Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2019.04.21 0 0 10679

Netán ez lehet az?

Előzmény: gumidani (10678)
gumidani Creative Commons License 2019.04.21 0 0 10678

Én még kedvezőbb időben fényképeztem.

Előzmény: alkotasu (10677)
alkotasu Creative Commons License 2019.04.21 0 0 10677

Egy-két idevaló jármű is van benne... Mikor csinálták a kiállítást?

 

https://menetszel2016.blog.hu/2019/04/18/csak_egy_allomas

RhB Creative Commons License 2019.04.16 0 0 10676
alkotasu Creative Commons License 2019.04.14 0 0 10675

Én csak az előző felújításkor dolgoztam ezen a vasútvonalon (több, mint 30 éve), a mostanin nem, így nem ismerem a terveket, körülményeket.

Előzmény: ÖKOTEST (10671)
r_tamas Creative Commons License 2019.04.14 0 0 10674
torokb2 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 10673

A héten egész komolyan dolgoztak a nosztalgia istvántelki bejáróvágányán. Tudja valaki meddig terjed majd, és milyen szintű lesz a javítás?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 10672

FMK 008 kissé átnyugatiasított stílusban 9955 9160 008-6 és 9955 9362 008-2 vendégmunkások lettek az osztrák vonalakon ebben a hónapban.

ÖKOTEST Creative Commons License 2019.04.03 -1 0 10671

ALKOTASUNAK

 

Örülök, hogy ismered a terepet. Talán tudsz is tippekkel segíteni a vágánybővítés károsultjainak. A harmadik (uniós) vágányt Érd Sasváros-Újtelepre  tulajdonképpen úgy építették be (a Varjú utcai gyalogos átjáró és a Zámori úti közúti átjáró fölé,  tehát szintkülönbséggel való területfeltöltéssel és átépítéssel), hogy a régi (szélső) vágány nyomvonalát elhúzták a Fecske utcai talpárok felé. Ahol ötven méteren belül érintett lakóházak állnak.

A nyomvonal elhúzás, átépítés nagyon jól látszik a műholdképeken is. Majd, az új felsővezetéktartó oszlopoktól való távolságtartással szintén a Fecske utcával párhuzamos vasúti árok rovására építették be a zajárnyékoló falakat. Ebből következik, hogy a vasúti betonárokból nem maradt semmi. Elvétve kilátszik még a hajdani betonmeder felső szélének éle a "maradvány töltésfal" alatt.

A három vágány alatti területfeltöltéstől  tovább emelkedett a talajvíz.

Az érdi lejtő alja városi árokkivezetésekkel totálisan elhanyagolt. A közutakról a szennyvízcsatornába vezetik az lejtő alján összegyűlő csapadékokat (jó drága tisztításra, amit a lakosság fizet).

A vágánybővítéssel a fokozottan érzékeny sasvárosi ivóvíz bázis föltött temették be a vasúti árkokat, ami alapesetben is vízjogi létesítési engedély köteles.

Egyébként a Zámori úti közúti (vasúti) átjáró, és a Varjú utcai műtárgy átépítése is  vízjogi létesítési engedély köteles lett volna... Ezeket úgyszintén hanyagolták a város szemhunyásával.

 

A "bebetemett" vasúti árkok befogadója eredetileg a Benta-patak és vele a Duna volt.  A csapadékvizekkel legveszélyeztetettebb érdi terület Tárnokkal közös csapadékvíz-rendezésére 2007-ben és 2011-ben is születtek közpénzes  vízrendezési tanulmányok, amelyek  kétszeresen is feledésbe merültek.

A városvezetés oly annyira nem vesz tudomást a történtekről, hogy a HÉSz részletes Szabályozási terv hét év múltán is csak két vágányt vesz számításba. A vágánybővítés területi igényeihez képest ugyanis elmaradtak a Fecske utcai kisajátítások. (Ezzel szemben néhány Harkály utcai telket sajátítottak ki, találomra...)

 

A vasútépítési szabályzat előírja, hogy a MÁV idegen területre nem építkezhet, és a "vasúti terület (MÁV biztonsági sáv) határa a töltéslábtól számított öt méter azért, hogy a vasúti kébeleket ne a rézsűben cserélgessék (ahogyan ez töltént kétszer is a vágánybővítés óta) és hogy a töltés  ne dőljön bele az árokba. (Bedőlt - amit a környezetvédelmi felülvizsgálatnál elfelejtett megemlíteni az önkorményzat... És nem kifogásolta a vasúti alépítmény hiányát sem.)

 

A vasúti betonároknak a karbantartása Érdre tartozna, ha maradt volna valami belőle.

 

Na most így néz ki a NYÁRI VÍZÁLLÁS enyhe zápor után,  a megemelkedett talajvízre érkező vasúti töltésvizekkel) a Fecske utcai magáningatlanok vízóra aknáiban:

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (10630)
MTU-890 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 10670

A Vasútvill. kocsikat egyáltalán nem ismerem, csupán lefényképeztem az egyik szerelvényüket.

