Ez egy század pontosan illesztett több centis hengeres test egy lukban, ezer tonna tudná elfordítani, de addigra elkenődne, szétrepedne, és szétnyílna a blokk is.
A dinamukus erők természetesen sikeresebbek, ahogyan a mozgás, az irányváltás, a robbanás "üti", fokozott a kopás és az alakváltozás, dehát nem is cél a hosszú élettartam, pontosabban nem elsődleges cél.
Fontosabb a kis tömeg, az alacsony vibráció, a gyors bemelegedés (fogyasztás+környezetvédelem), részben az alacsony súrlódási veszteségek miatt.
Nem lehet, hogy csak a rosszakkal találkoztál? Vagy csak nekem volt szerencsém azzal, amit csináltam jó pár éve? Azóta túl van újabb 150ezren, kuplungozás miatt járt nálam múlt hónapban, vígan elvan a motor.
The top part of the cylinder block and the bottom part of the cylinder block must not be separated. If this is done, it will cause stresse in the crankshaft bearings and will result in engine damage during operation!
Ez állítólag annak a következménye, hogy ezeket a blokkokat valamiféle előfeszítő keretben szerelik össze. Ez az előfeszítés a készülék nélkül értelemszerűen többé nem reprodukálható. Az is lehet, hogy ez csak egy legenda. Mindenesetre (már alább is írtam), ami pár darab szétszedettel találkoztam, egyik sem bírt 10ekm-nél többet.
Igen, láttam róla videót. Ezért mondtam hogy nem szerelőbarát verzió, az olajteknő levételekor egy "átlagos" motorban elédtárul a főtengely- és hajtókar csapágyazás, de ebből ki kell venned a motort hogy mindezt megcsináld...
A gyűrűzés tartós megoldást hozott, mert itt írták hogy nincs hozzá minőségi alkatrész. Milyen gyártót választottál?
"Megcsinálod, felépül a kompresszió, elkezdi felhordani az olajat, és együtt tankolod a benzinnel." ezt nem értem! Azt akarod ezzel mondani hogy az állandó olajfogyáshoz szokjak hozzá a gyűrűzés és szelepszár szimering csere ellenére?
A (japán) Honda HRV-m-ben 250.000 km. van. Két olajcsereciklus közt kb. 4 deci olajat eszik. De ez még békebeli motor. 2000-ben készült. Kár, hogy a karosszéria már kétszer lerohadt róla.
Nem akarlak elszomorítani, de ezek a motorok 150000 km-nél elkezdik a rendetlenkedést. Láttam már olyant ami 230000-nél még bontatlan volt, de ez ritka. Először csak szelepégés-szelepvezető kopás. Megcsinálod, felépül a kompresszió, elkezdi felhordani az olajat, és együtt tankolod a benzinnel.
Én egy Fabiával szívtam így meg. Javítási útmutatót nem adtak ki hozzá, mert annó, garanciában komlett hengerfej ,és fűzött blokk cserék voltak.
Én szétszedtem,és meggyűrűztem . Nem volt egyszerű, mert két blokkfél között van a főtengely becsapágyazva,alumíniumba csavarozva.
Ha nem bontod le az alsó blokkfelet, nem tudod még a hajtókarcsavarokat sem kivenni. Itt köszön vissza a robotokkal összeszerelés.
Beöntöttem a hengerekbe kb 1dl benzint. A leghamarabb az 1.hengerből folyt le, de az is 50perc volt, a többit megsem vártam. Akkor most mi ebből a tanulság? én magamtól csak azt tudom hogy az 1.rosszabb mint a többi, annál volt kormos mindkét szelep. De mi a "hivatalos" következtetés.?
Nekem S100 Skodám volt. 1l/1000km olajfogyás ez megengedett volt a gépkönyv szerint. Nem fogyott közel sem ennyi, csak mondom ez le volt írva hogy ez még üzemi állapot.
anno Lada nekem evett 1000/1l olajat szelepszárnál szimering csere után rendben volt a motor, ez viszont ahhoz 5x olajfogyasztás, majd a profik megmondják :)
ez a dugattyú már annyira kopott hogy felesleges rá új gyűrű. meg kell mérni a hüvely intoval hogy mennyire hordós, (tök mindegy hogy vállas vagy nem) és egy sor új dugóval, gyűrűvel észre téríteni.
A hengernek nincs válla, szép a felülete. Hézagot nem mértem a dugattyú és henger között de kézzel mozgatva elég nagynak tűnik.
A motort ki kell venni a kocsiból a gyűrű ellenőrzéshez, cseréhez? hiába veszem le az olajdeknit, onnan még nem lehet hozzáférni a hajtókar csapágyakhoz, nagyon magas karcsú ez a motor...
Ha a szelepnél ette, akkor a szívószelep szárára vastagon ráégett olajkoksz van. ??
A kipuszelepek lógnak nagyon, de annál nem szív olajat.
Én felújíttatnám azt a hengerfejet. Ráfér.
Húzd ki a dugattyúkat (de a főtengelycsapágyakat ne lazítsd fel!!) és kiderül milyenek a gyűrűk. Mondjuk azt nem tudom milyen gyűrűt lehet hozzá venni, gyárilag semmilyen alkatrész sincs ehhez a motorhoz, csak fűzött blokk.
(Igen, többen mondják, hogy felújítható és van utángyártott alkatrész. Találkoztam is néhány ilyen javított motorral, de egyik sem jutott tovább 10ekm-en. A menyemnek volt egy Fabiája, de a12szelepes, az mikor olajevő lett, bontóba került. Igaz, abban 470ekm volt. :) )
De segít, a nyáron csináltam a kis 1.2 12V Polomnak. Kb 120 ezer volt hogy magam csináltam. Ebből 80 volt a hengerfej-felújítás. Többi a tömítések csavarok stb.
A szelepszár szimmeringeket nem tudtam sérülés nélkül kiszedni de nem tűntek nagyon kopottnak még most is szorítanak. Itt ehette az olajat vagy inkább olajlehúzó gyűrű?
Alap dolgok hagyományosan, multiméterrel is mérhetőek. Bár a linkben szereplő EGR nem típusazonos, de adhat némi segítséget a diaghoz annak, aki tudja mit mér.
