Keresés

Részletes keresés

technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 588

"Ja ezzel a PGN 380-al meg lehet Szentesen anno 3hektár fóliát fűtöttek és 180kW-os...:-))"

 

PGN-380 az annyit jelent, 3.800.000Kcal/h

Így adták a típusszámokat, nem az SI idején készültek:-))

 

Tök mindegy mit mondasz, a gázturbinákban nem szokás a tűztér-turbina közötti szakaszba szelepet építeni.

Ezt meg nem tudja a turbina, és szépen működik teljes tudatlanságban, a tűztér elötti szabályozással.

 

Ja hogy centripetális?

Egyetlen egyszer sem hangzott eűl ez ezen a fórumon, (még olyan személytől sem, aki azokkal foglalkozik)

Nem árt tudni, a rendes "nevét":-).

Előzmény: krezidiesel (585)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 587
No oszt most jó ki lettünk osztva vazze!

Az nem mondtad hogy a waste-gate-et vészleállitónak akarod használni!Szabályozásról beszéltünk,arra nem jó.

Rajta vagyunk a "csiszoláson",de ezek a gázturbinák már csak ilyenek,rohadt sokat zabálnak.
Előzmény: krezidiesel (582)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 586

A kompresszor hajtásához szükséges teljesitmény egy turbófeltöltőnél:

                                      

 

Ez a kompresszor meghajtásához szükséges teljesitmény.

A turbinaoldal ennél erősebb kéne hogy legyen, én ebből saccoltam.

A t3/t4 meg 250-500 lóig használt csiga:

http://www.turbocharged.com/catalog/t3t4.html 

Előzmény: technika (559)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 585

Ja ezzel a PGN 380-al meg lehet Szentesen anno 3hektár fóliát fűtöttek és 180kW-os...

:-))

"Gyári, ismétlem gyári turbinákban nem alkalmaznak olajégőfúvókát"

Ezt nem is vontam kétségbe...

"Azt meg csak csendesen jegyezném eg, hogy a gk. turbók 2 járókereke közül, csak a sűrítő centrifugális, a turbinakerék nem"

És???

Hol jön ez ide, vagy miért is került ez szóba?

"Nem ügyes megoldás, és nem is szokták gázturbinánál elengedni a tűztér-turbina közt áramló forró nyomás alatt levő égésterméket, ez nem gk. turbó!"

Elhajolni a felrobbant turbinakerék elől az ügyes megoldás?

Nem ügyességre javasoltam ezt hanem biztonságra.

Arra tök jó.

Ha sikerült már behangolni a rendszert akkor úgyse fog működni.

De amig gyakorlatozik az ember addig minden megszaladás egy turbócsere.

Esetleg pár hónap kórház.

... 

Előzmény: technika (550)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 584

"PB esetén meg azt illene tudni, hogy 1 palackból 1,5Kg/h gáz vehető ki a palack ledermedése nélkül, ill. hogy ne cseppfolyós állapotban jöjjön ki."

Amikor autóztam vele anno(5 évig a 80-as években feketén) erről nem volt tájékoztatva a gáz... 

A rekordom: 70km alatt autóztam ki egy palackot üresre, és ehhez kellett vagy fél óra. 4 palac fért a csomiba...

Meg mit számit ha folyik?

Fejre kell állitani a palackot.

Nem kell parázni a PB-től, a benzin veszélyesebb.

 

Meg azt mivan akkor ha jegesedik kivülről?

Nincs mivel melegiteni?

:-)))

Meg meg kell tolni 15- 20 barra a tartályt, azt több fér bele.

Előzmény: technika (556)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 583

Szerintem a kerozin és a petróleum közöttt csak a nagyképű repülőgépszerelők tesznek különbséget.

Amúgy max annyi a különbség köztük mint a fűtőolaj és a gázolaj között.

(tisztaság, kéntartalom)

Előzmény: xantia99 (555)
krezidiesel Creative Commons License 2009.03.22 0 0 582

"A lecsökkent fordszám höfokemelkedést hozna magával,mert a tüzelöanyag mennyisége nem változna,ez pedig a turbina tönkremenetelét okozná."

Mivaaan??

Félrebeszélsz.

A wastegate szelep mindent kienged a turbina elől.

A meleget is.

Ami percenként 1l fogyaszt az 20% hatásfokkal is kb 150 lovas gép (tengelyen)...

Ha 15 lovas akkor kb 2% a hatásfok.

Talán kéne kicsit csiszolni akkor a hatásfokon.

