Hónapokig kerestem én is. Az enyimen a két kis rohadást az első sárvédők alján már megcsinálták, máshol korrózió nix. Melósautónak adtam el tavaly anyám Kangoo-ját. Igaz, csak 5 személyes, de így is hatalmas hely van benne belül.
Kis visszaemlékezés, a nem is olyan távoli múltra:
Magyarországi bódékeresés a múlt hétfőn végleg befejezve.
Az azelőtt való héten kinéztem négy, szervizkönyves bódét. Odamentem hozzájuk, kettőt ki sem nyittattam, olyan szinten voltak megrohadva ( nyilván az árukon ez nem látszott, pedig 1,4 mio-tól feljebb keresgélek).
Elég annyi, hogy a JOBBIK bódénak 2007-ben fejezték be a szervizkönyv írását - azóta óra szerint 122k km-t futott, tök hihető, ugye ??? - csattogott a kettőstömegű, volt rajta négy kuka téligumi, és négy kuka fék, valamint nem működött az első ablaktörlője... Mondom, ez a jobbik volt...
Szóval, marad a német piac, de képbe került a 105 lovas Caddy, rájöttem, az is jó lenne...
Köszi az infókat.Írok,mikor mit cserélünk,mi-lett az eredmény,vezérlés után jön ismét a kísérlet:hátha megoldódik a rejtélyes hang megszüntetése jobb első futóműnél.Régebben megírtam,hogy leszívatott a törött csavarfej,amely a csonka állvány bilincsszerű feléből letört, a gólyalábat szorítja,fogja közre,a féktárcsa magasságába körülbelül. A ropogást azóta hallatja,DE nem mindig.Próbáltam orvosolni többször már: nulla sikerrel.Most "esős"időben többször hallom,több cucc volt cserélve mindkét oldalon3-4hete,eső nem volt,nem hallottam semmit,most a rossz időben ismét hallatja magát.Lebontunk mindent a jobb futóműnél ismét,amikor szilent cseréltünk,stb..Aztán lerántjuk a leplet a kis nyavalyásról,az idegeimre megy ha meg hallom,egy ideig kezdtem örülni.Tisztelettel:Attila Ui:Az idő mindent begyógyít,DE abból kevés van.
"Kiolvastatom a hibakódot és megmondják mit kell tenni."
A másodikra nem vennék mérget. Vagy, felsorolnak egy tucat lehetőséget, amivel megint nem vagy közelebb a megoldáshoz.
"Akkor turbocsere, vagy tiszttítás? Vagy mit lehet tenni?"
Ezek is lehetőségek, ha annak van baja. De azt írtam, hogy a turbónyomással lehet a gond. Ha így van (hibakód), akkor is van, mint fent is jeleztem, vagy tucat hibalehetőség. Ebből maga a turbó csak egy. Áááá, bőkezű leszek, legyen három. :)
Sharanom van, annál a kezelési kézikönyv belső borítójára ragasztották és a csomagtartó jobb oldali, műanyag ráccsal lezárt, emelőnek is helyet adó rekeszében is fel van ragasztva.
Oké, köszi, akkor szerviz?.... Kiolvastatom a hibakódot és megmondják mit kell tenni. Amúgy én is a turbóra gyanakodtam, illetve a fiacskám mondta.... Mert 2200 fölött húz csak a motor... Akkor turbocsere, vagy tiszttítás? Vagy mit lehet tenni?
Ja, még annyit, hogy keresgélés közben a NET-en találtam sorstársi beírást, akinek ilyen gondja volt és azt írta, hogy nem talál ilyen csövet a bontókban. Nem értem, hogy az a cső hogyan tud meghibásodni
egyáltalán. (ilyen gyakorisággal, hogy fogy a cső a bontókból, ha tényleg így van)
Sziasztok. Úgy néz ki rosz lett a hűtővíz kiegyenlítő tartályban a jeladó. Hol jelez hogy kevés a víz hol nem. Lehet külön cserélni a jeladót vagy csak tartályal együtt? Sharan 2006 2.0 BRT.
Így , hogy sorosan vannak , a 2 fűtőpaplanra 7-7 V kerül. Ha az egyiket rövidre zárod , vagy lerövidíted , akkor a másikra nagyobb feszültség jut , és így csak egy kis ideig fog nagyon melegíteni. Ha rossz az eszmefuttatásom , majd kijavítanak.
vajon mi lehet a baj? A kocsiban Alhambra 1.9 2005-ös újonnan vettem, 130 lóerős. 220.000 km van. Megvolt az olajcsere. A komputer nem jelez hibát, de ha nincs terhelve, akkor 2000 fordulat körül gyenge terhelés esetén kigyorsítva néha letilt valamit és nem enged csak fele mennyiségű gázolajt, 15 helyett csak 7-8 litert etet. És nem húz..... A gyorsítás is csak 2200 fordulat felett jön meg. Idáig 1800 körül már húzott rendesen. Leállok lekapcsolom a mocit és utána rendesen megy.
409 Szaki, köszönöm válaszod.Meg fog történni,ahogy a leírtak cseréje is meg lett.Infót kérnék azonban vezérlés szett vásárlása előtt.INA-CONTITEC vezérlés szett között.Nálam a "kereső"mindkét szettet közép kategóriába sorolta:INA:47.000-Ft,CONTITEC:49.000-Ft.És minőségre a pár ezer tud többet?Mind két szett kedvezménnyel értendő.Számomra elérhető áron van,DE 409 Szaki hogy látod a gyakévek múltával.Tisztelettel:Attila./ A kályha átalakítása elmaradt:kezdem érteni írásaidból működését,a gáz,hogy nem tudok szakít a karbantartásához,egyenlőre,nem nyúlok hozzá,mert még nyugszik.Hamarosan sláger lesz ismét. /
Köszi, így már biztosan sikerülni fog. Mivel az ülőlap szakadás miatt a hátlap sem megy , így valószínűleg sorba vannak kötve . Ha így van , akkor nem célszerű az ülőlapot rövidrezárva kiiktatni szerintem.
Van egy AFN motorkódú 110 lovas alhambra a családban. Mindig van pár csepp fekete olajfolt alatta.
A turbó teljesen olajos onnan csepeg le. Nagy nehezen rájöttem, hogy a turbó olajozó nyomócsövénél ereszt a hollandinál és onnan csorog le. Utánahúztam, de nem szűnik a szivárgás. Mi tud ott meghibásodni nem értem. Biztosan volt már a turbó levéve, és akkor a csövet le kellett kötni, de nem értem hogy tud ott elromlani. A hollandi nem tudja rászorítani eléggé a kúpra? Szerintetek ez tuti cserés? Azért kérdezem, mert ha az, akkor előre megveszem, mielőtt leszerelném a régit. Vagy van rá mód megjavítani, mert akkor nem költenék rá.
Jah, én is láttam az Sgaf-on leírást. Azt, h az ülőlap vagy a hátlap, hamar kizárhatod a 6 pólusú csati segítségével (már nem emlékszem melyik irányból nézve, de felső két láb a támla, középső kettő meg az ülőlap. Az alsó kizárásos alapon a termisztor). Azt a tekerőt le kell pattintani, három darab műanyag "karom" tartja, 120 fokban eltolva egymástól. Jól elfeszíted a támlától, alányúlsz csavarhúzóval, s patt.
Az ülőlapon nem láttam a szakadást, de a bal combtámaszra gyanakodtam, úgyhogy pár helyen levágtam a műanyag szigetelést, h tudjak szakadást mérni, s így kiszakaszoltam. Amikor megvolt, akkor meg összeforrasztottam, s csá. Kicserélni marha szar lett volna, mert rá van ragasztva. Ha nem tudom megcsinálni, vagy máshol is tönkre fog menni, akkor egyszerűen rövidre zárnám vhol az elején, s akkor a támla még melegít (az sokkal kisebb nyúzásnak van kitéve).
Kipróbáltam ma a szélvédő fűtést, murisan csíkozza a párát. De nem nagyon tetszett, mert az oldalablak attól még olyan marad, tán nagy mínuszban lesz jelentősége, amikor alig lehet lekaparni.. Kályha ma (10 fokban) még nem indult. :-)
Az én ülésfűtésem is elromlott. Nálam is az ülőlap szakadt meg. Az sgaf oldalon találtam leírást a szerelésre, de már az elején elakadtam , a háttámla tekerőgombot nem bírtam leszedni. Ezt hogyan lehet levarázsolni? Az ülőlapot megjavítottad , vagy cserélted? Érdekelne a megoldásod , mert szeretném rendbe rakni én is , lassan jön a hideg idő. Köszi.
Sziasztok! 98évj1,9tdi 90le sharanhoz keresem azt a klímacsövet ami ha leveszem az alsó motorvédő burkolatot legközelebb megy ahoz,és alucsőből gumiba megy át. Előre is köszönöm az ajánlatokat és a képeket!
Köszönöm! Hű, nem gondoltam, hogy célszerszám kell hozzá... megpróbálom elsőre a mosószeres vizet (de hát akkor a savas eső ;) is leoldotta volna már, nem?)
Ha kipróbálsz mást, kérlek jelezd, ilyen problémával fogok én is küzdeni.
Az autót már úgy vettem (mint a cikkben), hogy az első két ajtón már nem volt semmilyen bevonat, csak az alap műanyag, viszont a hátsó kettőn még ott a gumis "okádék" maradványa.
Ugyan valóban függ a kompressziómérőtől is, de a 18bar az nagyon kevés. A gyár gavallérosan azt mondja, hogy 30 és 18bar között jó, de 25-26bar* alatt már betegesen indulnak hidegben.
* hideg motoron mérve!!
A tandempumpán van egy mérőpont, oda kell egy ~ 10bar méréshatárú nyomásmérőt csatlakoztatni.
Nálam a lángszita cseréje lett a megoldás a 3 alkalommal előjött "füstölésre" (ami igazából a gázolaj párolgása, ha jól értettem, amit Balu fórumtárs mondott).
Kedves csoporttagok! Köszönet nektek! Lassan másfél éve szenvedünk a Galaxynkkal, mert nem indult. Üzemanyag puma csere után ment két hónapig, majd megint megadta magát. Múlt héten találtam rá a fórumra és hosszas olvasgatás után ma elküldtem a kerámikus férjemet megvenni a 109-es relét, szegény fél nap alatt lebontotta a fél műszerfalat és kicserélte...eredmény, pöccre indul :) ... Ford szervízben is voltunk vele, elektromos szerelőnél is, beméréseket fizettünk, a problémát viszont nem találták...vagy nem akarták....de most végre úgy tűnik megoldódott a dolog. Köszi mégegyszer, hogy vagytok :)
Nekem ilyen volt, egy sima izzítógyertya csere megoldotta. Aztán kész lett a (le) kapcsoló, majd a napokban kipróbálom, de szerintem pont olyan, mint fél éve volt.
A héten már lesznek olyan hőmérsékletek, h elvileg a kályhának be kell indulnia.. Ha leellenőrizném indítás után, mit kell látnom? Pöfög a kipufogója? Vagy van vmilyen hangja? :-)
18 volt a kompresszió mind a 4 hengerben, bár csak egy benzines nyomásmérővel mérték meg, ma talán lesz egy normális mérő eszköz is amivel meg tudják mérni. Szóval nem indul jól hidegen továbbra sem. Az első indítás gyalázatos. A tandem pumpát hogy lehet kizárni, hogy az a rossz( elengedi a nyomást) ? Mennyinek kell lenni a kompressziónak? Én 18,1 et olvastam valahol
Koszonom az informaciot, en is erre gondoltam. A Mondeoban a kormok nyikorogtak ahol a tengelyt fogtak. Itt is akkor ez lesz, be kell a tengelyt valami gumi/szigszalag reteggel vonni es megoldodik.
A második üléssor szélső üléseinek a fém alkarészei zörögnek. Kegyetlen idegesítő. MK1-ben és MK2-ben is előjön. Még nem jöttem rá, hogy konkrétan melyik része. Valszeg ahol a karmok a padlóhoz fogják.
