Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3303
Nem tudom, miért 2 térköznek kell szabadnak lennie. Talán más tudja ...

A hívófeloldó Feloldás jelzése önműködő térközjelzős pályán azt jelzi, hogy a hiba, a Hívójelzés oka az állomáson van, nem a csatlakozó térközben.
Tehát Feloldás jelzés esetén az első térközjelző képletesen nem a kijárati jelző, hanem a hívófeloldó. Viszont ez egy "buta" térközjelző, csak egy fajta szabadot tud adni, Megállj-ra előjelzést nem.
Ezért nem lehet a második térköz foglalt, illetve ezért nem lehet térközzavar. Az első esetben előjelzés nélküli vörös van, a második esetben az első térközjelző sárga izzókiégésével lehetne előjelzés nélküli vörös.
A vasúti közlekedésben általában nem szabad úgy jelzést adni vonatok részére, hogy mire odaér, majd szabad lesz, tehát a HIF kezeléséhez már szabadnak kell lennie a második térköznek is.
Ahol a bejárati jelző hátoldalán teljes értékű térközjelző van (Keleti, Kö-Ki kezdőpont, stb.) nincs szükség hívófeloldóra az már ungarisch hülyeség, hogy ilyen helyeken is tilos a helytelen vágányra Hívójelzés mellett vonatot indítani.
Előzmény: aruzsi (3296)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3302

És ha HIF utáni jelző már egy újabb bejárati jelző???

(lásd Érd-elágazás-Érd állomás esetét)

Akkor nincs is két térköz.

És ha Érd bejárata tilos...

Akkor vajon kimegy a HIF?

kerala Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3301

A Győr-Veszprémi vonalról néhény érdekesség a teljesség igénye nélkül.

A vasútvonalat átadták: Győrszabadhegy-Bakonyszentlászló között 1896. 08. 11., Bakonyszentlászló-Veszprém között 1896. 12. 12. 16. Építtette a Győr-Veszprém-Dombóvári HÉV.

 

A vasút Bakonyszentlászló és Zirc között a Cuha patak völgyében töri át a Bakonyt, festői környezetben. Itt három alagút van: Porva-Csesznek I. (36,8m), II. (31m), III. (110,5m). A Porva-Csesznek I. alagút kezdőponti oldalán emlékmű található a vasút építésének emlékére, "1896" évszámmal.  A Porva-Csesznek II. alagút végponti oldalán van magyaroszág egyetlen hóvédműve. Ezen a szakaszon a vonat több helyen csak egy keskeny, sziklából lefaragott párkányon megy, lent mélyen a Cuha völgye.  

               

A vonal negyedik alagútja az eplényi (321,8m).  Ezen alagút végponti bejárata közelében vezet a legmagasabban vasútvonal hazánkban.

 

Eplény és Veszprém között található két 20 m-es viadukt (vashíd), mindkettő 200 m sugarú ívben, és 12 ezrelékes emelkedőben van, magasságuk a völgy felett több, mint 17 m. Mivel itt a vonal hegyipálya-jellegű, szép volnalkifejtéssel küzdi le a hazai viszonyok közötti meglehetősen nagy emelkedőt, ami itt jóval 20 ezrelék felett van. Jó példa erre az előbb említet két viadukt, miközben az egyiken halad a vonat, oldalra kinézve látni a másikat.

 

Szóval, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy utazzon végig ezen a vonalon!

Előzmény: czzf50 (3217)
kerala Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3300
Találkozott már valaki olyan Hívásfeloldóval, ami olyan kijárati jelző hívójelzését oldja fel, ami után nem nyíltvonal van?
kerala Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3299

A Kijárati Hif kezelése indítást ad az állomási indítású vonali sorompónak, egy fél vonatot beszámol, majd vizsgálja is hogy ez megtörtént-e.

Előzmény: Vendégsín (3284)
kerala Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3298

Térközzavar jelzés valóban nem lesz, hiszen a TM! kezelése ugyanazon ereken történik, mint a térközzavar visszajelentése, csak fordított polaritással. (1-es éren lesz a plusz, a 6-os éren a mínusz.  

Előzmény: Törölt nick (3286)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3297
Köszönöm.
Előzmény: aruzsi (3296)
aruzsi Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3296
Jó kérdés!

Nem tudom, miért 2 térköznek kell szabadnak lennie. Talán más tudja ...
A HIF tulajdonképpen egy közbenső engedélyező jelző, ami feloldja a sebességkorlátot a leggyakoribb állomási biztber hibák miatt kiadott kij. hívó feloldására, azaz ne kelljen a vonatnak végigcammognia az 1-2 kmre lévő első jól működő tk. jelzőig.
Előzmény: Kemiviki (3295)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3295
Köszi!Még egy kérdés:Miért kell a HIF-hez két térköznek szabadnak lennie?Az én meglátásom szerint mire a követő vonat 15-vel kiér az állomásról addigra az elől haladó vonat már árkon-bokron túl van.
Előzmény: aruzsi (3294)
aruzsi Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3294
Még szép!
Előzmény: Kemiviki (3292)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3293

Ja, és Érd-elágazásnál?

Ott is van HIF.

Székesfehérvár felé még "okés a dolog", mert ott van még 1pár térköz.

De Érd állomás felé?

Ott elméletileg van az elágazás előtti jelző, onnan kimegy a hívó. Utána jöhet a HIF. Aztán van egy ismétlőjelző (aminek tudtommal nincs sok köze a térközökhöz), és már Érd állomás bejárata a következő.

Ha az tilos, akkor is kimegy a HIF??