(1l üzemanyag kb 10kWh energia)

Előzmény: xantia99 (554)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 581
http://nuclear.inl.gov/deliverables/docs/snl_brayton_experiment_data_report_6_1_2006.pdf

Itt pedig minden részletesen,fotókkal.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 580
http://www.offshore-technology.com/contractors/power/capstone-turbine/capstone-turbine2.html

Ez kicsit már jobb!
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 579
Hát..tényleg nagyon szép a metszeti kép!

Nagyon kicsi lehet a forgórész,már a teljesitményhez képest.Nem találok képet amin látszana a lényeg,de nem adom fel!
Előzmény: technika (578)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 578
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 577
Dobj egy linket légyszi!
Előzmény: technika (575)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 576
De hallottam! Most néztem meg a youtube-on!:-)))
Előzmény: xplod (574)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 575
Találtam egy pdf. et, mitmondjak...csodálatos a metszeti képe:).
Előzmény: xantia99 (573)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 574
És akkor még nem hallottad az IL-76 os gázturbináit:DDDD
Előzmény: xantia99 (572)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 573
Találtam a neten 30 kw-os gázturbinát.Azt irja a forgórész fordszáma 90 ezer.Vagyis nem lehet tul nagy az átméröje.Levegöcsapágyai vannak!!!
Capstone C30
Keressetek rá guglival.
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 572
Nálam jártak már hangnyomásmérövel ami "csak"125 decibeles méréshatárig mért.Hát nem birta sokáig.Fülvédö használata kötelezö!
Előzmény: xplod (571)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 571

Hossz!

 

Nagyon hangos egy gázturbina főleg a APU k !

Előzmény: technika (570)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 570

Neked melyik nagyobb? átmérő, vagy  a hossz (égőtér).

 

Más:

Aki gázturbinával akar hajtani 20KW-os áramfejlesztőt, az vagy nem hallott még gázturbinát, vagy süket, vagy az lessz:-).

 

(Úgy láttam a TV-ben, oroszországban lepotyant 1 MiG-29-es, és a kecskemétieken is találtak állítólag repedéseket. elképzelhető, hogy nem szállnak fel többé, mondta a TV.)

Előzmény: xplod (568)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 569
Persze azért 3D- elemről van szó. Valószínű, hogy az átamlás irányába azért  némileg hosszabb, bár láttam axiálist, kisteljesítményűben ahol szinte csak egy 2 oldalon nyitott ives ovális körkörös gyűrűből állt.  Egyik oldalon ment be a levegő, a külső íven a beporlasztás, a másik oldalnál már a turbina.
Előzmény: technika (567)
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 568

okay.

 

xantia szágoldani akar!

Segítsaünk nekije!!!:-))))

Előzmény: technika (562)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 567

Nem akarok hülyeséget mondani,nem találtam eddig kézzelfogható összefüggést, a tűzcsőhosszt illetőem. Spekulatív módon, úgy sejtem, hogy inkább térfogati összefüggés lehet a kompressszor levegőszállítási és nyomási teljesítőképességével.

Jó lenne valami ponos infó.

 

Azért érdekes ez az áramfejlesztés. Nem lessz ott egy kicsit túl nagy zaj:-DDD

Erre nem lehet hangtompítót szerelni.

Előzmény: xantia99 (566)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 566
Én száguldani akarok továbbra is!
Arra própálok rájönni,hogy hogyan akar krezidiesel 20 kw tiszta teljesitményt kivenni egy turbóból épitett gázturbinából.Jó nagy turbóra lesz szüksége!

A tüzcsö hossza mitöl függ? Mit tudsz erröl?
Előzmény: technika (565)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 565

Én azt hittem, Te gokatrban gondolkozok, és nem áramtermelésben. Most akkor melyik?

 

Kresidiesel barátja aki azt hiszem áramot akar termelni.

Lehet éppen azt is, de azok a nagyteljesítményű generátotok mind 3 fázisú csillag, vagy delta kapcsolásúak, vagy csillag/delta. És persze ott is van szerepe a ford. számnak, mert amennyiben lehozza a 3 fázist, natúr, akkor a gen. frekvenciája fod.szán függő, (Hz változik) ha azonnal egyenirányítja (akkor is, csak éppen nem veszi észte). A mindenképp stabilizálni kell, de a legnagyobb kihívás a tárolás, ami amatőr szinten, csak akkumulátorokkal, v. kondenzátortelepekkel oldható meg.

Áramátalakító viszont mindenképp kel mert a végeredménynek gondolom 230V 50 Hz-nek kéne lenni. (Olcsóbb egy Diesel aggregát).

