Mert pontosíthattad volna, miként járul hozzá a hengerfej tömítés az olajfogyasztáshoz. A magyarázatod nélkül, akik nem értenek hozzá, most sem fognak, akik meg értenek, mosolyognak.
Ez a kérdez - felelek játék pedig a nyilvános fórumok sajátja :-)
Nem hiszem, hogy húsz évvel ezelőtti tananyag aktualitását vesztette volna ezen a téren. Ma is ugyanúgy a motorolaj végzi a szelepszárak kenését, és a hengerfej tömítések szerepe sem változott. És most is és húsz évvel ezelőtt is ez az első két dolog amit olajfogyásnál ellenőrizni és szükség esetén cserélni kell.
A váltóból a leeresztőcsavarnál mindösssze kb. 3,0 liter engedhető le, így feltölteni is csak ennyit érdemes (ha a váltót szétszednétek akkor a teljes feltöltés kb. 6,0 - 7,0 liter lenne).
A Fuchs egy német kenőanyag specialista cég, különösebben nem ismerem őket de a termékei szvsz kiválóak. A korábbiakban felsorolt, megfelelő VW jóváhagyású ATF-ek mindegyike maradéktalanul megfelel ehhez a váltóhoz.
mivel már több, mint 20 éve tanultam autógépészetet, és nem a szakmában dolgozom, örülnék, ha kifejtetnéd az olajfogyasztás csökkentése és a hengerfejtömítés csere közötti összefüggést.
Ehhez a váltóhoz VW G 052 162 jóváhagású ATF-ek használhatóak, ennek az Esso LT 71141, a Fuchs Titan ATF 3353 és az OMV Fluid APS felel meg (a Dexron jóváhagyású ATF-ek ez estben felejtősek). A Castrol Transmax Z az előírt VW jóváhagyással ugyan nem rendelkezik de a fizikai-kémiai jellemzői alapján szvsz megfelel erre a célra.
Aki meg eltért a gyártóművi előírástól, mert ő jobban tudta, és kísérletezgetett és elba..ta az autóját az ezt nem fogja ezt egy fórumba sem leírni. Hanem ilyenkor jönnek "eszi az olajat" szövegek. Csak úgy, magától. Hipp-hopp. Mert ilyenek ezek a csúnya autók.
Sziasztok! Érdeklődnék,mi a véleményetek az Eneos nevű japán olajról,ami állítólag a japán típusok gyári olaja.A pr szövegek nem érdekelnek,már véigolvastam.A tapasztalataitok viszont igen,amennyiben van.
Köszönöm a tanácsokat, de sokkal többet nem okosodtam! Én az aútó motrához nem akarom, hogy hozzányuljanak, csupán az olajfogyást akartam csökkenteni olajváltás alapon! Sajnos ahogy tapasztaltam erre konkrét olajmárkát nem mond ami illene! Gondoltam, valaki meg volt ilyen hajóban és egy konkrét tanácsot ad, amivel cserélte és jobb volt utánna! Inkább néha utántöltenék mind gyürüztessek, csak csökkenne a fogyás! Köszönöm még egyszer! Áron
Nem értem. Egy olajzabálós autónál a második számot kell növelni ahhoz, hogy ne egye az olajat, nem az elsőt, a hidegoldalit! Egyébként pedig a "vastagság" növelésével csak a mindenképp szükséges szervizt lehet elodázni picit.
Egyébként az én 10 éves autómban 0W40-es olaj van, szereti. 170 ezer km.
T. mantec! Arra gyanakodnak a szerelők, hogy olajgyűrű, vagy szelepszár szimmering , de ahoz, hogy cserélődjön , szét kell szedni a motrot szinte! Én viszont nem szeretnem megbontatni amig nem muszáj, mert nagyon szépen megy a motra és félek, hogy megbontás után már többé nem lesz olyan amilyen most! Egy autó mérnök valakinek azt mondta, hogy amig a motorban élet(erő) van , addig nem szabad hozzá nyulni! Meg próbalnám olaj alapon megoldani amennyire meglehet! Csak nem tudom milyen márka ajánlatos neki? Szerintem azelőtt GM olaj lehetett benne, mert 120000 km volt a németektől hozva és rendesen volt szervizelve szervizkönyv szerint (5w30 volt mindig téve)! A mobil olaj szerintem nagyon jó olaj, csak nem minden autó szereti (esetleg új korában csak)! Irta valaki, hogy az ő autója nem ette, de a hidró tőkék zajosabbak voltak tőle! Egyik ismerősöm azt használt és most castrolra cserélte, de most csendesebben megy a motor mint akkor (diesel)! Ezért gondoltam, hogy próbaljak egy aral 5w40, GM 5w40 vagy Eurolub 5w40? És ha ez sem akkor áttérnék a 10w40 -re! Az eurolub 5w40 vagy 10w40 et ajanlja egy valaki, hisz azt mondja opelba első osztályú , irja is rajta a ACEA A3/B3 , GM-LL-A-025,GM-LL-B-025 És azt mondja az illető , hogy ki volt tesztelve (csapágy szoritás, vagy tudja a bánat, hogy tesztelik) és a pl. Castrolhoz képest sokkal tömitőképesebb (vastagabb)! Direkt németektől hozza a Hunold késziti Fuchs olajból finomitsa (Motorion üzlet)! Légyszi mondj egy véleményt! Köszi
"...vastagabb olajra..." A motorolajnak olyan tulajdonsága hogy "vastagság nincs.
"miért kell a 10w40 vagy 15w40 olajtól félni ???" Mert a XXI. században a fenti ásványolaj alapú motorolajok Európában korszerűtlen, elavult, idejétmúlt, a itteni járműállományba nem való termékek.
"...10 éves autóba mit keres az 5w40 -es olaj..." Az említett márka benzines autóiba 10 évvel ezelőtt is már GM-LL-A-025 gyártóművi előírás teljesítését várta el a gyártó. Amit a Lukoil még jelen pillanatban sem tud teljesíteni egyetlen termékével sem. Lásd: 20839 hsz.
"az audi a-6-ba folyamatosan a legolcsobb molos botond 20w50 -es olajat rakta" Az bizony butaság, mert az API: SF minősítése miatt 1988-ban vagy régebben gyártott autókba való.