Ja még annyi, nem tudom mennyit akar rászánni, de helyette vegyen inkább egy sti-t vagy evo-t, hiába drágább esetleg, de az alkatrészeken simán behozza a különbözetet! :-DDDDD
Olyat szerintem úgysem talál, ami normálisan karban volt tarva, elég ritka, kevesen értenek hozzá, drága fenntartani, ebből kifolyólag elég keményen bele lehet nyúlni.
Nekem nagyon tetszett, de életemben nem jártam még annyit szervízbe, mint a s4-el, pedig az előző gazdája törődött vele. Mindig volt v.mi apró bizbasz hibája, amit rendszerint 10-20e forintból orvosolni lehetett, de akkor is a sok nyűg bosszantó volt. Mindez azok után, hogy mikor megvettem a fél autót kicseréltettem.
Vagy egy kilométer buzi vákumcső van benne, millió szenzor, bizbasz, akármi tönkremehet, a relétartó-paneltől kezdve a turbókig...
Egybént csodálatos autó, iszonyat erős, nyomatékos motor jó hanggal stb-stb.
A segitsegeteket szeretnem kerni. Eros dilemmaba vagyok, mivel ket tipus, nevezetesen VW Passat 1.8t (B5) illetve S Octavia 1.8t (2000-) kozott kellene dontenem. Valaki kozuletek vezette mar mindket tipust? Lenne ezzel kapcsolaban nehany kerdesem:
- Meg tudnatok mondani mennyit forog a motor 5.ben 120-nal a ket auto (azonos vajon a valto)
- szubjektiv velemeny szerint melyik futomuve legyen.
Elore is koszonom.
Emellet ha tudtok ilyen elado autot, kerlek osszatok meg velem.
VAN ELADÓ KÉZI AUTODIAGNOSZTIKAI MÜSZEREIM! Az egyszerűbb 20e.Ft és lehet vele hibakódot olvasni törölni illetve légzsákot nullázni. vw csoporton 1991-től napjainkig! Másik műszer komolyabb az ára 45e.Ft fentieken kívül ez szerviz/olajcserét is nulláz és elő adatokat olvas! ez is 1991-től napjainkig kezeli a vw csoportot de ez még más obd/obdII -s autokat is kezel!
Már délután megrendeltem az "AS"-végű alkatrészt, mert a robbantott ábrán -amit linkeltél- láttam, hogy hozza az AMK-t és a BAM-ot is. Gondoltam, akkor jó lesz az APY-hoz is! :-))))))))))))) Holnapra itt az alkatrész a kezemben, kemény 1.000pengőbe kerül.
Külön köszi Bertoninak is az első rajzért, amit a témával kapcsolatban emilen megkaptam! Ma este megnéztem egy Leon Sport R-t (180ló) és azon tényleg csak egy gumikönyök az az alkatrész, amit először kinéztünk (a "G" végű).
Kíváncsi lennék, egy Audi márkakereskedés hány gumicsövet vetetett volna meg velem, mire meghozták volna a megfelelőt. Abba bele sem merek gondolni, hogy a hibakeresésnek hogyan álltak volna neki ;-)))) Jópárszor felfújtuk kompresszorral a nyomócsöveket, mire megtaláltuk, hogy hol sziszeg.
Fél évvel a vizsga után tettem fel a Zimmermanokat, így nem tudom, hogy beleszólnak-e, vagy sem. Szerintem minden szükséges bizonylattal rendelkezik a tárcsa, úgyhogy elméletileg nem tudnak ugatni.
Tűzoltásként megrendelném a gyári csövet, mert azt pillanatok alatt ki tudom cserélni, de egyben össze is akarom írni, hogy pontosan milyen méretű vákuum-, és nyomócsövek vannak, amiket szilikonnal kellene helyettesítenem. Néztem, hogy a siliconhoses.com-on elég sok méretben van flexibilis szilikoncső is, így talán a bonyolultabb, kanyagó kartercsövek is cserélhetők lesznek.
