Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26054

A HM, ill. az adófizetők.

 

Amúgy kiképzési repülésként van elkönyvelve (tehát ennyivel kevesebb kiképzési repülésen kell részt vennie a végrehajtó pilótáknak), és szerény véleményem szerint többet is tanulnak egy ilyen elfogásból a vadászpilcsik, mint egy mezei gyakorló riasztás során.

Előzmény: somi1955 (26053)
somi1955 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26053

Ebben az esetben mik a szankciók? Ki fizeti a révészt?

 

 

http://index.hu/belfold/2017/05/31/gripen_boeing_riasztas/

feketefelhoo Creative Commons License 2017.06.01 0 0 26052

Tehát amennyiben a felsoroltak hiányában valaki átrepül az tiltott határátlépésnek minősül, vagy valami ilyesmi ha jól gondolom. Mik a szankciók ? Feltéve, hogy elfogják

Előzmény: RNZoli (26047)
Ronai_Peter** Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26051

Ez már 2002 környékén is ilyen volt az NL - DE határon, ahol akkoriban repültem.

Előzmény: RNZoli (26047)
Ronai_Peter** Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26050

Csak tudnám, hogy a lengyel fiúk akkor pár éve, hogyan járták végig Európát (Magyarországot is érintve) 2 std jantarral? :-)

Előzmény: feketefelhoo (26046)
ViktorMike Creative Commons License 2017.05.25 0 0 26049

... meg az Ész, Lett, Litván, Lengyel, Német, Holland Belga, Luxenburgi,, Svájci, Olasz, Szlovén, Cseh és Szlovák.

Ha valakit kihagytam, elnézést. 

 

A lényeg, hogy szabályozzunk, mert akkor mi vagyonk akik szabályozhatnak.

 

Előzmény: RNZoli (26048)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26048

Tehát a lényeg, ami a sok szószaporítás közben elsikkadt: a magyar szabályozás szigorúbb határátlépés tekintetében, mint az osztrák. 

Előzmény: RNZoli (26047)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26047

Az osztrák AIP-ben jól látszik hogy ők a németek, svájciak, olaszok, szlovének, szlovákok felé igazából meglehetősen engedékenyek.  A reptervek nyitását és zárását veszik nagyon komolyan, de nincsen pl. jelentőpontokra korlátozott átjárás, sőt, vitorlázógépek nyugodtam jöhetnek-mehetnek a határon keresztül.  A nemzetközi reptér körül viszont szigorúbb a szabályozás mint idehaza, mert Echo osztályú légtér van Schwechat körül, azaz kell rádió és transzponder is. 

De az Alpokban lehet hogy úgy lófrál mindenki, ahogy akar.... :)

Előzmény: feketefelhoo (26046)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26046

Tehát nálunk (még) nem lehet vitorlával, siklóernyővel határon át repkedni, Mert ugye - főleg ernyőnél - elég nehéz mindhárom feltételt teljesíteni. Csak azért jutott ez eszembe, mert pl. az Alpokban keresztül kasul repkednek a határokon, és arra sem nagyon elterjedt a transzponder, szerintem reptervet se nagyon adnak le.

 

 

Előzmény: RNZoli (26042)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.24 0 0 26045

Semmi, csak mellényomtam :)

Előzmény: baal (26041)
baal Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26044

köszi

akkor annyira no para, mert makkegészséges, nemrég volt full  kivizsgáláson, terheléses EKG-val együtt

lát, hall, fut, szuszog:-)

Előzmény: RNZoli (26043)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26043

Általános egészségi állapot, vérnyomás, EKG, hallás, látás stb.

Attól hogy nem repül, még nagy bajt okozhat, ha elájul a pult előtt váratlanul.

 

Előzmény: baal (26039)
RNZoli Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26042

Triple affirm. AIP is your friend. Repterv jelentőponton (FIR határon) át EET-vel, rádiókapcsolat és transzponder. Ha nem schengeni, akkor csak határátkelőként üzemelő reptérrôl ugyanilyen reptérre a másik oldalon (Pl. horvátok).

 

Előzmény: feketefelhoo (26040)
baal Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26041

ennek mi köze a repülőorvosi vizsgálathoz?:-))

Előzmény: feketefelhoo (26040)
feketefelhoo Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26040

BravoDelta hívja tornyot :

 

Kisgépek, vitorlák esetén milyen szabályok vonatkoznak ma Magyarországon a határ átrepülésére ? Repterv, transzponder, rádiókapcsolat kell-e ?

Előzmény: baal (26039)
baal Creative Commons License 2017.05.23 0 0 26039

sziasztok

kérdésem lenne:

a fiam átment a teszteken, a pszichológiai vizsgálaton, és most várjuk a "behívóját" a repülőorvosi vizsgálatra.

