Ma a Nyirtét i börzén nem volt nagy felhozatal , amit haza vittem az egy betekerős S - 57 blokk henger nélkül , alkatrésznek , a kilométer óra kihajtás gyárilag le van vakolva rajta. Neked oldalburkolat lemezt sajnos most nem láttam , de meg próbálom más felől . A hétvégén tervezem átmenni hozzád . A Deltán hátsó sárvédő gumid van e ? ha nincs szóljál viszek ulyat .
Természetesen nem sürgős , most látom kerestél telefonon , Édesanyám születésnapi ünepségét tartottuk és elnézésedet kérem hogy nem tudtál elérni . Holnap kereslek .
Ma voltam a szélvédő ért amit tervezel a túrázós fehér Riga ra fel szerelni , valamelyik nyugati motoron volt , és nem is házilagos készítés , hanem gyári .
Igen, valószínűleg a gyújtással van gubanc. A gyári adatok (előgyújtás, hézagok) Rigánál csak hozzávetőlegesek, mindegyiknél ki kell kísérletezni, hogy mi jó neki. Az előgyújtás szerintem elég sok, a hézagokat meg minél kisebbre vegyük, aztán onnan növeljük majd, ha kell. De egyébként bármi apróság lehet a hiba oka, egy rosszul betekert gyújtókábel, vagy akármi. Gyertyából is próbálj ki többet.
Cseréltem trafót, másik rigással, trabantéval valamint robogó trafoval is próbáltam, az eredmény ugyan az, tömítéseket a hengernél megnézem, de minedenhol újak, most lett a blokk csapagyazva szimeringezve. Ma reggel elinditottam, most magas fordulaton is beszaggat, néha le os hörög, valami a gyujtással lesz. Jelenleg az előgyujtás 2,6-2,7 körül van, megszakítóhézag pedig felső holtpontban mérve 0.35mm, megcsiszolva az érintkezők, minden bakelit a helyén, csavar meghúzva, átvezető műanyag is a helyén. Szerencsére van alkatrész amivel tudok cserélgetni (4db komplett gyujtas, plusz kondik megszakítók, lendkerekek). Éjjel, vagy legkésöbb holnap délelött mondom a fejleményeket.
Még az jutott az eszembe, hogy lehet, hogy a gyújtás időpontja sincs optimálisan beállítva. Ne adj neki nagy előgyújtást. Majd amikor már jár, ráérsz finomítani rajta.
Ezt sok dolog okozhatja. Valószínű, amit mondasz, hogy a gyújtás rendszerrel van a baj, s azon belül a trafó a leggyakoribb hibaforrás. Próbáld ki a rendszert másik vagy másféle trafóval. Én a gyertyát is kicserélném, s olyan kis gyertyahézagot állítanék, amilyen kicsit csak lehet, mert lehet, hogy egyszerűen alacsony fordulatszámon kevés feszültséget termel a rendszer s gyenge a szikra.
De más oka is lehet a dolognak. A tömítetlenség hasonló tüneteket produkál. Állíts neki valamilyen alapjáratot, nem baj, ha magas, csak ne álljon le magától, s fújd körbe a karburátor tömítéseit meg a hengertalpat féktisztítóval. Ha változik a fordulatszám (általában leáll), akkor lukas a rendszer. De a szimeringek is átengedhetnek, ezeket érdemes biztos-ami-biztos alapon újra cserélni.
Remélem, tudtam segíteni; tájékoztass a fejleményekről.
Sziasztok! Olyan gondom van a kis 12-es riga blokkjával, hogy gyujtas és karburátor jól van beállítva, viszont nem akar lenni alapjárat. Ha finoman engedem vissza a fordulatot, úgy hallatszik mintha elmenne a szikra. Ilyen lehetséges? Gyújtást jól átnéztem rendbe tettem, másik gyujtótekercset kapott, új megszakítót, kondit, a karburátor ki tisztítva, keverék és alapjárati csavar beállítva. Fordulatot szépen veszi de alapjárat nem akar lenni. Remélem tudtok segíteni, én trafóra gondolok.
A héten is épp erről beszélgettünk a motorosokkal , mi a gépeinket lelkesen javitgatjuk müszaki állapotát szinten tartuk és a multat becsüljük , megőrizzük .
Nevetséges hogy vannak akiknek kerül egy két rozsdás vasdarab , néha még azt sem tudja hogy pontosan mi az amit le fotózott , még azt is tévesen adja meg . És az ócska kacatjai -t arany áron szeretné eladni , némelyek még azt is előre utalás után . ( egy alkalomal hivtam igy valakit kérdeztem hogy meg van e még az alkatrész , azt mondta hogy nála van ugyan , de már elvileg elkelt , mert ketten is igérték hogy utalják a pénzt , de mérgesen mondta hogy csak igérik és nem küldik . Mivel nem akartam meg sérteni , nem mondtam hogy ki az a b...... aki előre el utal , nekik legalább van eszük ) De most erre visszatérve. Igazad van , majd kerül még ilyen a börzéken , ha meg nem akkor a feléből le gyártod .
Két rozsdás Babetta takarólemezért 9ezer plusz postaköltség - ez több mint a duplája annak, mint amennyit rászánnék. Akkor inkább kilakatolom a rosszat. Vagy gyártok egyet műgyantából.
Mint emlitettem is el kellet látogatnom Mezőcsát ra egy donor motorért , s igy el látogattam Rigás Csabi hoz is .
Kíváncsi voltam már Csabi nak az alkalmi vételként hozzá került még most is mindössze hatszáz kilométert futott Jawa mustang jára . Ki próbáltam , hát valóban ugy megy mint valamikor uly korában ment . Meg mutatta a mühelyében még a mütőasztalon lévő másik mustángot is amit egy barátjának restaurál . Készitettem fotókat , csak sajnos valamiért egyelőre nem sikerül fel tennem , s igy Csabi el küldte számodra a Delta levegő szürő házat is , tőlem hamarabb hozzád kerül .
Egyelőre jól indul az év: megtettem az első métereket a Deltával.
Összedobáltam, hogy nagyjából egyben legyen a próba idejére. Fékek nincsenek, a kipufogó minden lehetséges helyen kifúj, a gyújtás csak szemre van beállítva, a karburátornál falsot szív (ha odafújok féktisztítóval, leáll). A k60-asban tűszelepet cseréltem, a gyári helyett egy robogó gumihegyű tűszelepét faragtam bele.
Beindul, tartja az alapjáratot, gázadásra gyorsan reagál. Alacsony fordulatszámon egyértelműen érezni lehet az erőtöbbletet, jól gyorsul. Csak az udvaron próbálgattam, sárban, szóval ezek még csak az első benyomások, de meggyőzőnek tűnnek. Simson dugattyú van benne, Tomos membrán meg egy harmadik felömlő.
Ami probléma lehet, hogy a megnövekedett kompresszió miatt berúgásnál a kuplung (új) hajlamos megcsúszni. Lesz a motoron dekompresszor, de ez a típus berúgásnál nem forog olyan sokat, mint a megszakítós, tehát lehet, hogy erre még ki kell találni valamit.