"Jerry Goldsmith: a régebbi zenéit nem nagyon ismerem, csak a "kötelezőket"
Meg kellene ismerkedned velük, mert hatalmas zenéket szerzett az öreg, fiatalon is :)
Én azt mondom, hogy még a halálos ágyán is komponáljon. Persze volt egy-két gyengébb darabja, de kinek nincs? A rettegés arénáját nem tudom kikapcsolni, annyira jó. A Nemesis-t nemrég kaptam meg...3x hallgattam eddig.. fenomenális!
Hans Zimmer már csak félisten lehet, hiszen az isten itt van felette :) Félretéve a tréfát, egy fantasztikus zeneszerző, egy teljesen új vonulatot indított el, amit azóta rengetegen követnek, hol jól, hol rosszul.
Debney a 2. legnagybb kedvencem. A Cutthroat Island zenéjét nem tudom elégszer meghallgatni (most is az szól :). Ugyanakkor nem ragad le egy filmtípusnál (lsd Thomas Newmanm) hanem szerez horrorhoz (Relic), vígjátékhoz (Jetsons, Emperor's New Groove) akcióhoz (Scorpion King). B kategória ide vagy oda, nálam nagyon ott van szeren.
Chris Young egy csoda. Meghúzodik a háttérben, csendben, és profin löki ki a jobbnál jobb zenéket. Urban Legend, Copycat, Invaders from Mars, Nighmare on Elm Street II,.. stb.
George Fenton-tól nekem a Final Analysis a kedvencem.
Patrick Doyle valóban nagyon jó a kosztümösökben, azonban nekem a Needful Things a kedvecem tőle.
Engem mindig lehurrognak, amikor Williams-t túlértékeltnek nevezem. Hatalmas érdemei vannak, ez nem vitás. Ugyanakkor az utóbbi pár zenéje, a Harry Potter kivételével elég gyengusra sikerültek. Ő is lop saját magától, a Potter 2 zenéje alig különbözik ez első részétől.
Jerry Goldsmith-től a RAMBO - THE FIRST BLOOD. FENOMENÁLIS!
És a JELEK... BELEBORZONGOK A TÉMÁKBA! ANNYIRA JÓK. A végső jelentetet már annyiszor megnéztem és azok a kis szőrszálak ott a tarkómon... Hát igen, érző emberek vagyunk :)
1. The Straight story
2. L'adversaire
3. Cet-amour lá (Ez a szerelem)
4. Twin Peaks
5. Mulholland Drive
6. The Beach (A Part)
7. Holy smoke (Szentek & álszentek)
8. Twin Peaks-Fire walk with me (TP-Tűz jöjj velem)
9. The city of lost children (Az elveszett gyerekek városa)
10.Lost Highway (csak a score)
11.The comfort of strangers
12.Arlington Road (A szomszéd)
A TP dalait tartalmazó két Juliee Cruise, a James énekesével készített Booth & the bad angel, és a Marianne Faithfullnak szerzett A secret love albumok az élmezőnybe beilleszthetőek.
SS: 100%!
Badalamentitől egy francia muvi zenéjét pörgetem mostanában: L'adversaire.
Bár a filmet nem ismerem, de a zene alapján biztos van olyan jelenet benne, hogy a szereplő kibámul az ablakon, melyen eső csurog lefelé. :)
Kellemesen nyomasztó, olyasmi végig, mint a Mulholland Drive főtémája.
Chbr!
A Crash nálam 10/8. A fémes hangzása tökéletesen passzol Cronenberg elmebeteg filmjéhez. A főtéma ugyan soxor ismétlődik, de a HS-ra jellemző, monoton,fél hangokkal felfelé haladó dallamvilág itt is jelen van.
**********
Suttercane!
Jerry Goldsmith: a régebbi zenéit nem nagyon ismerem, csak a "kötelezőket", de a Láncreakció és a Rettegés arénája volt a mélypont tőle. A Star Trek:Kapcsolatfelvétel főtémája meg szinte egy az egyben megegyezik Az elnök különgépének főcímzenéjével. Nem ártana, ha már nyugdíjba vonulna, így 80 felé! Önmagát ismétli, és hallgathatatlan dolgokat csinál. Már csak egykori fényében sütkérezik. A Ragadozók és az Angie zenéjét azért imádom tőle, de a Múmia is korrekt.