A rugótányért,hogy lehet-ne ellenőrizni,ma reggel a boltból indulásnál hallottam megint,gyenge,tompa ropogás szerű hang,jobb oldalról,a hangot nem tudom mihez hozzá hasonlítani.A válaszod még egyszer köszi.
Szétszedtem az ülést, az alsó ülőlapon van a szakadás, de még nem találtam meg.. Szemre nem látszik. A 4 pólusú csatiból azért lesz 6 pólus, mert külön szedték a háttámla fűtését, ami felfelé megy (így legalább könnyebb a szakadást megtalálni), de ugyanúgy 1 körön van. A maradék 2 vezeték ebbe a kis szarba megy bele, amin amúgy nem megy át az áram.. Vki tudja, h ez micsoda?
Ki hogy tudja, 2003-as Alhambrában a rádióantenna (a jobb hátsó üvegbe van integrálva) távtáplált, tehát rádió cserénél kell neki a fantomtápos megoldás?
Üdv mindenkinek.Kérdésem elsősorban 409 szaki-hoz szólna,de mindenki segítségét,infóját elolvasom.Vezérlés csere előtt a Galaxy 2003 pdtdi.Mire kell,nagyon figyelni,hogy tuti legyen a vezérlés szett csere.Autó szerelő végzi,elvileg megvárhatom,reggel 8-12ig lehet végzünk vele,én csak a culáger leszek,a munka ~ 1héten belül lenne,pontosítás kell csak.Mit kell,mi az amit vezérlés cserénél JÓ,ÉRDEMES még cserélni?Légyszíves ha időd engedi írd meg.Az első futóműn cserélve lett:mindkét: külső gömb csukló, alsó kitámasztó gömbfej,lengőkar szilentek, külső kormányösszekötő gömbfejek.De azt a kis alaptomos hangot jobb oldalról,néha hallom,de behatárolni még pontosan nem tudom,mit,mi hallatja magát.Én a toronycsapágyat fogom jobb oldalon még cseréltetni,aztán feladom.Szerelő azt mondta mikor megnézte,az jó.Lehet hogy futómű ellenőrzés után ismét hallatni fogja magát jobbról.A törött csavar után jelenkezet,ami a gólyaláb és a csonka állványt szorítja össze.De ezt régebben Írtam már.Választ,válaszokat előre is köszönöm.
Nekem ilyen hang nincs, néha a vezető ülés felől hallok vmi rezonálást. De ha erre gyanakszol, akkor tök eccerű, vedd ki az üléseket, s menj egy kört, van e hang..
Ha belemegyek egy kátyúba, akkor az utastérből furcsa, fémes nyikorgó hangot hallok, olyan mint egy fémes tücsök ciripelés. (2003, Galaxy)
Arra emlékeztet mint amikor a Mondeómban a lehajtható hátsó ülés zárszerkezete nyikorgott, az csinált ilyen hangot. Ott az volt a megoldás, hogy szigetelőszalaggal betekertem a fogadó tengelyt
és akkor pár hónapig, amíg a szalag le nem kopott, csend volt.
Okozhatja ezt a zajt az ülések rögzítő mechanikája a padlónál? Van rá bejáratott orvoslási mód? Vagy máshol keressem a zaj forrását?
Van egy 2003-as Ford galaxynk,ma vàratlanul nem nyitotta ki gomb nyomásra a vezetö oldali ajtot.Csak kulcsal nyilik nagy nehezen.De nem müködik a tempomat a dudánk sem és középen az ora sem.Létezik hogy ezeket a hibàkat biztositék okozza??Vagy az ajtonàl szétugrot a zár???Esetleg valami ötlete valakinek vagy jobb ha szerelöhöz viszük??
ha van módod rá akkor a bal első dobbetétet szereld ki majd az ablakmosó szivattyúról húzd le azt a csövet ami hátrafelé megy. fúj meg a végét valamivel (kompresszor, biciklipumpa stb.) és valaki hallgassa ,hogy hol hall sziszegést a kocsi belsejében a küszöb környékén.
Kiírta a batárszki, hogy AdBlue igénye van. Vagyis pontosabban azt, hogy a benne lévő nafta 1200km-re elég, aztán lesz nemulass.
Elmentem a szerelőhöz és megitatttuk, itt jött a csavar. Úgy tudom, hogy 23 literes a tartály, mert az előző töltésnél kb 20+ liter ment bele. Mostanmeg mindössze alig több, mint 10 liter után spriccolt visszafele a csomagtartóba. Akkorezmoshogyanvan? =:-O
Még nem tudom az eredményt, de a csúcsokat tegnap beállították, és a szerelő azt mondta, hogy sokkal jobban indul. A hideginditást még nem tudom, mert jött a hétvége, hétfőn megtudom azt is, a kocsi most ott pihen. A tandempumpára rákérdezek, köszönöm a választ!
Nitróval vigyázz, oldja a műanyagot (alap test) is. Első körben, kevésbé toxikus anyaggal kezdj, mint pl. a denaturált szesz. Anno, ha jól emlékszek az index/totalcaron volt egy cikk erről, nepperes trükkökről szólt. Ha megtaláltam linkelem.
Szeretném a négy belső ajtóbehúzó fogantyút lefestetni (2002-es Sharan) . Van valakinek valami jóféle ötlete ,hogy a maradék gyári gumis festéket mivel tudom ésszerű idő alatt letakarítani róla ?
Berohadt a bal hátsó fékem, egész pontosan ez egyik féknyereg vezető.
Holnap jön meg az új alkatrész és arra gondoltam, hogy összerakáskor rakok rá szilikonzsírt, mert a mostani az úgy berohadt, hogy beletört a nyeregbe és esztergályos marta ki a maradékot.
Mennyire jó ötlet ez? Elvileg -40 és +200 Celsius között használható.
kb.2 liternyi jött ki a padlószőnyeg alatti csillapító anyagból . még jó hogy van a munkahelyemen kárpittisztító gép. azzal kiszívattam a nagyját ... most szárad
azt lehet tudni miért esett / ugrott pont ott szét?
lenyomta a csővéget a félig megfagyott cucc még a télen ? mert pont a visszacsapó szelepnél jött szét.
Köszi! Az négy közül az egyik lábon 7.75V-ot mértem, a másikon 0.87-et, beindítás nélkül (beindítva picit több). A másik oldalon is ugyanezek az értékek, úgyhogy áramot kap..
Keresek olyan szerelőt Budapesten, aki képes arra, hogy a 2000-es évjáratú AVG motoros sharanom betegségeit átnézi!
Most olyan hiba van, hogy a hidrótőke kopog ( hidegen nagyon csúnyán) és 1000 km alatt közel 1,5-2 liter olajat fogyaszt. A nyomó ág a turbó felől nem vészesen olajos,új a turbó! Egy kis karter gáz is van, de ezt gondolom, hogy a Hengerfej a hibás. Veszteséget és végnyomás mérést is szeretnék végeztetni rajta! vagy esetleg egy jó állapotú motor is érdekel , mert ebben ki tudja hány 100/1000 Km van!
Természetesen akkor már komplett szerviz is szíjcserékkel, vízpumpa cserével.
Szerintem én azt írtam, hogy az az nct termisztor lesz, igaz, védelemnek védelem, de inkább hőszabályzásra gondolhattam. Amúgy az 1 éve beépített utólagos megoldás tökéletesen teszti a dolgát, nem nagyon venni észre különbséget a másik oldali gyárihoz képest.
Passat 3c 170/DSG 2006 decemberi kocsim van ( BMR) és van egy pár megoldhatatlannak tűnő problémája. 82.000. km-el vettem 3 éve az első tulajtól, vezetett szervizkönyv, szép állapotban. Most 155.000. km van benne. Olajat nem nagyon eszi, a DPF miatt nem füstöl. Nagyon jól megy és jól fogyazt. ( 6,2 a nagyátlag)
Hiba1: nehezen indul hidegen, van, hogy 2x kell indítani, vagy 3x, és úgy indul be, hogy el-el kapja, már majdnem, és akkor beindul. Ez a hőmérséklettel arányos, minél hidegebb van, annál rosszabbul indul. Melegen sem indul túl jól.
Hiba 2: Melegen úgy indul be, hogy a motor egy hatalmasat rázkódik az indulás pillanatában, berázza az egész kasztnit.
Hiba 3: A DSG jól működik, csaj egyesben induláskor mintha késne valami, és üt egyet.
A DSG olajat 60.000.-ként cseréltem gyárira, long life-ot használok 15.000. km-enként, és csak ÖMV kúton tankolok. Vettem bele 2 éve egy új akksit, mert azt mondták, hogy lassan teker az önindító. Kicseréltettem, de nem lett jobb, aztán önindító felújítás, mert azt mondták, de nem lett jobb. Aztán kicseréltettem a kettős tömegűt (amúgy is zörgött) nem lett jobb. Kicseréltettem a 2 oldalsó motortartó bakot, de nem lett jobb. A PD elemeket visszahívásban kicserélték még 4 éve. Tegnap kitisztították az EGR-t meg kicseréltek valamit a pd elem körül, mind a 4-et, valami felújító készlet, vagy tömítés garnitúra, nem tudom pontosan, de nem lett jobb. A két szélső pd elem túl sokat kompenzál, egyik fel, a másik le. Ma kompressziót mérnek.
Még többet olvasgattam, hogy a vezető oldali ülésfűtést is meg tudjam berhelni. :-) Rick olvtárs azt írja, hogy 6 pólusú csati van, ahol 2 x 2 az ülésfűtés alul-felül, a maradék 2 meg védelem.. Én az ülés alatt csak 4 pólusú, ill. 3 pólusú csatit találtam, úgyhogy azt is kéne tudnom, melyik a légzsáké.
Rámérnék első kanyarban, hogy kap e áramot, itt mindjárt adódik a kérdés, h az ülésfűtés gyújtás mellett, vagy csak járó motor mellett működik?
Visszaolvasgattam kicsit, s szó volt róla, h nem ugyanaz a hidraulikus feszítős motor (60E), ill a mechanikus (90E) vezérlés csere periódusa. Honnan lehet tudni, h melyik-melyik (AUY)?
Hát a bal hátsó zár motor zárlata okozta a kalamajkát, azt hiszem másnál is előfordult már :) Motor külön cserélhető, egy jobbos bontott zárat kapott (csereszabatos) és ezzel helyreállt a rend ! Csak tanulságul. Üdv Sünce
udv urak biztosan en vagyok rosszul osszerakva de 2.0 pdtdi be 505.01 es olajat rakni szervizben,,,hhhááááát...mostmar kinemveszem csak ha nagyon fujtok rám:)9legfeljebb 5 ezer utan kuka:)
Köszi! Jó ötlet. A biztitáblán vagy környékén keresnék egy "hivatalos" beközési pontot, ahová az extrákat lehet utólag felfűzni. Másik ötlet az ülés alatti telefon/bluetooth modul tápkábele. Az is gyújtáskapcsolt és bőven elviszi azt a +10W-ot, ahhoz nem kellene kölön relé.
Szia! Nekem ugyan csak egy öreg Pólóm van de azt úgy oldottam meg, hogy beépítettem egy relét a szivargyújtó közé a relét pedig a rádió kapcsolójeléről vettem. Így ha bedugom a kulcsot és elfordítom akkor kezd működni a telefontöltő.
A lábad alatt a szőnyeget, vagy a csomagtérajtó burkolatát, attól függően, hogy látod a tócsát. De megeshet, hogy csak egyszerűen eldugult a fúvóka.....
"...a csapagy remekul van de azert kerdeznem mit is kell pontosan nezni mrajta?:)"
A csapágynak nem szokott baja lenni. Az a gond, hogy megforog a külső gyűrű a házban és a rajta lévő zégerek kieszik a házat és így tengelyirányban kezd mozogni a nyelestengely. Tehát a tengelyirányú mozgást kell megmérni.
írta egyszer nekem, mikor ilyen herótom volt, hogy valami központi kötegben is szeret az ezt okozó kábel elszakadni... néha előjön nekünk is, aztán hónapokig semmi ...
