Keresés

Részletes keresés

Bmrenault Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16046

Ha megér neked annyit a plusz funkciók, blm. Ha nem akkor iweld. Garin meg felesleges aggódni, mert ha megkotlik 3 4 évesen lehet semmi nem lesz már hozzá. 

Előzmény: Törölt nick (16041)
vaz05 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16045

Hívd fel a Blm-et, kérdez rá a szerviztámogatásra. Szerintem bármelyik inverternél, a gari utáni javítás ára majdnem ugyan az lesz mint a gép újkori ára. Legalábbis egy 40-50ezres gépnél .

Előzmény: Törölt nick (16041)
kunberci Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16044

Nem kekeckedésből írom, de döntened neked kell. Azt ne várd, hogy helyetted más mondja meg, hogy milyen gépet vegyél. Mind a kettőnél megvan az esélye, hogy rosszat, vagy jót fogsz ki, ennek az ódiumát neked kell felvállalnod. Dönthetsz ár, garancia, kinézet, bármi alapján. Az Iweld egy teljesen új gép, sok tapasztalat még nincs vele kapcsolatban, ami nem jelenti azt, hogy nem lehet jó.

 

Előzmény: Törölt nick (16041)
vaz05 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16043

Iweldből jóval több van, csak nézd meg az árukeresőn. 

Előzmény: Törölt nick (16041)
Bmrenault Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16042

 

Ez a két kép két különböző helyszini hegesztéssel foglalkozó emberke portfoliójából van.

ilyet még én is tudok.

Ez meg a küszöbön lévő rozsdásodás eltüntetése.Megsérült és pilanatokon belül behólyagosodott. Saját.

 

Előzmény: jamesz64 (16038)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16041

BLm en gondolkodtam de azt olvastam hogy nincs szervíz támogatás max a garanciáig illetve nem nagyon lehet olvasni semmit róluk.az IWELD ekről sokat többet lehet olvasni véleményeket.

Inkább maradjon az IWELD??

vaz05 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16040

Vagyis én jobban szeretem egyben lecserélni a küszöböt, de általában már a félbevágott megoldást kérik. Ezek a mostani autók azért nem rohadnak annyira mint a szoci autók, persze kivételek mindig vannak. (Tudok 15éves elporladt mazda 6-ost, meg a  29 éves 2105 ladám, gyári küszöb, taposó, sárvédő, de persze hobby autó) 

Előzmény: vaz05 (16039)
vaz05 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16039

Régen a Ladákon komplett az egész küszöb le lett vágva, utána cserélve, vagy belepótolva a jukacsos perforált lemez (merevítő lemez) ha kellett a belső küszöb is. Mostanában a küszöb alsó felét, háromnegyed részét, (ameddig rozsdás) szokták levágni, és azt cserélni. Ezt a megoldást a fényezés miatt lett kitalálva, nem kell ajtót nyitni, hogy a belső farcokat, gitteljék, fessék, nem kell a belsejét szétszedni. Kényelmesebb a festőnek, felhúz pár sor gitett, géppel megcsiszolta, szórógitt, aztán lehet festeni. A kasztnisnak, rosszabb csinálni, mert az egész küszöböt hosszában végig kell, hegeszteni, (ne húzza el) sűrűn pontozni, ki hogy csinálja, utána az egészet végig kőszörülni. Az egész küszöb cserével nincs annyi meló a kasztnisnak, mert felül ponthegeszteni kell. 

Előzmény: Fergis (16037)
jamesz64 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16038

Az iskolákban már szinte semmit nem tanítanak. De minek is hiszen olyan világban élünk ahol "mindenki ért mindenhez" ha megakad megnézi a YT.-n  Ha baromságot talál akkor azt másolja. Majd Ő is felteszi a filmjét és lesz nála is tudatlanabb aki majd tőle tanul, gondold el mi lesz ennek a vége?

A munka környezet igényessége, szerszámok, gépek ,stb pedig a melóst minősítik.

Előzmény: Fergis (16037)
Fergis Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16037

Érdekes dolog ez a karosszériázás.