Hans Zimmer: Isten! Minden műfajban otthon van. Legfrissebb kedvencem a Szilaj-főtéma. De a Hannibál gótikus zenéjét is imádom, mint szinte mindent tőle. A The pledge minimálja is jól sikeredett. Legutóbbi szerzeménye az Invincible, ami szimplán zseniális. Az Őrület határán zenéjét pedig mindenkinek ajánlom, az első helyet bitorolja nálam a LOTR-gel együtt a privát listámon!
Debney-t még nem igazán ismerem, eddig tőle csak a Szitakötő tetszett, a Skorpiókirály és a Kémkölykök-féle szemetek zenéi nem jönnek be.
Jóslat: soha nem fog kitörni a B-kategóriából. Sztem jogosan.
Christopher Young: egyik kedvencem. Bírom az igényes horrozenéit, ebben a kategóriában a legjobb az Áldott a gyermek/Bless the child volt, na és persze a Hellraiser. Jó még a Halálos árnyék is.
Fő műve a Kikötői hírek, de marha jó a Pókerarcok '70-es évekbeli hangulata is, valamint a Murder in the first c. is. Most épp a Nagy dobást favorizálom tőle. Nagyon ravaszul fülbemászó, jazz alapú akciózene. A Kardhalban viszont két, Paul Oakenfolddal közös szerzeménnyel szerepel, ezek kiemelkednek a film amúgy is húzós aláfestéséből.
George Fentontól az Anna és a királyt + a Velencei kurtizánt ismerem, ezek nagyon jók.
Patrick Doyle a kosztümösekben van otthon leginkább. Érdekes, hogy a "komoly-komoly" zenéért nem rajongok (pedig ua. a hangszerpark:), de az Értelem és érzelem tetszik. Tőle a legjobb a Szép remények score-ja szvsz.
Williams nekem "túl klasszikus". Bár érdemeit nem lehet elvitatni (ráadásul ő nem lop saját magától, mindig képes újat felmutatni), de csinál önmagában élvezhetetlen dolgokat is, legutoljára a Különvélemény volt ilyen. Szerintem meg a jó filmzene állja meg önmagában is a helyét!
************************************
Örülök, hogy James Horner nem nagyon van megemlítve itt. A Titanic utáni score-jai egyre rosszabbak. Bár a 200 éves ember kellemes, de utánérzés, ahogy -az általam amúgy kedvelt- Viharzóna főtéma is. Nála -többek közt- önmagától lopásként a 200 éves Main title-je bukkan fel az Egy csodálatos elme főcímében kis eltéréssel. Amit furcsállok az, hogy neki ez nem tűnik fel, vagy csak tojik rá?
A fegyverek szaváé pl. minden idők egyik legrosszabb filmzenéje. Iszonyatosan idegesített végig, de az Ellenség a kapuknál sem valami jó.
Mára, ha meglátom a Music composed by James Horner feliratot, már tudom, hogy vacak lesz a score.
Hát ez igen hosszú lett (volt egy kis időm:), de hátha vki kapott tippeket!
Volna még ötletem, de ezeket majd később, mert még kiutáltok innen. :))
Nekem gyerekkorom óta van egy fixációm a Kalandorok című film(tudjátok az a Belmondós) zenéjéhez. Az volt az első dallam életemben, amibe beleszerettem.
Nekem is tetszik, de ez már csak ínyenceknek való. :)
Howard Shore-t amúgy imádtam már a LOTR előtt is.
Talán már írtam, hogy érdemes tőle meghallgatni többek közt a The score (A szajré) zenéjét is.
Akik a Gyűrű szerzőjeként ismerik csak, kissé meg fognak lepődni!
Ha már HS: nem tudnátok abban segíteni, hogy honnan lehetne megszerezni a Seven (Hetedik) zenéjét? Eredetiben kéne, de jobb híján letöltés is megfelelne, mivel lehetetlen beszerezni.
Mindenhol (neten is) csak az OST kapható (rajta 1-2 jazz-zenével), nekem viszont a score/instr. változat kellene!
Nem tudom, hogy írta-e már valaki a Játsz/ma című film zenéjét.
Jórészt csak klimpíroznak benne, kvázi valami önjelölt művész elborultan ütögeti a zongorát, de szerintem kurvajó, főleg, hogy rajta van a White Rabbit, ami pont tökéletesen illik ahhoz a jelenethez, amelynél elhangzik.
Örülök, hogy más is észrevette!
Ahogy Gibson rohan ki a gyerekével, a zseniális kameramozgással együtt nagyon hatásos.
De a legsúlyosabb a 12. track utolsó perce.
A főtéma elsőre idegesített, de másodjára imádtam.
(A film nálam is 100% volt, akár a zene)