Modellvasút vásárlása esetén a két bolt közül nekem közelebb van a H0ki bolt mint a Lehel utcai modell bolt.Én mindig is a legegyszerübb megoldásokat keresem.
- Kifestettem a vezetőállásokat, típusra jellemző színű a vezetőasztal, bézsszínű maga a vezetőállás, az ülések, és a műszerfal teteje maradt szürke, a műszereknél fekete. Típusa válogatja, ÖBB-nél mások a színek. Betettem továbbá napellenző rolókat is. Ezek pár modellbe maszkolószalag, és drót segítségével készültek, másokba sztirollapból.
- Ugyancsak ebből az elektronika boltban "átkötő vezeték" néven futó drótból kiszabtam, hajlítottam, forrasztottam, és festettem előre kapaszkodókat. Talán az egyik legfontosabb, nagyot dob a modellen.
- Roco gyártmányú csavarkapcsot, és légtömlőket tettem az egyik végére, utóbbiak festve lettek a megfelelő helyen pirosra, illetve fehérre. Apróság, de nagyot dob a modellen.
- A mozdonyszekrényen felrajzoltam egy sima mezei vékony, fekete alkoholos filccel a tetőnél lévő illesztések szigetelését. Megint egy apróság, de látványos, és a filccen kívűl csak stabil, nem remegő kéz kell hozzá. Ezzel a módszerrel az ablakok is kaptak egy keretet.
- Maszkolószalag, ecset, és fekete festék segítségével festettem fel az elejére a vékony, fekete szigeteléseket
- A fényszórók. A modell egyik legrondább része. A fekete keret ismételten alkoholos filc, óvatosan körbe lehet úgy keretezni, hogy teljesen egyenes legyen. Aztán körbefestettem ezüst színű lakkfilccel. Miután visszakerült a helyére, nagyon pofás lett.
- Szürkével festve lettek körbe a kapaszkodóutánzatok a mozdony oldalán, ezt is óvatosan kell, és akkor nem lesz gond.
- Az alja kapott egy piszkos színt, így nem olyan fényes műanyag színű.
- Belül rendet raktam ( bár ezt is modellje válogatja: volt, amiben nagy gubancok voltak a vezetékekben, ezeket kforrasztottam, leszabtam normálisan, majd vissza, de volt olyan, ahol csak kis gubanc volt, nem lett volna értelme szétszedni ), és SMD LED-ekből irányfüggő, digitális üzemben is működő vörös zárófényeket szereltem be.
- Áramszedők lettek még lefestve ( az új áramszedős járműveken fekete az áramszedő felső része. Én világosszürkére festettem az eredeti króm helyett, így nem csillog, kicsit használtabbnak tűnik ), szigetelőket is be kell festeni barnára
- plussz ami még nem jut eszembe. A végeredménye olyan, mint amit lejjebb láthatsz a beszúrt képemen. Több modellt is átalakítottam, eddig mindenkinek tetszett az eredmény, egyedül az aljának a színével kapcsolatban merültek fel kérdések, többek szerint kicsit barnásabbnak kéne lennie, lehet benne valami.
Hmm csak sajnos használtan vettem és nincs hozzá papírka! És szépítgetési javitgatási tippeket küldesz még mailba? rimer@tvn.hu És ígérem nem zaklatlak tovább:$:)
Ezt Rajtad múlik... Van különbség a kettő között rendesen. De lehet, hogy én észreveszem, más meg nem... Embere válogatja ezt is... Majd veszel egy Roco-t, és eldöntöd Te magad. :)
A szétszerelését leírni nem tudom Neked, van hozzá egy papírka, azon rajta van.
Röviden: először ki kell szedni az ütközőket. De! Óvatosan kell eljárni. Belülről kell kinyomni, nagyon finoman ( ha megfordítod a mozdonyt, az alján van az ütközőknél egy lyuk, oda be kell nyúlni valamivel, és óvatosan kitolni ). Fontos, hogy ne húzd az ütközőnél fogva, mert sok mozdonynál ez befeszül, annyira, hogy volt, amelyiknél én ki se tudtam szedni, és bizony eltört...