 

Előzmény: xantia99 (564)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 564
Persze, tartalmazza a ford számot is,bocs,kihagytam.De tettem fel erröl képet régebben.
Egyébként kifejezetten áram termelésre készült nagy,stabil gázturbinák nem szabadturbinások,hanem egy tengelyük van,és a generátort áttételen keresztül forgatják.A szó szoros értelmében is "gáz"turbinák,mert földgázzal mennek.
Előzmény: technika (563)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 563

Ez így egészen más!

Akkor csak annyit a sűrítőről, hogy lennie kell egy fordulatszámot tartalmazó jellegörbének is, hiszen a szállított levegőáram fordulatszámfüggő, ismerete nélkül nem értelmezhető egyéb grafikon sem.

 

Amit akarsz, ( kiszámolni mit tud majd LE-ben kompletten) azt szinte képtelenség, kiszámolni (számunkra!) Van vagy "188" tényező ami befolyásolja. Gázdinamikai, (beleértve a hőm.csökkenést, gázsebesség, van-e állólapátsor, annak szöge, profilozása, szabadturbina lapátprofil, illesztési hézagok stb. és ez csak a gázdinamika, teljesség nélkül!) , És mechanikai:(A turbina csapágyazása, kenése súrlódási együtthatója, hajtómű rendszere, csapágyazása szinén súrlódási együtthatója, kenése, stb. szintén nem teljes).

 A max amit tehetsz, mindent figyelembevéve a legprecízebben elkészíted, (csapágyazásnál, hajtóműnél katalógusok (még a mérnökök is így terveznek sokszor), Aztán fékpad! Az "beszél".

 

Előzmény: xantia99 (561)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 562

Ne értsd félre Xplod!

Igazad van!

De én arról beszélek, hogy mivel a sűrítőkerék a gyengébb, (anyagra), ezért abból indulok ki, hogy annak a paraméterei eleve megszabják, hogy mire lessz képes a gázturbina. A centripetális turbina hiába tudna nagyobb hőterhelést/fordulatot, a döntő akkor s a sűrítő marad. Minden lánc ugye a leggyengébb láncszemnél szakad.

 

Ami a gázt illeti, az már az elöbb irtam, hogy nem jó. (Kalórikusan sem).

 

Így érthetőbb?

 

Előzmény: xplod (560)
xantia99 Creative Commons License 2009.03.22 0 0 561
Akkor marad a kutyulás,mert egy lityi petro 600 pénz!
Köszi!

A jelleggörbe sem közöl konkrét teljesitmény adatokak,csak szállitott mennyiséget és a hozzá tartozó nyomásokat.Ebböl talán ki lehet számolni a teljesitményét,de ez még akkor is csak a turbóé.Ehhez még jön az átalakitási veszteség ami a szabadturbinát és a mechanikus áttételt takarja,aztán ott a villamos rész.

Pont az xplod által belinkelt pdf-ben találtam meg az átváltást tolóeröböl lóeröbe.Ott ~0,9 kg-ot ir lóerönként.Nemtom mennyire lehet ez pontos,mert az ott található táblázat szerint az én turbóm 50 kg-ot is tolhat...
xplod Creative Commons License 2009.03.22 0 0 560

Az hogy a jelleggörbe mit mutat az édes kevés.Az abban a turbófeltöltőben ,x mennyiségű gáznál......x fordulaton...stb ott igen

 

De nem biztos ha te gázturbinát csinálsz belőle hogy ezek az adatok igazak lesznek rá akkoris.

 

Ugyan olyan mint a petroleum.

Előzmény: technika (559)
technika Creative Commons License 2009.03.22 0 0 559

Szia Xantia99

 

A kerozin elég egyszerűen tisztítot petróleum, de manapság, már talán csak a nevében az.

Xplod, jobban tudna erre válaszolni, hiszen Ő is speckó üa-val hajtja a szerkentyűt. (És a rep gépekben semm hinném, hogy ilyen primitív hajtóanyag lenne). (Jet-1, vagy valami hasonló, amit használ) Majd gondolom válaszol.

 

A Kompresszorról meg annyit, hogy egy adott kompresszorról ex-has adatokat mondani, nem lehet.

Azt a jelleggöbéjéből kell megnézni,ahol szerencsés esetben a szüks. teljesítményigény is megvan. Krezidiesel fogalmam sincs honan vette, hogy 70LE, vagy akár a dulája is!? Ez több mint vicces, merhogy 100% a különbség.

Ha egy adott gk. turbó nélküli, ill. turbós teljesítményadataiból következtetett, akkor elég helytelenül tette.

Csak a gyári jellegörbe ad korrekt/hiteles adatokat!

 

Előzmény: xantia99 (555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!