Keresés

Részletes keresés

Centi the real Creative Commons License 2007.03.22 0 0 480

:-))  Ön nyert! Valóban '73-ig ez volt a STOP tábla.

 

Most nem kifogásokat keresünk, hanem  - mint ahogy a topic címében is van  - jogi oldalról nézzük meg a dolgokat. (persze vesszen az, aki csak kivágja a vészvillogót, és beszalad a boltba, nem az ő lelkét akarjuk fehérre mosni...)

 

Fordítsuk meg a dolgot.: Egy táblára ráfestem szép betűkkel, hogy "parkolóhely, kérem mindkét tengelyével/  kerekével a járdán várakozzon", erre megfelelő hely is van, és Te felállsz a járdára. Szerinted megbüntet-e a rendőr, vagy sem? És jogosan teszi , vagy sem? (SZVSZ meg fog, és tök jogosan, de Te is tudod van erre a cselekményre rendszeresített KRESZ tábla, ami jelentését tekintve a felirattal teljesen azonos).

 

Ha már jog:  nem mindegy, hogy fegyvernek látszó tárgy, vagy fegyver van az elkövető kezében.  A látszó tárgy lehet egy darab szappan is..( lásd Woody Allen: Fogd a pénzt és fuss...)

 

Cm

 

Ps: a buszöböl éppen a tábla miatt buszöböl. A többi tereptárgy pedig KRESZ szempontból indifferens. A Gyilkos is attól gyilkos, hogy megölt valakit... Nem attól, hogy fegyver van a kezében. Persze ezt erősen srkítottan írtam...

Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 479

Megfogtál. STOP, elsőbbségadás kötelező. Talán.

 

De ez a szabály nem is az összes táblára vonatkozik, hanem kizárólag az autóbusz, villamos és troli megállóhelyeket jelző táblákra.

 

De nézzünk meg pontosabban:

Egy "buszöbölnek" kinéző helyen áll egy oszolp "Autóbusz" feliratú táblával, alatta menetrend, mellette egy váróhelynek látszó fedett helység. Vajon mi lehet?

 

Ha Vágónál ez lenne a 40 millió forintos kérdés,  (elvből) elbuknád?

 

Ez csak kifogáskeresés.

Előzmény: Centi the real (478)
Centi the real Creative Commons License 2007.03.22 0 0 478

Ez egy kicsit súlyos lenne...  Tudod hány  - ma már nem létező - KRESZTábla volt forgalomban??  Van amit csak a közlekedési minisztérium irattárában találtam meg..Azt a retro táblát én még láttam igaziban, de aki most vizsgázik, az nem ismerheti.  Te tudod mi lehet következő tábla jelentése?  (piros szegélyű fehér alapú kör alakú tábla , benne egy elsőbbségadás tábla )

Cm

Előzmény: Törölt nick (477)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 477

De szvsz ezek nem függenek össze. Azaz ismerni kell a régi táblákat. Azt viszont az autós nem vizsgálhatja, hogy az egy eredeti régi tábla, vagy felújították a régit.

 

Az más jogi eljárás lehetne.

Előzmény: Törölt nick (476)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.20 0 0 476
Erre én is gondoltam, de ezek ki lettek cserélve a felújításkor.
Előzmény: Törölt nick (470)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.20 0 0 475

Nem tudom, én is csak kérdezem.

 

De szvsz nem analóg a buszmegálló és STOP tábla. Ennek kéne utánanézni. (Pl. az útkereszteződés önmagában is az, nem kell hozzá tábla. Sőt maga az "út" is.)

Előzmény: Jon Bon Robi (474)
Jon Bon Robi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 474
És buszöböl: ha nincs tábla és nincs útburkolati jel, akkor az csak egy öböl, "busz-" nélkül, nemigaz? :)
Előzmény: Törölt nick (472)
Jon Bon Robi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 473
Naaa...