Megköszönöm, ha ki tudnád nézni ETKA-ból a keresett alkatrészt, mert nem akarok feleslegesen 10rugóért gumicsövet rendelni (ismerve az "S"-es Audi alkatrészárakat, legalább annyiba fog fájni... ;-(()
Szerintem az ábra nem jó, mert ez egy A3 szívócső és gondolom, hogy a kartercsövezése is más, de logikailag nekem a 23-asnak megfelelő cső kellene (legalábbis az, amelyik közvetlenül a szívócsonkhoz csatlakozik)
A motorkódom APY! Talán a BAM-mal egyezik meg?!?!? Az AMK az Cupra R motorkód, ha jól emlékszem és azon is abba az irányba áll a szívócsonk, mint az A3-asokon. Vagy tévedek!?
Érdekes, nekem 6.31-es (2007) ETKA-m van és nem hozza ezeket...
Neked hanyas verzió van?
Ugyanaz a Modell, Évjárat, Főcsoport, Alcsoport, Képtábla és nem hozza. Nem értem, információim szerint hiába jelenik meg mindíg újabb ETKA, a régebbi évjáratok alkatrészeit sosem bővítik csak mindíg az újakat rakják be. Ezek szerint mégsem...
Az utolsó 1 hónapban az S3 úgy döntött, hogy megmakacsolja magát és folyamatosan elszökteti a turbonyomást valahol. Egyre inkább kékül a motortér a Samco csövektől (előbb-utóbb még a vízcsöveim is kékek lesznek ;-)),de újfent találtam olyat, ami nem bírta a 7éves kiképzést. A probléma a következő:
A szívócsonk alján a 2. és 3. hengerhez tartozó szívócső között van egy "csöcs", amire rámegy a kartergázszellőztető gumicsöve. Ez a cső "S"-alakú, kb. 15 cm hosszú és belemegy egy "T"-elágba. A problémám az, hogy ez a cső az olajos levegőtől felpuhult, kirepedt és nem tudom megrendelni, mert nem látok rajta cikkszámot. Az ETKA persze az A3-as motorterét hozza a robbantott ábrán, de azon a pillangószelep is másik irányban van és az említett gumicső is másképp néz ki (mindenesetre csöcs van rajta és szerencsére ugyanott).
Az lenne a kérésem, hogy ha van valakinek elérhető közelségében 225lovas TT, vagy S3 motor, amiről le lehet nézni a cikkszámot, akkor ne tartsa magában! Legrosszabb esetben leszedem a szívócsonkot hétvégén, de akkor csak jövő héten tudok alkatrészt rendelni ;-(
Bedobok egy képet ETKA-ból, de sajnos épphogy csak emlékeztet a bekarikázott alkatrész arra, amit keresek ;-(
ha pontosabb kell annál, amivel az ecu dolgozik... :)
bigair, vannak itt kollegák akik rá tudnak nézni, saját kábel, plusz progi plusz szarakodás hogy mit hogy kell nézni... pénz, idő, fáradtság...
sima utcai használatra egy analóg t-nyomás mérő sztem minden turbós autóba dukál. jópofa a digitális, de aki annak idején műszerésznek tanult az emlékezhet arra hogy mik az előnyők, hátrányok. pl ha ingadozik a mért érték, akkor a digitálison nem tudod leolvasni, mert folyamatosan ugrál a szám, az analogón meg hullámzik, vagy ha (elektromos mérések esetén) olyan nagy lenne a freki, hogy le sem tudnád a digitet olvasni, az analóg szépen beáll középre. más műszerre nagy szükség nincs szvsz. az más kérdés hogy a vízhőmérő gyárilag nem azt mutatja ami éppen van, de végülis ez már így van régóta. olajhőmérő meg csak erősebb tuning esetén van értelme... egy sima csipes autóban semmi ilyenre nem érdemes költeni szvsz...