Sharan MK II. Világított a kopásjelző. Kicseréltem az összes betétet. (Mellesleg csere érettek voltak). Az első indításkor nem égett, de 2-3 másodperc múlva ismét kigyulladt a lámpa. Azóta megint világít? Mitől világíthat a fentieket figyelembe véve?
A szellőző lamellák állítója ezek szerint nem minden Sharanban van megvilágítva ledekkel?Ez akkor mitől függ,hogy világít vagy nem?Évjárat,facelift vagy felszereltség szerint változik?A 2000 től gyártott Sharanoknak mindnek kék az órák és a klíma /rádió megvilágítása,vagy 2000 ben még létezett zöld világítású is?
1. 2008-as Sharanon honnan célszerű levenni a tápot telefontöltő elektronikának szakszerűen (nem állandó kell, hanem gyújtás)?
2. Az új középső műszerfalbox kerete ledekkel szerelt, az előzőtől eltérően (amin a szellőzőlamellák vannak). Nincs előkábelezve gyárilag. Ezt hová érdemes kötni, hogy a többi piros leddel egyformán kapcsoljon be és a fényerő úgyanúgy szabályozható legyen? Szintén szakszerű bekötési hely érdekelne, nem a megoldom, ahogy sikerül verzió :-)
Ugye nem működik semmi ha nem megy a motor(szervó, fékrásegítő) mondtam így nem lesz jó, a válasz rakjam sebsességbe az autót, a többi jött magától.(teljesen laikus vagyok) Mivel elektronikai hiba állt fenn akkor, nem gondoltam hogy beindul attól függetlenül az autó.
Tegnap elhúzott a szomszéd az autóvillamosságihoz, útközben akaratlanul sikerült berántani, elmentem saját lábon, ott leállítottam, és nem produkálta a hibát az autó....
Csak nézett a szerelő, mikor beszéltem kattogásról villogásról, most meg semmi pöccre indul az autó...
A jelenlegi kormány az autómban nagyon kopott, szeretném lecserélni. (Tempomat + rádióvezérlés) Mivel már nem a a gyári rádiót használom, a média vezérlő gombokra nincs szükségem. Ha olyan kormányt teszek be ami csak tempomatos, akkor az működni fog? Elnézést ha nyilvánvalót kérdeztem.
A kulccsal nyitás/zárás esete gyári, a távirányítóról működtetés külön elektronikával lehetséges, azt gyárilag nem tudja az autó. 409 fórumtárs többször írt erről a fórumban.
Kulcsot jobbra fordítva (zár) és tartva a vezető oldali ajtóban (csak ott van zár):
- felhúzza az összes ablakot, becsukja a nyitott elektromos elefántfület.
Kulcsot balra fordítva (nyit) és tartva:
- leengedi az összes ablakot, denem nyitja ki a zárt elektromos elefántfület.
Távirányító nyitó gombját benyomva tartva:
- leengedi az összes ablakot, de nem nyitja ki a zárt elektromos elefántfület.
Távirányító záró gombját benyomva tartva: - nem húz fel és nem csuk be semmilyen ablakot. (természetesen ajtókat reteszeli és élesíti a riasztót) Ez utóbbi is úgy rémlik, hogy működött valaha (bár tévedhetek és keverem valamelyik előző kocsival). Tesztelnétek esetleg, hogy nálatok hogy van?
Az ilyeneket (nem látszó helyeket) én úgy szoktam javítani, hogy 1.5mm-es fúróval fúrok 5-10-15cm-enként (a javítandó darab nagysága határozza meg) a törés mindkét oldalán a töréstől 4-5 mm távolságban egy-egy lyukat, ebbe beletolok egy U alakban meghajlított drótot, a másik végét meg összetekerem viszonylag szorosan. Nagyon jól tart, szerintem bármilyen ragasztónál tartósabb. Ha cifrázni akarod, a drótozás előtt ki lehet nyomni a repedést/törést ragasztóval vagy valami tömítőanyaggal, a drótot pedig lefújhatod korrózió ellen.
Tegnap épp ilyen módon javítottam a lökhárító bal első kerék előtti háromszög alakú műanyag tartóját, a drótot meg befújtam alvázvédővel, szép fekete lett, nem is látszik annyira a fekete műanyagon. Ha tudom, hogy téma lesz ma, lefotóztam volna :-)
Sziasztok, pénteken meghülyült a központi záram. Először nem lehetett bezárni vezető oldalit és hátsót, a többit is csak manuálisan. Ekkor a riasztó bekapcsolt de a zárakat már az sem működtette. A vezetőajtó vezetékeiből volt szakadt, ez össze lett forrasztva. Ezután meg csak a vezetőoldali illetve a hátsó ajtót zárja nyitja, a többit nem. Lekérdeztem ODB eleven kütyüvel és 01145 és 01138 hibakódokat ír ki. Volt valakinek hasonló esete ? Mi volt a megoldás ? Egyenlőre más ajtóban szakadást nem találtunk. Köszi előre is. Üdv Sünce
urak valton a kis muanyag zarokupakot levettem egy icipici olaj kifolyt es alatta a csapagy remekul van de azert kerdeznem mit is kell pontosan nezni mrajta?:) mert ott zeegergyuru egymas hegyen hatzan,, s ha ez a gaz akkor mit lehet vele tenni esetleg ha fel literrewl tobb oilajat toltok a rendszerbe lehet nem halalozik mel a csapagyÍ? ELVÉGRE AZ 5,,ES A 6, IGY ALIG KAP KENEST 10 oran at autopalyan :(
Na, a lámpák kint vannak, elvben a hét végére megújulnak, majd beszámolok az eredményről. :) Tegnap sikeresen lepattintottam a jobb alsó motorvédő burkolatot egy földbuckán. Most lecsavaroztam a doblemezt is és látom, hogy volt már javítva, kicsit repedt is, gondoltam megmekkelekelem némileg.
Hogy javítanátok házilag? Van hőlégfúvó, meg ragasztópisztoly is. Utóbbival sanszos, hogy nem lesz örök életű, Előbbi meg kérdés, hogy felmelegíti-e annyira, hogy "műanyag hegesztés"-nek tűnjön a végére. Nem egy érvágás, Bárdinál 4800 Ft (-41%), de ha már leszedtem, lehet, hogy nem gyártok szemetet és megjavítom inkább.
keresd lacibácsit 409 a forumon,o guru:)penteken en is hozza megyek:)) apropo urak ha a 6 os valton levettem a muanyag takarodeknit es nem latok a csapagyon semmi extrat bár ahoigy nezem forog minden mindeeennel a csapagy kulso haza is az azert baj egy kicsit nemde?:)
Sziasztok! Van egy 2011-es Ford Galaxym Powershift váltóval és váltóolajat szeretnék benne cseréltetni. Tudnátok ajánlani egy jó szakembert Budapesten?Előre is köszönöm!
Ha hátul is lett volna számottevő rozsda, akkor azt is megemlítem, de nem volt. Annyit láttam, h a jobb oldalon az alsó sarkon volt egy kis alvázvédő ráfújva, de semii dudoros rozsdásodás. A tető élét viszont szépen megcsinálta, szélvédő kiszedés nélkül. Ahogy gyűlnek a "kalandok", lassan nekiállok megírni ezt a kocsit is, népítéletben. (az utolsó pár autós, motoros mind címlapos volt, úgyhogy rendesen kell ezt is megírnom :-)
Ma visszavittem a kocsit a fényezőhöz, mert nem az első sárvédők alját csinálta meg, hanem a hátsót.. Azon nem is volt rozsda, vagy ha vmi volt is, az nem számottevő.. végül is ártani nem ártott neki. :-)
Próbaképp bekapcsoltam az ülésfűtést, s nem történt semmi. 12.5 fok volt, gondolom be kellett volna kapcsolnia. Érdemes még a biztosítékon kívül házilagosan ellenőrizni vmit?
Ugyan túlzottan nem vagyok jártas, de már volt a nevezett tárcsákkal kalandom, az hogy ékes a tárcsa még mindig nem biztosíték semmire, mert legalább 2 hosszősággal szerelték, nekem volt szerencsém ehhez is meg ahhoz is. Figyelj nagyon a cserénél, mert simán bukhat a működés rajta.
Ezeket pótoltam én is az enyémen, mindegyiket az ebayen vettem. A tükörház alapozott volt, színre fújattam. Radarhoz itt vettem a szenzort, remekül működik azóta is.
Ma reggelre eltörték a balos külső tükröm burkolatát szeretném pótolni. Ha van valakinek felesleges szóljon, vagy ha tudtok jó beszerzési forrást, akkor azt is szívesen veszem.
A kocsi 2003-as Galaxy, sötétkék.
Ha már alkatrész: keresek 5 db parkoló radar szenzort, ugyan ebbe a járgányba, Honnan érdemes venni?
Kelle egy kis segítség biztosan van itt olyan ki jártas a klímában szét esett a menesztő tárcsa szegecses része és nem találok hozzávalót mert amiket eddig találtam az mind ricnis tengelyre való nekem meg ékes van ha tudna valaki nekem valamilyen gyári számot mondani akár egész kuplungra is sd7v16-1162 .
A kezelési útmutató nemes egyszerűséggel a kocsi első felét az oldalindex kivételével nem tárgyalja...
Bulbs should be changed by a professional mechanic only. Technical knowledge is required to change bulbs. This is because, in certain cases, access can be gained only by removing other vehicle components. This applies in particular to bulbs which can be accessed only from the engine compartment. We recommend bulbs are changed by a qualified dealership or, if this is not possible, by a qualified person.
A ködlámpa kivétel is érdekelne... :) hasaltam egy pár percet előtte/alatta és nem akarom elhinni, hogy le kellene bontani a lököst, vagy aknából alulról/belülről lehet csak elérni?
Kívülről, szemből látok a rostélyok közt, a ködlámpától befelé egy csavart, de nem túl meggyőző.
Mivel még nem vettem ki soha sem, egyrészt nem akarok valamiről megfeledkezve eltörni/tönkretenni egy öreg alkatrészt, másrészt az ideális lépéssorrendet felrúgva sem akarok nagyon "szopórollerezni" ;)
Pusztán a sgaf-os leírást követni pedig még nem érzem magam elég bátornak.
Szia. Nekem is jól jönne egy ilyen "döglött MFA" feltámasztása... Honnan lehet beszerezni az új alkatrészt? A régi tulaj szerint már csak nagy hidegben , télen látni, hogy mi van a kijelzőn... ☹
Azért a le fel nem annyira egyenlíti ki egymást. Mivel lefelé nem gurul annyival hosszabban, mint amennyivel több energia kell a felfelé menethez a teli autónak. Tehát szerintem a tömeg is számít a fentiek okán, nyilván a légellenállás erősebben.
Igen, talán 3mp-ig nyomd az alsót, vagy a felsőt! Hogy mi értelme, nem teljesen látom... az alsó gombbal lehet rögtön nyugtázni, hogy melyiket választod, de amúgy magátol is kiválasztja és kilép ~3mp múlva.
1. TRIP COMPUTER - ez van alapból, no comment 2. CAR STATUS - Status 1/1 -> rálépsz a fékre, lámpaellenőrzés megvolt -> Status OK. :D hűha, nagyon jó 3. DISPLAY OFF - Ha mostanra az egészen felhúztad magad, akkor kikapcsolhatod, hogy többet eszedbe se jusson nyomogatni ;)
Igazad van, megnéztem, a kar végén a mfa menü léptető gombokból kell vagy az alsót, vagy a felsőt nyomni hosszan, és bejön a menü, azokkal a gombokkal lépkedsz le-fel, az alsó gomb az "enter".
Ezt nekem is ugyanúgy csinálja ill. felülre rajzolja a lámpást is ha alacsony az olajszint, alá pedig ki is írja, de csak kb addig, amíg a tankolj feliratot is. Utána eltűnik. Kb. fele olajszintnél szól, de inkább alatta szerintem a min. környélén. 2x fordult elő eddig (a turbófelújítás előtt). :-)
igen azt nézem mert mást nem tudok. 1 éve vettük az autót,és már az előző télen kezdtem a küzdést vele. Már akkor is írtál nekem tanácsokat. Te írtad nekem a kis szivattyút is meg hogy hol találom a kályhát indító kapcsolót.
