"Végig feszültségben tart Fliegauf Benedek legújabb, a Berlinálé versenyében bemutatott felkavaró, erős filmje a cigány gyilkosságokról. Apró hibái ellenére ritkán látni vásznon ilyen átélhetően, ugyanakkor árnyaltan, filmszerűen megrajzolt társadalmi és szociális kérdéseket."
Készülőben az új dokumentumfilm a pécsi veszprémi történetekről.
én sose néztem meg egy filmet se, csak mert oscarja van, sőt, hardcore művészfilmnéző vagyok, ennek ellenére valószínűleg sokkal több ember fog élvezni egy modern átdolgozást mint egy gassmant
de az nem gond, hogy az ezüst medve épp nem ezt a fajta legszebben kiszínezett popfilmet díjazzuk - politikát követi? annyi fesztivál meg díj van, mindenki megtalálhatja a maga referenciapontját, nem azért, hogy átvegye az értékelést, hanem mert nem folyton moziba jár az ember, kellenek előzetes infót a válogatáshoz.
pl ha végignéztem egy régi, egy hetes titanic-programot, mindig rájöttem, hogy kb mi/ki az, ami nekem bejön, úgy egy évig nem kellett utánajárnom 1-1 rendezőnek, hogy megbecsüljem, fog-e tetszeni a filmje, de nincs mindenkinek 168 órája csak erre évente
"a díjak, legalábbis manapság, egyáltalán nem tükröznek konszenzust. Politikai-világnézeti vállon veregetést, továbbá egyéb lobbihatásokat annál inkább."
Mondják ezt azok, akik képtelenek elérni akár a kvalifikációs szintet, ezért kénytelenek maguknak külön bajnokságot szervezni, ha nyerni akarnak. Ezt meg ugye csak úgy nem lehet, még nekik is ciki volna, kell hát hozzá valami ködös ideológia a tudjukkikről...
és miért baj, ha azon túl, hogy mindenki így méri le, hogy jó-e szerinte egy film, leméri még egy-két testület is? ez is információ, segít kiválasztani, mit nézz, mit ne nézz meg.
ha nem számít, mit mondanak, mire fel ez a hőbörgés a díjazottakon?
Szabó speciel nem szorul védelemre, a Budapesti mesék, a Mephisto, a Redl ezredes vagy A napfény íze magért beszél.
Egyébként nem csak a "műértő német közönség" díjazza őt, magyar viszonylatban is begyűjtött mindent a Balázs Béla díjtól a Kossuthon át a Corvinusig meg a Prima Primissimáig. Ja, aztán Cannes és Los Angeles is híres német falvak... :)
nekem se a kedvenc filmem, de nekem egyértelmű, hogy a saját ízlésem legjobb esetben is egy rétegízlésen belül valamilyen árnyalat. az oscar-díjas filmekről lehet tudni, hogy nagyjából milyenek, nem baj, ha nem esik egybe egy zsűri ítélete az emberével, orinetál az akkor is
a filmiparban mindenki kötődött valamilyen mértékben az apparátushoz, aztán a többiek mire mentek a kapott lehetőségekkel? vagy gondolod, hogy összvissz két besúgó, két csókos volt?
pl. káel csaba mire ment a sok pénzzel meg lehetőséggel, amit kapott?
Nagyon objektívnek, elfogulatlannak, párfüggetlennek vallja magát - nos, a kiegyensúlyozottság jegyében abszolút elvárható lenne tőle.... Ha tényleg be akarná bizonyítania az elfogulatlanságát.