Csak egy ki helyesbítés: a bejáratás 1600km.Az első 800km 4000-es fordulaton ,a következő 800km 6000-es fordulaton, és közben 1000km-nél van az első szervíz.
Célszerű betartani.Ez csak eszembe jutott ,meg ennyivel hozzá szeretnék szólni a témához, a pontosság kedvéért !
Robogóval kb 4évet mentem BP utcáin nap mint nap. Megszoktam a közlekedést, de most mióta er6n-el megyek ide-oda furcsa tapasztalatok jöttek.
Kezdem azé elölről:
Fél évet gondolkoztam, milyen nagymotort vegyek. Egy CBF250-el a város jó, de más városba elmenni már nem nagy siker. SuzukiGS500 vagy Er5n éppen spitzen van, előzni már elég nehéz autópályán. Tehát egy kicsivel nagyobban választottam (figyelembevéve a műszaki/ár arányt). Így - kicsit félve, hogy nagy lesz a váltás - megvettem decemberben az Er6n-et.
Nos a kezelése nem nehéz, bár ugye nem automata váltos, de az egyes fokozatokhoz tartozó fordulatszámtartománya nagy - még így bejáratás alatt is -, így ez nem gond.
Viszont míg a robogot egyszerűen csak "félretettem" ha utban volt egy járókelőnek vagy egy autónak, ezt már nem lehett teszegetni. Az autómániában láttam egy technikát erre, de még nem próbáltam ki, tehát nehézkesebb, mint egy robogó. (mondom!!! kezdőként beszélek). A szélessége jó az autók közt, viszont az autósok viszonya a motorhoz egészen megváltozott ahhoz képest, ahogy a robogót tekintették. És ez az ami meglepő, ezért óckodok attól, hogy kimondottan kezdőknek ajánljam.
Nem tudom értitek-e? Míg a nem szemtelen robogót engedékenyen kezelték, addíg ezt a motort versenytársnak tekintik, akit le kell nyomni, meg kell előzni (pl. 60 évesen a kis Suzuki Altommal). Furcsa. Az utóbbi három alkalommal mindig volt életveszélyes helyzetem. Mert ugye hogy menekül az ember az ilyen helyzetekből, kicsit meghúzza a gázt (azé ez nagyon finom dolog).
Lehet hogy az a baj, hogy a stilusom robogos, viszont a sebességem már nem?
Bevallom, örülök a hónak, mert van időm ezen gondolkozni.
Szóval legyetek nagyon óvatosak, mert ez egy ÁLLAT:-)
Igen, nagyon jó járgány és most úgy gondolom, ezt fogom venni. A múltkor a csigi begében jártam (megint pofátlanul ráültem az összes er6ra:)) és úgy láttam a kijáratnál, hogy mintha lenne nekik teszt motorjuk (egy fekete er6 amire rá van matricázva: tesztmotor). Nem mentem vissza megkérdezni, hogy akkor most azon lehet-e menni egy kört vagy mi, de mindenesetre nagy segítség volna a vásárlásban, ha kipróbálhatnám (persze nem ebben a szakadó hóesésben majd pár hét múlva ha a tavasz kitör végre), tud erről esetleg valaki valamit, persze úgy is fogok megint "véletlen" a csiki bege felé járni és akkor biztos megérdeklődöm.
Viszont a kawa honlapja nagyon gáz (www.kawasaki.hu) ... nem ide tartozik szorosan, de csinálhatnának valami olyan weblapot ami legalább jól néz ki (mint pl. a www.nakedmotors.hu) és nem ilyen. Ezt csak azért mondom mert amikor nem a csiki begében vagyok és ülök a járgányon akkor a képeket nézegetem (na jó azért ez így nem igaz) a kawasaki.hu oldalon és nagyon nem tetszik a körítés amit a kawa csinál ennek a nagyszerű gépnek (meg a többi nagyszerű gépének).
Ha valakinek van pénze újra akkor hosszabb távon mindenképpen ez a jó választás !
Ha meg kiütik alóla akkor mindegy....
Ha meg nem ütik ki és motorozik egy kisebbel fél évet , és elmegy mellette egy ER-6n akkor enni fogja a fene , hogy miért hallgatott arra aki azt mondta kisebbet meg használtat vegyen.
Mivel nekemi is ilyen van :-) és a fórum is ezért alakult és lett a neve ER6N fórum , csak bátorítani szeretnék minél több embert , aki teheti vegye meg !!!!!!
