Igen, az is egy frankó vonal, főleg, ha a sofőr tolja neki. Régebben az egyik Nógrádos topictárs járatain a tehetetlenségi erő következtében rendszeresen helyet cseréltek a bal és a jobb oldalon ülő utasok a kanyarokban. :-)))
Salgótarján-Vizslás! No az visszafelé, főleg télen amikor leesett az ónos eső! Azt is ki kell próbálni, de az a kis rizikó van benne, hogy vagy hazajössz-vagy nem (nem lessz semmilyen bántódásod, csak a busz ki bír-e menni a hegyen, vagy nem.).
Én tegnap az utolsó 63-ason nagyon nyugodt voltam. :-)) Na de félretéve a viccet, egy-egy St-i vonal a vonalvezetése miatt tényleg igazi élményt jelenthet. Amit szerintem kötelező turistaként kipróbálni: 2A (nyáron 2T még inkább), 7, 8, 11B
Akit érdekelnek az Ikarus prototípusok, az nyugodtan eljöhet utazgatni!
Meg akkor már, ha itt van valaki akkor nyugodtan megtekintheti a város szép részeit, és a pályaudvarokon még kereshet, és lehet, hogy találkozik egy-egy érdekes példánnyal.
Bocsánat, hogy csalódást kell okoznom. A 412-es jellegrajzot megtaláltam, de sajnos az csak ugyan az, mint ami a busztipusok.fw.hu-n van. És még ráadásul egy 412-es papírmodellre is azt hittem, hogy jellegrajz, mert azt korábban 2-3 éve készítettem.
Ja, de szerintem nincs neki sok hátra.:-(((((((((((((((
A RÁBA D10-es motorjának olyan hangja van, mikor felpörörög!
A második 435-ös is bírja, de az csörög egy kicsit. A belsejét illetően kicsit átformálták(színeiben).
A 417-es a kedvenc buszom a 436-os után. 13 éves, de nem látszik rajta. Nem az eredeti festék van rajta, mert az bizony szó-szerint lehullott az oldaláról. Amúgy bírja a strapát, de a '82-es Cummins motorja már igen füstől. Sajnos azok a ... vandálok rendesen helyrevágták. Még a belső terét nem cserélték, de elkelne neki.
A 411-esek is bírják rendesen. A BKV-prototípus megy rendesen és még nincs annyira tönkretéve. Amikor még utaztam rajta még nem volt összekarmolva az ablaka, de remélem, hogy még most sincs. Az első db-ot a prototípust meg az eredeti fényezéséről átfestették a megszokott Volán-színekre:
Fehér és piros csíkok
piros.
Szerintem régi színével jobban mutatott.
Jól megy minden busz, de a 417-es gyakran betegeskedik. Ha nem így van, kérlek javítsatok ki! Egy időben, tavaly nyáron nem lehetett látni, nem tudom, hogy miért.
Azt mondták a Nógrád Volán Fórumon, hogy mégsem kapta meg a Volán-flotta színt. Szerintem nagyon elrontanák azzal a színnel. Nekem így a legszebb, hogy egy MÁVAG N25/26-os van az oldalára festve. Ez a busz is mint mindegyik prototípus egy múzeumi helyet érdemel!
SALGÓTARJÁN AZ IKARUS-KÖZLEKEDÉSBARÁTOKNAK IGAZI PARADICSOM!
-417-es prototípus
-411-es proto, és BKV prototípus
-415-ös NDK bemutatópéldány
-480-as ami az országban az egyetlen(fa ülésekkel)
-436-os prototípus(sajna már nem közlekedik, de a jármű megvan)
-435-ös prototípusok, sőtt még egy orosz exportból visszamaradt példány.
És ez már a kétszázasokhoz van, de még itt van egy Ikarus 280-as bemutatópéldány, az ami a busztipusok.fw-n van a gyári fotók között, amelynek a háta mögött a 436-os van.
CLU-469-Ikarus 436! Mondtad, hogy van jellegrajzod Ikarus 412-esről. Nézd már meg nekem légyszíves! Gondolkoztam hogy építek egy makettet. És már lassacskán szedem össze az anyagokat hozzá! Ez lenne jelleg lenne a lényeg! Köszönöm előre is!
Az jó, hogy az első 435-ös még 22 évesen is jól megy :D A busztipusok oldaláról ismerem a gépet; nekem is tetszik :) Jut eszembe: mi a helyzet a salgótarjáni 417-essel és a két 411-essel? Bírják a strapát?
Rontják Budapest összképét! Én már most elküldeném őket a bontóba!
A négytizenkettesekről nekem az a véleményem, hogy azért nem molyan jó minőségüek mint a 200-asok, mert siettették a kifejlesztését, ezért egy s másra nem sikerült elég időt fordítani, ezért volt velük sok gond.
Egy jó összehasonlítási módszer jutott az eszembe.
Ha a Tököli út még macskaköves akkor oda mehet mind a kettő és majd ott eldől, hogy ki vigye a puskát!
At utolsó két sorra nekem is az a véleményem, hogy vagy nem. :-)
Biztos ott is átkozzák őket! 15 évet azok csak úgy bírnak ki, hogy vázcsere-futóműcsere-motorcsere-amit csak egy buszon cserélni lehet. Vagy addig sem bírják ki.