Előzmény: fullspeed15 (3291)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3292
Volna egy kérdésem ha lehet.Igaz -e hogy a kivezérelt HIF fogja a menetirány váltást?
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3291
Értem, köszi!
Előzmény: aruzsi (3290)
aruzsi Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3290
Miért ne menne ki?
SH-n a bej. piros, tk-ben egy sárga, másik állomáson a tk. egységben már ott a zöld vezér és valóban szabad a
két térköz. Ha 2 térköz (egy tk. jelző) van ...
Előzmény: fullspeed15 (3289)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3289

Igen.

És akkor ez azt jelenti, hogy ha Százhalombatta bejáratát nem kezelik, akkor nem megy ki Dunai-Finomítónál a HIF?

Előzmény: Törölt nick (3288)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3288
A két állomás között egy térközjelző van? Mer az azt jelenti, hogy két térköz van.
Előzmény: fullspeed15 (3287)
fullspeed15 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3287

HIF-nél valami olyasmit értek eddig, hogy két térköznek kell szabadnak lenni.

Hogyha így van (azaz jól értettem), akkor mi a helyzet Dunai-Finomító és Százhalombatta között?

Mert Szhbattán SH van, ott ugye nincs kijárati hívó sem, nemhogy HIF.

De Du-Fi-nál D55van, van kijárati hívó, és ezáltal HIF is.

Viszont önműködő térközjelző csak egy van a két állomás között.

Úgyhogy ha Szhb.-n nem kezelik a bejáratot (mert az lenne a 2. térköz), akkor

Du-Firól nem mehet ki a HIF???

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3286
Biztos, hogy lesz térközzavarod? Én megnéztem a rajzot, és lehet, hogy rosszúl láttam, de amikor TM! van, akkor a TZ jelfogó söntölve van, tehát szerintem nincs térközzavar. Az meg igaz, hogy a vezérmágneseket ejti el. A Hif feltétele meg, hogy szabad legyen az első két térköz, tehát vonali zöldvezér húz, első térköz ütemérzékelő ismétlő jelfogó húz, és nálunk legyen a menetirány. De a Hif fényáramkörben benne van D55 esetében a vonali sárgavezér ismétlő jelfogó munkaérintkező (első térköz szabad állapotának újbóli ellenőrzése).
Előzmény: kerala (3275)
Kemiviki Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3285

Először is sűrű bocsi kérések közepete valóm be, igazad van.Azt hiszem egy kissé el voltam tájolodva és hülyeségeket irtam.A mit irtál igaz.:)A váltóról azt tudtam meg hogy tényleg 120-as váltó és alapesetben az is ,de a beépités útán valami oknál fogva mégis csak a 80-at engedélyeztek,igy hiába 120-s a váltó csak 80km/h-val lehet használni.Ennyit tudtam meg,de még kérdezősködni fogok mert érdekel a kérdés.

Előzmény: bodecsabi (3202)
Vendégsín Creative Commons License 2007.03.07 0 0 3284
A térközzavar mentes állapotot és az állomási indítású sorompókat is vizsgálnia kell.
Előzmény: kerala (3279)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3283
Egy kicsit pontosítok: természetesen vizsgálja az első térköz szabad állapotát úgy is, hogy megnézi az első térköz vágányjelfogójának húzást is. A második térközszakasz szabad állapotát pedig csak a zöld vezérrel tudja vizsgálni. Mert ha a második térköz foglalt lenne, a zöld vezér nem tudna meghúzni, csak a sárga vezér.
Előzmény: aruzsi (3277)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3282
Ok. Én már a felénél elvesztettem a fonalat csak ez szemet szúrt :)))
Előzmény: kerala (3281)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3281
OK, én csak a MÁV-os Elektrákról beszélek. Ott csak kézzel lehet kivezérelni a Hif-et.
Előzmény: Bazsi75 (3278)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3280
Jogos, kissé pongyola voltam. Köszi a kiegészítést
Előzmény: Vendégsín (3269)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3279

Mert nem engedték üzembe helyezni. (Hogy ki, azt ne kérdezd.) Sőt, Győrből Ikrény felé még Hívójelzéssel sem szabad kijárni, csak vörös mellett, írásbelivel! Tépi is a haját néha a rendelkező.

 

Miért, szerinted még milyen feltételnek kellene teljesülnie?

 

Hidd el, műszakilag csak ennyit vizsgál a berendezés.

Előzmény: aruzsi (3277)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3278
Csepel. Cl/K2 pl
Előzmény: kerala (3276)
aruzsi Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3277
>Győrben is ott van a Hif az S jelzőn mégsem kezelhető, mert le van tiltva
Akkor minek tették fel?

>Viszont lesz egy térközzavarod.
Akkor elégséges feltétel a 2 szabad térköz és a menetirány? Mert szerintem nem.
És a vizsgázóktól mégis ezt hallom vissza, mert ezt sulykolják. Aztán meg ha
szituáció van, marad a kétségbeesés!
Előzmény: kerala (3275)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3276
Ezt hol láttad?
Előzmény: Bazsi75 (3268)
kerala Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3275

Győrben is ott van a Hif az S jelzőn mégsem kezelhető, mert le van tiltva.

 

A térköz megállj kezelése a térközökben és az állomás végen elejteti a vezérmágneseket, és a térközjelzők vörösek lesznek. Más egyéb nem történik, tehát foglaltságot sem fogsz látni. Viszont lesz egy térközzavarod! Mivel kijárati hívásfeloldót csak alaphelyzetben levő térközbiztosító berendezés esetén lehet kivezérelni, ez térköz megállj kezelése esetén nem lehetséges.

 

 

Előzmény: aruzsi (3264)
aruzsi Creative Commons License 2007.03.06 0 0 3274
Hmmmm....
Eddig is voltak kétejeim.
Előzmény: Vendégsín (3272)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!