ATV és MTV1 helyett tájékozódj azoktól az emberektől, akikkel (nemes egyszerűséggel szólva) kibatytak a sztrájkolók. Dögöljön meg a szomszéd tehene is? Nekünk most szar, nosza, legyen szar másnak is?
tudom, a kommentelők is mind fizetett bértollnokok :)
u.i. mennyit fizetnek? van pár szabad órám naponta :))))))
egyébként se mtv-t, pláne atv-t nem nézek...biztos valamit elrontok, hogy ennek ellenére nem tetszik a sztrájk. ja és hogy főleg nem érint közvetlenül.
közvetetten persze igen, mert napi 600 millióba kerül = 1333 lélegeztetőgép ;)
Elég lenne az atv-t, vagy az m1-et nézni, hogy kellő muníciót kapj ahhoz, hogy a sztrájkolók valójában gonosz fickók, akik sanda, sőt beteges hátsó szándékkal csak és kizárólag (politikai, vagy valamilyen diffúz tagadás okán) a zűrzavar, és az emberek bosszantására sztrájkolnak.
Én amiatt nem akartam állást foglalni ebben a vitában, mert én is viszonylag hosszú időt (persze jóval kevesebbet, mint te) töltöttem el a MÁV-nál (15 év, ha az úttörővasutat is ideszámitjuk, az még négy év, plusz az iskola, de ez mellékes), de a szívem elég sokáig a vasúthoz húzott. Volt némi szakszervezeti kötődésem is, részben innen az ellenszenv Gaskóval szemben (túl sokszor találkoztunk). Persze ne gaskózzunk, értem én, ő csak azt csinálja, amire a tagság utasította (remélem, ezt ilyen formában te sem hiszed el. Egy ügyes vezető nagyon jól tudja irányítani a tagság - és adott esetben a választmány - szavazatait, és meg kell mondjam, ebből a szempontból roppant tehetséges a mondott illető. De nem gaskózunk, szóval ez csak zárójel volt).
Személy szerint úgy érzem, hogy a követelés annyira irreális, hogy nem csoda, hogy nem lesz belőle semmi. A béremelés mértéke annyi, amennyi, ezen lehet (és lehetne érdemben) vitát folytatni, a cargo eladásából részesedést kérni viszont irreális és felesleges is. De végül is mindegy, ez csak a személyes véleményem, és tény, hogy a sztrájk idején legalább annyit kell kérni, hogy nagyjából a fele tájékán még fel lehessen állni az asztaltól, és megmondani a tagságnak, hogy eddig futotta a lehetőségekből. Rendben.
Az is természetes, hogy egy ilyen hatású szervezetnél, mint a MÁV, a sztrájk mindenképpen kétélű fegyver, nagy hatású, de nagyon hamar a közhangulat - méltán, vagy sem, mindegy - könnyen megfordul, és a sztrájkolókkal szimpatizálók néhány nap után könnyen a sztrájkolókat elítélő közösséggé válhatnak (szerintem ez rövid időn belül be is következik, de ez megint mellékes).
Ami viszont erősen megkérdőjelezi a VDSZSZ hitelességét, az az, ahogy az elégséges szolgáltatással kapcsolatban beszélnek, illetve viselkednek. Ha jól hallottam, a VDSZSZ felkínált naponta egy (két?) vonatpárt vonalanként, ezzel szemben a MÁV vezetése 50%-ot kért, és mivel nem tudtak megállapodni, így nincs elégséges szolgáltatás. Nos, a szememben egy hiteles szakszervezet megállapodás hiányában azt teljesítené, amit az ő ajánlata amúgy elvállalt. De nem ezt tették. Nehezen tudná megmagyarázni bármelyik szakszervezeti vezér, hogy miért nem. (Ahogy azt is, hogy miért tér el a VDSZSZ vezetőinek fizetése az 1990-ben elfogadott bértáblától).
a fidesz népszavazást kezdeményez => Orbán le akarja váltani a kormányt az ország a csőd felé száguld => Gyurcsány tönkreteszi az országot a Mávnál állandóan sztrájkolnak => Gaskó és az emberei zsarolják a kormányt
szerinted mindig a vezetők az igazi mozgósítók, vagy épp ellenkezőleg mindig a tagság?
Belinkeltem dolgokat, elég sokat írtam saját kútfőból. 26 évig voltam vasutas ,négy éve a Cargo egyik legnagyobb megbízójánál dolgozom.Kitünően ismerem a vasút világát. Semmi, de semmi nem megy át, az előitéletes gondolkodás mód miatt. Nagyon sajnálom.
Kedvencem azóta is Ráhel, Gáspár, Sára, Róza és Flóra terepjárós bébiszittere, aki alól bébiszitteléskor a hűvösvölgyin kilopták az autót. Még lövöldözött is.