Szóval a szivattyún is túl vagyok,az is jó.
Most ott tartok,hogy elviszem diagra szigetszentmiklósra, a HE-GE kft-hez.
Sokat olvastam már róla,de nekem nincs több ötletem.
Nekik van valami szoftverük ami mindent lát róla .
Aztán meglájuk. Félek a vezérlőtől,mert az fájni fog.
Annak a boxnak az elhelyezkedése tökéletes ehhez, a fedél műanyag nyitó mechanikája viszont gyenge és rezonál, azt helyettesíteni kellene erősebbel. Kell egy fordító mechanika is, ami kijelzővel lefelé befordítja a tabletet, amikor lecsukod a fedelet. Gondolkodtam már ezen. Gyújtásra motorizálni sem lenne nagy dolog, viszont az imént említett fordító mechanikát áttételezni kell a csillapítás és finom mozgás miatt (mint pl a napszemüvegtartó ajtaja). A lényeg, hogy full új tálca kell, amiben elfér a mechanika és a tablet. Az egyetlen használható alkatrész a fedél lenne a pontos kerethez illeszkedés miatt. Sok meló, hogy ne összegányolt megoldás legyen, viszont nem vagyok benne biztos, hogy akkora igény lenne erre. A telefont elforgatni 90 fokkal a már mágneses konzolon egyszerűbb... :-)
Némi korrekció: ha kell gyári konzoli is, akkor a robbantott ábrán lévő 10-es alkatrész ehhez nem szükséges illetve az 4. pontban a 7-es alkatrész leszereléséről beszélek (értelem szerűen), nem pedig a 10-esről.
2. Gyári konzol beszerzése, felszerelése, ha nem lenne ilyen gyárilag az autóban. 13e Ft körül van összesen. Az alábbiak kellenek:
3. A mágneses tartó lábairól a gumit le kell húzni, az alatta lévő csavarral le kell a karmokat szerelni
4. A fenti konzolos ábrán a 10-es alkatrészt leszerelni (T10 bitfej kell, ha jól emlékszem)
5. A mágneses tartóba a csavart visszacsavarni úgy, hogy kiálljon kb egy negyed mm-t kb a fémkorong síkjából. Ezt a konzol fedlapjára téve és megmozgatva a csavar feje pontosan kijelöli a furat helyét.
6. Fedlap kifúrása 3mm-es fúróval, majd a korong felszerelése a hozzá adott csavarnál 4-5 mm-rel hoszabb csavarral
7. Konzol fedlap visszacsavarozása, igény szerint töltőkábel belehúzása.
Ja, hogy a műszerfali hőmérőt nézed. Annak kevés köze a kályhához. A kályha tulképpen függetlenül működik az autótól. A tápokat kivéve, egy önálló egység, a saját hőmérői alapján dolgozik.
A tágulásitartály mögötti keringetőszivattyú működik??
Vissza tettem a kályhát. Indul is rendesen de az 50 fok az 70 fok. Benéztem,nem tudom honnan volt az 50 fok bennem. Szóval 70 fokot mutat a vizhofok jelző amikor leáll.
De ha indulás után leállítom a motort akkor normálisan áll le.szellőztet meg minden.
Na, megtaláltam a lényeget az imént említett kézikönyvben az eltérő kijelzőkkel kapcsolatban. A gyári navival szereltek kijelzője más, ilyen az enyém is:
Jaaa..... Mostmár értem. Ha jól emlékszem, ez csak addig jelenik meg, amíg kiírja, hogy kevés az olaj és rá kell tölteni. Azt hittem egy ledes ikonról beszéltek a műszeren, mint a tempomat pl. Köszi a képet.
A kevés üzemanyag jelzés tapasztalataim szerint indításonként egyszer jelenik meg sípszó kíséretében. Szerintem teljesen jó ez így, nem veszi el a kijelzőt a normál funkcióktól.
Ha kíváncsi vagy az Aladdin lámpásra, valahogy elő lehetett csalogatni Audikon a kijelzőtesztet, na az az igazi egérmozi ;) spriccelő ablak, Aladdin lámpás, minden piros és sárga animáció.
Sajnos nem tudom, itt hogy kell, hirtelen ennyit találtam, de ez talán nem az:
Ha rám gondolsz, mint olvtárs és neked is van egérmozi/MFA/alias Fedélzeti számítógép többfunkciós kijelzővel*, akkor ott.
Apropó akinek van MFA, a kevés üzemanyagra vonatkozó sárga (Kútoszlop + Bitte Tanken!) jelzést csak egyszer jelzi, amikor eléri a kb.: 8 litert a tankban az üzemanyag?
Nem marad a kijelzőn bekapcsolva végig? Mert nekem nem... furcsa. Eddig minden fiatalabb/öregebb VW konszern autóm a jelzés megjelenésétől világított, amíg meg nem tankoltam. (az alapján értem, hogy ez egy "másodrendű" jelzés, de nem kéne úgy maradnia tankolásig?
Vannak:
Elsőrendű fontosságú meghibásadások Az elsőrendű fontosságú szimbólumok veszélyt jeleznek. Ezért meg kell állni és le kell állítani a motort! A meghibásadást meg kell szüntetni. Szükség esetén forduljon szakemberhez segítségért. Ha több elsőrendű fontosságú meghibásodás áll fenn, akkor az egyes hibák szimbólumai egymás után jelennek meg a kijelzőn és körülbelül 2 másodpercig láthatók. A szimbólumok a meghibásodás megszüntetéséig villognak.
és
Másodrendű fontosságú meghibásadások A sárga szimbólum megjelenésekor egyszer hallható egy figyelmeztető hangjelzés. A sárga szimbólumok figyelmeztetést jelentenek. A hibásként jelzett funkeiét a lehető leggyorsabban ellenőrizni kell. Ha több másodrendű fontosságú meghibásodás áll fenn, akkor az egyes hibák szimbólumai egymás után jelennek meg a kijelzőn és körülbelül 2 másodpercig láthatók.
Megnéztem a használatiban, azt írja, h az Aladdin lámpa pirosan villog alacsony olajnyomás esetén, ill. narancssárgán ég, ha után kell tölteni. No most ha olvtársunknak is van MFA-ja, akkor nem tom hol talált ilyen lámpást, mert nekem nix..
2006-os, MFA-val ellátott műszerfalam van. Azaz a köznyelvben "nagy fedélzeti kompjúteres"-nek nevezett.
Ismerem, tisztában vagyok vele, hogy ez semmi több, mint egy figyelmeztető üzenet, hogy "nézd csak milyen kevés az olaj" (bár elvben azonnal meg kellene állni megnézni). A furcsa csak annyi, hogy pont középen áll a nívópálcán, ahol "még nem kell, de lehet utántölteni". Kapott egy decit és most lapít ;)
Kezelési útmutató szerint - A motorolajszint* alacsony ~ Tájékoztató szöveg: "ÖLSTAND PRÜFEN!" (A MOTOROLAJSZINTET ELLENŐRIZNI) Valamikor átállítottam angolra és talán ezt írja most:"CHECK OIL LEVEL"
Igen, az olajnyomás hibajelzés az piros és "ÖLDRUCK" az echte felirat, na ott már nagyobb gondok lehetnek...
"Elgondolkodtam a "fel-le kiegyenlítésen" és lefelé gyakorlatilag mindegy, hogy 2, vagy 2,5 tonnával gurulunk motorfékkel. A fogyasztáskülönbség elhanyagolható lehet."
A 2.5tonna jobban "húzza" lefelé az autót mint 2tonna, ergo a tempomat még jobban visszavesz. 140-nel nem fogysz motorfékkel gurulni lefelé sem.
Szia Laci bácsi! Így igaz, ahogy írtad... sajnos én nem tudtam büszkén dicsérni a fogyasztást, mert nyelte a gázolajat, mint kacsa a nokedlit, de sebaj, ez van. Elgondolkodtam a "fel-le kiegyenlítésen" és lefelé gyakorlatilag mindegy, hogy 2, vagy 2,5 tonnával gurulunk motorfékkel. A fogyasztáskülönbség elhanyagolható lehet. De felfelé csak több gázzal tudjuk megmozgatni a nagyobb tömeget, tehát vagy hosszabban, vagy nagyobb mértékben, de "gyorsítunk", ráadásul felfelé tempomattal is valójában folyamatosan "gyorsítunk", ha tartani kívánjuk a sebességet. Szóval míg sík terepen a tempomat egyértelműen fogyasztásbarát, addig dimbes-dombos vidéken valószínűleg nem az.
"Kérdés: Miért jelez nekem Aladdin narancssárga lámpása, ha félig van a nívópálcán a szint? Eddig ilyet nem tett. Lehet valami más gond, vagy csak puszta véletlen?"
Nem tudom, hogy ezeknél a régebbieknél hogy van, de a 2008-nál kiírja konkrétan a középső kijelzőn, ha alacsony az olajszint, mert van benne szintérzékelő. A narancs "Aladdin" lámpa nem ezt jelzi, az lehet hibakód, ami motor kategóriába esik. Ki kellene olvasni és megnézni. Találgatni nincs értelme. Legalább is gondolom, nem az olajnyomás lámpáról beszélsz, mert az piros, ill. az sem olajszintet mér, hanem olajnyomást.
A lakókocsival csak 80-100 között mentem, de annak aztán igazán van légellenállása sztem. Azt nem írtad előbb, h hegyes-völgyes vidéken hoztad össze ezt a fogyit, úgy már érthetőbb..
"azaz összesen több, mint fél tonna pluszsúlyt kellett fel/le cipelnie a Dinári-hegység kaptatóin."
Ilyen jellegű úton a tömegnek elenyésző a szerepe. A fel-le kiegyenlíti egymást, a többin meg egyenletes sebességgel haladsz. A tömegnek gyorsításkor van szerepe, az meg ilyen hosszú úton elhanyagolható számú. Ekkora sebességnél a légellenállás az elsődleges "ellenség", ezért számottevő a box okozta fogyasztás többlet.
Szóval, az, hogy mindenki büszkén dicséri az autóját, hogy a tengerpartra utazáskor dugig rakva is keveset fogyasztott, az nem csoda, mindössze fizikai törvényszerűség.
Jó lesz az 109-es relének is....... Eddig még rángatást nem okozott. Amit ír az szerintem üzemanyaghiány, ami lehet a tankpumpa, tandempumpa, üzaszűrő.
Nekem is Castrol Edge Turbodiesel Titanium Fst "de genere" 5w40 van benne. Elvben előzőleg is vagy ezt, vagy valami másik Castrol-t kapott. Előző tulaj azt mondja, hogy nem ette az olajat, amint megvettem nálam jött meg az étvágya... az első cseréig, azóta 6000-en semmit nem kért és most újra megéhezett, de ezt az előzőekben leírt terhelésnek tudom be. Hozzá tartozik a történethez, hogy nem sokkal vásárlás után kipróbáltam bele egy flakon "spuri" nevű löttyöt. A placebo érzést azért némileg meghaladva javult a motor járása, fogyasztása, ereje. Aztán lehet, hogy leoldott valami kátrányt valahonnan ami kompenzálta addig :) a kopott motort és azért fogyott több olaj.
Béci1982 Az a Tempomat :) de mondjuk melyik mérnöknek juthatott eszébe, hogy már (és csak) azt jelezze a műszerfalon, hogy ha az elvi lehetőség be van kapcsolva és ne azt amikor valóban rögzítetted a tempót???
A tetőbox olyan, mint a vitorla széllel szembe fordítva, azaz legalább plusz egy liter (ha egy 4-5-600e Ft-os (!!!) áramvonalas Thule-t használsz, akkor lehet, hogy csak plusz 0,8-0,9l :) ), a 4x4, az megint plusz 0,5-1,0 liter és mint írtam, fullon voltunk. Ha egy gyors számítást végzek, akkor 400 kg élőárú + a box maga 20 kg + 50-60 kg töltet + ami belülre befér a lábakhoz és a kicsi csomagtartóba... az megint lehetett 50-60 kg, azaz összesen több, mint fél tonna pluszsúlyt kellett fel/le cipelnie a Dinári-hegység kaptatóin.
