Keresés

Részletes keresés

Fehérpárduc Creative Commons License 2015.12.02 0 0 36594

Sziasztok! Elolvastam már jó pár hozzászólást, weboldalt és tesztet, egy ideig tisztult a dolog, de most újra kezd zavarosodni, hogy mire is lenne szükségem.

 

Szeretném a meglévő kerékpárom e+h teleszkópos kerékpáromat egy elektromos szettel bővíteni/átalakítani. Az oka, hogy sok szép hely van a környékemen, a nagy emelkedőkön egy könnyű XC bringával még fel tudok tekerni, de a durva terepviszonyok és földutak minősége miatt a 160/150mm rugóút sokkal kényelmesebb, ezzel viszont nem tudok már feltekerni, sajnos sok helyen tolnom kell. A bringát nem cserélném le, de ha van lehetőség ezt a célnak megfelelően bővíteni, akkor élnék a lehetőséggel. Ahogy olvastam a teszteket, arra a következtetésre jutottam, hogy visszatöltéssel rendelkező szettet érdemes venni és a szett súlya miatt lithium akku pakkot. Átépítő szettnek a Magic Pie 2 vagy 3-at néztem 26"-os hátsó kerék méretben, abban benne van a vezérlő is, hozzá akku szettet. A vázam kialakítása miatt egy nyeregcsőre szerelt csomagtartóra tudnám ezt rögzíteni, az van is felszerelve (csomagtartó).

 

Kérdésem, hogy ez a szett alkalmas lehet-e erre a célra, hány voltos akku-t érdemes használni/venni, ebben a kategóriában a Magic Pie jó minőség-e, vagy van ennél olcsóbb és használható szett. Mennyire fogja meg ez az egész rendszer a kerékpárt, amikor csak önerőből szeretnék tekerni? Bocsánat az esetleges  amatőr kérdésekért, de tényleg távol áll tőlem a téma és nincs a közelemben senki - rajtatok kívűl :) - aki rendelkezne bármilyen ilyen jellegű tapasztalattal.

Füli1975 Creative Commons License 2015.12.02 0 0 36593
Megvanni megvan , sajnos az öregség átka ki volt kopva a + vezeték vezeték. Sajnos a "sufnituning bt" aki valalamikor buherálta sajnos spórolt a gégecsővel :( Annyi időm volt , hogy " kicsengessem" a javítás még várat magára. Mire megérkezik a vezérlő addigra javítva lesz. Szerintem kell vennem vagy 2m kábelösszefogó spirált és rend lesz a mociba. Az akupakkra sajnos ráérek még. Először a cuccok legyenek meg hozzá. Akkut meg talán tavasszal vagy ősszel. Az most huszadrangú beruházás.
Előzmény: dube/1 (36592)
dube/1 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 36592

   Úgy, ahogy írod! Maga a robid, de akkuk nélkül 70kg! Ha bele teszel 30kg ólmot; lusta lesz, mint a csiga! Szerintem egyezkedj "F 27 szerviz"-l egy hatótávodhoz illő polymer pakkra!

   Meg van már a zárlat helye? Esetleg a gyújtáskapcsolón lévő vezetékek, vagy maga a kapcsoló? Ilyenkor mindig közbeiktatok egy hálózati kismegszakítót a hiba kikeresésének idejére!

Előzmény: Füli1975 (36514)
F27szerviz Creative Commons License 2015.12.01 0 0 36591

kb hétfőre érkezik egy új 1Kwh-ás LI-PO bringa akkum ha érdekel valakit.

Tulajdonságok.

névleges feszültség 60V

Áramerősség  15Ah

Töltött/ töltési  feszültség MAX  67,2V

Töltő áram MAX 10A

Kisütési áram MAX 25A

Pulzusos kisütő áram MAX 40A (10s)

Cellák száma 32db

BMS cellaszám 16

 

Az ára pedig 80,000ft AKCIÓSAN :)

 

Villamos Joe Creative Commons License 2015.12.01 0 0 36590

Bölcs előrelátás ! Én is minden Li-alapú pakkomat balanszer csatlakozóval készítettem. Eddig sajna nem volt felesleges. Ha van hely/kapacitás rá mindenképp ajánlom. Már csak azért is, mert ha nem is kerül rá (vagy csak néha) kiegyenlítő(s töltő)  mindig rá tudsz kukkantani az egyéni cellák állapotára. Személy szerint úgy tartom : jobb ha szem alatt vannak.

