Üdv mindenkinek ! Új vagyok itt és inkább a real életben csevegek és barátkozom de tegnap óta boldog (eddig) Maserati tulajdonos vagyok ! Régóta nézegetem a biturbókat és most találtam egy 1990-es 2.24v-t olcsón, szép belsővel,kevés km-el viszont a kasznin lesz mit lakatolni a motorja meg eddig ismeretlen okból nem megy(még nem ért haza,így nincs diagnózis). Tudom :nagy fába vágtam a fejszét. Sok kérdésem lesz,előre is köszönöm a jó tanácsokat,véleményeket mind a felújításban mind pedig a speciális Maserati kérdéseket illetően. Bízom a zseni,olasz kocsikban különösen tudós szerelőmben de azért néhány jó tipp jól jöhet.
Holnap Zánkán AlfaCity. Esetleg lesz hasonló közös megmozdulás (mini Maserati találkozó) mint tavaly B.füreden? Klassz volt, ha jól emlékszem 6 autó is összejött.
Ez valóban jó ötlet (volt), de sajna én az elmúlt héten több mint 3000 km-t autóztam (igaz, sajna nem Maseratival...), úgyhogy se testem, se lelkem nem kívánt egyetlen további km-t se...
Viszont nem sokára itt van május elseje (énekszó és dal köszöntse... ha még valaki emlékszik erre). Nadapra persze megint kaptunk meghívást és ott mindenképp jó lenne találkozni!
Úgy gondolom, hogy a kényelem és szunyókálás miatt találkozhatnánk 10-kor a régi balatoni út (70-es) tétényi Shell kútjánál (ahol szoktunk, aki már volt).
Elő kell venni kérem, mert ahogyan mi is, már Ők is érzik a tavaszt.
Megborzongnak mikor kinyílik a garázsajtó és megérzik a kinti, tavaszi levegő édes illatát. Megborzongnak bizony, motorháztetőjükön érdes lesz fényezésük, megremegnek kipufogórendszerük hővédő lemezei, összeszűkülnek hangtompítódobjaik nyílásai.
Mert ők is érző lények, mert lelkük, nekik is van.
Szóval "csak" elő akarnak jönni. Mert az egyenesekben falni akarják az aszfaltcsíkot, a kanyarokban dacolni akarnak a centrifugális erővel, és feneküket kicsit megcsúsztatva kigyorsítani belőlük. Újra, meg újra és újra. Mert Ők erre születtek...
Legszívesebben, minden nap ezt tennék. Minden áldott nap. Akár holnap is! Mert nagyon szép idő lesz, az autóinknak is és nekünk is.
Szóval ha valakinek tetszik a hirtelen ötlet, és szívesen csatlakozna hozzánk (Lilla & Ricsi), akkor gurulhatnánk együtt "kéz a kézben" - akarom mondani "kilincs a kilincsben" :) - egy könnyed dobogókői vagy visegrádi vagy szentendrei vagy tatai kört, vagy meglátogathatnánk a Dunaharaszti melletti tavakat, vagy ami éppen az eszünkbe jut. Közben egy laza séta, vagy egy jó kis piknik - kockás pléddel, finom szendvicsekkel, klassz üdítőkkel - vagy bármi más. Mert ilyenkor tökéletesen szabadok vagyunk. Azzá tesz minket a hang, a tapintás, az illat és az "érzés", amit ad nekünk a járgányunk. És mindehhez még mérhetetlen jókedvet.
Úgyhogy csak tessék, csak tessék... csatlakozni.
A "Nagyfiú"-nknak (alias Dzsordzsó) már nagyon hiányoznak az édestestvérei. :)
Az tuti hogy semmi beépített cucc nem volt benne. (legalábbis a '98-as QP IV-ből én nem emlékszem ilyesmire) Lehet hogy egy kis poroltó volt az ülés alatt max.