140 tempomattal toltad a lakókocsival? ;) Én úgy néztem eddig, hogy üres bódéval is nagyságrendeket emelkedik a fogyasztás 100-110-120-130-140-nél. Olyan 120-nál lehet az optimális, 100-110-nél már szinte neked fizetnek :) a 130, vagy a 140 meg már igazi bünti.
Enyhítésül dobtam be a képet, ahol látszik, hogy egy héttel korábban 1/4 tankkal mentünk 354 km-t és még plusz 910-et jósolt a kompi. Aztán elrontottam később, de az átlag kúton mérve még úgy is 6,2 volt.
Milyen olaj van benne? Legutóbb 330-nál volt olajcserém, most 339-nél járok, de még nem kellett pótolni, a min és a max között kb félút alatt lehet picivel, 10-nél töltök rá 3 decit, és azzal bőven kitart a maradék 5 ezerre, castrol edge fst 5W40-es olajat kap, mióta nálam van (65 ezret mentem vele bő két év alatt).
Sziasztok! Találkozott-e mar valaki ilyennel? 2001 1.9pd AUY 116 Lovas. Minden előjel nélkül elkezd menet közben dadogni, majd leáll. Újraindítani csak kínkeservesen lehet, padlón kell állni a gázon, és vagy 10-15 másodpercig tekertetni mire elkapja. Több mint 10 éve a család autója, sosem csinált ilyet. Ha beindul onnantól szépen megy, erő van, füst nincs, olyan mint mindig. Ha én állítom le, pöccre indul egyből. A dolog pikantériája, hogy az autót pénteken valahogy muszáj leszek visszajuttatni valahogyan Szolnokra Budapestről, de így nem tudom hogy vágjak neki az útnak, mivel idefelé vagy ötször állt meg alattam, inkább alacsony tempónál, városozáskor.
Eddig 409-es relé, valamint üzemanyagszivattyú tippeket kaptam.
9,5 meg 8,7 liter?? A 4 x 4 dobja így meg, vagy a tetőbox? Nekem 8.5 volt a max, amikor mögé volt kötve egy 1 tonnás lakókocsi, s szarig volt emellé pakolva, klímahasználattal.. S automata, a kézi gondolom jobban fogyaszt..
A kezelésiben azt olvastam, h a computer szól időben, ha olajat kellene rátölteni, kb a pöttyözött rész alján.
Kapott szegény bódé a hétvégén rendesen... vagy 1500 km-t cipelt minket (7 személy + teli csomagtartó + teli tetőbox).
Klímával és 140-re állított tempomattal 9,5 litert hörpölt be odafelé. Visszafelé többnyire klíma nélkül, 130-140-nel meg 8,7-et. (AUY 4X4 380K+)
Láttam 130°C+-os olajhőmérsékletet is, de jellemző volt a 110-120°C. Gondolom ez is hozzájárult, hogy látszólag 200 km alatt eltűnt 0,5 liter.
Aztán adtam 7,5 decit (a pöttyözött tartomány tetejéig töltöttem, hogy út közben ne ezért kelljen megállni) és most jelzett megint, kb.: 1300 km után.
Megnéztem és a pöttyözött tartomány feléig van pontosan. Ezek szerint kb.: 0,5 litert evett ezen az 1300 km-en. Lassan egy éve van nálunk - régebben írtam, hogy szerintem több olajat eszik a kelleténél - de nemrég megtörtént az első saját olajcsere, azóta az elmúlt 6000 km-en egyszer sem jelzett.
Kérdés: Miért jelez nekem Aladdin narancssárga lámpása, ha félig van a nívópálcán a szint? Eddig ilyet nem tett. Lehet valami más gond, vagy csak puszta véletlen?
Csatolok egy képet egy szeptember 11-i, nyugisabb, öt fős, box és klíma nélküli, nógrádi hegy-völgy-vár kirándulásról :)
Nagy valószínűséggel be van írva a 9-es vezérlő hibatárolójába..... Ha visszaolvasol úgy 2 hónapot, akkor vagy 5-ször volt ez tárgyalva. Utoljára talán 1hete.
Egyszerű NTK ellenállás hőmérő, azaz melegedésre csökken az ellenállás. Eddig még nem találkoztam elektromosan hibás hőérzékelővel. Ez persze semmire sem bizonyíték. Ahogy írod, ~20°C-nál 12kOhm környéki az ellenállásuk. Az a ~3.5kOhm éppen az 50°C. Ésszerű lenne kiolvasni a hibatárolóját, illetve működés közben figyelni az élőadatokat. Ezt persze kiszerelés előtt kellett volna. Nem ritka, hogy ilyen kőérzékelő hibával maga a vezérlő a rossz.
Sziasztok friss Galaxy tulaj vagyok(ma délutántól) A gép egy 2003-as 1.9tdi. A távirányítós központi zár valami oknál fogva csak a sofőrajtóra,és a csomagtér ajtóra hat,a többit nem vezérli. Vajon mi lehet a baj? A kulcsot csak félig tudom beletolni a zárba,és nem fordul,szerintetek??
Értem. S hogy melyik az ok, azt meg lehet állapítani alákukkantva vizsgálattal, vagy meg kell bontani? Annyira még nem zavar a dolog, hátrébb van a sorban (most a lakatos/fényező műhelyben van a kocsi, a kezdődő rozsdákat csinálják meg az első sárvédők alján), de adott esetben inkább arra járnék egy diagnosztikára..
Az érdekes nekem,hogy mind a kettő érzékelő csak 3,4 kohmig emelkedik amikor hűl ki.Bíró úr grafikonja szerint 20 foknál kb.12 kohm kellene hogy legyen.Létezik hogy mind a kettő érzékelő rossz?
Tegnap kiszedtem az alhambrám alól a kályhát. D5zf.
A folyamatos leállás miatt.Bekapcs után kb. 50 fokos víznél letilt.
Szétszedtem és nekiálltunk kimérni benne a hőelemeket.Bíró úr adatai szerint a lángfigyelő és az izzító gyertya jó.
De a másik két érzékelő érdekes.
A multiméter nem mért ellenállást amíg nem tettük az érzékelőt meleg vízbe.Meleg vízre csökkenő ellenállást mutat. Ha kiveszem akkor elér 3,4 kohmot aztán szakadtat mutat.Szerintetek?
Papírforma szerint nincs külön ilyen alkatrész. Valamikor volt javítókészlet talán Golfhoz, de már azt is csak elvétve lehet venni. Jobb az a gyárnak, ha komplett motort cserélsz az idióta átvezetőcső miatt.... Mondjuk, mire ide jut a dolog, a motor is telefolyik vízzel, aztán annyi is neki.
Eddig a gyári bizonyult a legjobbnak. (ja, tudom, drága) Az egyebek között vannak használhatatlanok is. Van amelyik be sem szerelhető alakítás nélkül, másik meg pár hónapot bír. (fogalmam se, hogy melyik milyen gyártmány)
A dugó/peremestengely bordázata miatt nem remeg, az legfeljebb kattan párszor terhelésváltásnál, aztán átszakad. Amitől remeghet, az a belső féltengelycsukló, pláne, ha a tripoid fajta van benne, vagy a premestengely függesztőcsapágyának elgyengült/kiszakadt gumiágya miatt.
Akkor nemtom, mert nekem ilyen gond nix. 2 hónapja vettem a gépet, azóta kb 2500Km-t mentem vele. Átvizsgáláskor a féltengelyeket is megnézték/megrángatták, s nem találtak hibát. Még vmit mormolt is a szerelő az orra alatt, h automatánál nem szokott vmilyen gond lenni ott.. Egy hirdetésben olvastam viszont, h vki írta, h ki van cserélve a meghajtásban vmi, s "nem remeg, mint a többi".
Nálam ~12e km óta van a vas, azóta csak a terhelésváltásokkor egyre erősödő csattanás jön a jobb elejéből... Vibrációt nem érzek sem kisebb, sem nagyobb tempónál. A szerelőm meg mondta (ő is ilyet hajt) hogy közel a vég. Viszont nem mert/tudott igazából olyat ajánlani, ami tartós és megfizethető.
Egyébként ez a jobb féltengely meghosszabbítása gyakorlatilag. Én nem vagyok gépész, de úgy tűnik nem egy atombiztos megoldás :(
Csak azért kérdezem, mert a kormányösszekötő csere után sem szűnt meg nálam a remegés, akkor valszeg ez a cucc lesz. Csak autópálya (120 felett) sebességnél érezhető, h ha kövérebb gázt adok a legmagasabb fokozatban, akkor elkezd finoman remegni a kormány, mintha centrírozási hiba lenne. Amikor átvizsgáltattam vétel előtt, akkor ilyen kihajtás hibát nem említettek, nem tom hogy lehet ezt tutira megnézni..
azt hiszem pentek delutanra kell idopontoit kerlen lacibacsieknal,egy valtora kukkantas miatt a muanyag fedel ugye egyszer hasznalatod tehat ha leszedjuk kell elotte rendelni masikat? es akkor ott kiderul mekkora a hiba? akkor penteken 3korul kave valaki a muhely elott egyfajta sharan talalkozo?:)
Ha LACIBACSIEK NEM FOGLALKOZNAK ILYENNEL AKKOR KERNEM AZ ELERHETOSEGET,MNERT HA LESZEDEM A VALTOT NINCS MIVEL ELVINNEM A BOL B BE ES TARTOK TOLE a leszedesnel esetleg erdemes lesz cserelni kuplungot kettost,... es mindenkepp valtos kene aki mar latott ilyet(mondjuk lacibaci is latott mar ilyet:)) de sztem ma este mar nem jon ide tehat holnapő este olvasom csak,hogy o mit tanacsol a sivito 5. 6. fokozathoz,
Sziasztok! cikkszám vagy megnevezés alapján keresem azt a fekete műanyag "könyököt" ami erre a csatira megy rá, és az ablakmosó folyadékot vezeti a hátsó ablakmosó szerkezeten. Az enyém hosszában végigrepedt, és mindenhova megy a víz.....
Sziasztok! Van egy Sharanom 2006-os, BRT, 2.0 PDTDI. Hengerfejes lett, lesíkolták összerakták kiderült közbe hogy a vez.tengely /ami utángyártott volt/ kopott, meg a hidrotőkék is +2 ki is lukadt, csere, összerakás. Utána a kocsiba semmi erő nincs, parton örülök ha 3.-ban fel tudok menni. A fogyasztás 10.5l átlagot ír a 6-6.5l helyett, de lemérve csak 6-6.5l eszik. Hengerfejezés előtt jó volt az autó volt benne rendesen erő, gyorsult is. Most még egy busz előzésébe sem merek belekezdeni. Csöveket végignézték a turbó is át lett nézve, vezérlés is kétszer, a sz.gép se mutat semmit. Valakinek valami ötlet mi lehet még?
szia hol javittattad az auto váltoját? nekem 2.0 pd 6 os valtopm van es minden reggel ha indulok melozni 5.be es 6.ban egy rovid sipolo hangja van a valtonak amikor kiengedsem a kuplungot,,,,, arra gondoltam hogy valami valtos szaki megnezhetné,,sztem a tamcsapagy doglodik, otlet javaslat?
A múltkor kértem ötletet a ventillátorommal kapcsolatban, és kaptam is! Köszi még egyszer! Úgy tűnik be is jött mert a csati is be volt égve, és maga az egység is befeketedett...
Megjavíttattam végül. Szinkrongyűrűvel volt a probléma, 45 000 Ft volt a javítás, meg "ajándékba" adott egy bontott szimeringet, mert a korábbi sérült volt. Megnyugtató, hogy ahogy szedték szét, nagyon jó állapotban találták az alkatrészeket, nem volt kopás, meg olajlerakódás. Jó minőségű piros automataváltóba való olaj volt benne, még én cseréltettem, amikor vásárlás utáni nagyszervizen volt.
Amúgy azt mondta jellemzően 5. sebesség és hátramenet problémával mennek hozzá, mert az a fogaskerék sor végén van és az kapja a legkevesebb kenést. De én laikus vagyok, mondhat bármit.
