Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26280
Éles helyzetben nyilván nagy hangsúly lett volna a hidak megszerzésén, biztosításán, az ellenség részéről meg a lerombolásukon. (Látod mit tettél a negatív hullámaiddal Moriarti! Esküszöm csak szépen gondoltam arra a kurva hídra.)
Ilyen éles helyzet a 3.vh idején lett volna. Voltak is komoly mennyiségben utász hidász csapatok a VSZ-ben, lévén nyugat-europa is tele van kisebb nagyobb vízfolyásokkal, amiket leküzdeni invázió esetén komoly feladat lett volna.
Előzmény: gaunt (26278)
SPAS12 Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 26279

mindegy, google kepkereso  leopard 2 snorkel kulcsszavakkal talalni boven ilyet is olyat is.

Előzmény: Tomsz85 (26273)
gaunt Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 26278

Éles helyzetben sosem használták a szovjet páncélosok ilyen képességét. PMP vagy a GSzP mindig jobb, biztonságosabb megoldás. Vízalatti átkelés szerintem csak végszükség esetén van elrendelve.

Előzmény: Tomsz85 (26277)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.10 0 1 26277
Utána kell vinni ...na és, a gázolajat is utána kell vinni, különben kiszárad a tartálya és akkor csak bunkernak jó. Még a legjobbnak tartott Abrams is megáll kerozin nélkül. Amíg viszik utána addig nincs gond.

Nemtudom éles helyzetben hányszor mentek át víz alatt, vagy hányszor volt gond az, hogy nem tudták átmenni.
Előzmény: etomcat (26276)
etomcat Creative Commons License 2019.03.10 -1 1 26276

> https://www.youtube.com/watch?v=He9KXalXnv8

 

Az ugye megvan, hogy az a hajókémény, ami a Leo2 tetejére van pakolva a víz alatti átkeléshez, azt a Leo2 maga nem tudja szállítani, hanem teherautó viszi utána? Ennyi erővel a hídvető gép érkezésére is várhatna. (Ruszki tankoknál csak egy kisebb átmérőjű kályhacső kellett a búvár menethez, amit a torony hátuljára rögzítve folyton magukkal vittek.)

 

>> mi történik egy Leo2-vel ha tesz egy kört a budai várban, gondolom beomlana alatta valamelyik török korból maradt, fel nem tárt pince, barlang?

> https://i0.wp.com/harcunk.info/images/panzerfaust-hadmuvelet-budapest-1944.jpg

 

Tudtommal volt beszakadás náci tankkal, ha nem Budán, akkor Kőbányán - ott is szép rejtett üregek vannak a mészkő kitermelés, meg a filoxéria előtti régi pincék miatt. A budai várban amúgy jelenleg is a szokásosnál kisebb méretű BKV buszok járnak, mert 10 tonna (?) korlátozás van, mivel az egész Várhegy széjjel van fúrva alatta és senki sem tudja, hol milyen üregek vannak és növekednek a török-tatár kor óta.

Előzmény: SPAS12 (26268)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26275

Melyik az? A bal oldali ember jobb combjánál lógó, vagy a jobb oldali emberen lévő táska? 

 

Más: itt a katonákon úgy nézem csizma van, csak nincs beletűrve a nadrág szára. Egyik-másik tényérsapkásnak igen. Ez mitől függött? Mert pl. a magyarországi kivonulásról készült képeken (pedig azok 90-91-esek) úgyszintén csizmában vannak, de beletűrve a nadrágszára, a közlegényeken is, pedig én sima gyakorlónak nézem a ruhájukat, nem ünneplőnek. De lehet ám hogy rosszul ítélem meg. 

 

Több helyen si azt olvastam, hogy a szovjetek öltözéke meglehetősen korszerűtlen volt, lábbeliket tekintve főleg, még a szovjet-afgán háborúban is csizma volt rendszeresítve, csak a szpecnáz csapatok kaptak korszerűbb bakancsokat, azok is csak a vége felé, a legénységnek meg sokszor elnézték a különböző edzőcipőket, sofőröknek a papucsot. 

 

Ez a dzseki kimondottan jól néz ki szerintem.

Előzmény: Tankiszt (26271)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 26274

Azért a folyók alja szerintem nincs lebetonozva, a partszakaszok is lehetnek alkalmatlanok az átkelésre, így nem lennék én abban biztos, hogy egy tényleges foylami átkelés a valóságban olyan sima lenne.