Előzmény: haliholaci (36589)
haliholaci Creative Commons License 2015.12.01 0 0 36589

Balanszírozásban a BMS-ek amúgy sem vmi királyok, arra ott van nekem az Imax6, az tényleg kiegyenlít! Én minden akkupakkomat cellakivezetéssel készítem, így lemerülés és feltöltés után is látom a cellák feszültségét az akkuk szétszedése nélkül, és ha kell, az Imax-ra teszem. Az van amikor 0,1A-al is eljátszik egy-másfél órát, de a végén egyforma mind! Egyébként a hétvégén néztem, a led zöldre váltása után kb 20 perccel kapcsolt ki, akkor már a töltő csak 1,7W-ot vett fel, az szerintem már csak a készenléte töltőnek.

 

Előzmény: Malaguszti (36587)
Raidx Creative Commons License 2015.12.01 0 0 36588

Például az enyém is! Ha nagyon szétzilálódott a pakk többször is visszakapcsol töltésre. Bár amióta a ZT 09-ebe használom keveset balanszol. Nem szerette a 20 Ah-s pakk a Raptor 22 A-s terhelését.

Előzmény: Malaguszti (36587)
Malaguszti Creative Commons License 2015.11.30 0 0 36587

Nem mindig jó ez a lekapcsolós töltő...

Némelyik BMS olyankor balanszol.

Előzmény: haliholaci (36586)
haliholaci Creative Commons License 2015.11.30 0 0 36586

Köszönöm a segítséget, bevallom én is azt hittem,h ha töltés végén zöldre vált, akkor mindegyik le is veszi a feszültséget róla! 

Előzmény: Villamos Joe (36585)
Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.30 0 0 36585

Ez jó hír, és tanulság is egyben. Ezek szerint van benne lekapcsolós is, csak az opció. Akkor opcionális "feature"-ként nem rövidíti feleslegesen a töltő drága pénzen vett celláink életét.

Előzmény: haliholaci (36580)
Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.30 0 0 36584

Sajnos nem, épp ez a bibi. Ion kéne ez meg vaspolimer. De egyébként szuper lenne - ha ion lenne.

Előzmény: army74 (36581)
bartalus Creative Commons License 2015.11.30 0 0 36583

Ezért nem kell kinába menni.

http://www.ev-power.eu/LiFePO4-small-cells/

Van ilyen 36V pakkom és nagyon rövid használat után is puposodnak,

Előzmény: army74 (36581)
Camel73 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36582

E-bay-on vázakat nem árulnak véletlen? Mondjuk olyat ami nekem is kellene? :)  Csak most eszembe jutott.

army74 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36581
Előzmény: Villamos Joe (36576)
haliholaci Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36580

A Párom 'Csepel' bringájában Samsung 18650 Li Ion cellák vannak, a leírása szerint is csak 500 max ciklus a 80%-hoz. Én máshol is ilyen ciklusszámokat olvastam, ez lehet a reális.

 

A pár hónappal ezelőtti okfejtésed hatására a LiFePO4 pakkomhoz teljesen kikapcsoló töltőt kerestem! :-)

Bár az üzenetemre nem reagált kicsi kínai barátunk, de a kért 'b' opciót küldte, teljesen lekapcsol a zöldre váltáskor! 

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-36V-LiFePO4-charger-Output-43-8V-2A-Used-for-36V-10Ah-LiFePO4-battery-charging/32245025179.html

 

Technical data

Max. Output power: 90W

Input voltage: 100-240V AC

Norminal output voltage: 36V

Max. output voltage: 43.8V

Max. output current: 2A

Line frequency: 50-60Hz

Efficiency(at 100% load): >=80%

Ripple: <=1%*Vo

Temperature range: <65%

 

Protection

Short circuit protection

Over voltage protection

Over current protection

Reverse polarity connect protection

 

General specification

3-step charging control(pre-charge-CC-CV)

Option: a) NTC inside

             b) 100% cut off when battery fully charged

Dual color LED indicator:(Charging:Red; Fully charged or no load:Green)

Light weight and compact

High efficiency and low power consumption

 

Előzmény: Villamos Joe (36577)
F27szerviz Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36579

De az sem montad hogy szogletes :)

 

Ritka a szogletes verzio,szerintem potold ki gombolyubol ha nincs mas lehetoseg.

Valahol ebayon lattam szogletst de most hirtelen nemtalalom.

Előzmény: Villamos Joe (36576)
Face86 Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36578

Hali!

 

Jogos a műanyag gázkaroktól való tartózkodás. Meglepően könnyű letépni őket ha kormánycső irányba terheled. Amúgy nem rosszak ha nem téped szét. Meg lehet stabilizálni kormányvégsúllyal ami amúgy sem árt egy komolyabb motoron. Az e-max is olyan és kitart pedig nem mai és elhiheted hogy ugyan az az 1000Ftot sem érő gáz-kar van rajta.