A haver, aki nekem szerel, bmw-re és toyotára szakosodott, így csak azokhoz van gyári szoftvere. Az én hibatárolómat csak egy kézi hibakódolvasóval olvassa és törli. Azzal is meg lehet mozgatni az egr-t?
Igen annó így működött. Nekem is volt Ikarus 255-ből épített nyolcszemélyes lakó-műhelykocsim.
Azzal jártunk versenyekre. Néhány egykori versenyzőtársamnak még mindig meg is van és használják.
Manapság nehéz végig vinni a procedúrát. Ha teherautóként jött be akkor nem minősítik át lakóautónak. Próbáltuk dobozos furgonnal.
Ha lakóautóként jön be, mert volt már kint ilyen átépítési engedélye, és rendesen be is vezették a papírjaiba, akkor viszont elég tetemes regdíjat vagy vámot fogsz rá fizetni....
Azt nem kell, erre a hibára nem kell. Az tudni kell az EGR csatijától, az ECU ig a vezetékek rendben vannak. aztán, diagnosztikával, mozgatni kell az EGR szelepet, valszínű nem fog működni. Ekkor cserés az új EGR.
Ez a hibakód az EGR szelep áramkörére vonatkozik, ami több elemből áll. Ezek egyike maga az EGR szelep. A hiba viszont bármelyik elemben lehet, a diag nem tudja megmondani melyik az. (vezetékek, csatlakozók, ECU)
A légtömegmérőt lehet tesztelni megfelelő diag eszközzel az előírt metódus szerint. Ha a hibakód álló motornál sem törölhető, akkor nem a légtömegmérővel van baj.
Egy szaki ezt írja a P0404 hiba megoldására: Ellenőrzendő, szükség esetén cseréldendő az EGR-szelep potenciométere és a hőmérséklet-érzékelő, a légtömegmérő és az összes elektromos csatlakozás, illetve vezeték is...
Nekem az a gyanúm, hogy ez még mindig szekunder oldali gyújtáshiba, érdemes lenne ott alaposabban körülnézni.
Nem nedves a gyertyapipa? A hűtőfolyadék záródugója is ki szokott rohadni, és a víz is hajlamos becsepegni az ablakmosó fúvókánál. (Legalábbi úgy rémlik, hogy ennél a motornál is.)
Tipikusan akkor csinál ilyet, ha nagyfesz "lecsattog" a testre és nem a gyertya elektródái között húz át.
"..akkor pedig a dinamó vagy a generátor is forog.."
Attól, hogy forog (pláne a dinamó) nem adnak annyi áramot indítási fordulaton*, hogy azzal beinduljon bármi is. Akkuról működik a régebbi autók gyújtása is. (amelyik mágnesgyújtásos az már 40 éve is múzeumban volt. :)) )
* betolni/húzni lehetett, akkor soksorosa a fordulat az indításinak.
Üzemállapottól függ. Miközben nyomod a pedált lefelé a padlóig, a gyorsító köp egyet, az néha elég is ,hogy beröffenjen padlóig taposott pedállal is.
Pár motor melegen meg eleve szeret begázosodni, ezeknek kell a levegő, hogy ne legyen túl dús és induljon.
Inkább a régi injektorok voltak olyanok ,hogy a program kissé buta, néha még a kezelési könyvben is benne volt, hogy "indítózás közben ne adjunk gázt".
Értelme semmi az egésznek.
Ez ilyen városi legenda, hogy úgy "vigyázol a motorra", hogy forgatgatod, vannak alantas szarok, ahol néha mp-ek amíg elalszik az olajlámpa, _bár_ általában kiderül ott is, hogy viszacsapó szelepes olajszűrő kellene, csak kapni nélküle is, tehát olyat tettek fel.
(tldr: én a Tibi műhelyében is masszív parasztvakításnak érzem -sok minden mással együtt- a külső olajpumpával hosszasan infúziózott motort, amit előtte raktak össze, olajban tocsogva, és kézzel is bőven tekergették a főtengelyt mire a helyére került)
" ... Megoldható, hogy a motor átforogjon pár másodpercig mielőtt ráadja a gyújtást és az üzemanyagot?
Állítólag régebbi autóknál lehetett ilyet ha tövig nyomott gázzal indítózták. ... "
Ezt a megoldást épp a régebbi (klasszikus, megszakítós gyújtással működő) motoroknál nehezen tudom elképzelni. Ha indítózol, máris forog a főtengely, akkor pedig a dinamó vagy a generátor is forog, a trafón (is) megjelenik a feszültség, vagyis gyújtás is van (vagy mégsem?)
Így értem, az automatizált szerelősoron használnak sima hatlapfejűt, imbuszt, TX-et XZN-t teljesen vegyesen (mindezt pl a blokk vezérlés felőli oldalán levő két tenyérnyi felületen)...ezt nem értem.
Első fék nyergeknél az úszócsap 2 részből áll. A kicsi rész, ami csak a porvédőt tartja, mindkét oldalon hiányzik egyik úszócsapnál. Hol tudok ilyet szerezni? Miben van még ilyen megoldás? Így a csavar nem rögzíti az úszócsapot.
a torx az belső kulcsnyílású (sokszögű inbusz) és az ellen párja az E8, E10, stb...
igazából két készlet kell, a belsőkulcsnyílásúakhoz van benne TX, XZN 25-55-ig rövid és hosszú bitekkel, meg egy kis sorozat E dugót és minden megoldható.
ezek pl a YATO-tól megvannak annyiból mintha vennél külön - külön 5 darab fejet.
egyébként azért használnak ilyeneket a gyárak mert az automatizált szereléshez ezeket lehet jól alkalmazni
Nem vagyok autószerelő, eddig ilyen szerszámok nélkül is megoldottam a szerelési munkáimat, képzeld ha mégis másfajta csavar lenne benne akkor vennék olyat ami kell hozzá!
De nagyon nem szokták cserélgetni a csavarok típusát gondolom.
Van minden ami kell. Látom igen hogy milyen a csavar ....csak az ilyen fejű csavarokkal nem volt dolgom eddig (ezelőtt minden csavar hatlapfejű volt vagy belső hatlapú (imbusz).
Úgy meg nehéz dugókulcsra fejet venni hogy nem tudom a pontos méretét, de kösz.
Közben kiderült hogy a terelő görgő csavarja TX50.
Egyébként nem értem hogy miért használnak mindenféle fejű csavart egy motorban? Itt van hatlapú, imbusz, torx, 12szögű Torx stb..