Apámmal a 80-as években csináltuk. Akkor még a "Keleticsodák" voltak javarészt. Húzató pad sem volt, csak a traktor, meg a nyárfa. Nézegetem mostanság a videókat amit feltöltenek, és elszörnyedek. Pld küszöböt úgy cserél, hogy oldalt hosszában elvág. Nem meri megbontani teljesen, mert ugye az autó ívek már nem biztos hogy passzolnának stb.

Ezt tanítják mostanság az iskolában, vagy ennyire felhigult a szakma? Tisztelet a kivételnek.

Jaaa, a szerszámokról meg ne is beszéljünk.

jamesz64 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16036

Igen , túlságosan is.

Előzmény: Törölt nick (16035)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16035

Szava. Akkor teis jó régóta gyakorolgatsz !?

Előzmény: jamesz64 (16025)
Bmrenault Creative Commons License 2019.03.05 0 0 16034

dobozos teherautón gondolkoztam.

hidd el hogy nem szeretnék plazmavágóval napfénytetőt vágni.

Egyenlőre leteszek róla, lidsnek  csábító volt az ára de majdnem kétszeres árba találok mostanság csak.

 

Előzmény: jamesz64 (16032)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16033

Hát igen, nem mindenre jó.De nagydarab lemezeket kivágni, főleg ahol nem egyenes a vágás, elég jó. Bár a levegős lemezolló, meg lyukasztóvágó is elég jól használható. De igazából nincs mindenre jó szerszám. 

Előzmény: jamesz64 (16032)
jamesz64 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16032

Az vele a baj, hogy vágás közben a fém ömledék amit a levegő több mint félméterre elfúj nagyon könnyen kigyújtja a járművet. A  fenék lemezen ahol több réteg lemez egymásra van hegesztve mélységében az összes lemezt képes átvágni nem csak a cserélni kívánt réteget. Ha felszíni borító lemezt vágsz vele a lemez behullámosodik a feleslegesen bevitt hőtől. A vágott lemez széle vastag "cunderos" lesz amit le kell köszörülni /megint csak felesleges hő bevitel/ majd  lemezollóval méretre vágni. A karosszériák vagy festettek vagy rozsdásak mind a kettő rontja az ívgyújtást, ívtartást, az ív gyakran megszakad majd újra gyullad, a vágáskép nagyon egyenetlen lesz.   Szóval nekem nem jött be.

Előzmény: turbo2 (16028)
Bmrenault Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16031

engem azért is érdekel hogy hogyan működik. ha nem igazán felel meg hát istenem dobtam már ki több pénzt is. ezért is gondolkozok egy olcsóbb gépben. 

Porbeles gép olasz volt beszívtam.

A védőgázast szintúgy. Használtak.

Az új inverteresek meg jók.

Előzmény: jamesz64 (16025)
Bmrenault Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16030

jaja én is úgy gondoltam hogy foltot vágni jó de ez májusi téma. Hát egy bbq nál látszik a széle de az enyém lesz, nem eladásra megy. Viszont azt levágják a vasasok is nekem.

Előzmény: turbo2 (16029)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16029

úgy értem a foltot...

Előzmény: turbo2 (16028)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16028

lángvágóval se vágsz lemezt.. gondolom... de a hibás részeket kivágni talán nem a legrosszabb.

Előzmény: jamesz64 (16025)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16027

viszont lemezollóval egyenesebb a széle... szóval ha látszik a szél akkor kérdéses..

Előzmény: Bmrenault (16024)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16026

lemezhez király, csak meg kell tanulni egyenletesen mozogni.

 

Előzmény: Bmrenault (16024)
jamesz64 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16025

1981 óta vagyok gyakorló karosszérialakatos, kipróbáltam, arra pont a nem legalkalmasabb. Jóval több hátránya van mint előnye. 

