Igen, így tényleg ki lehetne jönni 40e Ft körül. Ha meg 20e km-nél üzemanyagszűrőt sem cserélünk, mert igazából csak 30e-ként kell, akkor már 30e Ft-nál járunk. Ha a pollenszűrőt magadnak cseréled még kevesebb... (Ezt nem tudom, hogy lehet-e, mert a garihoz sok köze nincsen - ahogyan korábban írták már). Nekem is ez lenne a legjobb, ha helyben szervizelnék a kocsit. Ebben a pillanatban én is így látom, hogy nekem is ez a legolcsóbb. Viszont szerintem nem ez a legkedvezőbb ajánlat (általánosságban), hanem az M6, ott úgy számoltam, még egy pár ezer forinttal kevesebb lenne, de nekem már nem éri meg oda elmenni. Jó ajánlat még a Szabó úré, az sincs olyan messze (Sashalom), hasonló árfekvés, oda tényleg nem éri meg vinni az olajat, bár lehet.
Egyet azonban ne felejtsünk el. Egyes szervizek, ha te viszed az olajat magasabb óradíjjal dolgozhatnak és számolhatnak egyéb plusz költséget is emiatt, ennek mértékét nem tudom, majd megkérdezem itt ez hogy működik.
Ha Gödöllőn viheted az olajat, akkor ez a legjobb ajánlat. Vagy rosszul látom? A 20000 szervíz 28000ft-os olajárral 56000ft. De ha viszel olajat, akkor ezt csökkenteni lehet legalább 16000ft-tal. Ja CRDI-re számoltam. Nekem jó lenne, mert én ott vettem (akkor vetted át a Tied) és ez van a legközelebb.
Szeretném jelezni, hogy a http://ceedservice.extra.hu -n mostmár nem elhanyagolható mennyiségű szervízajánlat került fel, mondjuk a commentjeiteket azért hiányolom, de ez van... :-)
A ceedservice fórumán találjátok a tematizált szerví topicot is sok mással egyetemben.
Ez csak duma, hazugság, ne hidd el. Ha bontatlan csomagolású, gyári szabvány szerinti alkatrészt viszel, nem veszhet el a garancia. Meg kellene kérdezni attól aki ezt állítja, hogy szerinte a Fogyasztóvédelmi Felügyeletnek is ez az álláspontja?..
Tartós hosszú ívmenet során pl nem logikus a középhelyzet "megakasztása
Persze de ilyenkor nem is középállásban van a kormány,és egyébként sem ilyen helyzetben érződik
És mint írtuk (nálam legalábbis) ez nem akadás, hanem valami olyasmi érzés, hogy lassú egyenes sebességnél erősebben kell mozdítani ahhoz, hogy először elfordítsd a kormányt a középállásból, mint álló helyzetben járó motornál parkoláskor. És ez pont megfelel az elektromos parkolásrásegítő működésének.
A sebességfüggő szervokormányoknál a rásegítés mértékét változtatják. Hidraulikus változatnál az olajnyomást, elektromosnál meg a feszültség/ áramerősség mértékével lehet manipulálni.
Vannak fix rásegítésü szervók (a többség sajna ilyen) ebben az esetben egy arany középutat választanak ami többnyire inkább kissé nehezebb kormányzást enged, de vannak olyanok is ahol pl egy kapcsolóval lehet váltani városi és országuti módok között. A biztonságot ebben az esetben is próbálják megoldani, hiszen a városi üzemmód csak egy bizonyossebességhatárig maradhat bekapcsolva.
Bármiféle akadás, nem megfelelő működésre utal. Az természetes dolog, hogy nagyobb sebességnél már nem lehet egyetlen ujjal könnyedén mozgatni a kormányt, az viszont, hogy ez darabosan működjön, már nem egészen normális dolog. Az akadópontnak semmi keresnivalója, hiszen a rásegítés nem az aktuális kormányhelyzettől hanem a sebességtől függ.
Tartós hosszú ívmenet során pl nem logikus a középhelyzet "megakasztása."
Azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem mi rendelkezünk az autóval, tehát kérésre bármit elvégzünk, amit kérsz. Jó, nyilván te nem, de hidd el, vannak furcsa emberek.
Más kérdés, hogy nem megfelelő anyag (=pl olaj) használatával gondok lehetnek.
Bocsi, igazad van! A felszereltségi lista alapján elvileg minden Ceed modellben van. Akkor anno engem félretájékoztattak... Mindegy, nekem akkor sem akad egy kicsit sem.
