MTZ T25 traktorba (1990 körüli évjárat) milyen motorolajat ajánlotok illetve mennyi a feltöltési mennyiség? Csereperiódus? Illetve egyéb folyadékok (váltó, hidraulika) milyen kell bele és mennyi? Traktorokhoz teljesen sötét vagyok.. :) Barátoméknak van egy ilyen traki és olajcserét még nem nagyon látott, bár használni sem használták sokat. 400 üzemóra van benne összesen.
az olaj analízissel kapcsolatban: (nem adom fel :-) szereztem egy kivonatot, azaz mérési eredményt, de én nem vagyok olajguru ezért nem ebből eldönteni, hogy van -e értelme a mérésnek, csak kamu amit analizálnak stb.
segítenél értékleni? hogyan juttathatnám el neked a PDF fájlt?
mindenképpen valami 5W30-40 olajat szeretnék inkább csak nem tudok dönteni. Olyat is hallatom h 30-ast nem szabad bár szerintem az is bírná.
A total quartz 5w40 és 10w40 már régóta használjuk(tuk) 3-4 autónál és semmi gond nem volt ezért .
De amit írtam h szebb hangja lett az agip-tól(gyorsba kellett és csak agip volt) ,az bizonytalanított el h milyen legyen beletéve legközelebb. 5w30 total quartz future-ről mi a véleményed? esetleg 0w30?
Ehhez a modellhez ACEA B1 vagy API CF-4 minősítésű SAE 5W-30as, 10W-40-es vagy 15W-40-es motorolajok használhatóak. Az alternatívaként megadott minősítések közül az API CF-4-est szerencsésebb megoldásnak tartom (és emellett olcsóbb is), de ezt nem a személyautóhoz szánt motorolajok között célszerű keresni. A motor feltöltési mennyisége 7,60 liter, a csereciklus 30 ezer km.
Néhány ennek megfelelő olaj (a teljesség igénye nélkül):
Nisssan Cabstar 2009 2.5dci(renault) yd25 81KW teherautóhoz keresnék megfelelő olajat. Volt benne 5w40 Total quartz most 5w40 Agip(típusát nem tudom) van benne. Érdemes lenne megpróbálni a gyári? Elf olajat? Vagy total = elf ? mert 1cég lett.
Lehetséges h az agip olajtól szebb hangja lett a motornak? Vagy inkább azért mert friss vagy csak beképzelés :)
ez nem kötekedés!!! ha elolvasod és értelmezed akkor talán rájössz hogy min röhögünk a bejegyzés óta!!! ekkora eget verő baromságot már rég láttunk!!!!!!-)))))))))))))))))))))
Nekem úgy tűnt a Castrollal eddig rossz volt, az Eneossal jobb lett. A márkákon volt a hangsúly nem az olaj elhasználódásán. Bár szerintem akármennyire elhasznált a régi olaj (15ezer km után talán még nem olyan borzasztóan) attól miért rángat hidegen? Lehet csak én nem látom az összefüggést..
Amúgy abban igazatok van, hogy egy csereperiódus végén levő és egy "új" olaj között lehet érezhető különbség. Mondtam én, hogy kihagyok valamit.. :)))
Hétvégén belecsurgattam a szekérbe az Eneos 5W40-t. Még egyenlőre a hidegindítási különbségen kívül nem vettem észre változást. Eddig Castrol Magnatec C3 5W40 volt benne 15ezer Km-el. Reggelente a mínuszokban kicsit sz.rul ment. Nehezen indult, és rángatott, míg be nem melegedett.
Pusztán a történelmi hűség kedvéért: a BP "hosszabbítása" ma már nem British Petroleum hanem beyond petroleum (és ennek megfelelően már nem BP hanem bp).
Köszönöm.Az autójavítón nem válaszolnak még.A turbo hogy kezdi megadni magát?Mik a jelei?Mert állitólag olajfogyasztás,és teljesítményvesztés előjel nélkül is tönkre mehet.Köszi.
Az ehhez az autóhoz előírt VW 505 00 jóváhagyású motorolajok között az általad használt SAE 10W-40-nél sűrűbb (magasabb SAE osztályú) olaj a technika mai állása szerint nem létezik. Ha a motor szórja valahol az olajat azt szvsz a megfelelő tömítés cseréjével célszerű orvosolni.
Egyébként az 1 liter olajfogyasztás (ezeknél a motoroknál) 15 ezer km alatt szvsz szinte elenyésző mértékű.
A Mol részvényeseknek és a management tagjainak talán baráti a bolt árszintjével realizált nyereség. Az olaj felhasználói oldalról szemlélve az árak irreálisak, a netpiaci átlagos árak másfél, kétszeresei.