Erről, hogy mit néznek, mit vizsgálnak tudnátok infót adni?

Egyáltalán minek repülőorvosi vizsgálat, nem fog repülni?:-)

köszi baal

RNZoli Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26038

A némafilm nem sokat ér. Meg kell hozzá hallgatni a hangfelvételt is:  https://www.liveatc.net/search/?icao=LHBP

Előzmény: még1MbR (26036)
még1MbR Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26037

Előzmény: még1MbR (26036)
még1MbR Creative Commons License 2017.05.12 0 0 26036

Sziasztok!

 

Tudtok valamit az előbbi, ma 16 óra utáni W62340 átstartról?

A flightradar adatok alapján úgy tűnt, mintha kifordult volna a 13L-re elé egy Ryanair 737-es...

Hmm...

erchegyia Creative Commons License 2017.04.22 0 0 26035

Szerintem nem lehet rá készülni. Részleteket megtalálod, ha rákeresel a DART testre.

Előzmény: werna4 (26034)
werna4 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 26034

Sziasztok! Ismét bátorkodom hozzátok fordulni némi iránymutatásért a múltkori gyors válaszok és segítség miatt, amit ezúton is köszönök. Ezúttal a FEAST II tesztről lenne szó. Akiben még esetleg frissen élnek az élmények/emlékek, tudtok bármilyen tippet adni, hogy lehet e rá bárhogy készülni, érdemes e átnézni valamit előtte, mennyiben hasonlít a FEAST I-hez, ha hasonlít egyáltalán? Köszönöm előre is!

somi1955 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 26033

Az eljárási térképet nézve jól értelmezem,hogy elvileg a Jászberényi-Kozma sarok felett kellene fordulni?

Előzmény: BJani (26029)
erchegyia Creative Commons License 2017.04.09 0 0 26032

Nem lesz kisebb, ellenben máshol lesz :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (26031)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.04.09 0 0 26031

És miért lesz kisebb a zaj egy ilyen roggyant kampó alakú pályától?

És mi van akkor, ha nem követi az eljárást, fekete pontokat kap, vagy csak rongálja az irányító idegeit?

Előzmény: BJani (26029)
lborli Creative Commons License 2017.04.08 0 0 26030

Jól beszélsz...

Előzmény: BJani (26029)
BJani Creative Commons License 2017.04.08 0 0 26029

De, sokkal ésszerűbb volna rögtön fordulni, pláne ilyen egypályás üzem esetén.

Vagy kihagyni az elejéről a balra-jobbrát, és menni egyenesen a pályairányon.

 

Az ok, amiért mégis így van, az az, hogy a zajvédelmi előírások sok szempontot felülírnak. Mondhatnám úgy is, hogy az eljárások tervezésekor a zajvédelem sokkal nagyobb súllyal esik latba, mint az ésszerűség és a hatékonyság.

 

Egyébként a belinkelt gép láthatóan az eljárást sem nagyon tudta követni, minden fordulóval elkésett.

 

Itt vannak a 31-es pályairány esetén használatos eljárások térképei:

https://ais.hungarocontrol.hu/aip/2017-03-30/2017-03-30-AIRAC/graphics/eAIP/LH_AD_2_LHBP_SID_31_en.pdf

Előzmény: somi1955 (26028)
somi1955 Creative Commons License 2017.04.08 0 0 26028

Mi a magyarázata,hogy a megkezdett fordulót megszakítva berepül a város fölé, és ott folytatja?

Nem volna egyszerűbb,ésszerűbb kihagyni a kurflit?

 

 

 

erchegyia Creative Commons License 2017.04.02 0 1 26027

én úgy emlékszem, papír-creuza mehetett. Nem is írt senki semmit, úgysincs rá idő :)

Előzmény: werna4 (26026)
werna4 Creative Commons License 2017.04.02 0 0 26026

Sziasztok! A Feast teszt kapcsán érdeklődnék, (sehol nem találtam erre vonatkozó információt) hogy  lehet e használni bármilyen segédeszközt, konkrétan papírra, ceruzára esetleg számológépre gondolok, vagy kizárólag számítógépen végzett tesztről van szó?

daved89 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 26025

Sziasztok! Olvassa valaki a fórumot, aki az idei képzéshez kapcsolódó FEAST teszteket sikeresen teljesítette? Illetve az "öregektől" kérdezném: Ha megírtam a FEAST 1, és 2 tesztet, sikeres lett az orvosim, akkor kb. mikorra várható bármiféle visszajelzés, hogy az elvileg Május közepén induló AC-re várnak - e, vagy sem? (pszichológia eredménytől függően)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!