Sziasztok. Kollégámnak szeretnék segíteni. Sharanhoz keres felni kupakot. A furatot megmértem, a külső éle 64mm. De a kupakoknál nem ezt a méretet adják meg. Van valakinek ilyen felnije? Milyen méretűt rendeljek?
Érdekelne, mert pont az a része jó, ami nekem tropa. Szilvásváradról azonban nem szaladnék le,:-) de van barátom aki esetleg átvenné, és eljuttaja hozzám. Mailem nyilvános, ha kűldesz egy kontaktot, megbeszéljük.
Azt nem tudom, hogy kódolt-e, de előfordulhat. Valószínűleg újra kell majd hangolni a csatornákat. Normál esetben semmi gebaszt sem okozhat egy akku csere.
Egy elektromos hiba miatt kérném a segítségeteket:
2001-es Alhambrámban egyik pillanatról a másikra beadta a kulcsot a szellőztető venillátorom. A digit panelem minden elem rendesen működik, tudok álítani mindent, de a befújás nem indul el.(elől lévő ventillátor). Biztik, relék rendben, motort kiszereltem: nem szorul, rendben üzemel. Csatiban megvan a pozitív, ellenben a test nem jelenik meg.
Nekem mindkettő utángyártott, miután jobbról lefejelt egy vaddisznó. Sín hosszából kell faragni, hogy megfelelően hátra csússzon, meg én hagytam a gyári izzó foglalatot, mert az eléggé .... tré.
Keresnék esetleg olyan kidobandó,törött hűtőrácsot, aminek a jobb oldali fényszóró alatti rész ép, vagy csak azt a csíkot.
2004-es Alhambra 1,8 20V fekete. Akkucserénél kell trükközni, vagy nyugodtan kivehetem a régit és mehet a helyére az új. Magyarul, nem lesz gond az áramtalanítástól?
Nem ismerem még annyira a gépet, ezért is kérdezgetek.
Nem hozzászólást gyűjtök de ez most jutott eszembe: típusok között az index csereszabatos? Tehát mondjuk a Galaxy-ba jó a Sharan/Alhambra irányjelzője?
Az etka szerint egyetlen cikkszámú fényszóró és irányjelző van, ergo mindegy kell legyen milyen gyártmányú a fényszóró. Viszont az irányjelzőre azt is írja, hogy szükség esetén után kell munkálni. (és ez a gyári darab!) Szóval, ha nem tehető be az utángyártott, az nem a fényszóró bűne, hanem gagyi az irányjelző.
Jó nekem az utángyártott, de egy helyi bontós azt mondta, hogy Bosch fényszóróhoz csak Bosch index jó, mert különben nem fog belemenni a fényszóró sínjébe az index.
Ha bárki meg tudja erősíteni, hogy ez badarság, akkor megyek is az utángyártottért :)
@MR_Marton: persze, bármelyik Ford márkaszerviz le tudja kérni...csak egy ismerős kell.
'98-as Galaxy-hoz keresek bal első indexet, mert az enyémről egy kátyúban lepattant a plexi és átmentem rajta. Győr környékén érdekelne(helyi bontókban nincs), vagy postával. A fényszóróm BOSCH.
"Buta" óracsoportot (napi számláló + összes km) lehet e okosítani? Mi kell hozzá, persze a több funkciós bajúszkapcsolón és a cserélt óracsoporton kívül? Az óra tartalmazza a fedélzeti computert, vagy az máshol van? Kell e extra kábelezés, hogy megfelelően működjön? Az autó Mk1 Galaxy 1.9 110 Le Avg.
Olajcsere alkalmával a szerelőm (emelőn) megnézte a jobb oldali féltengelyt és azt mondta nem sokára csere érett lesz mivel kottyan vagy mozog vagy ilyesmi.
Tudom hasonló itt már jópárszor ki lett tárgyalva. Azt mondta a dugótengely és a köztestengely amit cserélni kell, a hosszú kihajtás jó meg a baloldal is, nem értek hozzá, biztos így van.
Talán ez miatt lehet (ezt már itt is írtam korábban), hogy induláskor míg ki nem gyorsítok az első pár méteren mintha sűrű keresztbordákon autóznék, úgy berángat a kocsi.
Van vkinek tapasztalata milyen márkát és hol érdemes beszerezni?
Nem értem, hogy miben bízol, de Te tudod. :) Kicsi az esélye, hogy valakinek legyen egy maradék, mert próbából vett egyet, de mégsem kellett. Ez egy közel 300$-os alkatrész. A váltóról meg a bontósok sem szedik le, mert úgy nehéz eladni a váltót. Tudom, a reményhal. :D
Valakik segítsen már 99.es sharan hátsó lökhárító alsó rögzítési pontjai csak roncsolással oldható vagy van rá más megoldás is,valami műanyag szegecs szerű rögzíti egymáshoz a két müanyag elemet,de nem tudom hogyan oldható
Nem tudom mi a jobb addig, míg nem tudni mi a hiba......
Magán a váltón sem kapcsolható a hátramenet?
Ha nem, akkor, vedd le a tetejéről a kapcsolótornyot. 6db csavar tartja. Van rajta egy lemez retesz, amit egy rugó tart helyzetben. Ha a rugó eltörött, megeshet, hogy nem lehet hátramenetet kapcsolni. Ha nem ez okozza, akkor szét kell dönteni a váltót. Ekkor már húzósabb is lehet, de még ekkor is megeshet, hogy érdemesebb megcsinálni, ha egyébként nem volt más baja, mint cserélni.
Ha leveszed a tornyot, akkor a legfelső villa kapcsolja az 5.-et és a hátramenetet. Azon is meg kell próbálni, hogy kapcsolható-e a hátramenet.
Holnap elviszem a váltószerelőhöz, hogy megmondja, mi a baja.
Mit javasolnál, ha nagyjából egy árban lenne a jelenlegi javítása, a bontott váltó, valamint felújított váltó?
Melyiket választanád?
Felújítottnak van valami kockázata? Mit takar a felújítás?
Szétszedik, kitakarítják, cserélik a kopó elemeket és újra összerakják?
Persze cseredarabnak ott kellene hagyjam a mostani váltómat. Amúgy 75 000 Ft-ért adnák.
Bontó mennyire kockázatos? 60 000-ért adnák Solton, de ismerősöm tud olcsóbban is, még megvárom mit intéz.
Jól teszem, ha ragaszkodom a váltómhoz, mert én afelé hajlanék?Az eddig ismert árak alapján úgy vagyok vele, hogy ha a javítás megállna 30-40 000-ből, akkor ezt választanám.
"de nekem nem jött be, mert a legközelebbi kárpitleszedésnél mindig leszakadt egy-két konzol."
Éppen ez a nagy előnye is. Ha nem jön le a konzol, akkor a kárpit törik szét. A patentek olyan jól sikerültek a VW-nek, hogy azok nem jönnek ki véletlenül sem. :/
Egy darabig azt használtam az MK1-nél, de nekem nem jött be, mert a legközelebbi kárpitleszedésnél mindig leszakadt egy-két konzol. Legtartósabbnak avagy atombiztosnak a két komponensű ragasztót találtam, habár macera (kutyulás, kötési idő). A pisztolyos verzió azért jó, mert gyors.
Végül kivettem az első telókat. A lengéscsillapító volt a gond, annak ellenére, hogy a mért értékek alapán megfelelőek voltak. Azért gondolom az hogy jó meg hogy megfelelő messze vannak egymástól. :)
Kiszerelve, mozgatva alig észervehetően de kottyant. Gondolom a kaszni felerősítette ezt a hangot az utastérben. Ez van. Csere megvolt, kopogás megszűnt.
"Akkor ezt csak szétszedés után lehet megmondani."
Igen, így van.
"Szerinted érdemes javíttatni, vagy..."
Miután nem tudni mi a hiba, az alábbi lehetőség csak egy tipp volt, ez megmondhatatlan. Viszont ha az említett a hibája, az akár váltó kiszerelés nélkül is javítható. A kapcsolótorony kiszerelhető külön is, bár bevallom, ott a helyén még sosem kellett kivennem. Mindenesetre először meg kell próbálni magán a váltón hátramenetbe tenni.
Emlékeim szerint van a váltóban is egy retesz, ami arra hivatott, hogy ne lehessen 5.-ből hátramenetet kapcsolni. Ez akkor old ki, ha a kart elhúzzák az 1/2-es sebesség síkjáig. Lehet, hogy ez nem old ki. (vagy valami más...... )
A hátsó táblán van. Lebillented az egészet, akkor látod az első táblát, azt kipattintod, (2db "fül" tartja a szélein) fölfelé áttuszkolod a hátsó mögé és így már hozzáférsz a hátsó táblához. Lehet, hogy egy-két kötegelőt el kell vágni, ha még rajta vannak.
a 26 ois relé a biztitabla mogott van? ha jol sejtem? csak ki kell billenteni es a hatuljan relé hegyek? ELOTTE ARAMTALANITSAK VAGY CSAK NE TEGYEK RA GYUJTAST?:))
Az én Galaxy-m 2005-s és ebben sincs ilyen opció ami mutatná azt hogy a tankban lévő üzemanyaggal mennyi km-t lehet még megtenni.Nekem is hiányzik ez a lehetőség mert a 2001-s Fabia-n meg volt ilyen.A másik két testvérmodellben az óracsoport is más,ott két kicsi kvarc kijelző is van jobb és bal oldalon amíg a Galaxy-n csak egy ilyen van.
Enyémbe is van MFA de ezt a funkciót ez sem mutatja,ez még 1999-es 1-es szériás sharan,bár a kezelési szerint tudnia kellene,ha van megoldás az engem is érdekelne
Nekem azt is mutatja, hogy hány kilométert tudom még megtenni a rendelkezésre álló üzemanyaggal. Ha ez 50 km alá csökken, asszem akkor jön a benzinkút, s figyelmeztet..
25-30k körül van a gyári új kábelköteg. Fél óra alatt cserélhető otthon. Mivel a képen látok tőben eltört kábelt, ezért ennek javítása elég macera (sarut ki kell húzni a foglalatból, stb). Vegyél újat szerintem, amin még nincs felkeményedve a műanyag és cseréld otthon. Ha levonod a munkadíjat, máris olcsóbb a történet.
2004es ford galaxym van. Miota megvan aggaszt, h nem latom a megtehetendo km-eket, vagyis, h mikor kell mennem tankolni, hány km mulva. Már-mar beletorodtem, amikor is ma, egy szinten 2004es Alhambraban lattam a kis kutat, mellette a km-t. Na ilyet lehetne programozni a galaxymba is? Vagy min mulik ez?!
Sziasztok. A jobb hátsó ajtónál a kábelátvezetöben több kábel is elvan szakadva. Volt már ilyennel gondotok? Galaxyról van szó, 2001 es. Ötleteket kérnék a javítására. Tudom a villamossági megcsinalja, csak arra vagyok kíváncs hogy az egész kábelközeget kikell szedni vagy elég neki így is. Árban mennyi lenne egy új köteg? Köszi a segítséget
Nekem ilyen műanyagom nincs a küszöbön. Az első kerék mögött , még a sárvédő legalján/legvégén van mindkét oldalon egy-egy kezdődő rohadás, olyan hüvelykujjnyi. Valamint pár petty a faszul cserélt szélvédő felső pereménél.. Már kaptam a lakatolásra/fényezésre/üveg ki-visszaszerelésre árat, időpontot, javítódik az is. Más meg már nix..
Ezt ismerem. Nem feltétlen német szokás ez. Nekem most belga eredetű autóm van, full bőr, ülésfűtés nélkül. Jó, nem? Clarion (Magyarországon gyártott) CD-s rádióval vettem, amit kidobtam rögtön és tettem bele egy Roadstar SD kártyás, USB-s fejegységet.:D
Csak azt nem értettem mire van ez a sok felszereltségi szint, ha a végén semmi sem biztos.:D Arra gondoltam a Highline, United, Executive jelent jó néhány dolgot alapból, legalább az alap extrák benne vannak, de nem feltétlen. Találtam Trendline-ban jobban felszereltet, mint a belga Exec.
