POntosan azért mert a hátsó testfelöli bundok nincsenek annyira lekopva, és azt gondolom hogy mivel az fej felé eső bundok jobban le vannak kopva RGO alacsonyabbak, ha a hátsók is felveszik ezt a magasságot a csiszolás által akkor nem kell a nyakgörbület meg a nagyobb húrmagasság ami kompenzálja a bundok közötti magasságkülönbséget.
Egy "garnitura bund 20Euro , ha ugyes vagy te is kicsereled , hajlitani kell , meretre vagni , lecsiszolni es helyere pufolni . Radius hajlitashoz kene egy sablon .A tobbi turelemjatek.
Meg lehet olyat is csinalni hogy ,a felso bundok altalaban nincsenek ugy kikopva igy lehet csak aa V-os pozicioig vagy VII-esig cserelni es a tobbit konnyen megcsiszolni .
Ha masnak fizetsz akkor a gitartol fugg hogy megeri e.
A a tapasztalat azt mutatja hogy a "muanyagok" meg nem stabilak nem lehet tudni hogy viselkednek 20 ev mulva.A fat ismerik es kiprobalt dolog .Helyes karbantartas melett tobb evtizedet kibir.
Van egy Framus basszusom reteglemez specialis nagy reklammal forgalmaztak a tehnologia csodaja , csakhogy szetmalik es mint egy rozsa ugy szetnyillik.
Megemt leirom nem minden Strato-formaju gitar Strato , meg ha maga Leo Fender keszitette , tisztesseg kedveert mas "NEVET" kellet volna adni az ujabb gitaroknak es mas format .Mert ha ugyse ugyan az a faanyag onrezgese akkor mindegy a forma. Dehat ez mar reklam fogas es becsapas.
Megnézegettem és eléggé összevissza el vannak kopva, és nyilván az esetleges csörgések elkerülése végett a húrmagasság és a nyakgörbület rovására megy ez a dolog.
A logikám az hogy ha a bundok ujra (vagy talán először :o) sikban lennenek teljesen akkor a nyakon és a húrmagasságon is lehet finomítani kicsit.
Vintage-et felhívtam megerősítettek ebben az elképzelésben. 8 ropiért megcsinálják teljes beállítással együtt.
egyebkent pont egy suru c-betuvel tarkitott ibanez katalogusban azt fejtegeti az igazi satch, hogy neki egy olyan gitar kellett, minek ugy fekszik a kezebe a nyaka, mint a les pauljae, a sorhasara a teste mint a stratojae... na ebbol lett a fabol vaskarika, aminek egyik elso peldanyat tudhatja magaenak a spanyol cimboram. en nem voltam tole elajulva, bar jo hangszer.
ugyanezt a jatekot eljatsza a peavey-cucc ideologizalasanal is, azt hogy mibol gazdalkodik, a kepzeletedre bizom.
JS floyd rose-mentes gitar: ezzel jatszotta a piros albumot. rajott, hogy itt nemcsak egesz hangos nyujtasokat kell produkalnia.
dimarzio: a kijelentesem masodik no commentje tovabbra is megallja a helyet :-)
Gondolom, az Ibanezzel kotott szerzodeseben benne van, hogy nem allhat szinpadra masmilyen gitarral, es nem keszulhet rola foto, mikozben vadul tep egy Stratocastert. De csak tippelek.
De azt hogy CSAK egy Stratóm legyen az sosem lesz mert nem tudnék rajta mindent megszólaltatni rajta ugy ahogyan szeretnék. Egy Always With me Always with you nem szólalna meg igazán rajta ugy ahogyan kell...
Az ideális állapot egy Strató és egy JS1000 -es lenne itt a szobában :)
Egyébként megértem Akapuli és Shuffle olvtársakat, mert én is úgy gondolom, hogy egy gitáros az egyedfejlődés során eléri azt a (szinte vég)pontot, amikor vesz egy Telét vagy Sztratót.
De egy igazán jó S szériás Ibanezt (vagy JEM-et) kézbe venni, elég nagy élmény.
Ha egy gitár jó, és rendes erőlködőre kötöd (amin van korrekt lyukszűrő), akkor ragyogóan megoldható a hangosítás. Péel: Az én hangszerem elég ritkán gerjed (nagyszínpadon kontrollokkal sem), elektromosan elfogadható hangja van (simán di-boxon keresztül PA-ra küldve), amit komolyabb előfokkal (LRBaggs PARA Di, vagy Presonus Acousti-q) vagy erősítővel (AER) tökéletessé lehet varázsolni. Mindezek tetejébe akusztikusan remekül szól. Természetesen itt már beugrik a képbe a hangosító ember tudása is, de ha az nincs, akkor úgyis mindegy.
Igazából a mellett vagyok, hogy egy akusztikus gitár önmagában szóljon jól, mert egy sz*r hangszerbe tehetsz akármilyen elektronikát.
Tényleg, ha szabad tanácsot kérnem: piezzo hangszedős Ibanez elektromos gitárom van. Színpadon jelenleg úgy használom (nem volt jobb ötletem), hogy az effekt aux in bemenetén viszem be a jelét, aztán ugyanúgy megy a Marshall combóra. Viszont szeretnék vele ezt-azt kipróbálni, nomeg nagyobb helyeken akár külön erősítőről futtatni. (Lehetőleg akusztikus combóról, mivel a Marshall igencsak kompresszálja a jelet...) Mit ajánlanál?
Szerintem az akusztikus gitár esetében különbséget kell tenni aközött hogy szinpadon, vagy stúdióban estleg mindkét helyen használom e. Mert ma már rengeteg olyan akugitár készül ami akusztikusan értékelhetetlen hangot ad, de remek elektronikája van és ez szinpadon döntő, de stúdióban egy szép akusztikus gitár hang 2 mikrofonnal készül elsősorban és ott egyáltalán nem mindegy hogy miből van. Viszont minél jobb a faanyag annál gerjedékenyebb, szóval legjobb ha 2 hangszert használunk, egyet a szinpadra, egyet a stúdióba