Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3827

Nem tudom, de szerintem valameyliok hétvégén, mert hétköznap dolgozom és úgy tűnik, nagyrészt vidéken. :(

Előzmény: Molinári bácsi (3825)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3826

"Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?"

 

Igen az volt. Utánna meg a Lőrinci fonó volt, és teli volt keskeny nyomtávú sinekkel az üzem. A Pestlőrinci állomás után és a bakterház között, de a szemben lévő oldalon a vasúti völgy tetején is ment vágány ami keskeny nyomközű volt. Ez a fonó mellett lévő volánhoz futott be.

Előzmény: rizibácsi (3818)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3825

 

Szia Imrém!

 

Olybá tűnik, Te itt egy Neked "kimeríthetetlen kincsesbányára" leltél! Örülök neki!

 

******************

 

Azt -ugye?- tudod, hogy van nekünk némi születés és névnapi ivászati restanciánk! Mikor ejthetjük szerét a kölcsönös kiegyenlítésének? (Na nem ám, hogy CSAK virtuálisan!)

Előzmény: Bárdos Imre (3822)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3824

Szerintem ez a vágány látható az alábbi 1941-es térképrészleten.

 

 

Hála a hozzászólásodnak, így most már tisztázódott, melyik volt az a vágány, aminek a megszüntetése miatt a '61-ben visszaépítették az FVV - MÁV kapcsolatot Kispest állomáson. Ekkoriban - a vonatkozó MÁV ügyirat szerint - a tulajdonos az ÉM. Út és Vasútépítő Vállalat névre hallgatott.

Előzmény: 1435mm (3817)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3823

 

Elvben "Felszállott a páva ..."

Előzmény: rizibácsi (3821)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3822

Szia!

 

Köszönöm, mentettem ezeket is!

Előzmény: rizibácsi (3815)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3821

Szia!

Persze, hogy jöhet. Rizmajer.

Előzmény: Molinári bácsi (3820)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3820

 

Tisztelt "rizibácsi"!

 

röppenhet??

Előzmény: rizibácsi (3818)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3819

Szia 1435mm!

Sőt, köszönöm! A térképen látszik is egy kiág Kispest felé, de arról nem is kerestem semmit, mert csak a köbányai vágányokat akartam "rendszerzni". 

Nekem nagyon rossz emlékem van az aszfalt melegítős pöfögő teher kocsikról. Egy TOPECA Kft. ilyen tevékenységgel költözött, a szomszédban üresen álló önkormányzati telekre. Hajnalban a pöfögés, a bitumen-szurok szag, délután a beállás. 2-3 év alatt sikerült kiebrudalnunk őkelméket a családiházas övezetből. Minden jó, ha a vége jó. Örülök,hogy "találkoztunk". Rizmajer.

Előzmény: 1435mm (3817)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3818

Szia FAV 20, és kösz!

Én régi kispesti, szolnoki sínek mellett lakó, (Leiningen utcai) csak a Csillag utcáig mentem el, onnan nem látszódott több sín. Így viszont Te megválaszoltad egy régi kérdésemet. Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?

Amikor ezt a témát elkezdtem fotózni, meg utánna nézni a történeteknek, "csak" a Kőér utcai sorompótól- a volt EVIG IV-es gyárig csináltam meg, mert addig volt gyerek-kori érdekeltségem. Ráadásul sok mindent pl az Írószergyár fatelepét ami a Szövetség utca magasságával a sínek és a Ferihegyi műút között volt, már nem is lehet fotózni.

A volt Sallai, majdnem a régi Csicsman bakterház helyéről fotózva. A felső vezetékeseknél még egy BCmot-ot is fotóztam, majd megkeresem. Rizmajer

Előzmény: FAV 20 (3816)
1435mm Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3817

Szia!

 

Engedd meg, hogy kiegészítsem az iparvágányok célüzemeinek felsorolását. A Lehel utcánál balra lefelé, a 12. sz. váltónál kiinduló iparvágány érdekes volt. Először átment egy kis hidacskán egy kis ér (gondolom a Kőér) felett, majd keresztezte (!) a ferihegyi műutat (itt adott alkalmakkor jelzőőr biztosította a biztonságos áthaladást), a kiserdőt, a Vak Bottyán utcát, átment egy kapukkal egyébként lezárt telken, végül az Attila utcát is átszelve az egykori Bi(e)n gyárat szolgálta ki. (Sajnos a gyár nevét soha nem láttam leírva) Itt az utcák burkolásához készítettek aszfalt keveréket. Még emlékszem a pöfögő keverő kocsikra, amikből kettőt vontatott egy-egy kis teherautó a terítés helyszíneire. A gyár helyén most egy jórészt lebetonozott, bekerített telek látható. A sineknek nyoma sem maradt, sem az épületeknek.