Előzmény: Törölt nick (36570)
Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.29 0 1 36577

Másszóval tanulságos elolvasni a Sony 18650-es cellák adatlapját. https://www.powerstream.com/p/us18650vtc4.pdf

Előzmény: F27szerviz (36575)
Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36576

Csupán saját döbbenetemet kívántam kifejezni hogy a márkás 18650-es Li-ion cellákra a gyártó mindössze 300-500 ciklust mer ráírni.

MÁS TÉMA.

Tönkrement pakkomba keresnék ilyen cellát. Mint írtam is, ez szögletes.

Egy szóval sem mondtam hogy ami pótcellát keresek az 18650 méretű.

A 131mm a magassága a kivezetéseket is beleértve.

Olyan Li-ion cellát keresek ami aluházban lakik, 125mm (kivezetéssel 131) x 65 x 15 mm befoglaló méretű.

Van esetleg valahol ilyen ?

Előzmény: F27szerviz (36574)
F27szerviz Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36575

Ezt a ciklus szamot birja teljesen lemeritve feltoltve 100%-os kapacitassal.

utanna esik a teljesitmenye.

Gyakran 50%-os esesnel mar 2000-3000ciklust irnak.

Előzmény: Villamos Joe (36572)
F27szerviz Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36574

Nem igazan ertem a mereteidet.

egy 18650 az 65mm magas es 18mm szeles.

Nalad mi az a 131mm adat?

Előzmény: Villamos Joe (36573)
Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36573

Sajnos ismerősömnél kidőlt egy 36V 10Ah-s Li-ion pakk. Egyetlen cella rossz, ez "kicsit megpuffadt" és koppzárlatos. Aluházban lakik mérete 125 (kivezetéssel 131) x 65 x 16 mm. Sajnos ahol adnak cellákat (ilyen természetesen nincs) valahogy sehogy nem akar alternatívája lenni méretben - még több darabból sem. Tekintve hogy már mondhatjuk használtnak titeket kérdezlek van-e esetleg valakinek egy ilyen cella elfekvőben ? (Csuda vigye megint nem megy fel a kép...)

Villamos Joe Creative Commons License 2015.11.29 0 0 36572

A 18650 hány cilkust bír ? Hát majd' leesett az állam mikor a panasonic cellák adatlapját megnéztem : 300-400 ciklust írnak rá. Hát annyit biztos tud, de ha a gyártó csak ennyire bízik a termékében mi mennyire ?

Előzmény: GaborBear (36565)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36571
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36570

Köszi.

 

Mondjuk a Magura nem szokott semmiben vackot csinálni. A motorra nem merek felszerelni ilyen olcsóbb gázkarokat, félek egy komolyabb markolásnál kezembe maradna az egész, oda masszívabb, minőségibb cucc kell

 

Most már leginkább a potbox verzióban kezdek gondolkodni, mert a gyári bovdenes gázkarok elég masszívak. Ezt a Magurát megnézem, meg ott a talonban a Vectrix, de az meg nem olcsó fajta. Valahogy nem bízok ezekben a műanyagban benne a hall elem vagy poti konstrukcióban. egyszer megdőlsz a motorral vagy bármi van vele... A normál gázkarok bírni szokták a "mechanikus terhelést".

 

Vagy kell esztergálni meg marni egy sajátot :-).

Előzmény: Face86 (36569)
Face86 Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36569

Szerintem az egy "Magura twist grip throttle" annyit érdemes tudni hogy minőségi cucc, elég masszív és tudomásom szerint 0-5k potméteres.

Előzmény: Törölt nick (36564)
Törölt nick Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36568

Azt hiszem igen, valami ilyesmi árért tettem fel.

Előzmény: F27szerviz (36566)
F27szerviz Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36567

Ezt a forumot nyalazom egyfolytaba en is.

sokat lehet onnet tanulni,es sok jo otlet van ott.

Előzmény: Face86 (36563)
F27szerviz Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36566

Te arulod egy szazasba jofogason?

Előzmény: Törölt nick (36560)
GaborBear Creative Commons License 2015.11.28 0 0 36565

A 48V-nyi zselés (40 Ah)  meg közel 50 kiló. Szóval olyan nem nagyon nem vészes.

 

Főleg ha a ciklusok számát nézed. A 18650 mennyit tud? kétezret, esetleg hármat? No ez meg 20ezret vagy akár 30ezret ... És inkább ez az, ami erősen nem mindegy. Sokkal jobban aggaszt az "Operating discharge, Standard discharge"; ezekkel a megfogalmazásokkal nem nagyon találkozni. Mert azért a 0.33C érték, mint standard kisütőáram, szerintem kicsi, de ha a "max pulse amperage" 20C felel meg a impulzus terhelésnek és ha elérheti az üzemi kisütés a 6C értéket, akkor nagyon rendben lévő kis akkucella ez ...

Előzmény: Goyo (36555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!