Van esztergályos ismerősöm, nem az ára miatt, inkább gyorsabb lenne. Csak 2db kell a 4db-os készletből és kb fél óra alatt legyártható az esztergályos része...
Rég jártam erre. A Pajero nagyon jól szolgál. Csak megy, csak megy, csak megy, csak eszi a rozsda... :-)
Most viszont majdnem szó szerint beesett az udvarba egy Suzuki SJ 413. Nincs véletlenül "polcon" egy service manual valamelyikőtöknek hozzá dpf-ben? Ki kellene néznem belőle a megfelelő motorolajat, szelephézagot, és pár apróságot.
Gyanús, hogy nem megy egy henger. Szikra van, de mind a 4 halvány. Gyertyák nagyon régiek.
Üdv! Embléma/típusjelzés rögzítésére használt ragasztó maradékát milyen módszerrel érdemes eltávolítani? Van valami oldószer, ami lehozza? Előre is köszi
Adott egy Fiat Linea 1,3 mjet diesel autó euro 4. Menet közben egyszer csak erőtlenné válik és gázadásra sem reagál csak alapjáraton jár. Ha álló helyzetben lassan adagolom a gázt akkor nehezen felpörög, de menni nem lehet vele, mert teljesen erőtlen. Ha leállítom és újra indítom, akkor egy darabig lehet vele menni, majd újra ugyan ez.Újra indítás után álló helyzetben sem elég gyors a gázreakciója. A hibatárolóban semmit nem tárol el.A kipufogó füstnek furcsa szaga van és a füst is több a szokottnál.
Tisztítva lett: a szívósor és az EGR szelep. Az EGR nem lett cserélve.
Másik lehetőség, hogy fent a címsorban rákatt arra pajzs alakú gombra és kikapcsolni a követés elleni védelmet ezen a webhelyen. Viszont minden frissítés után vissza kell kapcsolni és újra ki. Firefox fejlesztőknél elgurult a gyógyszer. ://
Sziasztok Jó napot! Szeretnék segítséget kérni hátha valaki tud mondani valamit a hibajelenség okára Laguna 1 1998. 1. 6 benzin 16 szelep hidegen gyönyörűen egy fordulatra könnyen indul ha bemelegszik üzemi hőfokon leállítás után 3 -5 percen belül szépen újraindul egy fordulatra. Viszont eltelik 30 -60 perc még majdnem üzemmeleg de a motor nem akar indulni csak hosszas köszörülés után. Nem jövök rá hogy mi a gond hidegen gyönyörűen indul melegen leállítás Után Rögtön újraindul de melegen 20 perc után nem indul azaz beindul csak nagyon sokat kell pörgetni az önindítót. levegőszűrő cserélve pillangószelep tisztítás megvolt Négy új gyújtótrafó Négy új gyertya csere megvolt, injektor befecskendező tisztítás ,új főtengely jeladó csere volt.Önindító felújítva új aksit is kapott Most még gondolkozom az üzemanyagszűrő cserén is holott nemrég volt cserélve A motorban van erő dinamika alsó tartománytól is nem dadog folyamatosan húzz Annyi észrevehető mikor melegen indítom sokáig teker utána beindul pöfögő hangja van neki mintha nem menne minden henger. Majd helyre jön és szépen jár.Ebben az esetben leállítás után megint rögtön egy fordításra indul. Nem gyári program főtengely jeladó hibát írt csak. Ha valakinek lenne ötlete mi lehet a gond kérem segítsen. Köszönöm.
Ez nem igaz! Tapasztalat! És már rutiból ott keresve a hibát hamar pont kerül a megoldásta. Sok esetem van a szög nincs nullán nevű hibából. De itt amíg nincs diag csak találgatás.
Vettem egy peugeot 307-et, 2005-ös 1.6hdi, 9HY, amivel 2 probléma van.
Egyik, hogy kikapcsolt világítással, jobbra indexeléskor 3 villogás után leáll az index, és bekapcsol a világítás. Bekapcsolt világítással normálisan működik az index jobbra is, csak kikapcsolt világítással csinálja ezt. Balra index hibátlan.
Másik, hogy erőtlennek érzem. 110-es tempónál 5.-ben lepadlózom és alig húz, az előzés egy kínlódás, kis emelkedőn meg semmit nem gyorsul, épphogy birja tartani a sebességet amivel padlózás előtt mentem. A többi sebességben sem ugy megy mint egy 109 le-s dizelnek kellene.
Csak annyit szeretnék jelezni , hogy a meleg motornál jelentkező olajnyomás hiba megoldódott , még nyomást sem kellett mérnem .:-) Csak egy 5 eurós olajnyomás érzékelőt kellett cserélnem . Mikor levettem a motor fedelét egy olajos érzékelőt találtam . Gondolom a membrán megrepedt , talán nem csoda , hiszen 261500km van már a motorban .
Azt irja befékez, az a szög abnormális helyzete miatt van. Ha a blokkolásgátló mágnesszelepeit aktiválja valami, az pedig valamelyik keréknél ax érzékelő, vagy jelkarika lerohadt, stb...Élő adatokat kellene nézni és minden kiderűl
Köszönöm a válaszod,de a kocsihoz nem nyult senki.Elöször csak háromhavonta egyszer csinálta,utána havonta,mostmár minden inditás után.Levettem a jobb elsö ABS jeladorol a vezetéket,most világit folyamatosan az ABS ikon,pár méter után sipolás és kigyullad a fék ikun is,de nincs az a ropogás,torpanás,mint mikor rajta a vezeték.Nem lehet,hogy csak ABS jelado baja van?
A videón levő 2012es, 1.7 CDTI 125LE Isuzu motoros H astra motor alapjáraton jelentkező, érdekes huhogó hangja van, ez mitől lehet ez? Új a vízpumpa, feszítő, a vezérlés még nem lett cserélve.
Minden más üzemállpotban jó hangja van és nincs más probléma, de ez a bagolyhang nagyon idegesítő. Tudja valaki konkrétan mi adja ezt a hangot? Ha jól tudom Denso cuccokkal szerelt.