Vajon mit tartalmazhatott a "Tűzvédelmi rendszer"?!? Elképzelni sem tudom... Talán egy poroltó a csomiban? :)
Ezekben az időkben a Mercedes-Benz vezérképviseletnél dolgoztam, mint értékesítő. A '95-ben bemutatott Sprinter-nek már normális alapfelszereltsége volt, de az előtte forgalmazott korábbi modellnek - 208D-től 410D-ig - nagyon vicces volt a gyári alapfelszereltsége. Külön extraként kellett rendelni bele a biztonsági ragasztott szélvédőt és az első biztonsági öveket is. Talán még az "extrák" kódjaira is emlékezem: F40, S68 és S69.
Úgyhogy minden hazai vevő hüledezett, mikor összeállítottuk neki a rendelését, és nem az általa kívánt extrákkal kezdtünk, hanem azokkal a tételekkel, ami valójában ahhoz kellett, hogy nálunk egyáltalán forgalomba lehessen helyezni majd az autóját.
Perszer minket is érdekelt a dolog, hogy miért nem tartalmazzák az MB transzporterek ezeket az alapvető dolgokat. A kapott válasz elfogadható volt: a világ számtalan országában - akkor és talán ma sem - nem foglalkoztak "ilyesmi tételekkel" az ottani "hatóságok" (pl. Afrika, Dél-Amerika, stb.).
Ezeken felül még nagyon sok olyan tétel volt, melyeken mi is és a vevők is csodálkoztak. Pl. extra volt a kormányzár, a kézifékkar gumimandzsetta (ennek hiányában például egy jól lerágott almacsutkát simán ki lehetett dobni a fülkéből a kézifékkar tövénél lévő nyíláson) a kesztyűtartófedél is (más extra kódja - és felára - volt ha pl. zárhatót kértek).
Úgyhogy érdekes időket írtunk akkoriban, de szép is volt... :)
De a fentiektől függetlenül még mindig érdekel, hogy vajon mit tartalmazhatott a "Tűzvédelmi rendszer"?!?... :)
Ezt a napokban láttam én is a neten. A blokk ismerős, hiszen ugyan ez van az enyémben is, de "csak" 430 Le-s. De, hogy ezt hogyan lehet túélni, nem tudom. 1/5 súly (a QP-hoz képest), virsli gumik hátul (a 285-höz viszonyítva), semmi karosszéria... Brrrrrr. Asszem egy kicsit már megöregedtem... :)
Nálam is van kint egy ilyen, csak talán kevésbé agresszív a vége... ("minden más autó el lesz szállítva"). Ami persze a Lancia-nkra nem vonatkozik, hiszen ők tesók: a "nagyfiú" és a "kis piros hölgy".
Nem kellene már összefutnunk egy rövid kis közös autózásra és dumálásra? Lassan a nyakunkon a nyár és mindenki "olyan csendben van"... :)
Kedves Attila!
Esetleg van már valamilyen infód a májusi német rendezvényről? Korábban írtad, hogy lehet, hogy meghívást kapsz (esetleg kapunk) egy márkatalálkozóra. Illetve lehet, hogy szeretném a segítségeteket is kérni, mert kiégett a jobb első helyzetjelzőm és nem biztos, hogy egyedül lennék olyan bátor - tapasztalt biztos nem -, hogy nekiálljak a kerékdobot meg fényszórót tudatlanul kirobbantani. Nem szívesen "feszegetném" a fényszórót, ca. 700e darabja... :) Illetve közeleg az olajcserém is, és e miatt is szeretném a szakmai tapasztalatodat kikérni és tudásodat meghallgatni.
Ez így, ebben a formában nem igaz. A quattroporte V. generációjának (2003-2007 közti duoselect, vagy FC) volt egy szériája ami automata módban használva egyes esetekben "ette" a kuplungot. Felhasználó függő volt az élettartam. Rutintalan/nemtörődöm sofőr esetén akár 20.000Km alatt is elfogyott, kis odafigyeléssel 60-100.000-et is elmegy.
