Igen, sajnos vannak ilyen mlm cégek is, melyeknél lélektani nyomást próbálnak meg gyakorolni az emberekre. Pedig az lenne a helyes, ha épp az ellenkezőjét tennék. Nekem pl. a felső szponzorvolalam a legkisebb sikernél is megdicsér, legyen az bármilyen apró. A kudarcoknál pedig lelkesít és ápolja a kicsi lelkemet. A legfontosabb, hogy pozitív gondolkodásra vezessük rá a másikat, lelkesítsük. Ez nagyon sokat segíthet bárkinek. Én már csak tudom, iszonyatosan pesszimista voltam.
Egy gond van annál a cégnél,pár éve jo volt mert nem létezett olyan termék meg a system is uj volt az emberek számára.
Utánna bejöttek europába is a termékek és minden boltba van,természetes hogy megnehezült a dolguk hisz most már csak igazán az veszi meg aki pénzt akar keresni,ebbe igazat adok mindenkinek
Én például ugy csinálom hogy nem szolok nekik,akkor is baj van,a nyavaja roncsa ki öket hogy vajon miért nem hivom,biztos van valami jo és ök kimaradnak belölle:))
Egyszoval ök hivnak vagy keresnek hogy van e valami ujdonság :)))
Ha meg megtudják és nem ajánlom csak megemlitem akkor csak 1 válasz van hogy ez nekem is kell :)))))))
Ez most itt egy kicsit off lesz, meg már meg is írtam az Amway-topicban valamikor, de érdekes... Én elég sok Amway-terméket használtam régebben, de nemhogy kifizettem volna az árrést (mivel nem léptem be), hanem kihirdettem a belépett ismerőseim között, hogy a hónap utolsó hetében a termékforgalmazói ár feléért szívesen vásárolok. Szegények pedig minden hónap végén megjelentek, hogy veszteséggel hozzanak nekem termékeket. Olyan nagy volt szerencsétleneken a felső vonal lélektani nyomása, hogy még ilyen nyilvánvalóan megalázó feltételeket is elfogadtak, csak kapjanak egy kis erkölcsi elismerést a "főnökeiktől" az eredményes pontgyűjtögetésért. Erre mondtam én akkoriban, hogy ilyesmit csak teljesen fanatizált szektatagokkal lehet megcsinálni.
Semmivel nincs bajom. Csak abból indultunk ki, hogy mindenki olyan céget válasszon, melynek a termékeit hitelesen el tudja adni és szívesen használja. Én ha esetleg parfümökkel foglalkoznék, nem tudnám hitelesen eladni a parfümöket. Most az részletkérdés, hogy aki FM-ezik, az most valóban eladja-e a termékeket vagy sem. Itt most rólam volt szó. A lényeg az, hogy nincs bajom senkivel és semmivel, az FM-el sincs bajom, az FM-esekkel sincs bajom. Remélem így érthető :))) Sajnos ennél jobban nem tudom elmagyarázni.
Bocsi, kicsit lehet félreértettük egymást. Én nem fújom az FM-et, én csak példának hoztam fel. Ez jutott elsőnek eszembe. Bármely más mlm céget is felhozhattam volna példának. Én csak azt mondta, hogy mindenki olyan céget válasszon, ami neki fekszik. Nekem a parfümözés nem fekszik. De nem akarok senkit megsérteni, aki esetleg FM-es, vagy szimpatizál velük, mert nem a céggel van bajom. Mint írtam, a marketing tervet sem ismerem, csak magamat nem tudom elképzelni, hogy csatlakozzak hozzájuk. De attól még lehet nagyon jó lehetőség.
Abban igazad van, hogy akarva-akaratlanul is valamennyien sok céget reklámozunk. Viszont ha tudják rólam, hogy én azzal a céggel üzleti kapcsolatban állok, amelyet dícsérek, sokkal kevésbé hiteles, amit mondok.
Persze,mit adjak el ha csak saját részre vásárolok?
Meg minek adjak el? iratkozzon be és rendeljen magának,igy lessz egy nagy hálozatod idövel
Nem tudom miért fujod az FM et,nagyon haragszol rájuk ugy látszik,nem a cégekkel van baj hanem az emberekkel
A parfüm egy luxus cikk,ajándék termék,azzal egy munka van hogy meg kell tudni hogy melyik illat tetszik a barátnak,rokonnak, ha ö választotta ki valamikor hogy tetszik neki akkor biztos fog az ajándéknak örvendeni,na meg ha ajándékot kell vigyél valakinek akor kedvezményesebet nem találsz sehol
Ki állított olyat, hogy stand mellett is lehet hálózatot építeni? Én nem ezt írtam.