Szia, azon az audin, a kormányszöget nullázni kell, és kész. Az a lényeg, valaki, valamit, kicserélt a futóműven, és elállítódott a kormányszög, vagyis amikor középen van a kormány azt ha megnézed az élő adatban a dignosztikával, nem nulla szögben van. Vagy a kormány eleve nem középen van. Azt érzékeli az ESP(Electronic Stability Control), hogy túl gyors a sebesség a kormányszöghöz képest, és a fékezéssel korigál, lehet, jobbra terel, vagy balra, vagy lassít,. Ez akkor igaz amit írtam ha minden más rendben van.
Köszönöm szépen!Sajna én nem találom ott sem,jha fogalmam sincs,csak annyit tudok h ha valamilyen alkatrészt vennék hozzá mindig mondják h nincs hozzá mert ez brazil motoros.
A kocsi tökéletesen müködik,egyszer csak a gázpedálon érzek valami "ropogást"az auto megtorpan sipolás,a müszerfalon kivilágit az ABS lámpa,a nagy kijelzön a fék ikon.Kb 1 másodperc,a kocsi megy tovább hibátlanul,annyi,hogy az ikonok világitanak.A következö inditásnál tökéletesen müködik,de kb 500 méter után ugyanez a hiba.ODBII olvasoval telefonnal hibakod nincs.A kocsi ezt a jelenséget eddig kb 2 havonta produkálta,de most már minden nap csinálja.A ropogást halkan is lehet hallani,nem csak érezni.Olyan,mintha a kocsi magátol fékezne,de csak egy pillanatig tart.
Holnap, 15:30 (idő) tól fogom szerelni ezt az E Golfot B1162 park switch fault. Online szeretném ha valaki, vagy valakit érdekel a hiba javítása, segíteni, viberen, +4796818957.Valószínű,meg van a javítás menete, és jó lesz.
A legtobb infot itt talaltam es a jarmufentarto nezett ki a leg igeretesebbnek, de a bejelento lapon meg kell adni a telephelyet es ugye az nincs mert mobil.
Szeretnek egy mobilgumis es klimas vallalkozast inditani (klimast kicsit kesobb). Keresem azt a tevekenyseget amivel ezt telephely nelkul lehet elinditani de nem talalom. Vooltam a jegyzonel o azt mondta szerinte nem kell a 57/2013 szerint amit nezett. A szekhely egyertelmu mert nem lehet vallakozo szekhely nelkuk, esetleg valaki tud valami okosat, hogy melyik tevekenyseg amivel lehet a 452002 - Gumiabroncs, -tömlő javítás, centrírozás gyakorolni telephely nelkul? Koszi szepen: Csaba
Kedves kolegák sziasztok, van itt 1 páciens E Golf 2015 évjárat Hiba:B116229. írom is mi ez:selector lever park position lock switch:implausible signal. Googléztam már, vettem is eredeti komplett váltókapcsolót, hozzá valamit amit a csatlakozó közé kell becsatlakoztatni, de a hiba ugyanaz. Van aki csak a mikrokapcsolót cseréli, én az egész 1séget cseréltem, de ugyan az, más hiba nincs, kell ezeket instalálni szoftweresen vagy adaptálni, a steering control modulban? Vezeték hiba nincs, jelet nem tudok nézni, ha ti igen azt hogyan kell?
Volna egy kérdésem felétek ! VW Polo , 1.4 benzin , 2003-as , BBY motor , ezüst metál , Ha felmelegszik a motor és menet közben lelassítok , vagy leállok ( kereszteződés ) , akkor a következő gyorsításnál háromszor megszólal a hangjelzés a műszerfalban és elkezd villogni az olaj piros jelzőlámpája . Először pár másodperc után elalszik , majd a következő újabb gyorsításnál már egy percig villog . A hibakódok nem jelennek meg az ECU-ban . Mi lehet a gond ? Most volt olajcsere , de előtte is már csinálta egy hete . Valamint azt is leírom , hogy egy egész hónapot nem volt a kocsi használva és az első indításnál az ablaktörlők is elindultak anélkül , hogy bekapcsoltam volna őket , a hátsó az félúton megállt , le8ll9tottam a motort , kulcsot ki , majd újra indítottam a motort , akkor már csak a hátsó ablaktörlő mozdult a helyére . Az olajjal is azóta van a gond .
Nagyon szépen megköszönném , ha tudnátok tanácsot adni , hogy mi lehet a gond okozója !
Urak, aki izgult annak mondom, hogy ma összeraktuk a vectrát, kapott egy lógásmentes lendkereket, tárcsát szerkezetet csapágyat újat sachsot, próbautat kibírta, szépen megy.
Bővebb infó egy hónap múlva, addigra lesz benne hatezer km:-)
Kitalálod hova csavarozod le, motortól függően meg kell oldani, hogy ne essen be a szelep a hengerbe, ehez legegyszerűbb kompresszorral megfújatni a hengert.
Lehet birkózni rendesen, amíg nyomod le a kart, vele a szeleprugót, közben bányászod ki, pláne teszed vissza az éket.
Én is most fogok valamikor.. (bár félek értelmetlenül, de ha már szétszedem a retkes EP6-ot, akkor új vezérszett bele és új szelepszártömítések, aztán ha marad trágya, akkor fej le)
Elméletileg az a "beakasztós" összenyomó is alkalmas erre, de ott még több szívás faktor, modern duplaszelep motornál szerintem közel reménytelen.
Amit linkeltél másik, az is ugyanez a szisztéma, csak nem adnak rudat meg acél "kapukat", mert mi van ha nem stimmel sehogyan, azt gyártsd le magadnak, oldd meg, tegyél keresztben a garázsban vasrudat, szerelj toronymerevítőt és nyomd ahhoz, stb.
mostansag meg különösen latom / latszik a teljes bizonytalansag; melyiket fejlesszük (különbözö applikaciokra szgk.-tol haszonjarmüvek fajtain at, off-road kategoriakon at...):
- hagyomanyos diesel / benzin (vagy "ki lesz tiltva" ? es kesz)
- fuel cell / Brennstoffzelle ? (hütésigényenek megoldasa nem könnyü)
- H2-vel motor ? (backfiring, power density, ...)