A német autók alapállapotban elég soványan felszereltek. Mindent kérhetsz hozzájuk, de plusz pénzért. Így gyakorlatilag elég eszement párosításokat is találni, pl Climatronic + kézi hajtányos ablak, vagy automata váltó, mezítlábas klíma, stb =:-O
Korábban néztem egy 2011-es CR TDI Passatot, DSG, elektromos ablakok, tempomat, multikormány, esőszenzor, első-hátsó parkradarok, tán még kisördög is .. és mezítlábas klíma. Érdekes módon a fotókon a klíma nem látszott valamiért :o)
A küszöb alatti műanyag védőburkolatot szedte már le valaki? Véd is vagy csak eltakar? A legtöbb 8-10 éves autó elég rozsdás vagy már át is van rohadva / horpadt az (első) emelési pontok környékén. Azt szeretném tudni, hogy ez a védő ér-e valamit vagy csak arra jó, hogy a rohadást elrejtse?
Mindben van vagy van olyan felszereltségi szint, amiből kihagyták? Ezek a felszereltségek egyébként is nagyon furák nekem, van Executive bőr nélkül és Comfortline ülés+első ablak fűtéssel...
2000-es gyártmányú,1.8 20V,AJH motorkódú Seat Alhambra autómon nem megy a tolatólámpa. Izzókat cseréltem,de semmi. Kimértem de nincs feszültség. Hol találom a tolatólámpa kapcsolóját,hátha megoldja a problémát?
A másik probléma,hogy tankolásnál gyorsan felhabzik a benzin és így nagyon lassan lehet tankolni. Hol találom a tankszellőztetőt,ill. lehet-e házilag tisztítani?
koszonom,,,409 :))es a relehely is mindig is sejtettem,hogy neked van kozod ehhez a relehez lacibacsi:)) masik kerdesem nincs valakinek a nappaliban a szekreny polcán egy ilyen?
,2006os sharan brt koddal 6 os valtohoz,keresek also(tengelye elotti)szilentet ,billenesgatlot,jo allapotban koszonettel, 2A3 HUT 594275 cikksz 24 korul van az uj ara..es nem tudom javitokeszlet van e hozzá mert akkor kipreselem:))
Előfordulhat van ebben ütközéskori vészleállító modul. Az tud ilyet csinálni, ha hibás. A 109-es is, de olyankor nem villan fel az izzítás visszajelző. Azért nézd meg annak a motortéri táblának a 3 kis biztosítékhoz tartozó csatlakozóját is.
Valamelyik zárban hibásan működik az egyik kapcsoló. Egyenként kösd le az ajtókat. (ajtóátvezető kábel) Amelyiknél megszűnik a hiba abban van a hibás zár.
Amikor a vezetőajtót bezárja, olyankor bezárja a tankajtót és csomagteret is??
Este meg tudtam nézni a váltónál is. Ha a feleségem bent mozgatta a kart akkor a váltónál is mozgott.
Tehát a kapcsoló szerkezet elvileg egyben. A sok csőtől alig láttam a váltót de egy nagy fekete "pogácsát" láttam mozogni a váltó tetején ahogy mozgatva lett a kar.
Néztem az Etka rajzot de ott nem láttam ilyen alkatrészt. Mi lehet az?
minden gyújtás rá tételnél felvillan mint mindig csak nem indul de volt olyan hogy vártam meg megmozgattam a vezetékeket az aksi élőt lévő biztosítéknál és akkor indult de szerintem nincs köze hozzá
Valaki segítsen,mert kezdem elveszteni a türelmem :)
Alhambra 2003 1.9pd
Következő a helyzet,a központi zár akkor zár be amikor kedve úgy tartja......ajtó kábelek átnézve,kicserélve ,megforrasztva!
Rányomok a zárásra,csak a vezető oldalt zár be,többi nyitva marad,újra zárok .....bezárja mindet kivéve a hátsó ajtókat!
Bezárom belülről(kilincseket benyomom,vezető oldalt kulccsal zárok,sipol lezár és kinyitja magától!Majd hetvenszerre bezárja az összeset!
Hétfőn rálett dugva gépre,ami csak azt mutatta,hogy a két hátsó ajtó zárva,pedig nyitva volt!
Kedden elmegyek a helyi profi szakihoz,természetesen meggyógyul,minden müködik ,ahogy kell egészen máig,ma már megint nem akart bezárni,csak a vezető oldalt!Fuckkkk
Hajdú-Bihar,Szabolcsban keresem azt aki megtudja csinálni vagy megmondja ,hogy mi a baj
Más. Valamelyik hírdetésben láttam egy szervízkönyvet. Pár év végig volt fotózva, ugyanaz az írás, pecsét még a tinta színe is. Ennek mi értelme van? Kit lehet ezzel átverni?
Átverni senkit.
Leinformálod, és kiderül hogy a beírások valódiak-e vagy nem. A tinta szinével meg ilyesmivel ne foglalkozz. Az én egyik autóm esetében "sikerült" !a márkaszervizben! elkallódnia a szervizkönyvnek. A szervizvezetö másfél óra keresgélés után felajánlotta hogy kiállítanak egy újat. Így lett nekem is egy ugyan olyan tollal írt szervizkönyvem.
A fazon komplett autókat is bőröz (mármint üléseket, meg kárpitot), az én kormányomra is mondta, hogy felpattintja, ha szükséges, de korábban a Passatnál kifejezetten mondta, hogy kormányt kér, nem autót.
Ház ena uer Zsolt (telenor 9 kilencvennégy, 22 negyvennégy)
Kormány kopás nekem túlzottnak tűnik, de használattól is függ, tehát - szerintem - ez alapján nem teljesen kizárt a km.
Szervizkönyv: ezer fajta "megoldás" van. A minap néztem egy fotót. 2010 5e km, majd 2015 50e. Más bejegyzés nincs, de hirdetve full service history-sként van =:-O
Nem bőrös. PU=poliuretán? Nekem is ilyen volt eredetileg és 180e km-nél nézett ki hasonlóan, bár sok autópályával. Sokáig hagytam, foszlott egyre jobban, mindenki undorodva nézte, aztán tavaly karácsonykor megelégeltem és bőrre cseréltem. Olyasmire, mint a VW képeiden van. Kicsit fényesedik, itt-ott meg van kopva, de jól néz ki. Ha a pedálgumikat is kicsélném (váltószoknya, kézifék borítás már megvolt), visszatekerhetném az autót 2-300e km-rel.:DDD Ja nem. A bal első ülést is meg kellene szépíteni.:D Á, marad így.
Ha jól látom, ez nem bőrös. A pu anyagúakat nem ismerem, meg kéne nézni párat, h az ember képben legyen. Eddig gyakorlatilag csak bőrös VW-el volt dolgom. :-)
Az én sz.könyvem az elején vezették, félidőben abbahagyták, majd 200E-től megint folyamatosan vezetve van. Ez utóbbival többet érek, mert nekem azok a dolgok számítanak, amiket a közelmúltban csináltak rajta.
Alhambra 171e km. Hihető? 10 éves Vigo, 2pdtdi 150LE
Más. Valamelyik hírdetésben láttam egy szervízkönyvet. Pár év végig volt fotózva, ugyanaz az írás, pecsét még a tinta színe is. Ennek mi értelme van? Kit lehet ezzel átverni?
Győrben néztem egy autót, szervízkönyvvel hírdették. Volt neki, csak már pár éve (mióta behozták) nem vezették.:D Gondolom a HaHu "szervízkönyves" autók nagy része ilyen lehet.:DDD
"A trafót mérve a csatlakozón 3 pöcök van. A test (a bal szélső) és a másik szélső között 8,4 k ohm, a test és a középső között 9,4 k ohmot mértem. Ezek vajon megfelelő értékek?"
Akár megfelelő is lehet, de amit mérsz, az nem a trafó. Az a gyújtáselektronika, csak egybe van építve a trafóval. Nincs értelme ezen ellenállást mérni. Mint írod, az egyik szélső a test. A másik szélső az gyújtás +12V. A középső a jel. A +12V és a középső közé polaritáshelyesen kössél egy ledet. Indítózáskor villogna kell. A trafó kivezetéseit a 3láb fölötti kipattintható fedél alatt találod.
Az egyik gyújtáson +12V (15) van, a másikra kapcsolgat testet a gyújtáselektronika (1). A kettő között 0.5-1.2 Ohm ellenállásnak kell lennie. A 15 és a nagyfesz kivezetés között 3-4kOhm-nak. A 15 és az 1 közé kötött lednek indítózáskor villognia kell.
Van, amelyik pu kormány tartós, de van abból is gyengébb. Anno egy Celicába 173-at hajtottam újkorától, azon már látszott a tenyerem nyoma 9 óránál. A Civicem nemrég adtam el 268-al, az csak fényes volt.
Jah. De az általam megnézett többi autón sokkal durvább kopások voltak, min. vagy teljesen lekopva ez a fekete réteg, ill. sokszor már az okker sárgás bőr is látszott. S azokat is hasonló, vagy kisebb kmóra állással árulták.. Ennek kb így kell kinéznie 250K-val.
A második képen levő MX-5 kormányán nem volt olyan (9-12 óráig) kopás, mint a Touaregen, az csak karcos volt itt-ott. Nincs más fotóm róla, ahol jobban látszana, s már eladtam.. Az elsőnek pedig (Celica) valódi bőr a kormánya, ahogy a váltógomb borítása is. Ez utóbbi kopott volt, mint mindegyiken.
A felső, fekete réteg van finoman megkopva, ahogy látszik is.
Igen. Az a börfesték amit ledörzsölsz :-)
Ebböl a szemppontból sokkal jobbak a mübörök, és a müanyag (PU) kormányok. Van olyan 17 éves autóm amit nyugodtan tenyerezhetsz, akkor is szép marad a kormány.
Üdv mindenkinek! Van egy 1998-as ADY motorkódű 2000-es benzines sharanom. Tegnap miután üzemmeleg lett leállt. Melegen nem indult, miután lehült tökéletesen indult. Ezt csinálta kb 4-szer, aztán leállt, azóta hidegen sem indul. Indítózásnál a trafótól a gyujtáselosztóhoz nem jön szikra. Főtengely jeladóra vagy gyujtótrafóra gyanakszom, bár a fordszámmérő mutat indítózás közben és elvileg főtengely jeladó hibánál nem kéne. A trafót mérve a csatlakozón 3 pöcök van. A test (a bal szélső) és a másik szélső között 8,4 k ohm, a test és a középső között 9,4 k ohmot mértem. Ezek vajon megfelelő értékek?
Nézd meg jobban a második képet. Bal oldalon 9-töl 12 óráig le van kopva. Nekem is a bal oldal kopott le a tenyerezéstöl. Az elsö kép szerintem anyagában szinezett mübör. Ha jól megnézed, tükrösre polírozódott a használat során.
Az első kormány Touareg-é, 247 ezerrel került hozzám. Volt főnököm az első tulaj, ez sem volt tekergetve. A bal oldal van megkopva, mert kézi váltós. A második a Sharan, km látszik (257E). Szkönyves, itthoni, jelek szerint valós óraállással. A felső, fekete réteg van finoman megkopva, ahogy látszik is.
Az első autót 203E km-el hoztam Németo.-ból gyakorlatilag egy tulajos volt, nem tekert. A kormány makulátlan. A másodikat 243 ezerrel, ez is egy tulajos, ennek már volt pár karca, de ez sem volt lekopva. Mindkettő japán autó, keresek VW-t, meg lefotózom az enyimet is..
Elég hozzá 20% városi használat... Napi 100km-t mentem (2x 40km pálya, meg 2x 10km város) Nem hiszem hogy 20% városi használat ne lenne bármelyik autóban, vagy komoly kopást eredményezne. Egybébként már 180.000-nél is le volt kopva a kormány. Szép meg kénylmes a bör, de nagyon kényes.
Sajnos nem sikerült a váltó oldalon megnézni a mozgást, mert egyedül nem tudom mozgatni és nézni is.