Nekem is van egy bejáratós yamaha 125 ybr , de az tényleg gyenge a 105 kg.-momhoz..... marad a fiamnak :-)))
Na most robogóm az van (na jó nem az enyém de akkor használom amikor akarom) azt nem akarok még egyet venni, nagyon jó kis járgány az, de robogóval egy több sávos úton (pl. szentendrei út) forgalomban sávot kell váltanom az nem fog menni (100%-ig biztonságosan, az autók 70 fölött mennek és viszonylag sűrűn), a sávváltást tehát úgy tudom kivitelezni (robogóval) hogy a lámpánál az elsősorból indulok és mivel robogón nem kell kuplungolnom plusz kb. 20-30-ig jobban gyorsul mint az autók ezért ki tudok harcolni annyi előnyt hogy sávot váltsak biztonságosan, nekem másképp nem igen sikerül persze ha senki sincs az úton akkor ugye egyszerű meg dugóban is jó.
A bukás, eldőlés stb. gondolkodtam ezen én is sokat, de ha azt nézem, hogy veszek egy használt 250-es motort ha nem cbf250et akarok (azért nem, mert drága ahhoz képest hogy milyen), nem csoppert, nem krossz endúrót, és nem 250-es robogót, akkor maradnak a kb. 10éves japán belpiacos gépek azok között van amit megvennék ha pl. a kawa árulná őket most újonnan mondjuk 1 - 1,5 millió forintos áron ezek vízhűtéses 2 vagy 4 hengeres gépek, viszont ezekhez alkatrészt (gyárit) beszerezni biztos nehezebb mint egy európában is forgalmazott motor esetén valamint nem hiszem hogy olcsóbb lenne mivel ehhez az alkatrész áthajózza (repüli) a fél világot valamint nem hiszem hogy ezek a motorok túl jó állapotban lennének és én motorozni akarok nem szerelni + szervízbe hordani a járgányt (meg költeni egy használtra, nem hinném hogy megszeretnék egy ilyen járgányt), és mivel jelenleg anyagilag is megtehetem inkább veszek újjat, és mivel az európai piac olyan ezért 500-as alatt nincs semmi, 500-as ba is gs500 (50LE), er5 (50LE), kle500 (45LE plusz állítólag 7l-es fogyasztás, nevetséges, túrán felpakolva állítólag 11l), meg honda cbf 500 ezek közül ami technikailag is olyan hogy megvenném az a cbf 500 ez 60LE nem hiszem hogy a 60LE és a 70LE (na jó ha szőrözünk akkor 58 és 72.1 de szerintem ez mind1) között túl nagy különbség lenne. Árban pedig kb 100e forint a cbf javára tehát gyakorlatilag nem sok különbség van, az alkatrész szerintem ugyanannyiba kerülhet a két motorhoz (csak a kawa jól néz ki).
Mondjuk az érdekelne hogy er6 nak milyen a fogyasztása eddig itt asztmondtátok hogy amíg járatos addig kb 6l, de remélem ez járatás után beáll 4-5l közé ...
Egyébként nagyon gondolkodom egy honda xl125v vásárlásán az tetszik, európában forgalmazzák de félek hogy a kb. 100 kilómhoz (sisakban ruhában némi cuccal biztos 120kg terhelése lenne neki állandóan) nagyon vérszegény lenne (szeretném ha a motor tartósan vinné és vizsonylag gyorsan elérné a 110 km/h-t és szerintem erre alattam a 125ös képtelen lenne mive kb. ez a végsebessége szegénynek, egy 250-es pedig pont megfelelne (kb. 30-40LE) de nincs -sajnos-).
Az új motor/használt motorral való bukás/eldőlés tehát a lelkemnek ugyanúgy fájna (a balesetből adódó esetleges sérülésekről most nem beszélve de abból a szembóntból mind1 hogy használt vagy új motor) pénzügyileg pedig ha gyári alakatrészekből akarok építkezni nem felújjítottból, nem utángyártottból akkor szerintem kb. ugyanolyan drága lenne a világ másik végéről rendelni, mint az er6 új alkatrészei (mondom ezt úgy hogy ilyen ár összehasonlítást én nem végeztem, csak érzésből mondom hogy ennek így kell lennie).