- elektromos ? (ehhez semmi közöm, fogalmam sincs rola, gondolom akisk tömege, különös fémigénye)
marha nehez most eldönteni, melyikre / melyik fejlesztesere mennyi penz/eröforrás menjen (autogyartoknak is, meg motorgyartoknak is, meg beszallitoknak is, akár Bosch is ...vagy mindegy csak szép csillogó legyen a müszerfal, a "user interface" ??? brrrr)
...ha meg több iranyra megy es abbol valami felesleges, akkor azt valakinek meg kell majd fizetnie
a politika gondol (??) egyet, és hopsz más az irany
a legujabb, hogy ugy nez ki bizonyos helyeken a H2 sem lesz "zero emission vehicle"-nek tekintve, mert bocsat ki CO2-t (leginkabb a beszivott levegö mondjuk 430 ppm-nyi CO2-jéböl, persze olajbol is minimalisat es ha SCR-es, akkor AdBlue-nak is van C tartalma)
csinalom, amit es amig lehet, meg "nyugdijazom magam"
Ahogy 409 írta, ha le van szedve a HF vehetsz ilyet. Én ezt használom (vagy valami nagyon hasonlót), eddig mindennel boldogultam vele, gyorsan és egyszerűen lehet vele melózni. Van olyan "patentfogós" változata is ezeknek, az kevésbé jó szerintem.
- ha akkor ott rendelkezesre áll(na), akkor nyilván nem mondjuk, hogy nem avval
- de gyakran olyan tempóban nem áll rendelkezésre a "production intended" (mondjuk diesel dugattyu égéstér: teli tetövel kérünk X db dugattyut, és mi munkáljuk/tuk/tatjuk a cégen belül bele az égéstérvariánsokat - ez beszallitoval több hónap lenne (régen grazi AVL-nél a bef.fúvóka is ott lett fúrva, nem megrendelve mondjuk Bosch-tól, mert az egyik a specifikála´stól számítva 1 nap múlva akár mehetett a motorba - ha a projekt olyan prioritást kapott -, másiknál meg hetek)
- néha van, hogy a végén - söt: idöeltolással - a production intended darabokkal is van mérés (és esetleg meglepödés aztán okkeresés [pl. Bosch D, mondjuk Bamberg es Bosch Brazil hiaba ugyanaz a fuvoka specifikacio, mas motorerdemény- ertekeket ad :-) ...ez csak fokozodik, ha indiai, kinai beszallito valt ki korabbi europait]
- aztán szerintem a gyártó a(z égés)fejlesztés során esetleg nem is tudja még, hogy ki lesz a végsö beszállító ...pláne nem is csak a sorozatgyártás legelején, hanem mondjuk 1-2-3 évvel utána
Az elsőnél neked kell kitalálni mihez rögzíted/támasztod a kar végét. A másik, olyan szelepekhez való (írja is) amiknek szabadon állnak a rugói (nem egy "lyukban" van). Manapság az ilyen motor ritka. Nem tudom az adott Honda milyen, de kicsi esélyét látom, hogy jó legyen hozzá. Ha leszerelt hengerfejet akarsz szétszedni, olyat keress inkább, ami C formában alul a szelepre támaszkodik.
fejlesztésben tipikusan 0.5mm-rel kijebb - beljebb pozicioban is mérünk, hogy optimalis meglegyen illetve erzekenyseget ismerjük ra (leginkabb füst tud elszállni)
de elöfordul, hogy mondjuk egy 6 hengeresen (levett hangerfej) megmérjük a valós ..fúvókakiállást (? nem tudom mi a szokasos magyar szo ra; Düsenvorstand, nozzle tip prptrusion), és akár 0.5mm-t szór is
Műxik, gyári javítási doksi alapján kivettem az átvezetőt és be pozícionáltam középre
Gyári javítási doksiban van magyar nyelv, csak tele hibával:"kábeldobot először jobbra forgatja, amíg fel nem ütközik. Ezután az óramutató járásával egyező irányba forgassa (körülbelül 3 teljes fordulattal), amíg a kábeldob címkén lévő nyíl jelzés (A) felfelé nem mutat."
De az olasz már normálisan írja,gugli fordítóval simán érthet-egyértelmű
A mérőszalagomtól pontosabb futóműallítás még kell neki, de már most egész jó.
Olyan értelemben, hogy az a nyomás távolról sem statikusan hat a porlasztóra, hanem egy viszonylag magas frekvenciájú rezgetésként. Ha megmozdul akkor még hat a mozgásra a porlasztó tömegtehetetlensége is. Szépen összetömöríti a rézalátétet. Minék puhább az alátét, annál jobban.
"Vicc, hogy mekkora leszorítóerők vannak némelyik motoron. (Ford, 2db befecskendezőt tart 1db 6-os csavar, vagy BMW M47/57 9Nm. Igaz, ezt legalább kettő csavar tartja)"
milyen értelemben vicc ?
en olyasmit ismerek, hogy szeretnenk a leszoritoerövel a max. hengernyomasbol adodo erö 2.5-3-szoroast elerni (ehhez a felületmérettöl függöen több kN axialis erö kell)
nyilvan az anyagminösegektöl (kemenyseg-puhasag-deformacio) meg geometriatol is függ a felületi "tömitönyomás"
nekem mindig bizonytalansag, hogy a hengerfejben milyen az injektor alatti rézalátét felfekvési felülete (gyanitom, hogy gyartmanyonkent és darabonkent is ebben érdemi eltérések lehetnek)
rézgyürükböl (copper shim, Kupferscheibe -> ezeket forditom magyarra) sok éve sima téglalap keresztmetszetüt is hasznaltunk (fejlesztesi kiserletekben), akár többször is, tudomanytalanul "hökezeléssel puhítva", gyakorlaltilag mindig jol müködött (a rövid idökig)
azóta a hengerbeli csucsnyomas emelkedett, profilos keresztmetszetüek vannak inkabb
A mínuszoló egy troll, az élteti ha beszélnek róla.....
Nem tudom miért ilyen az a leszorító, de el tudom képzelni, hogy megalkotója sem... :))
Nem találkoztam még aszimmetrikus leszorítóval. Illetve de, a 8szelepes PD motorok befecskendezője egy oldalon van lefogatva sajnos. De az egy másik eset.
