Igy vegigolvasva a forumot en is kedvet kaptam lecserelni az automat egy Skoda Superb II-re.Amit en szeretnek az 2.0CR, DSG valto, es ha sikerul excelent kivitel.De sajnos az ujjak arban eleg tavol vannak attol amit be tudok egy autoba most fektetni, ezert a hasznaltak között keresek.Talaltam is parat.Ehhez lenne egy kerdesem:Hogy tudom meg legegyszerübben hogy< az autoban van e Bluetooth kihangosito, ha a leiras nem irja.(ha rekerdezek mindenki persze azt mondja hogy van).tudom a legjobb ut ha elmegyek es megnezem, de pontossan mit nezzek meg.(a radion a gomb Telefon rajta van minden).
Valaszokat elöre is köszönöm, es elöre is lenezest ha a kerdesem tul banalis!:)
Igaza van Varshinak, erre az autóra nem jellemző az erős motorzaj (legalábbis a mostani motorszériával biztosan), még a dízelekkel (CR) sem. Autópálya tempónál inkább a szél és a gumik amit hallasz. Gondolom a TSI még csendesebb mint az én CRTDI-m. Sokan allergiások itt a különböző zajokra, zörejekre (többek között én is), de motorzajra nemigen volt panasz, még PD-re egyenletes országúti vagy pálya tempónál.
De mindenkinek más a füle, a legbiztosabb ha kipróbálsz egy tesztautót. Ha van pálya a közelben, általában megoldható hogy kerüljetek arra.
Újra itt a csend mániás. Még a zajszint miatt érdekelne egy összevetés. Mennyit pörög 130-nál illetve 140-nél az 1.4 TSI, 1.8 TSI és az 1.8 TSI DSG váltóval. Ha nem akarjátok "összeszemetelni"a topicot, akkor jöhet magánban is. A végeredményt megírom. Láttatlanban azt várom, hogy a 1.8 TSI DSG váltóval fog a legkevesebbet pörögni ergo ennek kellene a legcsendesebbnek lennie.
Ja, közben írtam a Szuperbéegy topikba is, pont ezt:
A gyári hifi (bár nyilván komolyabb hifis körökben nem hívnák ezt így) egyáltalán nem szar. Itt arról volt szó, hogy az extraként árult Sound System sokak szerint egészen egyszerűn nem éri meg a felárat. Erről sokakkal együtt nem tudok nyilatkozni mert az enyémben is csak az alap van, az viszont egészen jól szól.
Komolyabb hifit meg akkor rakatsz be amikor akarsz, hiszen az olyan mindegy új vagy régi autóba került, csak ne a szalonban kérd bele szerintem, hanem vidd el komolabb autóhifis céghez. Van itt olyan őrült (ugye SW?) aki egészen komolyan is foglalkozik ezzel a témával, biztos tud jó referenciával, és jó áron beszerelhető bárakármiket ajánlani, szerintem, bár a mostani árakat nem ismerem, de olyan 300k+ összegtől felfelé már egészen jót lehet csinálni. Majd a hozzáértők kifejtik.
Köszönöm a tippeket és a válaszokat. Valszeg 1.8 TSI szedán lesz belőle.
Egy kérdésem maradt. Ha ilyen sz*r a gyári hang rendszer, akkor hogy történik egy másik hifi beszerelése? Megveszem valahol és belerakják (már mint a szalonban)? Van rá esély hogy a gyári hifi ára - beszerelés visszakapjam? Vagy csak álmodozom és nem lesz "flac képes" hifi az új kocsiba, amíg le nem jár a garancia. Utána elviszem egy hifi tuning műhelybe, ahol beraknak valami ütősebb cuccot.
OK, igazad van, tényleg veszítesz hangminőségben, bár ha jó forrásból indulsz ki, és inkább a minőségre mint a méretre mész, azért mp3-ban is egész korrekt marad. Komoly hardware-en látványos is lehet a különbség, de többnyire az autók gyári rendszerei azért nem azt a kategóriát képviselik (ettől függetlenül, én elégedett vagyok vele).
Másfelől néha azért kell a flac/mp3 konverter (legalábbis nekem) mert a forrás csak flac-ban elérhető (tudom, csúnya dolog a letöltés:-), és csak így tudom hallgathatóvá tenni az autóban (OK, kiírható audio CD formátumra is, de sokkal egyszerűbb az SD mint 20-30CD-t magammal cipelni és cserélgetni)
A megutáláshoz azért kicsit több kell, ennél sokkal többet nyújt az autó, sőt nagyon jó vas. Ezeket a kárpit zörgéseket vagy megoldja a szakszervíz, nem érdekel hogyan, vagy keresek egy jó autóhifis műhelyt, és megoldják ott.
