Keresés

Részletes keresés

1435mm Creative Commons License 2011.11.21 0 0 3831

Szervusz Imre!

 

Valóban, a csatolt térkép részleten jól kivehető a kérdéses iparvágány. Örülök, hogy valami "régi újat" tudtam írni emlékeimre támaszkodva.

Hozzászólásod azonban bennem egy kérdést vetett fel: mi összefüggés van a Kispest vasútállomáson visszaépített FVV - MÁV vágánykapcsolat és a Kőbánya-Kispest vasútállomáson (feltehetőleg 1961 előtt) megszűntetett iparvágány között? Emlékezetem szerint 1961 táján még létezett a kérdéses iparvágány keresztül a műúton. Az lehet, hogy már nem ment végig az asztfaltgyárig, és véget ért az erdőben. (Akkor még a mostani metró forgalmi telep helyén préri volt, és senkit nem zavart az az iparvágány. Akkoriban még az első metró vonal is csak a jövő zenéje kategóriába tartozott.)

Régen valóban volt egy vágánykapcsolat a villamos és a vasút között Kispest vasútállomáson a Hoffher Albert utcában. (Talán az egykori Villanytelep szén és salak szállítmányait vitték rajta.) Nyoma, az "indokolatlan" kitérés a vágányvezetésben a villamos pályán még most is látható. Ennek alapján jól beilleszthető az egykori összeköttetés váltója.

(Az egykori Villanyteleppel kapcsolatban már régebben tettem fel egy érdeklődő hozzászólást, de válaszként csak egy kritikát kaptam a betűk mérete miatt. Sebaj.)

 

Üdv.:

Béla

Előzmény: Bárdos Imre (3824)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3830

Hehehe, nagyon jó! :)) A múltkor vki felrakott egy videót, amin sín robbantással akartak egy gőzöst kisiklasztani, sokáig sikertelenül. Egy ilyen siklasztósaru megtette volna egyből...:))

 

Előzmény: rizibácsi (3810)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3829

Köszi, semmi gond, lesz még zárt is, olyan is amin a zár is látszik a kulcslukkal...:))

 

Előzmény: rizibácsi (3806)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3828

 

Én is úgy gondoltam! Hétközben nekem se fér bele semmilyen züllés...   :-))))

Előzmény: Bárdos Imre (3827)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3827

Nem tudom, de szerintem valameyliok hétvégén, mert hétköznap dolgozom és úgy tűnik, nagyrészt vidéken. :(

Előzmény: Molinári bácsi (3825)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3826

"Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?"

 

Igen az volt. Utánna meg a Lőrinci fonó volt, és teli volt keskeny nyomtávú sinekkel az üzem. A Pestlőrinci állomás után és a bakterház között, de a szemben lévő oldalon a vasúti völgy tetején is ment vágány ami keskeny nyomközű volt. Ez a fonó mellett lévő volánhoz futott be.

Előzmény: rizibácsi (3818)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3825

 

Szia Imrém!

 

Olybá tűnik, Te itt egy Neked "kimeríthetetlen kincsesbányára" leltél! Örülök neki!

 

******************

 

Azt -ugye?- tudod, hogy van nekünk némi születés és névnapi ivászati restanciánk! Mikor ejthetjük szerét a kölcsönös kiegyenlítésének? (Na nem ám, hogy CSAK virtuálisan!)

Előzmény: Bárdos Imre (3822)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3824

Szerintem ez a vágány látható az alábbi 1941-es térképrészleten.

 

 

Hála a hozzászólásodnak, így most már tisztázódott, melyik volt az a vágány, aminek a megszüntetése miatt a '61-ben visszaépítették az FVV - MÁV kapcsolatot Kispest állomáson. Ekkoriban - a vonatkozó MÁV ügyirat szerint - a tulajdonos az ÉM. Út és Vasútépítő Vállalat névre hallgatott.

Előzmény: 1435mm (3817)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3823

 

Elvben "Felszállott a páva ..."

Előzmény: rizibácsi (3821)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3822

Szia!

 

Köszönöm, mentettem ezeket is!

Előzmény: rizibácsi (3815)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3821

Szia!

Persze, hogy jöhet. Rizmajer.

Előzmény: Molinári bácsi (3820)
Molinári bácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3820

 

Tisztelt "rizibácsi"!

 

röppenhet??

Előzmény: rizibácsi (3818)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3819

Szia 1435mm!

Sőt, köszönöm! A térképen látszik is egy kiág Kispest felé, de arról nem is kerestem semmit, mert csak a köbányai vágányokat akartam "rendszerzni". 

Nekem nagyon rossz emlékem van az aszfalt melegítős pöfögő teher kocsikról. Egy TOPECA Kft. ilyen tevékenységgel költözött, a szomszédban üresen álló önkormányzati telekre. Hajnalban a pöfögés, a bitumen-szurok szag, délután a beállás. 2-3 év alatt sikerült kiebrudalnunk őkelméket a családiházas övezetből. Minden jó, ha a vége jó. Örülök,hogy "találkoztunk". Rizmajer.

Előzmény: 1435mm (3817)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3818

Szia FAV 20, és kösz!

Én régi kispesti, szolnoki sínek mellett lakó, (Leiningen utcai) csak a Csillag utcáig mentem el, onnan nem látszódott több sín. Így viszont Te megválaszoltad egy régi kérdésemet. Más: az a kőolaj, a Kőolajipari Gépgyár volt ugye?

Amikor ezt a témát elkezdtem fotózni, meg utánna nézni a történeteknek, "csak" a Kőér utcai sorompótól- a volt EVIG IV-es gyárig csináltam meg, mert addig volt gyerek-kori érdekeltségem. Ráadásul sok mindent pl az Írószergyár fatelepét ami a Szövetség utca magasságával a sínek és a Ferihegyi műút között volt, már nem is lehet fotózni.