"mert a réztömitögyürünel kifuj, koksz meg egyebek meg szepen odafogjak"
Véleményem szerint, valamit nagyon benéztek ezek tervezésekor. Vicc, hogy mekkora leszorítóerők vannak némelyik motoron. (Ford, 2db befecskendezőt tart 1db 6-os csavar, vagy BMW M47/57 9Nm. Igaz, ezt legalább kettő csavar tartja)
a hülye minuszát a hsz.-aidra látva megint adtam plusszot; ugy latszik, még nem halt ki
XXXXXXXXXXXXXXXXX
siman lehet, hogy a felfekvö szimmetrikus / egyenlö tavra a relevans tengelytöl
vajon akkor miert ilyen a kivitel ? ne lehessen hülyén beépíteni, összekeverni ? esetleg valamiert jobb a hosszu (hosszabb a felfekvesi "pont"on túl is), csak egyik oldalon nem volt ra hely ?
es van-e olyan motor, konstrukcio, ahol tenyleg a felfekvesi pont nem egyforma messze van ?
XXXXXXXXXXX
..mondjuk az OM651-re is hallom, hogy sok (10+) ev utan több esetben igen nehezkes az injektor kivétele, valoszinü mert a réztömitögyürünel kifuj, koksz meg egyebek meg szepen odafogjak
Tudna vki segíteni!? Félek hogy elba rontom: 2008as 8. ufó civic 1,4 elektromos kormányművet felújítva teszem vissza.(gubacsi úton csinálták nagyon normálisak) Vki elmozdította a kormányt középről. Félek hogy az átvezető szalagot elszakítom ha nem pont ugy kerül vissza ahogy kell.
Óvatosan tekerjem ki jobbra-balra mielőtt összekötöm a kormányművet a kormánnyal és így keressem meg a közepét? Vagy van esetleg vmi más módszer? (azonkívül hogy legközelebb előzzem meg ezt a veszélyt, kocsi zárásával vagy a kormány rögzítésével)
Ja, bármit el lehet baxni, fene tudja mire képesek némelyek. ):-(( Azért ahhoz, hogy kihúzza a közepét, durván hosszabb csavart kell bele erőltetni. Nem tudom mi lesz akkor ha kihúzza a közepét, én még nem próbáltam ilyet tenni.
Azért ugye most 3dl-ről beszélünk. Én még nem láttam olyan motort ami ezt észrevette volna. (illetve de van olyan, de az sem füstöléssel jelzi) Ott vannak a VW DPF-es motorjai, azokra azt írja a kezelési, ha motorolajszint megemelkedik 4cm-t (négy cm!) akkor olajat kell cserélni. Az a 4cm lényegesen több mint 3dl. Aztán ezek sem füstölnek ettől.
Ergo, kétségeim vannak, hogy az a füst ennyi plusz olaj eredménye.
legyen igazad, tehát nem csapágy hanem persely, lényeg az lett volna, hogy el lehet e baxni úgy, hogy lejjebb húzatják a helyéről, aztán esetleg az első kuplungolásnál tolja vissza a kinyomó a helyére, vagy mittudomén.
jelen állás szerint a kuplungtárcsa tartja valamennyire síkban a nyomólapot/lendkerék közepét, a persely nem, ha oldják a kuplungot, akkor meg a kinyomó.
kiegyensúlyozottságot itthon nem nagyon tudom ellenőrizni.
Látsz a közepén csapágyat? Ebben a szegmensben még azt is kispórolják, tesznek bele egy vékony müa perselyt azt jó az úgy. :// Az új is billeg, de ha forog akkor megtartja a fogási síkot.(pörgettyű hatás) Akkor van gond, ha elbaxták a kiegyensúlyozást és attól billeg.
Urak, még mindig a vectrával fárasztanálak benneteket.(Z19DTH SAC kuplung, 2 kinyomócsapágy szétment 7000km alatt, lendkerék közepe billeg)
amikor levettem a szerkezetet, feltűnt hogy a felfogó csavarok el vannak flexelve, mintha hosszúak lettek volna. belenézve a menetes furatokba, látszik hogy a csavarok vége beleért a lendkerékbe.
előfordulhat, hogy simán széthúzatták a csapágyát, és azért billeg?(szerelési hiba)
Lehet, hogy nálam mégis azt adták meg ( a teljes töltetet)
5,9 l van írva a manualban, de 5,5-től többet nem tudok bele tölteni (nívó felső jel) pedig a szűrőházból is leengedem rendesen. (Kia sportage 2.0 crdi)
Nem az első feltöltési menyiséget tettem bele. Igazából majd 10 éve cserélek benne olajat csak most türelmetlen voltam a nívó pálcán be állitani egyből be akartam találni a felső nívóra 😀. De nem is ez a lényeg hanem a füstje 🤔 ami eddig nem volt!
A cseréhez szükséges mennyiséget adják meg, nem a száraz motor feltöltéséhez szükségeset. Olyan helyzet csak akkor van, amikor összerakják a motort. Semmi értelme megadni az akkor szükséges mennyiséget.
Egyvalamit elfelejtettem. Az olajcserekor a nívó fölé sikeredett a szint,de nem foglalkoztam vele. 3,8 van elő irva annyi bele is tettem ,de nyilvan valamennyi maradt benne. Le engedtem olyan 3dl kb most a felso nivó alatt vagy azzal egy szinten van. 2x probaltam es jott füst, bár lwhet gyengébben mar. Lehet ez lett volna es kell neki pár km?
adott egy Audi A3 8L 1997 1.6 AEH motorkódú autó, ami ette a vizet, ezért a motort kicseréltem (július közepén) egy azonos motorra és a kiszerelt motort most szétszedtem hibafeltárás céljából.
A 2., 3. és egy picit a 4-es hengernél is látok vízcseppet a hengerfej oldalon, motorblokk oldalon meg inkább csak a 2-es és 3-as mutatja nekem a víz jelenlétét. Blokkot és a fejet egyszer átfutottam, de nem láttam rajta repedést, ami megmagyarázná a víz bejutását. Kompressziót sajnos nem mértem, így arról nincs adatom.
Képek alapján láttok ti olyan hibát, ami miatt a víz bejuthatott a hengerbe?
Tünetek a következőek voltak:
- habosodás az olajbetöltő nyílásnál
- nehéz indítás, indítás után korábban egy majd a végén már talán 2 henger sem indult el kb 20 mp-ig
- vízcsövek kemények voltak, vízet nem tolta ki a szabadba, sosem ürült ki teljesen a tartály, a csere előtt már kb 200 km alatt kb 0,5l víz fogyott.
