája...
FLX-729:
12.45 Békéscsaba-Szarvas 14.10
14.10 Szarvas-Nagyszénás 14.40
14.40 Nagyszénás-Szarvas 15.10
16.30 Szarvas-Békéscsaba 17.40
18.40 Békéscsaba-Szarvas 19.58
KUT-007:
12.35 Kecskemét-Szarvas 14.25
14.40 Szarvas-Gyomaendrőd 15.25
15.30 Gyomaendrőd-Szarvas 16.15
16.15 Szarvas-Békésszentandrás 16.28
16.30 Békésszentandrás-Szarvas 16.43
A variálásra azért volt szükség, mert a korábbi 14.10-es Szarvas-Nagyráta járat Nagyszénásig hosszabbodott, így az FLX-729 14.40 helyett csak 15.10-re ér vissza Szarvasra, azaz "nem éri el" a 14.40-es gyomai járatot. Így a KUT megy 14.40-kor Gyomára, az FLX pedig 16.30-kor Csabára.
(és mivel ma a KUT fordáján ma az LLM-144 van, ezért látható most az a 14.40-es gyomai járaton....)
Én tényleg csodálom azokat a forgalmi,műszaki, adminisztratív volánbuszos munkatársakat akik ilyen körülmények között is ember feletti közdelemmel próbálnak lehozni egy átlagos napot. Legutóbb talán a 90-es évek közepén lehetett ilyen rossz a helyzet.
Már ki van vonva, szóval nem hiszem, ha meg akarták volna tartani, ki sem vonják tippre, én is a KSU-075-re tudok gondolni leginkább, bár az nem lenne akkora visszatérés, hisz nemrég is volt itt a megyében. Én még esetleg az MRY-935-re tudok gondolni, de ez sem volna olyan nagy szám, a többi ami eszembe jutott, az már volt említve.
Arról nem tudok, csak arra emlékszem, hogy kb. '93-tól úgy 2 évig Kondoroson volt az ex GJF-208 fordán. Elődje valamelyik 260.32 volt Kondoroson. A BHM-973 váltotta, az után következett a GJF-208.
Még egy apróság, ami így eszembe jutott. A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy a számtani közép az ugyan 12.7 körül van, a medián viszont 14, azaz az állomány fele idősebb az LSW/LTL szériáknál.
Én még azért próbálkozok... Ami ebben az ide-oda helyezgetős korszakban egyáltalán nem egyszerű dolog.
"RWA-ról például tudunk valamit..."
Hetek óta lesem az utas-t hátha felbukkan... bárhol az országban. A topikokban se híre se hamva...
"...de ki vannak vonva?"
Na ez az, amiben mostanában a JSZP sem barátunk a sok lekérdezhetetlen járművel (lásd még MRY-940 és 943 esete, melyekről amúgy konkrét info van, hogy bevégezték), nem véletlenül kérdezősködtem az elmúlt hetekben a fórumban) ;),
Amúgy igen, egy ide egy oda busz már nem annyira számít, sokat nem ront és nem is javít a helyzeten ;)
Én már elengedtem ezt, hogy egészen pontos képet rajzoljunk az állományról. Az RWA-ról például tudunk valamit azon kívül, hogy hónapok óta nincs? JSG-KEZ: értem én, hogy szétrohadtak, de ki vannak vonva? Az egyetlen lekérdezhető például nincs. (Az LGA-kkal és az FLX-szel én már nem számoltam.) De az összkép szempontjából nincs ezeknek nagy jelentősége, 188 busszal is 12,7 körül marad az átlagéletkor. És akkor olyanokról még nem is beszéltünk, mint az MXU-948, ami van is, meg nincs is. Majd lesz, nyilván. De iparági pletykák szerint várható még egy nagy visszatérő is :) Szóval én csak egy pillanatképet vázoltam, a tendencia azért egyértelmű, kevesebb kocsi, minimálisan csökkenő átlagéletkor.