Amúgy kiképzési repülésként van elkönyvelve (tehát ennyivel kevesebb kiképzési repülésen kell részt vennie a végrehajtó pilótáknak), és szerény véleményem szerint többet is tanulnak egy ilyen elfogásból a vadászpilcsik, mint egy mezei gyakorló riasztás során.
Tehát amennyiben a felsoroltak hiányában valaki átrepül az tiltott határátlépésnek minősül, vagy valami ilyesmi ha jól gondolom. Mik a szankciók ? Feltéve, hogy elfogják
Az osztrák AIP-ben jól látszik hogy ők a németek, svájciak, olaszok, szlovének, szlovákok felé igazából meglehetősen engedékenyek. A reptervek nyitását és zárását veszik nagyon komolyan, de nincsen pl. jelentőpontokra korlátozott átjárás, sőt, vitorlázógépek nyugodtam jöhetnek-mehetnek a határon keresztül. A nemzetközi reptér körül viszont szigorúbb a szabályozás mint idehaza, mert Echo osztályú légtér van Schwechat körül, azaz kell rádió és transzponder is.
De az Alpokban lehet hogy úgy lófrál mindenki, ahogy akar.... :)
Tehát nálunk (még) nem lehet vitorlával, siklóernyővel határon át repkedni, Mert ugye - főleg ernyőnél - elég nehéz mindhárom feltételt teljesíteni. Csak azért jutott ez eszembe, mert pl. az Alpokban keresztül kasul repkednek a határokon, és arra sem nagyon elterjedt a transzponder, szerintem reptervet se nagyon adnak le.
Triple affirm. AIP is your friend. Repterv jelentőponton (FIR határon) át EET-vel, rádiókapcsolat és transzponder. Ha nem schengeni, akkor csak határátkelőként üzemelő reptérrôl ugyanilyen reptérre a másik oldalon (Pl. horvátok).
Sziasztok! Ismét bátorkodom hozzátok fordulni némi iránymutatásért a múltkori gyors válaszok és segítség miatt, amit ezúton is köszönök. Ezúttal a FEAST II tesztről lenne szó. Akiben még esetleg frissen élnek az élmények/emlékek, tudtok bármilyen tippet adni, hogy lehet e rá bárhogy készülni, érdemes e átnézni valamit előtte, mennyiben hasonlít a FEAST I-hez, ha hasonlít egyáltalán? Köszönöm előre is!
De, sokkal ésszerűbb volna rögtön fordulni, pláne ilyen egypályás üzem esetén.
Vagy kihagyni az elejéről a balra-jobbrát, és menni egyenesen a pályairányon.
Az ok, amiért mégis így van, az az, hogy a zajvédelmi előírások sok szempontot felülírnak. Mondhatnám úgy is, hogy az eljárások tervezésekor a zajvédelem sokkal nagyobb súllyal esik latba, mint az ésszerűség és a hatékonyság.
Egyébként a belinkelt gép láthatóan az eljárást sem nagyon tudta követni, minden fordulóval elkésett.
Itt vannak a 31-es pályairány esetén használatos eljárások térképei:
Sziasztok! A Feast teszt kapcsán érdeklődnék, (sehol nem találtam erre vonatkozó információt) hogy lehet e használni bármilyen segédeszközt, konkrétan papírra, ceruzára esetleg számológépre gondolok, vagy kizárólag számítógépen végzett tesztről van szó?
Sziasztok! Olvassa valaki a fórumot, aki az idei képzéshez kapcsolódó FEAST teszteket sikeresen teljesítette? Illetve az "öregektől" kérdezném: Ha megírtam a FEAST 1, és 2 tesztet, sikeres lett az orvosim, akkor kb. mikorra várható bármiféle visszajelzés, hogy az elvileg Május közepén induló AC-re várnak - e, vagy sem? (pszichológia eredménytől függően)