- fehéres füst nem volt autózás közben
- olajat korábban csipegette, de a víz fogyasztássa együtt az olajszint sem csökkent
- hűtővízben nem volt olaj
- alapjáratnál volt ingadozás kb 50ford/min nagyságban
- teljesítményvesztés nem igazán volt észrevehető
Motorcsere után az új motor szépen futott, talán csak 1x kellett egy kicsi hűtőfolyadékot utánatölteni. Mostanra sajnos (kb 4-5000 km után) ugyanúgy fogyasztja a cseremotor is a vízet. Most cseréltem gyertyát tegnap, így picit javult az indítás.Hétvégén megmérem a kompressziót a motorban. Használat után (üzemmeleg volt a motor) leállítottam az autót egy picit vártam, majd letekertem a kiegyenlítő tartáy sapkáját és nyomás alá helyezetem a hűtőkört, ekkor 10 perc alatt 1,2 bar-ról 1,05 bar-ra esett a nyomás. Víz folyásnak sehol sem láttam a nyomát. Nyomásteszt után megpróbálok belenézni a hengerekbe, hátha látom a vízet ott ekkor.
Előző motorhoz képest változás a tünetekben:
- melegen a vízcsővek keményebbek, majd ha kihült a motor akkor a vízcsövek is puhák lesz, közben levegős lesz a hűtőrendszer
Motorcserekor a szívósort a befecskendező szelepekkel és a folytószeleppel együtt átraktam. Elképzelhető, hogy a folytószelepnél szivárog a motorba a hűtőfolyadék? (Cseremotor vásárlásakor nem láttam az olajbetöltő sapkán a habosodás jelét, ezért furcsa, hogy ilyen rövid idő alatt elromlik az "új" motor.)
Kedves Fórumbarátaim, helyére került a túlméretes hf.-csavar (képen a jobb oldali). Az alátéteket sajnos nem tudtam kispórolni, nem túl szép, cserében viszont működik. Ha valaki nem tudott volna nyugodtan aludni. :)
Viszont támadt helyette új probléma: az autó bal elejénél a kavicsban találtam két ismeretlen eredetű vasdarabot, amit egyszerűen nem tudok hová tenni.
Sziasztok! Esetleg tudnátok segíteni,honnan lehetne beszerezni vagy esetleg valakinek lenne eladó lt46-hoz 2,8as motor (brazil)AGK motorkód,feszitő tartó konzol?Vagy valami megoldást?
kurva ufó civic szívatott, műszerfal burkolat le és visszarakás után nem indult, és nem is írt ki semmit, borulás érzékelő-kapcsolót megnyomva pöccröff
az ilyen -tobbnyire- motorfekes/alacsony fordulat uzem utani kek pamacsolas szimmering, es/vagy gyuru horony kopas..(tartos magas szivosor vakuum miatt )
..hogy melyik, arra bontas nelkul csak tippelni lehet.
de mivel -irod- olaj csere elott nem csinalta, igy- ebbol kiindulva- a legegyszerubb proba az eredeti allapot vissza allitasa.
De korábban nem volt semilyen probléma sem a total ineo 5w40 el és utána a mannol 5w40 el sem. Most a tescos total classic 5w40 el meg.. leirtam. Lehet véletlen egybe esés ez a wartburg effektus.
Viszont egy 10w40 el -20 foknál van csak különbség szóval nem releváns szerintem a hideg oldal.
Sziasztok! Adott egy honda b20z1 motor 320 e km el ami újkora óta 5w40 olajat kap,viszont a mostani olajcsere után (picit nívo fölé sikeredett, tescoban vásárolt total 5w40) 1 héttel ,hoszabb lassú menet után (1-2es ben kb 5-10km/h földút) vagy 1-2 perc alapjáraton való járatás után nagyobb gáz adásra komoly kéket nyom,ha simán menetközben gyorsítok akár elforgatva akkor nincs füst.Ha pl. be indítom es úgy nyomok neki nagyobb g.fröcsött akkor sincs semmi ,de ha járatom es ugy akkor már van! Szelepszár szimering lenne?
Utoljára mannol 5w40 volt benne, most ugye tescóból való total 5w40 , még egy új olajcserét meg ejtenék rajta utolsó reményként. (mielőtt fejemet venné valaki,eddig sosem vettem olajat a tescoban ,de gondoltam hogy total al nem lőhetek mellé ,de lehet tévedtem) Köszi!
szelep hezag mintha kopogna.. de korongos.. szvsz majd kiderul mit szanok ra.
egyebkent megy mint a felho.. bar nekem szokatlan a negy henger fordulata ..
20-25mph-nal mar siman rughato/tarthato a hatodik.. megy is innen baj nelkul., de 50 korul mar sokalom a fordulatot. (nem baj, csak nem ehez szoktam. ) aztan 80 korul kezd elfogyni..
vagy csak ugy erzem..
tiz eve nem ultem valtos motoron..ezzel meg mentem ossz 5 merfoldet.
egyebkent 24e van az oraban.. es valosnak is tunik.
raizgultam.. aztan recegtem rajta hogy de minek..
egyre inkabb megnyugszom hogy nem volt ez egy rossz dontes, foleg hogy ilyen old school izet akartam vegig.
Egy 1998-as vw polo classic- ba próbálok egy központi zár vezérlőt bekötni. A nyitás zárás az ok, de az index villogás vezetékét nem tudom hová kéne kötni. Az index relé 49-es számú lábára próbáltam, de nem jó úgy.
Több fórumon is felvetődött már. Ez a személyemnek szól, nincs köze a tartalomhoz. Naponta végig járja a fórumokat ahová írtam, valószínűleg el sem olvassa, csak nyomkodja a - gombot ahogy meglátja a nevemet. Ez az egész +/- értelmetlen, csak az ilyen aberráltak szórakozására jó. Paco-nak is van ilyen "szerető" követője. :))
A dugó tágul inkább melegedéssel annyit, hogy kevésbé kóvályog.""
erre hoztam peldanak az alu, es a vas ontveny blokkokat.
btw meg mindegy, mert mindketto kopoghat.