Ilyen erővel a stoptábla is csak alkalomszerűen jelölhetné, hogy hol kötelező megállni és elsőbbséget adni, a rendőrök meg hülyére kereshetnék magukat azzal, hogy az egyenrangú útkereszteződés sarkában szednék a pénzt, mondván "itt is kötelező megállni, csak itt nincs tábla"...

Útburkolati jel kilőve, az akkor él, ha látszik, nem akkor, ha valaki igazolni tudja sárguló fótókkal, hogy egyszer valaha felfestették. Az Andrássy-n nem látszik.
Előzmény: Törölt nick (472)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.20 0 0 472

Nem néztem át mindent. De érdemes lenne a KRESZ-ben utánanézni a következőnek:

 

A buszmegállót csak tábla jelölheti?

 

Mert a szöveg azt mondja, hogy a tábla buszmegállót jelöl. De azt nem mondja, hogy csak az számít buszmegállónak, amit egy ilyen tábla jelöl. Mert jelölheti pl. utburkolati jel, buszöböl, vagy valami hasonló.

Előzmény: Jon Bon Robi (471)
Jon Bon Robi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 471
Ez azért nem lenne semmi, hogy egyhasonló esetben, tehát szabálysértési ügyben a bíróságon történelemkönyvek és korhű fotók csapnak össze... Úgy tudom ugyanis (de nem biztos), hogy a mostani táblák nem "ott maradtak", hanem városkép- meg dizájnokokból barkácsolták őket vissza. De most keresek képeket a neten... :)
Előzmény: Törölt nick (470)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.20 0 0 470

KRESZ 66.§ (2)

(A korábbi táblák kicserélésükig érvényesek)

 

P.S.: Most nem tudok másolni, de ez a lényege.

 

 

Előzmény: Jon Bon Robi (465)
Jon Bon Robi Creative Commons License 2007.03.20 0 0 469
Persze most nagyon feltételezésekbe bocsátkozom, de mivel nem tudom a konkrét helyszínt, és nem is a konkrét eset, hanem a háttér érdekel, belemegyek:

Az Andrássy útnak vannak parkolóút nélküli szakaszai is, ahol viszont a megállók ugyanilyen kiképzésűek. Ott mi a helyzet?
Előzmény: Törölt nick (466)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.20 0 0 468
Ki kellett volna tenni az elakadásjelző háromszöget. És autómentőt hívni. :-)
Előzmény: Ironed (467)
Ironed Creative Commons License 2007.03.20 0 0 467
és mi van a vészvillogós trükkel? ha tényleg műszaki okból állt le?
Előzmény: Törölt nick (466)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 466
Kedves Törzskuncsaft:)

Ezt akérdést, komolyan mondom már várta, 7 évvel ezelőtt is megkaptam már.

Nos igazad van.

De a büntetés jogilag helytelen, rossz joghelyre hivatkoznak.
Ugyanis, a három különálló úttesttel rendelkező út középső úttestjén várakozni tilos. De ott ha minden igaz végig megállni tilos tábla van kinn.
Tehát erre kellett volna hivatkozni.

Panasz közternek, átteszi szabálysértési hatsóágnak, aki vagy észreveszi a helytelen jogalaklmazást és alkalmazza a helyest, vagy törli. rizikós, mert lehet magasabb íbrság 10 000 ezer altt csak anyagi helyzetre hivatkozav érdmes.
Előzmény: Jon Bon Robi (465)
Jon Bon Robi Creative Commons License 2007.03.19 0 0 465
Helló!

Hoztam egy újabb témát: ismerősöm technikai cuccok kiszállításával foglalkozik, és a múltkoriban az Andrássy útra szólt a fuvar. Jobb megoldás híján a buszmegállóban állt le, vészvillogóval. Mire visszaért a közteresek megbüntették azzal, hogy buszmegállóban várakozik.

Egyrészt azt mondom: persze, vágják csak meg, aki tilosban parkol, de hogy néz ki ennek a jogi oldala?

Ugyanis az Andrássy úton a vízszintes, "AUTÓBUSZ" feliratú retró buszmegálló-tábla van - ami tudtommal nincs benne a KRESZ-ben. Igaz, hogy a buszmegálló burkolatát macskakővel rakják ki, szemben az út aszfaltjával, de már rég láthatatlan rajta a sárga útburkolati jel - olyan szinten, hogy hozzáteszem: ha volt valaha egyátalán.