Ha kiszedted az ütközőket, leemelheted a mozdonyszekrényt. Ezután ki kell szedni a forgóvázakat, hogy hozzáférj az érintkezőkhöz, és kerekekhez kényelmesen. Ezt úgy tudod megtenni, hogy lepattintod azt a műanyag vackot, ami hozzáfogja a forgóváz tetejéhez a vezetékeket is. Oldalról alá kell nyúlni egy kis csavarhúzóval, és lepattintani. Ezután a forgóváz kiesik ( és a kardántengely is, erre figyelni kell, el ne tűnjön! ).
Majd le kell venni a forgóvázmaszkot. Ezt is le kell pattintani, de még óvatosabban, mert ez nagyon hülyén van megcsinálva, és könnyen törik. Elmondani nem tudom, hogy hogy, a forgóváz elején, és végén van felpattintva rá a maszk, a sorrend magától érthetődő lesz, ha eljutsz idáig.
Ezután kiesnek majd a kerekek, meg tudod pucolni az érintkezőket is mögöttük, továbbá a kerekek futófelületét, és a belső részét is, ahol az érintkezők hozzáérnek. Majd összerakod, és remélhetőleg azt fogod tapasztalni, hogy jól megy a gép.
Nem úgy értettem hanem hogy nem néz ki parasztosan ,hogy 2 piko tau utánn 1 kicsit mondjuk többet gyüjtök és veszek 1 roccot nem nagyon üt el el 1mástól a 2? Esztétikailag gondoltam:$
Nagyon nagy kérés lenne ,hogy leírd nekem e-mailba 1 piko tau kisseb szétzserelését ,hogy az adott kipucolást eltudjam végezni. És 1-2 tipp is jól jönne a csinosításra 1 teljesen kezdő embernek:$ Előre is nagyon köszönöm!
És az mit tegyen aki nem ért a taurusa szépítgetéséhez legfőképpen azért mert fél ,hogy több kárt okozna vele mint hasznot:$ És szerintetek mennyire gáz 1 asztalon mindkét típust használni?
Jó ez a Piko Taurus, ennyi pénzért nagyon megéri. A Roco viszont szerintem jobb annyival, amennyivel többe kerül. Egyszer, ha tudod, nézegesd meg élőben, olyan darabot, amire fel vannak szerelve a kapaszkodók, ablaktörlők,esetleg egyik végen a légtömlők is.
Nálam is járt olyan, ami egyáltalán nem hangos, és feljavítva még szép is lett. De volt olyan is nálam, aminek meg sehogy nem tudtam megszűntetni a kerregését az egyik irányba... Egy másiknál ezért kicseréltem az egész forgóvázat egy nálam kísérleti céllal lévő darabéval, hogy megszűnjöna hangja. Így két hangos mozdonyból csináltam egy csendeset...
Lehet pl. attól, hogy koszos a kereke, illetve az érintkezők, amik a kerékhez hozzáérve elvezetik a delejt a motorhoz. Jól meg kell pucolgatni, szerintem meglenne az eredménye. Ha a Roco bepiszkosodik, az is ilyen lesz.
Egy ismerősöm mondta, hogy ő szokott kijárni külföldi modell boltokba és onnan olcsóbban tudja náhny ezer forinttal behozni mint a Magyar árak, mert neki van néhány helyen kedvezménye. Én pl most vettem tőle egy Nohabot 36 000 Ft-ért szemben az itthoni 39890 -el. A dekódert is 2000 Ft-al olcsóbban hozta mint itthon....
Nekem nincs semmi bajom a PIKO Taurusommal.Nagyon szeretem, jó modell.Sztem nem hangos -nem tudom, mi számít hangosnak, de ez véleményem szerint nem hangos-, nem esik szét az áramszedője -kivéve, ha vmibe beakad és "letépi" az a vmi. Összegzésben sztem nagyon jó modell, amúgy Roco-t még nem láttam élőben.De nekem bőven elég ez az egy MÁV-os PIKO Taurus.