(az egy masik fele a dolognak, hogy ha csak hidegen szol, en nem locsolnek bele tomentelen penzt, foleg HA nem gyari alkatreszel van tervezve a javitas. gondolok itt a szakallra. )
nem futottam még bele ilyenbe úgyhogy kérdeznék:ha a dugattyú lóg a hengerben ennek ugye van egy alaphangja.melegen tud ez csökkenni?focus 1.6 benzin 2008' mot:SHDA. szelephézag jó,vezérlés helyén,veztengelyhézag 0,05.hidegen zajos,ha nyomok egy gázt megszűnik ,aztán megint zajos.
Az a buktató, hogy kettőfajta vízpumpával készültek azok a motorok. Az egyiket kilehet venni vezérlés bontás nélkül, a másikat nem. A 96-os szerintem a nem kivehető. De régen volt már.
Az ok: A pisztoly vége az acetilén gyulladási hőmérséklete fölé melegszik és már a pisztolyon belül elég. Ezért durran és a robbanás elfújja a lángot. A több oxigén belülről intenzívebben hűti a pisztolyt és a gázt. Ilyen helyen minél kisebb, de oxigéndús lánggal melegíts.
Jól látod, ez "törés". Ez az első hengernél van és a szelepfedél(ben lévő csatorna)
Ami olvad az a szívócső a 3. hengernél ahol csatlakozik a hengerfejre. (nem a szelepfedélen keresztül, hanem közvetlenül az alura, ahol a csappantyúk is vannak)
Szentendrén (esetleg hozzá nagyon közel) van ajánlat / ajánlott valaki, aki kipufogót hegesztene ?
18 éves Honda Jazz (2004.09.-i atvetel, 1.2i-DSi, LS motorszam: L12A13011985 storm silver ...nem gondolom, hogy ezek itt igen relevans infok hozzá, de legyen rend :-)
középső dob és cső találkozásánál; (még) egyben van, "szerelőm" nem hegeszt, Ő javasolta megelőzési céllal, mert sok ott törik el (Jazz nagy értője, orszagszertéröl viszik hozzá öket, 15+ év óta, szóval "néhány" alkalommal látott már Jazz-t)
Szerinte 5 perces munka, levétel nélkül, csak 2 szomszédos függesztési ponton leakasztva
Kilyukadt a szelepfedélen átvezető szívócső. Turbó felfújja a motor belsejét, olajat kinyomja a szellőzőn, az meg visszajön a szívóoldalon a hengerekbe.
Mennyire jellemző az ilyen ezekre? Tulaj azt mondja, ~40ekm alatt ez a második szelepfedél és a harmadik szívócső, de már ez is olvadozik a harmadik hengernél. Mindegyik ott olvadt át.
A szelep végén a dugót befelé picit megütöttem, és nem kellett nagy erő, megmozdult. Rátettem egy krova fejre ami feltámaszkodott a külső gyűrűn, saját súlyánál kopogtattam az asztalhoz és szépen kijött. Ma polírozom és estére beszerelem.
Urak, 6EP (5fw) 1.6 VTI, (tudom, a sátán motorja)....
...egy ezüst 207ben, de az most mindegy.
Hátha valakinek van ötlete, nagyon érdekeset csinál, közel 300km-et mentem vele, nem zabálja az olajat, ~egy mm olajat nem evett le a pálcáról.
Nem olajpöttyös a hátulja, kipufogógáz melegen pörgetve (tartva a fordulatot) egész normális.
DE, ha odarugok neki párat üresben, ~padlót, alapjáratról, úgy szállong a füst, mint egy ködgépből.
Ha csak gyorsulgatok, terhelés alatt, jóval kisebb a füst, mikor leesünk alapáratra, pl lámpánál megállok, finoman halványan pöfékel pár másodpercig, aztán abbamarad. Ez szelepszár lenne? Olajlehúzó törés? Vagy ekkora kopás?
Sajnos "játék" endoszkóppal túrót nem látok a hengerben, nagyon belehúzva nincs, de ennyi,..
..gyertyakép fekete, de nem fürdik a gyertya olajban, égéskimaradást nem ír be.
Kompresszióméréshez kell egy adapter majd, (amin jó a menet, nem fér el a gyertyafuratban), de szerintem semmi nem derül ki, láttam már pár szétkopott motort, meg kompresszió hiányosat is, ...de ez valami más.
PCV membránt megnéztem, nincs átszakadva, rendeltem másikat fedelestül, de szerintem ehhez a PCVnek semmi köze, ez a füst máshonnan jön.
Megnéztem. Úgy 1cm olaj áll az IC alján. Leszedtem a szívósort, csurog belőle az olaj. Vastagon kokszos, mint az "új" EGR szelep is. Kartergázt fújja mint a gőzmozdony...... Teljes felújítás (??) óta ment 5ekm-t. Gyanítom, hogy azt a "felújítást" csak kifizette. :((
Eddig nem sok sikerrel jártam, olyan kemény az anyag, hogy nem tudok menetet fúrni bele. Behoztam most melóba, van itt a szomszédba egy gépműhely, ott is próbálták, hümmögtek, de nem jutottak semmire. Még próbálkozok....
Gyorsításra kékes-szürke füst. Erős gyorsításra durván bekopog, fekete füst, és megindul magától néhány másodpercre a gázpedált felengedve is.
Turbó, EGR, MAF (utóbbi állítólag) cserélve, ezektől nincs változás. A befecskendezők visszafolyása szinte egyforma. Bekopogáskor rail/turbónyomás egyezik az elvárttal.
Ez itt nem a spórolásról kellene szóljon, hanem legalább egy minimális biztonságról. !!
Igen, új anyag kell. Ebben főleg az a lényeg, hogy új! Nem akárhányszor meggányolt fáradt, esetleg a hegesztéstől repedt.
Ha már annyira kreatívak, miből állna "barkácsolni" egy gömbesztergáló feltétet arra a drehára???
Igen tudom, látom, hogy rengeteg mindent meg tudnak csinálni, javítani és sok esetben jó is az, hogy nem egyből kidobják. De ez itt most, akármit is mondasz, ebben a formában a dilettantizmus és a felelőtlenség mintapéldája.
Mondjuk ezt marhára nem értem. Ha már ott az eszterga, miért nem csinál egy új gömbcsapot, mint taknyolgatják bevonatos pálcával. ?? Aztán csinálhatna egy betétet a tokmányba/főorsóba amibe illeszkedik a csapszeg kúpja ahelyett, hogy a tokmányba fogja a kúpot.
Mert nem úgy néz ki, hogy összesen ezt az egy darabot újítják fel.