Vannak helyzetek amikor ki kell venni automatából és kéziként használva semmi gond nincs. Emelkedőn kis sebességnél pld, vagy parkolóházban felfelé araszolva, dugóban hasonló körülmények közt. A váltó automata funkciója ilyenkor csúsztat, váltogat, (nem sikerült a hangolás jól ... nem, nem hiszem hogy van rá szoftver upgrade) és hamar megeszi a kuplungot, de ha manuálba kapcsolsz ilyenkor, és egyesben vagy 2-ben megoldod akkor nincs gond.
A későbbi QP-kben már hagyományos automatát tettek, ott nincs ilyen gond
Sziasztok.Segítséget szeretnék kérni.Lehet ti tudtok.Hallottam,hogy a Maserati Qattroportenak a kuplung a gyengéje.Azt szeretném meg érdeklődni,hogy mennyit bír ki kb. egy kuplung kilóméterben. 30-40 ezer km-enként csere?Vagy mennyire lehet számolni?Mert erről igazából eddig nem találtam adatot.
Szia! Megmondom őszintén, nem a luxusautóságára vágyok én igazán. Ha kényeztető luxust szeretnék különleges formával párosítva, vennék egy C6-ot V6 HDI-vel. Szép, különleges, halk, kényelmes, valójában ha belegondolok, az atópályás autó célnak nem sokminden felel meg jobban. A hiba az én készülékemben van, tudom, és lehet nem is létezik az az autó amit keresek. Engem a 90-es évek olasz autói ejtettek rabul. Pontosan az, hogy úgy tud finom és különleges lenni, hogy közben ormótlan nyers dög. De talán ezt itt nem is kell magyaráznom, gondolom Te sem véletlenül 155-el jársz :-) Én is ezért 146-ozok.
Egyzerűen a QP IV-ben látom formailag, hajtásilag ennek e korszaknak a csúcsát. Soha nem ültem ilyenben, nem vezettem ilyet. Külsőre abszolút. Sokaknak nem tetszik, nekem nagyon. Egyébként QP IV, 146, 155 a sorrend. A többi meg csak egy képzet részemről. Hogy a 146 ma extrém direktnek számító kormányzását, játékra hívó precíz, kicsit rázós futóművét, igaz 2 év programozása után, de végül elért dúvad szerű agilitását (350Nm) majd egy ilyen autó köbre emeli. Plusz megadja azt amit a 146 nem tud, autópályán a viszonylagos csendet és nyugalmat.
Lehet közelébe sem járok annak, hogy valójában milyen Quattroporte :-).
Garázsom nincs, egyszerű engedélyezési okok miatt nem is szándékozom egyelőre építeni. Ez persze idővel majd alakulhat. A 146-om nem panaszkodik a csillaggarázs miatt. Nem rozsdás, szép a fényezése (csak kézzel mosom, naná), mindene rendben. Tudom, hogy néha hülyének néznek, hogy miket ki nem cserélek abban az autóban. És képes vagyok bemenni a szalonba és zokszó nélkül elhozni a gyári alkatrészt. Tudom, hogy egy öreg autó halála, ha spórolunk az alkatrész minőségen, ha "ejj kibír az még 10 ezret". Szóval ezzel tuti nem lenne gond nálam. Megtanultam, a kis 146-on. Volt 2 év, hogy kicsit hanyagoltam. Még 2-be telt, mire újra visszakaptam az újszerű autómat. Azt, ami szerszámot sosem hordott a farában, és ha most azt mondják, hogy holnapra legyek Párizsban, akkor beülök és odamegyek vele. Gondolkodás nélkül.
Sokat cseszegetnek ezzel, hogy miért nem veszek egy autót munkára, ez (vagy bármilyen öreg olasz) meg marad hobbi. De nem, nem és nem... Függőség van, nekem minden méteren kell ez a feeling. Én szarul érzem magam egy Skodában. Tudom, mert volt. 26e-rel az órájában eladtam szegényt. Gyűlöltem. És a Ford sem jött be és a Seat sem, csak amik családban vannak és többször vezettem. Mit kezdjek, ez van :-D