Nem ismerem ezt a Botond gyereket. Biztos a Kis Pista haverja. A lőrét, a fűtőolajat, a Tescos ablakmosó folyadékot meg az újrafutózott gumit meghagyom másnak. Nem igazán értem, de mindegy
Nálam ez a kormány akadás mizéria sem fog jelentkezni, mert LX+ -om van és úgy tudom ,hogy ettől nagyobb felszereltségi szinteken van csak elektromos szervó (EX lim., EX., TX), nekem "sima" szervo van csak. Hiába, minél bonyolultabb egy járgány, annál több a hibalehetőség is..., bár ez amit írtok szerintem nem biztos hogy az.
"Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem."
Sejtettem, ezért kérdeztem. :)
"Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal."
Minden további nélkül. Sőt, ha kéred, Áfor Botondot is beletöltünk, tied az autó, te döntesz - természetesen ilyenkor jelezzük a szervízkönyvben is, a munkalapon is, hogy nem megfelelő olajat töltöttünk bele KÉRÉSRE - és nyilván lesz némi gond a garanciával...
(A B4-gyel persze semmi ilyesmi nincs, tökéletes az autóhoz.)
Köszönjük szépen az ajánlatot (M6)! Nekem is lenne egy elvi kérdésem. Az utángyártott alkatrészek garanciaidőn belüli beszerelése, ha esetleg gond lenne és ezt pl. az utángyártott légszűrőre, vagy olajszűrőre fognak, jelentheti-e a garanciális javítás megtagadását? Tudjuk, hogy az utángyártott alkatrészek is lehetnek ugyanolyan jók, de mintha valahol olvastam volna, hogy gari időn belül csak eredeti gyári alkatrészeket lehet beépíteni.
Azért írtam, mert az általatok küldött EXCEL táblában ez volt benne mint követelmény a diesel Cee'd-hez! Itt pedig azt írod, hogy a B4-es is elég. Ezt pedig én nem értem. :-))) A C3-as a B4-es "fölött áll", hiszen részecskeszűrösbe, meg egyéb követelményübe az kell, tehát lefelé kompatibilis, ez tiszta számomra.
Földrajzi ok:
A Nickem nem tévésorozatból való, hanem származásból fakad (valós anyakönyvezett név, egy Z-vel kiegészítve) :-)))). Mivel nyaranta módunkban áll hosszabb időt tölteni Görög honban és ott is egészen délen ahol tartósan 40 fok fölött van a hőmérséklet ( és napközben is kell autóznom, ezért fontos számomra a 40-es viszkozitás. Esetem lehet, hogy egyedi, de valós és ezért kérdeztem. Nos, 5W-40-es B4-es olajat elfogadok, ha azt viszek magammal.
U.I.:
Én semmit nem veszek kötekedésnek, pláne ha kérdez valaki.
Valószínűleg azért, mert itt már 115 ló jön ki az 1.6-os ból, nem úgy mint régen 75 a turbódiesel-ből. Azért az olajnak bírnia kell ezt az igénybevételt, mégha nem is hozod ki belőle a maximumot. A szervíz eltolódásáról le kell mondani, mert az idő előtti szervíz nem jár teljes átvizsgálással (ezt a Szabó Úr is mondta, mert bepróbálkoztam én is). Ha kérsz egy teljes szervizelést (2000 km-nél), akkor azt is biztos megcsinálják, de az nyílván baromság lenne. Én mondjuk jobban örülnék egy tél előtti olajcserének, mint egy februárinak (igy jött nekünk ki).
"Ugyanis semmi és senki nem követeli ezt meg a gyártó részétől, csak B4-et."
Rio, Cerato és Ceed CRDi esetén valóban elég a B4, minden máshoz viszont C3 a követelmény. A C3 minősítésű olaj ettől függetlenül tökéletesen alkalmas B4 helyett, plusz adott olajra olyan árat sikerült alkudni, ami miatt olcsóbban tudjuk adni, mintha "sima" B4 olajat töltenénk az autókba. Természetesen ez nekünk is jó, két hordó helyett egyet készletezünk.
"Részemről csak azért "gond", mert nekem a 40-es viszkozitás elengedhetetlen (földrajzi okokból) "
Ezt kifejtenéd bővebben ? Az 5W30-as olaj (ismét csak a kézikönyvre hivatkozva) -25 és +40 fok között biztonságosan használható, nálunk nem gyakori az olyan autó, aki rendszeresen +40 fok felett üzemel.
Nem kötekszem, csak érdekel, hátha érdemes felkészülnünk olyan autók fogadására is, amelyek mondjuk Kinshasha-Gergelyiugornya között ingázik :)