Sajna itt Salgótarjánban is közlekednek 2004-es volvók és az egyiket csak a jóisten tartja őssze, úgy ráz. A csuklóján feljött a linóleumborítás, Csavarok nincsenek benne, csak itt-ott, a motorhangja olyan mint a kávéfőző, oldala meghúzva, de a festék az lejött, rozdafoltokat is észrevettem rajta, a belső borításán, a plafonján a műanyag borítás úgy csörög, hogy nem lehet mellette kibírni. Ja meg a legszörnyűbb:
A KÉT RÉTEGŰ ABLAKÜVEG KÖZÖTT KB EGY LITER VÍZ VAN, MERT OLYAN SELEJT A SZIGETELÉSÜK, HOGY MIKOR ESIK AZ ESŐ AKKOR BEFOLYIK!
Ha majd sikerül a képet róla megtalálnom akkor felrakom.
Ozt a Volvo meg egy megbízható márka!???????
Itt ahol lakok nálunk közlekedik mind a két 435-ös prototípus, az első és a BKV prototípus is. az első példány 22 éves és az ember meg nem mondaná róla, hogy az annyi. Nem csörög, nem ráz és csendes! ...az én megítélésem szerint. Még tíz évet bírna, de minden jó buszt kiselejteznek. PL: A CLU-469-eset. (aki még nem látott róla képet az lapozzon vissza egyet kettőt ezen a topicon és ott lát néhányat róla. Hálás vagyok érte CTH-nak!
A BKV prototípusra már nem mondhatnám azt, hogy csendes, mert a belsejében a fémburkolatok, pontosan az ajtó feletti ,,dobozok" csörögnek rendesen. Úgy a motorjának nincs nagy hangja, meg a rázós érzés abból következik, hogy csörögnek benne a fém alkatrészek. Ja és az a kép ami a busztipusok.fw.hu-n van az már nem tökéletes róla, mert az ülései újra vannak húzva és a padlózatát kicserélték a hagyományos 435-ös csillogós linóleumra. Még ezik bírna 10 évet, csak...tudjátok!
No azt próbálja meg mind a kettő! A Volvo meg a BKV!
Lehet, hogy mikor a nagy Ikarus a fénykorát élte akkor ugyanígy haragudtak rá mint most mi a Volvora és szerintem ezért is zárt be ilyen hamar, mert valakinek szúrta a szemét vagy az útjába állt.
Ja hameg a BKV-nál kibuherálják, az biztos, hogy fogok fenni egyet-kettőt, de nem érdekel, hogy mennyiért. Már csak azért, hogy maradjon egy maroknyi busz az Ikarus több százezres szériájából. De ez még nem komoly!
Na igen, valóban nem fair középmagas padlószintű buszt alacsonypadlóssal összehasonlítani. 435-ösből eddig ritkán fogtam ki igazán rázós példányt; nyilván azért, mert mostanában nem jártam olyan vonalakon, ahol gyakoriak a rázós kocsik (a 159-esen csak egy-két ilyen van). 412-essel már régen utaztam, de csak egy-két alkalommal fordult elő, hogy majd' kirázta a vesémet. Ami a vázát illeti: abban valóban a Volvo lehet a nyerő - hacsak a 412-esek nem kapnak komplett vázcserét.
Járnak 7700-asok Lengyelországban, de csak elenyésző mennyiségben az ottani piacvezető Solaris-okhoz képest :) Jó kérdés, hogy meddig fogják bírni; mindenesetre a rossz utak miatt nem jósolok nekik 10-15 évnél többet. Egyik nap a 61-es buszon kifogtam az egyik legidősebb Volvo-t, az FJX-201-est; az a busz 3 éves kora ellenére annyira rázott, hogy azt hittem, szétesik :( Egy 435-ös nem ráz ennyire, pedig már 12-13 évesek (a BKV-s kocsik); kivéve akkor, ha nagyon szakadt...
Sajnos, ha majd Lengyelországban is kihalnak kedvenceink átveszik a helyüket más márkák, lehet, hogy éppen a Volvo. Azért meg kellene nézni, hogy 20-25 évesen mely márkák járnak még az utakon-rendszeresen, persze Nyugat-Európában nincsenek rákényszerülve, hogy idősebb buszokat közlekedtessenek. Szomorú, hogy néhány év múlva a BKV-nál is eltűnnek a 200-asok. -((((
Szevasztok! Nincsen valakinek részletes jellegrajz Ikarus 412-ről? Akinek van, küldje már el mélbe! Lehetőleg olyat, amin a méretek is jól látszódnak! A www.busztipusok.fw.hu oldalon van, de nehezen lehet elolvasni a méreteket.
Túl sok van belőlük, de tényleg. Én úgy hallottam, hogy a 7700-as gyártósorát a Volvo áthelyezte lengyelországba, de ott alig-alig, sőtt nem is közlekedik belőle egy db sem.
Szerintetek ezek a buszok meddig bírják a strapát? Mert szerintem az Ikarus 260/280-as típus bíztos, hgy egy tízessel tovább húzza mint a Volvo. De ez csak az én megítélésem. Ha valakinek más a véleménye az is nyugodtan írja ki. De akkor is az Ikarus/Ikarus Eag a legjobb buszmárka, hiába, hogy már nem gyártják.