Nekem még volt szerencsém (?) élőben látni, ahogy a kis 326-os mukik hozták, vitték a vagonokat.

A gyár felszámolása után a vágánnnyal a kiserdőben később létesített valamilyen telepet szolgálhattak ki. Ez a telep, illetve a maradéka még látható.

 

Ugye nem baj, ha hozzászóltam?

Előzmény: rizibácsi (3815)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3816

A Sallaiba is ment vágány, és a köolaj ipari vállalathoz is. (Ma sárkány center a neve). Ide még egy helyen bement a lakatos út után. Jobbra ,meg az erőműhöz, és a 21-es állami építőipari vállalathoz. Onnan tudom, hogy itt evett a fene bennünket gyerekeket. A téglagyárhoz is vitt egy vágány a Lőrinci állomás után. Ez még meg van egy darabon. A MÁV felsővezeték szerelő főmérnöksége volt itt és egy házat húztak a sin közepére a kanyarban.

Előzmény: rizibácsi (3815)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3815

Szia!

Akkor a vontatóvágányok 2. része.

7. BVG-Radiátorgyár-Drótháló-Kerámia stb,

8. Kőbányai Textilgyár,

9. EVIG, régen-Villamosgép és Kábelgyár- első vágánya, a mai Sibrik felüljáró mellett.

10. EVIG. 2. vágánya- a kis Újhegyi út melett.

11. Shell- Hazai Kőolajipari vállalat-az egyik vágánya átment a Gyömrői úton is.

12. Evig 3.- Ez volt Kismotorgyár- volt Villamos forgógépgyár,-Dinamó. Régen a Nemzetközi Vasúti Hálókocsi Társaság (Brüsszel) Főműhelye volt.- A vágányról nem tudtam megállapítani, hogy a BSZKRT- Sallai Imre Főmühelye is használta e, mert az volt a következő üzem, de oda  direktbe másik helyen vasúti sín nem ment be.

  Rizmajer

Előzmény: Bárdos Imre (3809)
james 36 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3813

Sajnos, már nem járok arra.

Előzmény: Zolas (3811)
james 36 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3812

Köszönöm, és még egy a másik mellé:

 

 

Lóvonatú vaspálya

Mázsatéri leágazás

Előzmény: Bárdos Imre (3807)
Zolas Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3811

Jó lenne látni képeket a környékről, akár vasúti vonatkozás nélkül is.

Előzmény: james 36 (3805)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3810

Szia Attilás!

Csak Neked, csak most!

Látod, írtam. A humorért meg bocs. Rizmajer.

Előzmény: Törölt nick (3803)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3809

Hohó,  köszönöm szépen!

 

Már le s szedtem a rajzot, meg az iparvágányok megnevezését. A többi ipv. tulajdonosa is megvan esetleg?

Előzmény: rizibácsi (3808)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3808

Sziasztok!

Látom ma térkép nap van!  Amikor még a Köb-Hizlalóra is ment egy sín.

Kőér utcai környék.

1. Lampart

2. Gyapjúforgalmi- majd Gyógyszergyár,

3. Gyógyszer-szesztelep,

4. Borkősav-majd Gyógyszergyár,

5. Magnezit- majd semmi.

 

Előzmény: Bárdos Imre (3807)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3807

Ha már Hizlaló, egy sajnos év nélküli helyszínrajz.

 

Előzmény: james 36 (3805)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3806

Szia!

Van, de mind nyitva, tehát nem látszik. A vágányok ki és bejáratára fotóztam. Bocs, Rizmajer.

Előzmény: Törölt nick (3803)
james 36 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3805

 

   Ezen szelvényen is található 1-2 iparvágány leágazás.

   remélem, megtalálom a többi részletet is,  

   talán akkor áttekinthető lesz az egész hizlaló, és környéke

   a sinek szövevény,

 

Előzmény: Zolas (3782)
saxi1982 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3804

Facebook, Régi Győr??? :D :D

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3803

Szia! Nagyon jók. Ha már iparvágány, van e képed vágányzáró sorompókról?

 

Előzmény: rizibácsi (3787)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3801

 

Ezt sajnos nem tudom!Tipp esetleg?

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3800

 

Isaszeg

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3799

 

Rákoscsaba

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3798

 

Kis-Kapus

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3797

 

Csemő

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3796

 

Lökösháza

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!