Azt a keveset, amit találtam a pályaszámokról, elküldtem a címedre.

Előzmény: RhB (10669)
RhB Creative Commons License 2019.03.29 0 0 10669

És anno írtam is a három betonozó szerelvényről:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=111453737&t=9119332

 

Előzmény: RhB (10661)
RhB Creative Commons License 2019.03.29 0 0 10668

Elvileg - az ablakkiosztás alapján - ez a sárga személykocsi:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141663463&t=9119332

 

Előzmény: MTU-890 (10656)
RhB Creative Commons License 2019.03.29 0 0 10667

Átnéztem az ide és a teherkocsis topikba feltett képeimet ill. infóimat. Én 2011-ben kétszer voltam bent a Vasútvill telephelyénl, rengeteg fotó (részletfotók is) készült.

 

Az első kocsi:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142165051&t=9119332

 

 

A DSO-n van fent több kép, ide is belinkeltem anno (most is itt találtam meg). Oda értelemszerűen a német eredetű kocsikat tettem be.

 

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,5457258,5457258

 

 

Az Oppelnek a teherkocsis topikból:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145886207&t=9121454

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145886098&t=9121454

 

illetve az első hsz. a teljes kontextusban:

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=145886207&t=9121454

 

 

Előzmény: MTU-890 (10657)
RhB Creative Commons License 2019.03.29 0 0 10666
Előzmény: Sinbiciklis1 (10664)
kanizsella Creative Commons License 2019.03.28 0 0 10665

99 55 9436 013-4

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 10664

44 55 943 8661-4 kéttengelyes személykocsi, Vasút vill. Holnap megpróbálok képet feltenni. 2007es fotó

 

Előzmény: RhB (10661)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 10663

A 9530 "Felsővezeték egyéb, maradhat, de "Betonozó vonat" címen ott keresendő.

RhB Creative Commons License 2019.03.27 0 0 10662

Az egész vonatot? És akkor mik a fotókon látható 955 200x és 9530 004 és társai?

Előzmény: Sinbiciklis1 (10660)
RhB Creative Commons License 2019.03.27 0 0 10661

Azt tudom, hogy 3 szerelvényük van, de én csak kettőt láttam/fotóztam. Érdekelne fotó az általam említett két kocsin (84 55 8665-3 ill. 8669-5) kívüli harmadik testvérkéről is. Most hirtelen nem jut eszembe más, de majd megnézem, csak mostanában különösen kevés időm van. Meg elő kéne túrni a jegyzeteimet, csak sejtelmem sincs, hol lehetnek.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (10659)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 10660

A betonozó vonatot 99 55  9587 alatt keressétek az új számozás szerint.

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.03.26 0 0 10659

Ha valami nem tiszta szóljál, és utánanézek. Bevallom, évek óta nem járok már ki pályaépítésekre fotózni, de a régebbi képeim között tudok még keresgélni.

3 betonozó szerelvénye van a Vasútvillnek, 1 az OVIT-nek (MÁV-Nosztalgia), 1 a MÁV FKG Kft.-nek, és 1 a BSS 2000 Kft.-nek.

Előzmény: RhB (10658)
RhB Creative Commons License 2019.03.26 0 0 10658

Köszi! Majd ki kéne sakkozni az átszámozásokat. A 84 55 973 866x/867x > 99 55 955 200x dolgot tisztázni kéne.

 

A sárga személykocsi valószínűleg az ex-44 55 943 8676-2.

 

A mostani 99 55 9530 004-8 az az ex-84 55 973 8665-3 Yf lenne feketére festett tartállyal? A 8669-5-nek már akkor is fekete volt a tartálya, de más a bódé ablaka. Vagy van belőle harmadik is (a jegyzeteim el vannak ásva).

 

Előzmény: MTU-890 (10657)
MTU-890 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 10657

Betonozó szerelvény (folytatás):

Előzmény: MTU-890 (10656)
MTU-890 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 10656

Betonozó szerelvény:

 folyt. köv.

 

Luska Creative Commons License 2019.03.23 0 0 10655

Egy hulladék mind a kettő. Már akkor is problémák voltak vele amikor 95-ben legyártotta Jászkisér. Azóta is csak tákolgatják....

Előzmény: MTU-890 (10646)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 10654

Ágyazatrendező és nagy kapacitású sima síndöngölőgép.

Előzmény: gumidani (10653)
gumidani Creative Commons License 2019.03.22 0 0 10653

MÁV  99 55 9121 001-9                STOPFEXPRESS 09-3X

gumidani Creative Commons License 2019.03.22 0 0 10652

FKGJK 99 55 9125 001-5           USP 2005

JUV-048 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 10651

Köszi! Akkor ritkaság számba megy.

Előzmény: Sinbiciklis1 (10650)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 10650

Teher Vágány Gépkopcsi=TVG. De ebben a formában már nem nagyon találkozol vele.

Előzmény: JUV-048 (10649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!