Gondolkodtam,motor hibám attól adódhat,tévedésből bio+95 -50%-os keverékét tankoltam??Ugyanis a Terra kétüteműbe egész éven eme benzin keveréket használtam+olaj bele.Csak én mindig meló végén elzártam a csapot,és kihajtattam a benyót a karbiből!!Azért ázik a Techunsen karbija,hétvégén összerakom.
Szerintem nem egyszerű eset. Nem éri meg generálozni szegény szimó blokkot? 17000-ből megvan a fúrás, hajtókarcsere, csapágyak, szimeringek, meg még néhány apróság.
igen, a fúvókás karbikat át kéne fúvókázni nagyobbra. Amennivel kevesebbe kerül az E85, annyival többet eszik majdnem. Legalábbis a 20 százalék azt mutatja. Szerintem nem érdemes gagyizni ezzel.
Hát végülis ezzel a motorral már anyi bajom volt hogy már arra gondoltam hogy nem ártana egy uj nagyobb teljesitményü motor! Akkor szerintetek rálehet teni??
Hülyén kezdtem az egészet. Ne tegyél bele, semmire sem mész, és tök felesleges. Injektoros gépeknél is úgy az igazi, ha rá van alakítva a vezérlés az etanolra. Ment vele a suzukim, csak amivel olcsóbb volt, annyival többet evett.
Tehetsz bele, csak egyszerre ne sokat. Ha felesbe teszed, már lesznek gondok. Nehéz hidegindítás, nem megfelelő alapjárat, csökkent motor teljesítény. Tisztán E85 használata ezekbe a karburátoros pösszencsekbe, teljes anarchia és üzemképtelenség.
Az injektoros befecskendezésű motorok még-még bizonyos fokig tudják tolerálni, hiszen a lambda-szonda által mért füstgáz kibocsátási értéket figyelembe véve a számítómű korrekciót végez a befecskendezési mennyiség és idejével kapcsolatban.
A regulátorhoz (fordulatszám szabályzó) indokolatlanul, barkács céllal nyúlni nem szabad. Az gyárilag oda van állítva a max fordulat, ahol a motor a legoptimálisabb működést nyújtja. A tartósan túl magas fordulat, a motor károsodását okozza!
A pontos beállítást digtális fordulatszám mérővel lehet végezni. Fülre a beállítás megoldható, de nem makulátlan.
Sajnos sok olyan esetet láttam és javítottam, hogy a reg. rugót rövídebbre vágták, vagy dróttal helyettesítették. Hajamat téptem.
"Régen ólom vegyületekkel, ma már alkohol és éterekkel. "
Na megadtad a választ. Ezért nem indulnak a mai motorok, mert ezek az erősen illékony, párolgó adalék anyagok állás alatt elpárolognak, és annyi az indulásnak. Az én autóm ha 2hétig áll, márpedig áll a telepen míg én dolgozom, akkor csak a 3. nekifutásra hajlandó beindulni. Akkor is csak kalimpálva. 1,4 benzines, és NAGYON JÓ MŰSZAKI ÁLLAPOTBAN VAN.
Az oktánszám a benzin kompresszió tűrés értékére nemzetközileg elfogadott mérőszám. Elméleti értéke 0-100 között változik. Az izooktán és a heptán százalékos aránya. Lepárlás után a benzin alkalmatlan a motornak. Aromás vegyületeket és más szénhidrogéneket hozzáadva lesz a 86-os benzin. Ennél nagyobb oktánszámot csak adalékokkal lehet elérni. Régen ólom vegyületekkel, ma már alkohol és éterekkel.
Ha az oktánszám alacsony, a kompressziót rosszul tűri, tehát már sűrítéskor, a szikra megjelenése előtt megtörténik a gyulladás. EZ káros a motorra. Ha magas az oktánszám, akkor jól tűri a nagy kompressziót. Ilyen való a mostani injektoros magas kompresszpresszióju motorokba.
Szóval nem azért nem indul a bedöglött benzinnel a gép, mert oktánszámot veszít. Ha így lenne, túl könnyen gyulladna a benzin.
Bocsi,ezen átléptem,azaz az első részen..:) Csak a linkjét teszem be,hogy ne ziláljam a topikot.:) Bár nekem is ilyen a traktorom" és mégis csak egy álló stabil moci..:) ! http://www.youtube.com/watch?v=urbHMY3h3RA
A videnón szereplő srácra céloztam (a fészer mögötti géppark a "parkolóban" nem gyenge + a Dodge Ram a lakókocsival, egy-két kismotor kísérletezni beleférhet a keretbe) :)
Hol van aza rész videón ,hogy mennyit ment a barkácsolás előtt ???????? 34 km/h ???????
A kar szerepe a motor maximális fordultszámának korlátozása. Nem engedi szétforogni a motort. A kar egy röppsúlyos szerkezethez (más néven regulátorhoz) van rögzítve. Ha túlságosan negnő a fordulat a súlyok nyitnak és ezáltal a kart visszatolják, ami zárja a folytószelepet --visszavesz a gázból. De fordítva is igaz a történet, mielőtt lefulladna a gép picit ránt a pillangószelepen és máris új erőre kap a gép.
A megengedett max. fordulatszám a Briggsekhez hasonlóan 3200-3500 Rpm. Helytelen beállítással - vagy egy kis zsinórral :) - simán fel lehet pörgetni 5000-6000Rpm -re is csak nem bírja sokáig!
Szia igen a szitu ismerős!Az a kar a levegőt szabájoza ami anyit tesz hogyha hátrahuzod akkor több loerő nyerhető ki!De az a jelenség amit te irtál az a gáz bovden rosz beálitástól van!Mert amint látom a gázkar bóvden müanyag kilső résza nagyon előre felé log ki!Én ezt a kart nagy sárban vagy ha átakarok kelni egy kereszteződésben.Ugy oldottam meg hogy a pálca melé a felső részen tetem bele egy madzagot amit a gázharig vitem el és igy ha több paci kell akor meghuzom a madzagot.:)De ara figyelni kel ha meg húzos a madzagot akkor kapaszkodni kel a szarvába a gépnek mert kivesz az ülésből nagyon hamar!!!!!Sok sikert.
Nincs...Viszont a tengely végén van egy nut,amire egyértelműen érkezik a kar (kb 1 mm jobbra-balra) de mégis "adja magát"...Fapadosan legegyszerübb,ha a két rész össze van karcolva szétszedés előtt.
Ennél nincs,én valamikor úgy állitottam be h töbszöri probálkozással álló motornál rakosgattam piciket előre és hátra nagyjábol látszott az eredeti helye és úgy sikerült
Tecumseh Synergie 40 motornál is csak körülbelülre lehet a regulátorkart beállítani, majd egy hosszú menetes csavarral ( a karbi mellett ) be lehet lőni a fordulatszámot.