Mellesleg az is eladás, amiről Te írsz. Ha elmondod valakinek, hogy Te milyen terméket használsz, hogyan teszed azt, és miként lehet hozzájutni, majd ezért Neked később jutalékot fizet az a cég, amelyet ilyen módon reklámoztál, azt bizony eladásnak hívják, hiába is utáljátok ezt a szót. :) Bocsi, a "reklám" szót is utáljátok. :)
Ez a bajod hogy el vagy tévedve,stand melett nem tudsz hálozatot épiteni
Én olyan barátoknak,ismerösöknek mutatom meg a lehetöséget, akik látják hogy használom és nekik is kell a termék,esetleg ök is szabadon akarnak mozogni meg ebböl élni
Nem tölem rendelnek hanem a cégtöl,ezt mutatom meg nekik hogy ha érdekli hogyan tud hozza jutni,szerintem ebben nincs eladás
De ahoz nem csak iratkozni kell hanem tanulni meg szorgalmasan dolgozni,legalább 1-2 orát naponta
Az eladásról beszélek. Persze ismerek olyanokat, akik tényleg csak hálózatot építenek, de a legtöbb mlm-ben el is kell adni. Ez az amit elfelejtenek mondani az embereknek, és ebből van sok csalódás. Persze van olyan mlm cég, ahol nincs termékértékesítés. De én úgy tudom, hogy az FM-nél termékértékesítés is van, de szerintem hagyjuk az FM-et, most nem az a fontos. Meg annyire nem ismerem a marketingtervüket sem.
Attól az még eladás, hogy nem szájtátva várod egy stand mögött a vevőket, hanem Te szólítod le őket, hogy bemutathasd nekik, mit lehet Tőled megrendelni. A kettő között alig van különbség, mindkettőt eladásnak hívják.
Nem a saját felső vonalamra gondoltam, hanem a belépett ismerőseim felső vonalairól. De ezt Te is tudod, csak szeretsz kötözködni. :)
Az mlm-ről miért csak az írhat könyvet, aki csinálta, és sikeres volt benne? A színházi kritikákat se színészek írják, és a politológusok se sikeres politikusok...
Aki benne van, elfogult, alvakult, nincs rálátása az üzletre, hiszen nyakig benne van... aki nincs benne, de elegendő ismeretet szerez róla, valószínűleg objektívebben látja.
Nagyon kevés az olyan mlm, ahol nem kell eladni. Ez az egyik tévhit. Azt terjesztik, hogy nem kell eladni, pedig kell. Egyébként szoktam látni FM-es hirdetéseket, tehát árulják a parfümöket.
Azért tudok sokat az Amway-ről és az "agymosásról", mert a rokonságban és a baráti körben is sokan megfertőződtek vele. Engem egy időben nagyon érdekelt a dolog matematikája és lélektana, még valamiféle szakdolgozatfélét is akartam írni erről, így aztán mindenhová eljártam, ahová meghívtak, sok ajánlott kazettát hallgattam, stb. Csak éppen belépni nem akartam, amitől az egész felső vonal ideges volt, mert nem értették. :)
Igen, ez ígyvan. Én személy szerint pontosan ezért nem választottam pl. az FM-et. Parfüm értékesítésére képtelen lennék. Nekem ugyanis nagyon kevés parfüm illata tetszik, még kevesebb jó rajtam. Így elég nehéz lenne eladnom azzal, hogy nagyon kellemes az illata.
Ha te nem használod nem vagy megelégedvel a termékkel akkor nem is tudod ajánlani,lehet csak azonnal észreveszik hogy valami nem tiszta,még a hangodrol is
Hát ilyen összeshasonlítással én még nem találkoztam, de az nem azt jelenti, hogy nem is létezik. Mi azt szoktuk mondani, hogy mindenképpen olyan cégek kell választani, melynek a termékeit te magad is szívesen fogyasztod.
Ha valaki kedvet érez az MLM-es munkához, milyen paraméterek alapján tudja összehasonlítani a cégeket, hálózatokat? Tudtok valamiféle olyan elemzésről, amely arról szól, hogyan válasszunk magunknak mlm-es céget?
