"A korszerűbb mozdonyokon és motorvonatokon mágneses sínfék is van, a legújabbak pedig eleve tárcsafékesek, így ezek sokkal rövidebb úton képesek megállni, mint akár a Kétpónál balesetet szenvedő szerelvény."
Sínféket minden kocsira!
(Ennyi csúsztatást és baromságot egy cikkben... ...mindenesetre ügyesen megkerülték a hálózatüzemeltető és a tulajdonosa felelősségi körébe tartozó pályaállapot, elavult állomási biztosítóberendezések, nem működő, de az utóbbi évtizedben több milliárdért telepített járművizsgáló pontok kérdését.)
„A vasút teljesítménye a téli szünetet követő első iskolalátogatási napon a Győr–Veszprém 11-es sz. vasútvonalon Győrbe bejáró utasok kiszolgálása tekintetében egészen tragikusra sikerült. A hajnali, reggeli órákban csak az első vonatot sikerült leközlekedtetniük. Így 5:05 és 9:43 között nem érkezett vonat Győrbe. Pótlóbuszokat nem rendeltek, az alternatívaként két esetben ajánlott Volán-járatok útvonalát nem igazították a vasút vonalvezetéséhez. De már korábban számos esetben előfordult, hogy a „helyettesítő” autóbuszok az elővárosi utasokat nem szolgálják ki, mert nem érintik Bakonyszentlászló, Bakonygyirót, Győrasszonyfa, Tarjánpuszta és Pannonhalma településeket.”
A győri jobbikosok szerint nem csak a Bakonyvasúttal van a megyében súlyos gond. A 10-es, Győr-Celldömölk vonalon ugyanez a helyzet. Innen is levették december 10-től a Jenbacher motorvonatokat, és teljesen elhasználódott Bz-kel próbálnak bohóckodni súlyos kapacitáshiányok mellett. A Pápa–Csorna vasútvonal pedig megszűnés közeli állapotba jutott. Rendszeres, hogy egész napokon át pótlóbusz jár, melynek menetideje, a közút eltérő vonalvezetése miatt, sokkal több még a rossz állapotú pályán döcögő vonaténál is – írják.
Olyan ajánlatot tett a főváros vezetőinek, amely gyakorlatilag lenullázná a BKK jegyárbevételeit – kezdte számolgatását a hvg.hu, mondván ha az ajánlatnak megfelelően elfogadják a budapesti BKK-bérletet, ha a BKK járatain is elfogadják a MÁV és Volán bérleteit.
Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy egy 9450 forintos megyei bérlettel kiváltható lenne a 9500 forintos Budapest-bérlet, vagyis a fővárosi tömegközlekedés kasszájába nagyjából csak véletlenül érkezne bevétel, ha pár turista csak egy-egy vonaljegyet venne."
Röviden összefoglalva: egy lengyel regionális vasút a NEWAG gyártmányú motorvonatait nem a gyártóval akarta karbantartani. Karbantartás után viszont nem indultak, így lengyel hekkereket kértek fel a probléma megoldására. Ők állításuk szerint olyan beállításokat találtak, hogy pl. más gyártók karbantartóhelyeinek koordinátáin ne induljanak be a gépek.
Tehát ha másnapra 2. o. helyjegyet veszek, az 650 Ft, ha 1. osztályra, akkor 2000 Ft? Remélem, ezzel párhuzamosan a 2-1 különbözetet is eltörlik, mert ha nem, az iszonyatosan nagy azakadékot eredményez... vagy ez a cél? Túl sokan utaznak 1. osztályon? Végülis, a 4in1 csodakocsival jól lecsökkent az 1. o-on utazók ülőhelykapacitása...
Érdekes előadás a lengyel "hekkerektől", akik "feloldották" a Newag villamos motorvonatok gyártó által "fejlesztett" lezárásait.
Az előadók, és a előadás végén kérdező hallgatóság is érdekes kérdéseket feszegetnek, szerintem érdemes megnézni, ha más miatt nem, mert vannak benne mulatságos pillanatok.
Es ad helyette ingyenjegyet a gyereknek. Ha 6 éven aluli vagy 14-18 éves a gyerek, akkor nem.
Ha egy gyerek és két felnőtt megy, akkor már kevesebbet ad. Egyébként meg a gyerekeknek már általában megéri az országbérlet, és így általában összességében rosszabbul fog kijönni.
Ezzel a Start kártyával még igy is olcsóbb lesz az út mint vármegye bérlettel. legalábbis én estembe. Kb 1000 forinttal és ebbe benne egy Ic pótjegy is ( jelenleg 195km)
Egy a lényeg ez meg marad: "Díjmentesen utazhatnak a Magyar igazolvánnyal, illetve a Magyar hozzátartozói igazolvánnyal rendelkezők is." sajnos ez nem változik
Amihez egyébként közvetlenül nincs is köze, hiszen üzletpolitikai típusú, nem pedig szociális kedvezmény. A Start kártyacsoport ugyanilyen, bár annak sorsáról végképp nem esett szó.