Hol van akkor a buszmegálló, ahol a szabálysértés megvalósult?
WooDoo Creative Commons License 2007.03.11 0 0 464

Csak akkor kell adót fizetned, ha több mint 200e Ft-al drágábban adod el az autót, mint amennyiért vetted. Az lényegtelen mennyiért veszel másikat.

Előzmény: DUNP. (462)
Modestinvs Creative Commons License 2007.03.10 0 0 463
Ha kell, akkor nem a különbözet után. De ez nem közlekedésjog, hanem adó-.
Előzmény: DUNP. (462)
DUNP. Creative Commons License 2007.03.10 0 0 462
Sziasztok Az volna a kérdésem ,hogy ha eladom a meglévő autómat 1,5M ft ért és veszek egy másikat 300 ezer ft ért akkor a kettő közti külömbözetért kell e jővedelemadót fizetnem?
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 461
Perelni leeht, a pénzt megelőlegezitek, és a biztosító perveszteség esetén utólag fizet. Kérdés megéri-e.
És a legfontosabb, amit írtam: a jogalap nélküli gazdagodás (amortizálás) jogos.
Előzmény: Amerigo61 (460)
Amerigo61 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 460

Kösz a segítségedet. egyelőre azt a megoldást válaszjuk, hogy egy olcsóbb, és megfelelő színvonalú szervizt célozunk meg. Egyet már találtunk is, amit egy (másik) biztosítónál dolgozó ismerősünk javasolt, szerinte korrekt cég.

Perelni (egyelőre) nem akarunk, mert az évekig elhúzódhat, a kocsi meg nagyon kellene ...

Előzmény: Törölt nick (459)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 459
ez szakértői kérdés, én nem tudom milyen kár, ezt a kárfelveőnek kell megállapítania, és he ezzel nem értesz egyet, akkor igazságügyi szakértőt szerezz.
de talán érdemesebb egy olcsóbb, és megfelelő színvonalú helyre vinni.
Az is lehetne megállpodás, hogy adnak egy fix összeget, és te eltekintesz a pereskedéstől (pl. 750 ezer Ft és ebben minden benne van) és oda viszed javítattni, ahova akarod.
Előzmény: Amerigo61 (453)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 458
Amennyiben ez új kár, akkor köteles megfizuetni. Értem ez alatt: pl. kiderül. hogy a bölcső megsérült, ami eddig nem volt látható azt meg kell fizetnie.

mondjuk mondhatják ezt azért, mert többet fizetnek a 700 ezerrel, mint amennyi szükséges. de erre lehet kérni aperben igazságügyi gépjárműkárszakértőt, de ennek költsége van.

Előzmény: Amerigo61 (454)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 457
Szinte biztos, de erre nincs paragrafus csak ez akártérítés gyakorlat, és erre hivatkozva kell kérni, Kovács Kázmér is írja a Jogkanyar c. könyvében.

Kiknek a megállapodásáról van szó? A ketőttök megállapodása,: károsult-biztosító.

Ha nem vagy vle megeleégedve megpróbálhatsza dokumentumok alapján fizetési meghagyást beadni, amit ha befogadnak, akkor kiküldik nekik, és ha nem reagálnak jogerős és végrehajtható,. Ha ellentmondással élnek per lesz belőle.
Ha nem fogadja be a bíróság pert kell indítani a különbözetért, esetleg a károkozó bevonásával.

Taxi, BKV bérlet is elszámolható ha nincs bérautó, a kauciót sajnos nem fizetik meg, pedig nem helyes gyakorlat.

