Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
"Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?"
Igen az volt. Utánna meg a Lőrinci fonó volt, és teli volt keskeny nyomtávú sinekkel az üzem. A Pestlőrinci állomás után és a bakterház között, de a szemben lévő oldalon a vasúti völgy tetején is ment vágány ami keskeny nyomközű volt. Ez a fonó mellett lévő volánhoz futott be.
Olybá tűnik, Te itt egy Neked "kimeríthetetlen kincsesbányára" leltél! Örülök neki!
******************
Azt -ugye?- tudod, hogy van nekünk némi születés és névnapi ivászati restanciánk! Mikor ejthetjük szerét a kölcsönös kiegyenlítésének? (Na nem ám, hogy CSAK virtuálisan!)
Szerintem ez a vágány látható az alábbi 1941-es térképrészleten.
Hála a hozzászólásodnak, így most már tisztázódott, melyik volt az a vágány, aminek a megszüntetése miatt a '61-ben visszaépítették az FVV - MÁV kapcsolatot Kispest állomáson. Ekkoriban - a vonatkozó MÁV ügyirat szerint - a tulajdonos az ÉM. Út és Vasútépítő Vállalat névre hallgatott.
Sőt, köszönöm! A térképen látszik is egy kiág Kispest felé, de arról nem is kerestem semmit, mert csak a köbányai vágányokat akartam "rendszerzni".
Nekem nagyon rossz emlékem van az aszfalt melegítős pöfögő teher kocsikról. Egy TOPECA Kft. ilyen tevékenységgel költözött, a szomszédban üresen álló önkormányzati telekre. Hajnalban a pöfögés, a bitumen-szurok szag, délután a beállás. 2-3 év alatt sikerült kiebrudalnunk őkelméket a családiházas övezetből. Minden jó, ha a vége jó. Örülök,hogy "találkoztunk". Rizmajer.
Én régi kispesti, szolnoki sínek mellett lakó, (Leiningen utcai) csak a Csillag utcáig mentem el, onnan nem látszódott több sín. Így viszont Te megválaszoltad egy régi kérdésemet. Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?
Amikor ezt a témát elkezdtem fotózni, meg utánna nézni a történeteknek, "csak" a Kőér utcai sorompótól- a volt EVIG IV-es gyárig csináltam meg, mert addig volt gyerek-kori érdekeltségem. Ráadásul sok mindent pl az Írószergyár fatelepét ami a Szövetség utca magasságával a sínek és a Ferihegyi műút között volt, már nem is lehet fotózni.
A volt Sallai, majdnem a régi Csicsman bakterház helyéről fotózva. A felső vezetékeseknél még egy BCmot-ot is fotóztam, majd megkeresem. Rizmajer
Engedd meg, hogy kiegészítsem az iparvágányok célüzemeinek felsorolását. A Lehel utcánál balra lefelé, a 12. sz. váltónál kiinduló iparvágány érdekes volt. Először átment egy kis hidacskán egy kis ér (gondolom a Kőér) felett, majd keresztezte (!) a ferihegyi műutat (itt adott alkalmakkor jelzőőr biztosította a biztonságos áthaladást), a kiserdőt, a Vak Bottyán utcát, átment egy kapukkal egyébként lezárt telken, végül az Attila utcát is átszelve az egykori Bi(e)n gyárat szolgálta ki. (Sajnos a gyár nevét soha nem láttam leírva) Itt az utcák burkolásához készítettek aszfalt keveréket. Még emlékszem a pöfögő keverő kocsikra, amikből kettőt vontatott egy-egy kis teherautó a terítés helyszíneire. A gyár helyén most egy jórészt lebetonozott, bekerített telek látható. A sineknek nyoma sem maradt, sem az épületeknek.
Nekem még volt szerencsém (?) élőben látni, ahogy a kis 326-os mukik hozták, vitték a vagonokat.
A gyár felszámolása után a vágánnnyal a kiserdőben később létesített valamilyen telepet szolgálhattak ki. Ez a telep, illetve a maradéka még látható.
A Sallaiba is ment vágány, és a köolaj ipari vállalathoz is. (Ma sárkány center a neve). Ide még egy helyen bement a lakatos út után. Jobbra ,meg az erőműhöz, és a 21-es állami építőipari vállalathoz. Onnan tudom, hogy itt evett a fene bennünket gyerekeket. A téglagyárhoz is vitt egy vágány a Lőrinci állomás után. Ez még meg van egy darabon. A MÁV felsővezeték szerelő főmérnöksége volt itt és egy házat húztak a sin közepére a kanyarban.
9. EVIG, régen-Villamosgép és Kábelgyár- első vágánya, a mai Sibrik felüljáró mellett.
10. EVIG. 2. vágánya- a kis Újhegyi út melett.
11. Shell- Hazai Kőolajipari vállalat-az egyik vágánya átment a Gyömrői úton is.
12. Evig 3.- Ez volt Kismotorgyár- volt Villamos forgógépgyár,-Dinamó. Régen a Nemzetközi Vasúti Hálókocsi Társaság (Brüsszel) Főműhelye volt.- A vágányról nem tudtam megállapítani, hogy a BSZKRT- Sallai Imre Főmühelye is használta e, mert az volt a következő üzem, de oda direktbe másik helyen vasúti sín nem ment be.