Előzmény: Bmrenault (16024)
Bmrenault Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16024

köszönöm a lehetőséget  a próbárapró a bolondok Szigetétől messze laktok.

hazudnék ha azt mondanám hogy nem fogom kipróbálni zártszelvényen.

de majd lemezhez fog kelleni mert szeretnék csinálni majd a nyárra egy normális bbq sütőt. Flexxel meg nem fogom a lemezt vágni. plusz 1 utánfutó átalakítás és mint írtam az előbb lehet hogy kasznizás.

Előzmény: turbo2 (16022)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16023

Teljesen jól értelmezted.

Leold a hővédelem...

de a 60% az már folyamatos munka a gyakorlatban, hacsak nem markológépeket építesz.

Én még életemben nem hegesztettem EGYFOLYTÁBAN 6 percet. 

Kaszninál illesztesz, mérsz vágsz, pontozgatsz, egyengetsz, pontozgatsz, stb de biztosan nem varrsz 6 percet egyfolytában.(persze nem is 200A-el  varrsz 0,8-as lemezt :)) Egy kapu összeállításánál megint nincs egyfolytában ekkora varrathossz.  Egy markolókanál meg 2 méter és a 20-as anyag nem olvad el mint a vaj. És nyomhatsz 3-9 sort is egymás után....ami 18 méter varrat, de oda nem ilyen gépet veszel...

 

Mit fogsz csinálni? 

Előzmény: Péter 96 (16021)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16022

Dunakeszin kipróbálhatsz egyet.  Na jó 2-őt mert a kombi gépemben is van egy 50A-os de sose használtam:) 5 mm-re biztosan jó.

Előzmény: Bmrenault (16012)
Péter 96 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16021

Sziasztok.

Hegesztőgép vásárlas elött állok.

Iweld

Inverter típusa: IGBT
LCD: igen
Polaritásváltás- FCAW: igen
Huzaltoló görgők száma: 2
Hot Start: igen
Tartozék hegesztőpisztoly: IGrip 150
Fázisszám: 1
Hálózati feszültség: 230 V AC±15% 50/60 Hz
Max./effektív áramfelvétel MMA: 30.8A/20.2A
Max./effektív áramfelvétel MIG: 30.8A/20.2A
Teljesítménytényező (cos fí): 0.7
Hatásfok: 85%
Bekapcsolási idő (10 perc/40 °C): 190A@60%, 132A@100%
Hegesztőáram MMA: 30A-160A
Hegesztőáram MIG: 50A-190A
Munkafeszültség MMA: 15.5V-23V
Munkafeszültség MIG: 15.5V-23V
Üresjárati feszültség: 60V
Szigetelési osztály: F
Védelmi osztály: IP23
Huzalátmérő: 0.6-0.8mm
Huzaltekercs átmérő: 200 mm, 5 kg
Tömeg: 12.5 kg
Méret (HxSZxM): 485x185x370 mm

 

Mire elég egy ilyen hegesztő?

 

Mit jelent ez pontossan?

Bekapcsolási idő (10 perc/40 °C): 190A@60%, 132A@100%???

190 ampert tud 6 percig?

Utánna kikapcsol? Vagy mi történik?

132 Ampert tud bármedig?

Valaki aki használt már ilyent elmagyarázná nekem részletessen?

Köszönöm!

turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16020

Ez beteg !!:)))))))) Üdv a klubban!

Előzmény: jamesz64 (15987)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16019

Mondjuk zártszelvényre nem a legjobb a plazma. :)))

Előzmény: Bmrenault (15977)
turbo2 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16018

Egyetértek.

Én is csak azért vettem plazmát (olcsó strausz 30A)  mert 4x50-es laposvasból kellett 800 vágást csinálni. 100db bakot kellett hegeszteni mobilházak alá. 1-et felvágtam kézi nagyflexxel. Na akkor azt mondtam, akinek 7 anyja van...... plazmával meg szinte vicces volt. Megkereste az árát, így megérte. Azóta meg használtam 5 órát összesen.

Előzmény: maseratisti (15970)
jamesz64 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 16017

Ha eljössz Gyöngyös környékére kipróbálhatod.

Előzmény: Bmrenault (16012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!