(Tudom, a gyakorlatban ez úgy működik, hogy majd felhív valaki, akivel együtt jártam óvodába, és megkérdezi, hogya vagyok... :))) )
Igen, ezt valóban jól látod. Az Amway módszereit nem ismerem, de azt tudom, hogy hagyományos módszerrel dolgoznak, így el tudom képzelni, hogy tényleg vannak betanult mondataik. Igen, tényleg a másolodás miatt van, amiket leírtál. A konferenciákon tényleg elvárják, hogy tapsolják, ugráljál, de én sem vagyok az a típus, aki ezt megteszi. Így egy kicsit tapsolok (már amikor), de nem ugrálok. Lehet, hogy csúnyán néznek rám e miatt, de kit érdekel. Bár mondjuk annyira én nem is éreztem ezt, mint ahogy leírtad. Ami engem illet, és azt a csoportot, ahol én vagyok, mi nem hagyományos módszerekkel dolgozunk. Persze nálunk is előforulnak mondatok, melyeket lehet, hogy a legtöbb, vagy minden csoporttársunk használ, de nálunk a legfőbb alapelv az őszinteség. Mi "szembe úszunk az árral". Vannak tipikus mondantok, melyekre a kifogáskezelés alapján érvelni kellene, de mi azt mondjuk, hogy "igen, igaza van" pl. tényleg drága a termék. Amitől az emberek meglepődnek. Igen, azt én is tapasztalatam, sőt sokat hallottam, hogy "szenvedélybeteggé" váltak az emberek. Sajnos sokan nem tudják külön választani a munkát, tehát itt az mlm-et, és a magánéletet. Lehet, hogy én nekem sem sikerült igazán, de igyekszem szétválasztani, és egyensúlyt találni. Lehet, hogy ez sem a legjobb megoldás, de itt a munkahelyemen nem is tudják rólam, hogy mlm-ezem. Nem rohantam le őket a sem termékekkel sem az üzleti ajánlattal. Nem írtam névlistát sem. Megtanultam a honlapszerkesztést nagyon amatőr módon, így a honlapomat is magam készítem, és a csoportunkban mindenki. Így a honlapunk sem egységes, legalább is a kezdőoldal nem. A termékleírás persze többnyire azonos, hiszen az eléggé adott. Vannak termékek, ahol a cég által kiadott hivatalos leírást lehet csak alkalmazni, így sok választás nincs. Meg nálunk adott az MLM Tévhitek is, melyet a mi csoportunk terjeszt és az anyag által nagyon sok érdeklődővel van alkalmam kommunikálni, úgy, hogy én nem is zaklatom őket, ők keresnek engem. Hírlevélküldő rendszert is működtetünk, ami megint azt segíti, hogy tényleg csak azokkak kommunikáljak, akik erre vevők. Én pl. olyan spam levelet, amiket nap, mint nap kapok, soha nem küldtem ki.
Én a legfőbb gondot abban látom, hogy az mlm-ben nem a termékek eladása az igazi munka, hanem az ismerőseim gondolkodásmódjának megváltoztatása, vagyis a folyatamos agydögönyözés. Pl. az Amway-hívők szinte minden kérdésre ugyanazt a négy-öt frázist válaszolják, és ez a négy-öt frázisos válaszuk legalább 100 "kifogásra" ki van dolgozva. Van egy Amway-s barátom, akivel már beszélgetni se tudok, mert minden válaszát előre ismerem, nincs egyetlen önálló gondolata sem, mindegyik mondata valamelyik könyvből vagy kazettáról származik. Ennek nyilván a másolódás az oka, mindenki azt szajkózza, amit a felső vonaltól hallott. Régen voltam olyan Amway-kongresszuson, ahol nem volt kedvem húsz másodpercenként tapsolni és egész nap hullámozni, így aztán mindenki úgy nézett rám, mint egy marék kukacra. :)))
Aki az mlm-ben sikeressé akar válni, annak fel kell vállalnia, hogy mindent az életében ennek rendel alá. És mivel a belépők zöme ezt nem tudatosan teszi, hanem észrevétlenül, egy lassú folyamatban válik szenvedélybeteggé, csak akkor veszi észre, hogy elmart maga mellől barátokat, családtagokat, amikor már régen késő. Ha meg nem jön össze az üzlet, nem válik sikeressé, már nagyon ciki visszabbalgani a "negatívan gondolkodó" barátokhoz, hogy bocsi, én voltam a hülye.