De mi tagadás, megnéztem az ús Passat és Jetta modelleket. De a Passat belülről semmivel sem jobb (egyáltalán semmivel, sőt), kívülről nem igazán tetszik. A Jetta meg, nos, diplomatikusan fogalmazom meg, hogy nem bántsak meg vele senkit, de egy első ránézésre más alakú, de nem jobb minőségű Octavia, drágábban. Az Octaviával mondjuk semmi bajom sincs, de most, hogy közelről láttam ez a Jetta dolgot, még jobban tetszik (pedig az elején nagyon utáltam a cicaszemeket).
Nehéz lenne azonnal utódot találni az S2-nek, szerencsére nem is akarok, meg nem is kell.
Pontosan, de ezek tényleg minimális zajok, ez zavar a legkevésbé.
Ma a szervízben bejelentettem, hogy a közelgő 60 ezres szervíz alkalmával újból lehetőséget kapnak a kárpit zörgések felszámolására. Immáron harmadszor, vagy negyedszer talán...
Igaza van Brazil-nak, ha a csend a legfontosabb, a TSI a legjobb megoldás. Ha a dinamika is fontos, akkor 1.8, ha nem, akkor talán az 1.4 is megteszi. Egyébként a CR TDI-k kulturáltabbak mint a korábbi PD-k. Inkább alapjáraton, illetve keményebb huzatásnál hallani valamennyire a dízelességét, de akkor sem vészes. Autópálya tempónál teljesen kulturált, itt inkább már csak a futómű/szél morajlás hallatszik. Combi egyébként nem kong egyáltalán, nekem semmivel sem tűnik zajosabbnak mint a cseh kollégám 4/5 ajtósa (az is CRTDI csak az erősebbik). A dizel kevesebbet fogyaszt, megérheti, ha elég sokat mész. A lépcsős/kombi közötti választás pedig főleg ízlés/pénztárca kérdése, méretre (hossz/szélesség) teljesen azonosak (magasság néhány milliméterrel több a kombiban, de ez nem észrevehető) /még akkor is ha a Combi érzésre nagyobbnak néz ki/.
Vannak érvek mindegyik változat mellett, kérdés neked mi a fontos.
DSG váltó: tudtommal csak az 1.8TSI esetén 7 gangos, a dízelekhez "csak" 6-os jár. Konstrukcióban is eltér kicsit a hatos és a hetes, de vannak itt a forum-on DSG-s márkatársak, ők többet tudnak erről a témáról.
Rádió: a Sound System nem egy külön rádió/fejegység, "csupán" egy extrább erősítő/hangszóró rendszer. Ugyanazok a fejegységek vannak hozzá mint az alap változathoz (Bolero, Amundsen, Columbus biztos, a Stream-et nem tudom, hogy kompatibilis-e).
MP3, WMA, standard CD formátumot mindegyik ismeri, a Columbus nyilván a DVD-ket is (erről nincs tapasztalatom). Flac-re kicsi az esély, nincs benne a hivatalos használati utasításban, így gondolom nem is tudja (de kipróbálhatom délután az Amundsen-en) /neten vannak flac/mp3 konverter programok ha mégsem megy/.
A Bolero igen buta fajta, nem vagyok benne biztos, de mintha csak MP3-mal bánna el, annak is hagy némi kivánnivalót a kezelése, pl VBR fileoknál nem mutatja hol tart, nem látni a hátralévő időt, stb. Sound Systemet nem hallottam, én az alappal elégedett vagyok, mások írtak róla mindenfélét, nem tudom mi az igazság. Ha igazán jót akarsz, akkor építeni kell bele.
Csend rend fegyelem, az csakis TSI, ha automata is kell, akkor 1.8, ha autópályán a 140 az nem az alsó minimum, akkor akár 1.4 TSI is jó, utóbbin amikor próbáltam nagyon meglepő volt mennyire használható, és kultúrált. Szerintem autópálya tempónál a CR sem sokkal hangosabb mint a TSI, ha zenét akarsz közben hallgatni, akkor meg úgyis mindegy, nekem PD van, és annak sem hallani a hangját ha zene is szól normális hangerővel.
Szili76. (jogosan) felhívta a figyelmemet, hogy kérdéseimet rossz topicban tettem fel először. Most felteszem a jó helyen is.
Most készülök én is egy ilyen csodát venni.
Melyik motort ajánljátok, ha a gazdaságosság és a nyomaték nem szempont. Én csak azt szeretném, ha minél nagyobb csendben tudnék zenét hallgatni 140-nél, az autópályán. A kereskedő a 1.8 TSI ajánlotta a megfizethető motorok közül. Igaza van? A DSG-nél azt láttam, hogy az egy 7 gangos váltó. Elvileg azzal még kisebb fordulaton lehet közlekedni nagy sebességnél ergo csendesebb lesz az autó. Jól látom a dolgot vagy van más tényező ami miatt ez nem áll?