A volt Sallai, majdnem a régi Csicsman bakterház helyéről fotózva. A felső vezetékeseknél még egy BCmot-ot is fotóztam, majd megkeresem. Rizmajer

Előzmény: FAV 20 (3816)
1435mm Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3817

Szia!

 

Engedd meg, hogy kiegészítsem az iparvágányok célüzemeinek felsorolását. A Lehel utcánál balra lefelé, a 12. sz. váltónál kiinduló iparvágány érdekes volt. Először átment egy kis hidacskán egy kis ér (gondolom a Kőér) felett, majd keresztezte (!) a ferihegyi műutat (itt adott alkalmakkor jelzőőr biztosította a biztonságos áthaladást), a kiserdőt, a Vak Bottyán utcát, átment egy kapukkal egyébként lezárt telken, végül az Attila utcát is átszelve az egykori Bi(e)n gyárat szolgálta ki. (Sajnos a gyár nevét soha nem láttam leírva) Itt az utcák burkolásához készítettek aszfalt keveréket. Még emlékszem a pöfögő keverő kocsikra, amikből kettőt vontatott egy-egy kis teherautó a terítés helyszíneire. A gyár helyén most egy jórészt lebetonozott, bekerített telek látható. A sineknek nyoma sem maradt, sem az épületeknek.

Nekem még volt szerencsém (?) élőben látni, ahogy a kis 326-os mukik hozták, vitték a vagonokat.

A gyár felszámolása után a vágánnnyal a kiserdőben később létesített valamilyen telepet szolgálhattak ki. Ez a telep, illetve a maradéka még látható.

 

Ugye nem baj, ha hozzászóltam?

Előzmény: rizibácsi (3815)
FAV 20 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3816

A Sallaiba is ment vágány, és a köolaj ipari vállalathoz is. (Ma sárkány center a neve). Ide még egy helyen bement a lakatos út után. Jobbra ,meg az erőműhöz, és a 21-es állami építőipari vállalathoz. Onnan tudom, hogy itt evett a fene bennünket gyerekeket. A téglagyárhoz is vitt egy vágány a Lőrinci állomás után. Ez még meg van egy darabon. A MÁV felsővezeték szerelő főmérnöksége volt itt és egy házat húztak a sin közepére a kanyarban.

Előzmény: rizibácsi (3815)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3815

Szia!

Akkor a vontatóvágányok 2. része.

7. BVG-Radiátorgyár-Drótháló-Kerámia stb,

8. Kőbányai Textilgyár,

9. EVIG, régen-Villamosgép és Kábelgyár- első vágánya, a mai Sibrik felüljáró mellett.

10. EVIG. 2. vágánya- a kis Újhegyi út melett.

11. Shell- Hazai Kőolajipari vállalat-az egyik vágánya átment a Gyömrői úton is.

12. Evig 3.- Ez volt Kismotorgyár- volt Villamos forgógépgyár,-Dinamó. Régen a Nemzetközi Vasúti Hálókocsi Társaság (Brüsszel) Főműhelye volt.- A vágányról nem tudtam megállapítani, hogy a BSZKRT- Sallai Imre Főmühelye is használta e, mert az volt a következő üzem, de oda  direktbe másik helyen vasúti sín nem ment be.

  Rizmajer

Előzmény: Bárdos Imre (3809)
james 36 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3813

Sajnos, már nem járok arra.

Előzmény: Zolas (3811)
james 36 Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3812

Köszönöm, és még egy a másik mellé:

 

 

Lóvonatú vaspálya

Mázsatéri leágazás

Előzmény: Bárdos Imre (3807)
Zolas Creative Commons License 2011.11.20 0 0 3811

Jó lenne látni képeket a környékről, akár vasúti vonatkozás nélkül is.

Előzmény: james 36 (3805)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3810

Szia Attilás!

Csak Neked, csak most!

Látod, írtam. A humorért meg bocs. Rizmajer.

Előzmény: Törölt nick (3803)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3809

Hohó,  köszönöm szépen!

 

Már le s szedtem a rajzot, meg az iparvágányok megnevezését. A többi ipv. tulajdonosa is megvan esetleg?

Előzmény: rizibácsi (3808)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3808

Sziasztok!

Látom ma térkép nap van!  Amikor még a Köb-Hizlalóra is ment egy sín.

Kőér utcai környék.

1. Lampart

2. Gyapjúforgalmi- majd Gyógyszergyár,

3. Gyógyszer-szesztelep,

4. Borkősav-majd Gyógyszergyár,

5. Magnezit- majd semmi.

 

Előzmény: Bárdos Imre (3807)
Bárdos Imre Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3807

Ha már Hizlaló, egy sajnos év nélküli helyszínrajz.

 

Előzmény: james 36 (3805)
rizibácsi Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3806

Szia!

Van, de mind nyitva, tehát nem látszik. A vágányok ki és bejáratára fotóztam. Bocs, Rizmajer.

Előzmény: Törölt nick (3803)
james 36 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3805

 

   Ezen szelvényen is található 1-2 iparvágány leágazás.

   remélem, megtalálom a többi részletet is,  

   talán akkor áttekinthető lesz az egész hizlaló, és környéke

   a sinek szövevény,

 

Előzmény: Zolas (3782)
saxi1982 Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3804

Facebook, Régi Győr??? :D :D

 

Előzmény: Törölt nick (3802)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.19 0 0 3803

Szia! Nagyon jók. Ha már iparvágány, van e képed vágányzáró sorompókról?

 

Előzmény: rizibácsi (3787)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3801

 

Ezt sajnos nem tudom!Tipp esetleg?

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.17 0 0 3800

 

Isaszeg

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!