Előzmény: SPAS12 (26268)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26273

Csak a szokásos :) kézenfekvő nyilvánosan hozzáférhető tényekről nem vesz tudomást... :) :) :) 

 

Egyébként ez a videó ez természetes vízben van vagy medencében? Mert az elején szabályosan parton hajt bele, a víz alatti felvételek meg úgy néznek ki, mintha medencében menne. Vagy egytermészetes környezetben megépített medence.  :) 

Előzmény: SPAS12 (26268)
acura13 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26272

mindig indult:-) ha másképp nem, bebikázták, vagy olajos rongyot égerve kiolvasztották a jégdugokat

Előzmény: etomcat (26267)
Tankiszt Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26271

A jó kis orosz térképtáska, minden magyar tiszt álma. Nekem is volt...

Előzmény: Tomsz85 (26261)
Macroglossa Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26270

köszi,  az lesz az akkor

Előzmény: SPAS12 (26269)
SPAS12 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 26269

ez a princ a katonaba volt.

Es a 4 pancelosba is volt viz alatti atkeles valami improvizalt megoldassal.

Előzmény: Macroglossa (26266)
SPAS12 Creative Commons License 2019.03.10 -2 0 26268

 

 

Hidak, hidak, hidak. A nyugati nehéz tankok talán még légzőpipás vízalatti átkelést sem tudnak, így vízi akadállyal szembesülve hidász vagy pontonos csapatokra kell várniuk

 

https://www.youtube.com/watch?v=He9KXalXnv8

 

 

Az is érdekes lenne, mi történik egy Leo2-vel ha tesz egy kört a budai várban, gondolom beomlana alatta valamelyik török korból maradt, fel nem tárt pince, barlang?

 

https://i0.wp.com/harcunk.info/images/panzerfaust-hadmuvelet-budapest-1944.jpg

 

tudsz meg ilyeneket?

 

 

 Viszont az igaz hogy a NATO tankok nem keszultek keleti invaziora , ennek megfeleloen a sajat terepukon kell csak okoskodni veluk.Na csakhogy ez nalunk kimaradt.Mar az hogy felzarkozni a NATO szinthez. Itt a keleti fosra telepittik a 70 tonnas tankokat.Meg kell kerdezni a taszariakat mikor naluk mozogtak az M1A1 esek mi volt a jelenseg. Lehet hogy meg ma is latszik.

 

Előzmény: etomcat (26240)
etomcat Creative Commons License 2019.03.09 -1 0 26267

> T-34-nél olyan nem volt.

 

Akkor mivel indítottak igazi nagy hidegben, amikor az akku nem ad áramot és a sűrített levegő palackok, csövek elfagynak a jégdugóvá váló légnedvesség miatt?

 

Tigrisben volt kurblis lendkerék (schwungmasse) kifejezetten a téli indításhoz.

Előzmény: gaunt (26255)
Macroglossa Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26266

sajnos nem, nagyon gyerek voltam még, csak arra emlékszem, hogy elárasztják a harckocsit, és légzőkészülékkel úsznak ki belőle, aztán hadbíróság...

 

Előzmény: Tomsz85 (26265)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26265

Nemtudom, ilyen részletre emlékszem az biztos. Talán valamelyik harckocsizó lappangó beteg volt vagy hasonló, de eltitkolta. A 4 páncélost se néztem. De mi volt a címe arra nem emlékszel?

Előzmény: Macroglossa (26264)
Macroglossa Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26264

Úgy tudom, a szovjet harckocsik közül a T54 tudott először víz alatt átkelni, valószínűleg nem a 4 páncélosban volt.

Előzmény: Tomsz85 (26263)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26263

Valami ilyenre én is emlékszem, nem ennyire részletesen, de víz alatti átkelés volt valami malőrrel. Talán a 4 páncélos és a kutyában? De csak ezt az egy részletet láttam.

Előzmény: Macroglossa (26262)
Macroglossa Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26262

Köszönöm a válaszokat!

 

Rémlik valami gyerekkoromból, TV-ben volt egyszer egy régebbi magyar film, ahol ittasan vezeti a harckocsit a katona víz alatti átkelésnél, valami malőr miatt el kell hagyják a gépet elárasztás után, és hadbíróság elé kerül.

Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26261

Egy hajmáskéri szovjet gyakorlat képei, 70-es évek vége. 

A többi kép a facebook albumban, de nyilvános bejegyzés, annak aki regisztrálva van. 

https://www.facebook.com/hajmaskertaborkutato/media_set?set=a.2220232038227480&type=3

 

Tankiszt Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26260

1987-ben Zeg-en kinn voltunk szakasz összekovácsolási gyakorlaton. Szaros szeptemberi idő, napok óta esett. Az egyik gép egy fasza kis mélyedésbe belecsúszott, úgy, hogy a kipufogó is víz (sáros trutymó) alá került. Ki sem tudott jönni, a motor leállt. Kin volt velünk a VT-55, ráakasztottunk, majd kihúzza. Nos  ez nem így történt. Leraktuk a sarkantyút, majd csörlővel próbáltuk. A bika csörlőzés közben elkezdett emelkedni (már mint az orra). Nekiálltunk kettő harckocsival kivontatni. Sajnos a vontatókötelek nem egyforma távolságra voltak, és rögtön szakadt az egyik. Mellettem fél méterrel csapott le. Ha eltalál, ott vág ketté. No azért két géppel kihúztuk, majd bevontattuk a laktanyába. A motor ki lett véve, hengerfej le, pucolás, takarítás. Egy hét után raktuk össze. Mivel béke zárolt kocsim volt, keveset használtuk utána. Állandóan köpte az olajat a kipufogón. 1990-ben a felszámoláskor a tatai javító zászlóalj jött le, hogy segítsen a gépek átadásában. Ott dolgozott Öcsi bácsi (már nyugdíjasként), amikor beindítottuk a gépet, mellette állva mondja az öreg, ez a harckocsi vízütéses, legalább három henger nem megy, azért köpköd. Mikor bevallottam mi volt, az öreg csak hunyorított. 1947-től dolgozott a seregben, mint polgári szerelő. Ők még tudtak valamit.

Előzmény: Macroglossa (26252)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26259

Szia!

 Erre nem emlékszem , hogy lett volna ---bár ki tudja ?

Előzmény: etomcat (26251)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26258

Szia!

 

 Általában ez az eset is könnyen megúszható --horzsolás, ütések, kéztöréssel.

Előzmény: Hiryu-reload (26253)
Atis57 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26257

Szia!

  

 Teljesen javitható .....ill. kimosható .

 

HA a motor  kapott vizet, azt kellett  cserélni . 

 A kipufogó szelepen beömkött a viz megálláskor, ez okozott komolyabb galibát -meg esetleg a kavicsok ,amik beusztak ilyenkor.

Előzmény: Macroglossa (26252)
gaunt Creative Commons License 2019.03.09 -1 0 26256

Elvileg teljes mértékben, mert a legtöbb elektromos kütyü légmentesen zárt.

Előzmény: Macroglossa (26252)
gaunt Creative Commons License 2019.03.09 -1 0 26255

T-34-nél olyan nem volt.

Előzmény: etomcat (26251)
Tomsz85 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26254
Ki kellett mosni a belsejét miután kihúzták, a kérdés az hogy az optikai rendszerek meg a villamosság mennyire ázott be, de kicserélni persze mindent ki lehet.
Előzmény: Macroglossa (26252)
Hiryu-reload Creative Commons License 2019.03.09 -1 0 26253
Macroglossa Creative Commons License 2019.03.09 0 0 26252

Ha a gépet el kellett árasztani, vagy vizet kapott, az mennyire számított javíthatónak utána?

Előzmény: Tankiszt (26248)
etomcat Creative Commons License 2019.03.09 -1 0 26251

> Ős-ős -régen  Abasár;   a tárolt  T-34 esek szokásos téli karbantartása , ,,olajcsere , gázolaj kijáratás (kb 10-15 l volt benne) Az akkustól kihozott tárolt akkuval való inditás --na ez volt érdekes ? Minden évben volt6- 10 kocsi ami  nem akart indulni,--- levegővel sem ! -- csak ha huzigáltuk x 100m -t. Persze minden évben másik rakoncátlankodot , se a tároló hely ,sem az akku , gázolaj csere/légtelenités .nem segitett rajta .

 

T-34 esetén talán még volt lendkerekes kurbli lehetőség is (inerciális indító).

Előzmény: Atis57 (26250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!