A csönd miatt vetettem el a kombit is. Azt gondolom, hogy a nagy egyebe test jobban döng és közvetíti a zajokat.
A másik kérdésem a Sound System. Sokkal jobb a hangja a BOLERO-nál? Amit még nagyon szeretnék, ha FLAC és APE tömörítésű zenéket is lejátszana a hifi. Tudja ezt a Sound System vagy külső hifit kell venni erre a célra?
Remélem hamar megszántok és válaszoltok. Már nagyon bizsereg bennem a beruházhatnék!
Lehet, elfogadom. Sajnos még nem volt A4-em :-))))
Elvileg a Superb árából kijött volna egy alap, de még nagyon távol állt volna a Superb felszereltségétől. Valószinüleg jobb autó, ha belefért volna hasonló felszereltséggel, lehet azt választottam volna. De ilyen szintű autót alapban már nem vennék.
1.6 CR Tdi-nél az a lényeg, hogy 2000 felett legyen a fordulatszám, onnantól jó. :)
Nem egy versenygép, de pofátlanul keveset képes fogyasztani. Csináltam vele 5,3as átlagot, úgy hogy a dízel RS-el általában 7-8 körül szoktam járni. :)
"17" felni nem vészes, az autó nincs annyira feszesre hangolva, érzésre nekem a Vectra hasonló volt 16"-al."
Ebben nem értek egyet (természetesen nem a Vectra-ra gondolok)
Az autó relatíve feszesre van hangolva. A külső méretéhez képest pedig különösen.
A SuperbI lényegesen lágyabb hangolású volt, de egy A4-es Audi is jóval lágyabb...
Szerintem magyarországi országutakra nem való, csak a 16-os kerék. Ráadásul a 205-ös szélesség miatt legalább 10%-kal kevesebbet is fogyaszt, na meg kb. 10%-kal jobban megy...
(én 18-assal rendeltem a SuperbII-t, amit csak "nézegetni szabad", használni nem, így én télen-nyáron 16-ossal használom, a 18-ast meg őrzöm a kocsi következő gazdájának :-)
Az 1.6CR TDI-vel nincs személyes tapasztalatom, amiket olvastam róla az alapvetően pozitív, hasonló lehet érzésre az 1.9TDI-hez.
A bézs belső nagyon szép (ok, talán kicsit kényes), egyik külföldi kollégámnak ilyen van, első lökés volt, hogy végül én is Superb mellett döntöttem (igaz nekem csak Ambition/világos szürke belsővel).
17" felni nem vészes, az autó nincs annyira feszesre hangolva, érzésre nekem a Vectra hasonló volt 16"-al.
Viszont kinézetre sokat dob a 17"-es. Te tudod, mi a fontos, én átgondolnám a cserét.
Amundsen: ha egy picit (múlt hétvége) visszaolvasol, irtam róla részletesebben, és tettem be egy linket is a térképekhez illetve a forumhoz ahol részletesen kitárgyalják (angolul). Minden működik, kipróbáltam, csak pontosan követni kell az ott leírtakat (vagyis csak egy konkrét cd író szoftver egyetlen verziójával sikerült eddig másolni, semmi más nem működik, kár kísérletezni. Viszont fennt van a program, a térképek és a használati utasítás is. Ha valami nem megy, vagy nem érted,szólj, segítek, nekem megvannak (egyedül az orosz nem elérhető).
Ami van: CEE (Hu, Sk, Cz, Si részletesen, plusz horvát, szerb nagyvonalakban, Ro, Bgcsak néhány tranzit főút), Alpok, Olaszország, Németország, Benelux, Franciaország, EgyesültKirályság-Irország, Skandinávia, Ibéria, Dél Európa (török-görög), Lengyel+Baltikum.
A magyar térkép teljesen jó, részletes, friss, jól használható, a többivel még nem volt tapasztalatom, de német kollégák szerint OK.
Nem érdemes CD-kel bajlódni külön, fel tudod másolni SD-re, onnantól összerakja egységes térképpé a teljes bemásolt adatbázist. Nekem 8GB kártya van benne (Kingston class4, fekete), ebből 4 körül visz el hal jól emlékszem 8 CD-amit bevittem már. A többi jelenleg zene (mp3).
Nem kell ultragyors SD, nem tudja kihasználni, a class4 teljesen OK. Érdemes feketét választani, a kék elég furcsán mutathat a fényes fekete felületben.
Sound system-el nincs tapasztalatom, de szerintem az alap konfig is teljesen korrektül szól. Én többnyire rock/metál/klasszikus zenét hallgatok, ahhoz teljesen elfogadható (OK, nem egy profi stúdió hangzás, de autóban többnyire elég. Talán a basszus picit visszafogottabb, de én speciel nem is szeretem a techno-s bumm-bummot.