Elvállaltam ezt a DOXA-t tisztításra kb 20mm női óra. A gazdája szerint "Nem tragikus, ha nem tudod megcsinálni, húsz éve nem jár" Hiányzott a korona, és nyakban hordták ékszernek, úgyhogy elég koszos volt. Minden rendben volt addig, mig a billegőre nem került sor. Olyan gyatrán nézett ki a hajszálrugó, (látszott, hogy százszor egyengették) hogy nem mertem levenni, mondom majd meglátjuk elmegy-e fedőkő tisztítás nélkül. De a billegő visszatételkor már gond volt, mert a rugó a legkisebb hozzáérésre elhajik. Olyan, mintha virágkötöző drótból volna. Végül elindult az óra, de nem sikerült a kulcsba beakszteni. (nyitott kulcs). A rugó meg Brequet. Végül levettem a rugót, de egyáltalán nem boldogulok vele. Irtózatosan lágy. Semmi rugóreszű. Most már borzasztóan néz ki, legszívesebben lecserélném. Próbálgassak bele valami kis női óra rugót? Igazság szerint a lengésszámot sem ismerem. (És be kell vallanom, hogy a rugó pozicionálását sem jelöltem be a levételkor).
Rakok fel jobb kepeket amikor nalam lesz, addig is probalom kideriteni honnan szarmazik. Meg csak nem is emlekszem ra hogy ebben a meretben lattam volna 8 naposat a vintage vonalon. Nincs a gyartora utalo jelzes, a szerkezetgravir a kovetkezo: Seventeen 17 jewels. Two 2 adjustments. Swiss. 3747
Tomotius: Erdekes, mit mutat a masik oldal?
Ma elkalandoztam egy kicsit es vettem egy "Seiko Crystal Chronometer"-t 1964-bol.
Ha jól emlékszem, ez a Massey-II, de nem biztos, mindenesetre az egyik variáns. Amúgy ez nem csak vezetőkő, egyben biztosítótárcsa is, de a lényegen nem változtat - az elv ugyanaz, mint az összes többi variánsnál.
Ilyen lenne a Massey-típusú "vezetőtárcsa"? APT mintha nálad olvastam volna róla. Csak ennyi a sajátossága: angol-horgonyjárat+sajátos vezető kő kialakítás?
Úgy kb. jó 7-8 hónapos kiesés után újfent hozzáláttam óraszereléshez. "Gyűjteményemből" találomra kiszedtem egy kismásodperces Primet mely valamikor működött már kezelésem után de valamilyen oknál fogva (ezt is elfelejtettem már hogy miért) már kb. egy éve nem megyen.. Leeresztem a motorrugót, le a billegőhíd csavarjait, leszedném a billegőt de jön a híd hajszálrugóstól. Billegő a helyén marad. Aztán eszembe jutott, hogy valamikor hajszálrugócserét hajtottam végre rajta.
Mindenesetre mára abbahagytam az óraszerelést.
Külön: mi lehet az oka annak hogy az állítószerkezet rettentő nehezen műkszik, illetve ha visszafele állítok akkor leáll az óra?
Biztos rettentő laikus kérdések, de figyelembe veendő hogy kb. másfél éve nem igazán nevezhető óraszerelésnek tevékenységem (azelőtt sem, de ez még kevésbé).
Az óramosónál az alsó fordulatszámra nagyságrendileg valószínűleg jó VIP tippje, én is olyan 120-200 közötti fordulatszámot tippelnék, nem túl gyors, de forog szorgalmasan. A centrifugáláskor, üresen, felső állásban pörög tisztességesen. 1000 biztos van, de lehet, hogy van az 2000 vagy több is.
No igen, az alkotás öröme vezetett s látom értékeled a szóésmértékegység újítást :). Egyébként mög vagyok lepve: 200-1500 között pörög, kevesebbre gondoltam.
Rettenetesen néz ki, és valószínűleg nem véletlenül van futtatva forrasztóónnal. Én a helyedben nagyon alaposan kitisztítanám, és ha amúgy funkcionál, hát még véletlenül sem nyúlnék hozzá. Ahogy Murphy mondotta volt: sikeres kísérletet nem ismétlünk meg. :-)))
Véleményetek szerint ez a horgonyhíd el van törve azért forrasztották meg, vagy csak a furat miatt? Merjem leolvasztani? Funkcionálisan rendben egyébként.
APT! Ha a negyedes kerék fogszáma: 10, a váltókerék tengelyén a fogak száma: 8, koszorúján:30. Jól számítom, hogy az órakerék fogszámának 32-nek kell lenni? 10/30*8*12=32 ?