Akkor nem hinném, hogy gond van, csak ha elkezd fulladozni, mert kemény a föld, akkor amikor elkzed újra felpörögni, akkor kicsit sötétesebb füst jön ki, míg fel nem pörög rendesen, de utána sem fekete, sem kék füst nincs.
No beszéltem a sráccal és tényleg csak a kuplungcsésze ami kellene neki. Persze ha csak tengellyel együtt tudod az is jó, lesz egy tartalék tengelye akkor.
Körülnéztünk a műhelyében is de nem találtunk se kuplungalsót se tengelyt Robi 156ra csak régi 3,5HP briggshez pár cuccot, szóval ha vmi kellene belőle azzal tudunk üzletelni.
10 liter elhasznált benzin, valamivel több mint 10 üzemóra. Ha azt nézzük, hogy az ajánlott olajcsere ciklus 25 üzemóra, akkor te bőven jó vagy. Vagyis az éves olajcsere valósul meg. Az újjadon ne dörzsöld szét, felesleges, abból megállapítani semmit nem lehet. A szine biztos nem olyan mint egy dizel traktoré. :)
Bár engedtem én már le olyan olajat briggsről. Biztos sok oljat cseréltek azon. A motor tömítésre te a blokk tömítésre, a szelepfedélére, és a szimeringre gondolsz? Ha ezeken a pontolon veszítené az olajat az szemmel látható lenne, csurogna az olaj. Az olajfogyasztás, a természetes kopás, elhasználódás, és a jókarbantartás elmulasztása miatt sérült alkatrészek miatt van. Jele a kékes színnel füstölő kipufogó. Néhány üzemóra alatt nem fogyhat látványos olaj mennyiség a motorból. Egy jó motornak olajcserétől olajcseréig utántültés nélkül el kell mennie.
HAjtóműnél nincs semmi gond, ott saját magam cseréltem a szimeringet- asszem annak hívják ott is, nem értek hozzá.
A motorolajarra gondoltam. Mivel minden tavasszal cserélem, így hogy mennyire is fekete, nem tudom biztosan megmondani.
HOgyan lehet biztosan megbizonyosodni arról, hogy mennyire rossza lecserélt olaj?
Kenjem szét az ijjamon?
HA rosszak a motor tömítései, akkor gondolom enné az olajat. MOndjuk az évi 10 liter benzin mellet az olajat enni gondolom nagy muatvány lenne, ahhoz gondoom sokkal többet kéen hazsnálnom.
Lehet egy membráncsere, tisztítás, beszabályzás ráfér majd. Vagy a vacak gázszabályzó kar nem szoros, és a motor hengerfejénél lévő huzórugó visszahúzza a kart és leáll. Viszont ha jó akkor az is jó. Persze a merevhuzalos gázszabályzó egyszerűbb és praktikusabb. Nem is értem annak idelyén ilyet miért nem vettek az amcsiktól a motor mellé. Akkor idehaza ez ismeretlen volt.
Az olajcserék kötelezők a motorban és a hajtóműben is. Talán a szimeringek még a helyzet magaslatán vannak, bár ha még eredetiek, akkor nem nagyon hiszem. A kihajtásnál 25x52x10 szimering van.
na én pont ijet fogok venni mert már meg van a kiszemeltem és már voltam is megnézni de valami bajavan de orvolsolható mert az a baj hogy néha csak ugy leál ja meg gáz bovdent le kel cserélni ugy cakop puder és már jó is
Hogyan cserélsz olajat? Megdolgoztatod az olajcsere előtt a gépet? De minimum üzemmelegig járatod előtte. Ezt azért kérdem, mert valószínű, hogy olajsár van a motor aljában. Másra nem tudok gondolni. Volt olyan, hogy amiklor szétszedtem egy gépet, megértem kimosni az alsó fedelet. Vannak benne öntési merevítő bordák, amik a csapágyperselyeket merevítik. Na onnét nehezen jön ki a olajiszap.
azt szeretném megtudni mi annak az oka,hogy olajcsere után,viszonylag hamar elsötétedik az ujjonnan beletöltött olaj.Rendszeresen cserélem az olajat,odafigyelek rá és mégis.Volt olyan cserém hogy szinte koromfekete iszapot öntöttem ki.Menni megy a motor szépen,erő van benne csak nem értem .
Typ:GCV 190 HONDA 4,5 ÉVES.
Negyedévente cserélem,nem mindig sikerült eredetivel lecserélni.
Aki tud valami okossággal felvilágosítani azt megköszönném.