Kikre gondolsz? Látod, ezért írtam, hogy nem jó megközelítés az "aki nincs velünk, az ellenünk van". Én nem vagyok veletek. És ebből neked az következik, hogy velük vagyok? Kádár Jánostól hallottam utoljára ezt a gondolatot, amit most tőled.
Nem értettél meg: nem tudom mire gondolsz lélelgeztetőgép-téma kapcsán, de hiszem hogy a vasúthoz kötődik, ezért nem érdekel. Mi ez a lélegeztetőgép-dolog?
Elég tájékozottnak tartom magamat, de ez fehér folt.
A lélegeztető gép téma nem érdekel. Egyet próbálj kérlek megérteni: az "aki nincs velünk az ellenünk van" elv baromság. Ennek fényében olvasd és értelmezd az írásaimat, rendben?
Nem. A szakszervezet a munkavállalók érdekeit hivatott védeni. Pont. Bárkivel szemben. Pl. ha egy központi intézkedés minden munkavállalónak rossz, akkor más országokban általános sztrájkokat tartanak, amiben minden létező szakszervezet részt vesz, nem kizárólag egy ágazat...
Na kérem, egyelőre ennyi. Most fájó szívvel búcsút veszek a topiknak, mert mint a sztrájk egyik áldozataként, néhány órával előbb el kell induljak, hogy estére a munkahelyemre érjek. Bringa+ vonat kombinációt fogom alkalmazni. Kkunfélegyházáig biztosan vonat, onnan meg meglátjuk.
Csak még azt nem tudom, a könyvelő mit fog szólni a cégnél, amikor 4-5 számlát fogok holnap leadni, ami egy oda-vissza utat takar.(csak addig veszek jegyet, ameddig biztosan eljutok az aktuális vonattal)
Buszra nem szállok, mert a legutóbbi 3 órát nem felejtem el egykönnyen. (többek között majdnem leállt a vérkeringés a lábamban a rettentő szűk helyen)
Azért a sztrájk az mindenütt egy isztambuli bazár. Mindenütt sokat kérnek és keveset szoktak ajánlani, de csak nagyon ritkán süllyednek a gané szintjére, azaz nem a személyek vannak elötérben, hanem a követelések, meg az ajánlatok.
(A GDL ha jol tudom 35%-t követelt a felét sem kapta meg, de ez a dolog menete).
S Németországban is megállt az élet, mert az utolso sztrájkban nem a személyszállitásra koncentráltak, hanem amint a legfelsö biróság ezt jová hagyta, a stratégiai teherszállitást is bevonták (fütöanyag az erömüveknek, a just-in-time szállitások stb.) amivel nagyságrenddel nagyobb károkat okoztak mint a személyvonatoknak, de rákényszeritették a másik felet is az azonnali operativ tárgyalásokra. Ennek sajnos még a látszata sincs meg a MÀV-nál, mármint, hogy a partner javaslatokat tenne a sztrájkoloknak, eddig legalábbis én ilyesmit nem hallottam, csak követelödznek meg fenyegetnek és a politikusok meg a szart dobálják...
Pedig van megoldando probléma... Előzmény: ObudaFan (299250)
Az egészben az a legszörnyübb, hogy milyen alattomosan a Gaskot támadja (aki nem volt ott - nem tudom, hogy ez nem-e ütközik a sajtotörvénybe...ahelyett, hogy a feltett kérdésekre válaszolna).
Végigéltem a legutobbi DB sztrájkot (egészen belülröl a DB igazgatoságán) ennek ellenére nem tudom, hogy ott ki a GDL fönöke, nem tudom mennyit keres vagy miböl él.
Mifelénk meg mintha más gondunk nem is lenne, csak az ellenfél lejáratása, besarazása és ez a legmagasabb szinteken.
Természetesen én sem szeretem személy szerint gaskó Istvánt. Jó pár ügyéről tudok, ami ezt megalapozza.
De még egyszer, lassan mondom, hogy mindenki értse!
Nem Ő sztrájkol, hanem a tagság. (miután meg lett kérdezve)
Nézd, ha a Gaskónak van esze, akkor befekszik a vágánytengelybe, és akkor nyugodtan áthajthatsz rajta, semmi baja sem lesz. Tessék már megérteni, ez a sztrájk nem Ő-róla szól. Ő a szakszervezet vezetője.
Egyébként meg a VDSZSZ stratégiáját az ügyvivői testület határozza meg.
Jól látom, hogy te a "cél szentesíti az eszközt" elvet vallod, és bárki bármilyen állatságot is csinál, ha azt mondja hogy ezt a kormány ellen csinálja, akkor az számodra máris elfogadható lesz?