Az külön érdekesség volt, hogy 1-esben lévő autóval hogyan parkoljak ki az udvarból az utcára egyedül (tolatni ugye tolva sem lehet, hisz a kuplungot nyomni kell), de megoldottam.
A váltókarnál kivettem a 3 torx csavart és amennyire lehetett alá néztem.
Az oldalra mozgatáskor mozog a szerkezet és az előre mozgatásnál is úgy látom, hogy mozgatja a rudazat végét, de abszolút nincs ellenállása, teljesen könnyen meg.
Persze akkor leszek okosabb, ha a váltónál is sikerül ellenőrizni, de egyébként volt már olyan a praxisodban, hogy a bovden szakadt?
Csak a reményt akarom fenntartani, hogy olcsóbban megúszom :)
Ha nem jutok dűlőre, akkor egyeztessek időpontot Kendl Gáborral vagy vitessem oda az autót és megnézitek ha van idő?
Kormány és váltószoknya bőrözés (talán gomb is)...
Kispál Tamás: 702084064
Nagymaros vagy Vác - megéri elmenni mert nagyon szépen és olcsón dolgozik!
Nálam 350e-nél nézet ki úgy a kormány hogy már nem bírtam tovább.. 90% pálya, szóval nem nagyon tekergetem. Elöregszik a bőr, repedezik, könnyebben kopik...
Meg kell nézni, hogy a váltón a kapcsoló bóvdenei mozgatják-e a kapcsolókarokat. Ha nem, akkor a kapcsolószerkezetben a hiba, ha igen, akkor a váltóban.
Nekem is volt ilyen, de nem csak felkapta a csavart hanem a váltóház alján ki is köüte a váltóház egy darabjával együtt. Nekem ~320e km-nél ütött be a ménkü.
Ahogy írtad, lehet kopott a kormány kevesebb km után is, de gyakori városi használattal. Ez viszont ugyanúgy nem előny, mert ez hatványozottan pusztítja a teknikát. Ergo akármiért is kopott, az a mechanika kopását is előre vetíti.
Én úgy voltam vele hogy egy 1,5 millás 280.000Km-t futott autónál nem érdekel hogy néz ki a kormánya. Egy 7-8 millás autónál erre azért odafigyelek.
Az autó teljesen rendben volt, de az emberek azt gondolják ennyi kopás a kormányon csakis félmillió Km-en jöhet össze. Az a km futás viszont már a vevök nagy részét riasztja akkor is, ha az autónak semmi baja.
Hülye is lenne a börös valamit olcsón megcsinálni, ha a börözéssel a javítás árának a többszörösét keresi...
Ha korrekt lenne azt mondaná hogy lefesti, de nem lesz olyan tartós mint ha újrabörözné. Egyébként nem csak a festéket, hanem különféle speciális börtisztó, zsírtalanító és egyéb cuccokat tartalmaz a készlet.
Pedig lassan nézelődnöm kell, hogy bekerítsek a kölyöknek egy ilyesmi korút. Igaz nem bódé lesz, de akkor se nagyon lesz rá mód, hogy emelgessem, bár én ragaszkodó típus vagyok, eddigi tapasztalatok alapján a gyári dukkó és a vezetett szervizkönyv jó esélyeket kínál, bár azt sem lehet ész nélkül megvenni.
Elképzelhető, hogy attól is függ, hogy ki hogyan tekeri és mennyit. Nyilván főként városban használva egész máshogy fog kopni, mint ha valaki nap mint nap pályázik, sokat.
Valaki azt mondta, hogy van olyan kormány, amit a kéz izzadsága nagyon erősen megtámad. Nemrég hoztam egy A Mercit és azon a kormány elég gyalázatosan nézett ki. De töretlen, végig vezetett szervizkönyves és 66e km-es. Nem bőrkormány volt, de ráfért a bőrözés nagyon. Akinek nem tetszik, vegyen mást :)
Ez is egyfajta hozzáállás, én inkább használom, ahogy nekem kényelmes, aztán amikor lekopik, akkor elviszem és lebőröztetem. Aztán használom tovább és egyszercsak eladom, ha eljön az ideje. A Passatomnál semmi probléma nem volt a bőrözött kormánnyal. Ha az autó egyébként rendben van, akkor csak az kötözködik a kormányon, aki idióta. Az meg így is, úgy is kötözködne, a kérdés csak az mit talál meg elsőre :o)
Ez szerintem szivás,nem is kicsi.Pontosan igy jártam kb.1 éve.Javitás menete nálam:váltó le,szét, ugyanis azon a tengelyen amit a váltóbovdenek mozgatnak, van az a kar, ami a sebességfokozatokat választja,amit 1 db.6os csavar rögzit a tengelyre,az szokott kirázodni.Nekem 250000kmnél történt. Javaslom hogy 1 cm se menj vele,mert fölkapja a tányérkerék a csavart,és a fogaskerekeknek annyi.Remélem segitettem.
A kasztnin, még a neuralgikus pontokon sem volt sehol rozsda, rohadás, mindenhol a gyári szín volt.
115 LE-s PD-ként volt hirdetve.
A bele koszos, de nem szakadt, szépen tisztítható. Láttam, hogy a fék kukaközeli, a kipuff kifúj és klímával is van teendő, de a kasztni szépsége miatt azt mondtam, OK az 1 milla.... de azért vigyük át egy szervizbe, emeljük meg.
- alsó motorvédő lemez hiányzik, ezt láttam
- az összes fékcső korrodált, szivárog a fékfolyadék
- a motorból dől az olaj, sehol nincs normális tömítés, de mindenhonnan kilóg a fekete tömítőpaszta
- a kézifékkötél kuka
- a kipuffon egy méteren belül 3 akkora luk volt, hogy befért a mutatóujjam ( OK, ezt láttam/hallottam)
- mindkét hátsó lengéscsillapító kuka ( a jobb oldalon a rugó is, és ez esetben nyilván a balos is cserés)
- a dugótengely összehegesztve a féltengellyel
- az autón KKK turbó van, ANU 90 LE-s PD
- az összes fényszóró fekete tömítőpasztával van" összeragasztva"
- a 237k km helyett 348k km van benne
- még sok kis apró szar, amit a Ták&Kókány Bt követhetett el ....
Gyári felújító szín? Betojok.. Anno egy bőröző azt mondta, h festést nem vállal kormányra/váltógombra, mert a sok tapizás miatt ezekbe beleivódik a zsír, s nem lesz tartós. De azért egy próbát megérhet..
Azért nem cseréltem le, mert nemzavart. Ha zavart volna, akkor megrendelem az eredeti gyári szint, és lefestem vele. A6-ba nem tesznek mübört, csak eredetit.
Nem gondoltam, hogy lehet köze a kopásnak ahhoz hogyan tekergeti az ember. Inkább, hogy mennyit, nem?:D
Ha belegondolsz egy városi használatban a km kevés, de a kanyar annál több. Ezért nem Km függö a kopás, és ezért nem mindegy a kormányhasználat módja. Városban 20km alatt sokat kell kanyarogni, pályán meg végogmehetek többszáz km-t anélkül hogy beletekernék a kormányba.
Ha megkarcolod, nagyon szépen lehet házilag is javítani. Kérdés hogy ér-e annyit a dolog hogy rákölts 30-50 €-t Nekem a börülés oldalán van a festék megkopva egy kicsit, (az autóban összesen 125.000Km van...) majd megrendelem a cuccot hozzá, és megcsinálom.
Az óvodától indultam, 1 métert hátra tolattam, majd 1-esben elindultam. Amikor 2-esbe akartam tenni, eltűntek a fokozatok, a váltókar szabadon mozgott, nem lehetet tenni sehova és így az 1-es maradt bent.
Sebváltáskor nem feszült semmi, könnyen bement 1-esbe és ebben a fokozatban megy is.
Mivel a váltókar most olyan mint egy joystick feltételezem ott szorult vagy ugrott szét valami.
Laci mester van ötleted mi lehet? Vagy más találkozót ilyennel?
Éjszakára beállhattam az ovi udvarára, de holnap reggel el kell vinni az autót.
Értem.:D Miért nem cserélted le? Nekem 200k körül kezdett el mállani, egy darabig nem zavart, aztán kicseréltem.:D Az eredeti műbőr volt, a mostani bőr (bontott, 10e). Vagy csak annak látszik.:D Nem gondoltam, hogy lehet köze a kopásnak ahhoz hogyan tekergeti az ember. Inkább, hogy mennyit, nem?:D Ha véletlen belekapok körömmel és kijön belőle egy darab, egyből leszidom magam, hogy már megint a kormányt amortizálom.:DDD
Egy pici szerkesztés ráférne, ha időd engedi, mert ezek inkább LE/PS és nem kW adatok, de ez részletkérdés, rá lehet jönni a szövegkörnyezetből.:DDD
1.9 TDI BTB 01.2005-04.2006 150kWPS/ [PD] (110kW)
2.0 TDI BRT 11.2005-01.2010 140kWPS/ [PD] (103kW)
2.0 TDI BVH 11.2005-01.2010 136kWPS/ [PD] (100kW)
1.9 TDI BVK 11.2005-01.2010 116kWPS/ [PD] (85kW)
Honnan lehet tudni melyik motor volt DPF-es? Rick azt írta a 116 lovas, amit 2010-ig gyártottak nem az pl. Ezek szerint így is teljesítette az EUR4-et.
Sokan lekaparják a gumis szutyok maradékát és lefújják valami tartós(nak tűnő, vagy ígérkező) festékkel. Épp ma láttam egy ilyet. Nem szép, de a lekopott szutyoknál szebb.
Attól függ a szépsége hogy milyen anyagokkal és szakértelemmel csinálják meg. Ha csak vesz valaki egy neolux sprayt amit rágányol, nem lesz valami szép. De ha igenyesen megcsinálja aztán 2K-s lakkal lezárja, sokáig nagyon szép lesz. (Amíg össze nem karcolják a lakkozást).
Nézd, ha jó ár/érték arányú a kocsi, akkor hamar elviszik, amíg te levelezgetnél.. Továbbra is azt mondom, h gyűjts össze egy marék ígéretes hirdetést egy adott területen, menj ki, nézd végig őket, s hozd haza a legjobbat. Máshogy sztem nem fog menni. Vagy meg is bízhatsz kereskedőt, díjért (mintha a Becsületesnepper is hozna autót rendelésre).
Az elég sajnos ez 2016-ban. Nekem könnyebb dobnom egy mailt, mint felemelni a telcsit és halványuló angol tudással kiszednem a rohanó emberből a szükséges infót. Aki ráadásul inkább németül beszélne.:D Képet meg pláne nem tud küldeni telefonon...
Magyarok sem jobbak. Durva hasbaakasztás megy már telefonon is. Persze már a hírdetések is csak fele olyan korrektek...
Ezt a taknyot már figyeltem én is több hírdetésben. Remélem nekem egy olyan jut, ahol nincs ilyen problem.:D Utólag lehet ezt úgy orvosolni, hogy kiszereli és leoldja valamivel a user? Most egy 7 éves Wayteq navinál csináltam ezt, már nagyon tré volt (mintha zsíros kosz lenne rajta), denszesz levitte szépen.:D
Csak ismételni tudom magamat. Ebbe a váltóba legalább Dexron III-as ATF való. Persze hogy automatához írják, mivel az ATF annyit jelent, hogy Automatic Transmission Fluid.
Én még hiszek a csodákban. :)/ na jó ez csak vicc volt :)/ Nyilván az alacsony ár és az évjárat nem mutatnak párhuzamosságot. De ki tudja? A képek egyébként sem adják vissza a valóságot.
Még Usa buszokat nézegettem, s találtam egy yoképűnek tűnő Dodge-ot Nyíregyházán. Aztán szóltak, h arrafelé az ilyet szinte kizárólag csempészésre használják, úgyhogy inkább ne erőltessem.. :-)
"én semmilyen körülmények között nem vennék Szabolcsból és HAjdú-Biharból autót"
Nem értelek. Ugyanolyan autók azok is, ráadásul nincs pénz a rendszeres karbantartásra, de legalább van szakértelem-, gyári szerszám/eszközhiány az autószerelőknél. :-)