A jogalap nélküli gazdagodásra hívnám fel a figyelmedet. Ha pl. a kár 700 e Ft, ami a baleset előtti pillanathoz viszonyítanak. Akkor
- egy márkaszervízben lehet, hogy a munkadíj több, ezt ki kell, hogy fizessék;
- az új alkatrész árát nem, amenyniben az amortizáló jellegű (forg, mozgó, koó lakatrsézek, gumiabroncs). Hiszen ahogy a kollega is írta, az eredeti állapotot kell visszaállítani, aza az, ha te egy új gumiabroncsot kapsz, akkor jogalap nélkül gazdagodsz, tehát újat szerel föl a szervíz, ebőll pl. egy kétéves esetén levon 20%-ot és ezt neked kell megfizetned, mert újat kaptál.
- ugyanakkor egy nem túl régi (pl. 4-5 éves) kocsinál felmerül a baleset miatti értékcsökkenés, miközben pedig technikailga az új alaktrészek miatt növekszik a műszaki értéke, de a piaci értéke a sérülés miatt csökken. Ezt is igényelni kell, és kettő lehet, hogy pont kiegyenlíti egymást.

Az más kérdés, hogy ezzel a gyakorlattal nem értek egyet, mert ki tehet arról, hogy most új gumit kell venni, hibába nem elvárható tőlük, hogy épp ugyan olyat adjanak
De tőlem miért kell elvárni, hogy nekem kárt okoznak, és fizessek, váratlan kiadásom legyen.
De ilyen a magyar jogi felfogás a kártérítés tekintetében: kompenzatórikus, csak az eredeti állapot visszaállítását követeli meg, az ebből eredő egyes költségeket megfizeteti a jogalap nélküli gazdagodás okán.
Előzmény: Amerigo61 (452)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 456
ez egy jó gondolat.
Előzmény: Törölt nick (455)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.01 0 0 455

Szerintem javasold, hogy adott helyen és időben átadod az autót. Javítva kéred vissza.

 

Vagy ővék az autó. Vegyenek a szabadpiacon egy ugyanolyat. Tipus,szin, életkor és futott kilométer.

Előzmény: Amerigo61 (454)
Amerigo61 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 454

És még valami: tegnap a biztosító közölte, hogy 700 ezer-nél többet akkor sem hajlandó többet fizetni, ha a pótkárfelvételnél újabb tételek merülnek fel ...

Előzmény: Amerigo61 (453)
Amerigo61 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 453
Annyit még hozzátennék, hogy a szakszervizes ügyintéző már az elején figyelmeztetett, hogy az ő áraikat a biztosítók rendszeresen nem hajlandók elfogadni, ezért szinte mindenki másutt javíttatja az összetört autóját ...  
Előzmény: Amerigo61 (452)
Amerigo61 Creative Commons License 2007.03.01 0 0 452

"Amennyiben kötelező gépjármű felelősségbiztosításról van szó szinte biztos, hogy kötelesek elfogadni a legdrágább, márkaszervizes javítást is, de ez is megállapodás kérdése"

 

Honnan tudhatom, hogy valóban kötelesek-e elfogadni, vagy csak "szinte biztos"?

Mit tehetek, ha azt mondják, hogy ennyit hajlandók fizetni és punktum?

Kiknek (kiknek) a megállapodásáról van szó??

A gond az, hogy a márkaszerviz magas óradíjjal dolgozik, ráadásul kizárólag új, gyári alkatrészeket hajlandók beépíteni, amelyek ára sokkal magasabb, mint a biztosító által megállapított, értékcsökkent ár (a 4 éves kocsi alkatrészeinek értéke is alacsonyabb, a biztosító így kalkulál, az új alkatrész árát nem hajlandó megfizetni)

A tréleres szállítás számláját elfogadják, bérautót olyan feltételekkel adnak, amibe nem mentünk bele (több százezer Ft kauciót kértek ... )

Előzmény: Törölt nick (451)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 451
Amennyiben kötelező gépjármű felelősségbiztosításról van szó szinte biztos, hogy kötelesek elfogadni a legdrágább, márkaszervizes javítást is, de ez is megállapodás kérdése. Más költségek is elszámolhatók ám! Pl. bérlet, bérautó, a sérült autó szállítása, stb.
Előzmény: Amerigo61 (449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!