Ja-ja, most téliszünet van, sajna. (Ez rémes, nem is tudok rendesen motorozni, de már elvonási tüneteim vannak...) A rutinnal nekem nem volt gondom, remélem, a forgalmival se lesz. :) (meg ha igen, az se baj, gyakorolni úgyis kell. :))
Részemről ezüst, nagyon bejön nekem, a forgalmi vizsga meg tuti sikerülni fog, ahol én jártam ott a rutin pályán buktak, de forgalomban senki ... (legalábbis azok közül akit én ismertem ott 5-6 ember persze ezzel nem azt mondom hogy komolytalan kélszülni kell rá figyelmesen menni és akkor nem lehet baj), tehát nekem az jött le, hogy forgalomba nem szőröznek, rutinon meg mindenki az izgatottság miatt leteszi a lábát amikor vissza kell fordulni ... de ha jól tévedek ilyenkor nem igen van vizsga időpont, gondolom valamikor kora tavasszal kezdődik vagy ? ...
Ezek közül válassz és nem fogsz benne csalódni ! :-)
A kezdő és ujrakezdő és női motor szlogeneket azért nem szabad túl komolyan venni , de a " ne ülj csak robogóra" dumát sem.
Ésszel motorozva , betartva minden szabályt (1.000 km bejáratás , kresz, védőöltözet, morális közlekedési és emberi szabályok...... stb nem lehet nagyobb bajod mint egy kerékpárral vagy robogóval , vagy gyalog....
Én is azon morfondírozom, hogy szép-szép, hogy kezdőnek kisebb motor való, de egyrészt nincs nagy választék (CBF250?), másrészt olyan moci kéne, ami 3 év múlva is jó lesz, mert sajna nem lesz pénzem később nagyobbra cserélni.
Én is hasonló problémával küzdök :) asszem én ezt fogom venni, egyszer élünk alapon :) én is feltettem ezt a kérdést, a vélemények megoszlanak erről a dologról, valaki azt írta hogy nyugodtan vegyem (tartsam be a bejáratást és azon az 100km-en megszokom) valaki meg azt, hogy kezdjem kissebben, csak az a baj a kissebbel hogy nincs választék (nem a használt piacon) úgyhogy én ezt fogom venni, asszem :) (mondjuk nekem van kis tapasztalatom gs500-al nem sok, nem az enyém volt a motor de azzal szerintem jól boldogultam, meglátjuk ezzel mi lesz).
A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy vajon az ER6n tényleg olyan jó-e kezdőknek, mint ahogyan reklámozzák, vagy ez csak kampányfogás? Én béna kezdő lány létemre szeretnék mocit venni (0 km gyakorlattal), és persze fogalmam sincs milyet... :(
Akinek van tapasztalata/véleménye/tanácsa, megírhatná!
Egy gyors fejszámolás : 6 évre (annyira vettem fel a hitelt) kb 600.000 Ft a casco és ha ellopják akkor még legalább plusz 100.000 önrész. tehát minimum 700.000 Ft a semmire !!!
Ráadásul 6 éves korában nem is ér az egész annyit mint új korában , de a havi dijak ugyanakkorák !
A "kedves" biztosító nem avultat amikor a dijat fizeted !
Ha véletlenül meg ellopnák akkor a német euro tax jó alacsony árain avultatva téríti meg a kárt , ha a rendőrség ismeretlen tettessel lezárja a dolgot 30 nap mulva.
Ha ne aggy isten meglesz a jármű , akkor pedig nem fizet egy vasat sem , hanem polgári peres úton hajthatod be az elkövetőn ha van bejelenett munkahelye.....
Nem vagyok biztonsági szakember , de egy jó vágásbiztos abus lakat és lánc , esetleg egy riasztó bőven elég szerintem.
CACSO röviden kb adatokkal (telefonon tudtam az Allianz-al beszélni):
30% (ezt ök határozzák meg ez ennyi) önrésszel ALAPCASCO. ez nem kötelező, választhatsz csak TÖRÉSCASCOt mondjuk 300.000 Ft-os önrésszel ennek a havidíja kb.:2.500 Ft
30% önrész ALAP+100.000 Ft TÖRÉSCASCO-nál havi 9.500 Ft
..............................200.000 Ft ................................... 8.600 Ft
..............................300.000 Ft ................................... 7.400 Ft
A fentiek egy gyors becslésre alapszanak, de kb. fedi a valóságot.
Ha a kötelezőt és a CASCO-t együtt kötöd a kötelezőből akár 20% -ot is tudnak engedni.
A biztonsági felszereléseit a mocinak én is keveslem, a casco dolog pedig engem is foglalkoztat a napokban tudom meg az Allianz-os árakat és ezután döntök. Ha már van ilyen info azt én is szívesen látnám.
Ja és a lényeg tegnap megjött, hétfő vagy kedd műszaki aztán már csak az időjáráson múlik.